Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit......?

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#61 Bericht door herman69 » zaterdag 31 maart 2018, 13:20

Ik ga nu de thaise gewoonte handhaven tv kijken in mijn prive vertrek en slapen .

Ik zie jullie morgen terug achter mijn breakfast. :Whistle: :Whistle: :Whistle:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#62 Bericht door wanadee » zaterdag 31 maart 2018, 14:35

herman69 schreef:Ga hier bepaalde mensen een simpele vraag stellen.

Waarom gaat een thaise vrouw een relatie aan met een farang, geef mij eens een paar voorbeelden.
Ik weet alvast eentje, zij houden van onze mentaliteit, wij spelen de .......... juist

Heb er nog in petto. :giggle2: :giggle2: :giggle2:

Zo als ik reeds neergeschreven heb, ik neem geen blad voor de mond mannen, denk er aan.

Ik zou het liever rustig houden, en met een beetje humor erbij, maar bij sommige mensen ligt dat heel moeilijk.

Ik zal waarschijnlijk weinig antwoorden krijgen, of van man flikker toch op, dan weet ik genoeg :clap: :clap: :clap:
De mijne is op mijn good looks gevallen, liefde op het eerste gezicht :angel:

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#63 Bericht door serpay » zaterdag 31 maart 2018, 16:00

herman69 schreef:Ga hier bepaalde mensen een simpele vraag stellen.

Waarom gaat een thaise vrouw een relatie aan met een farang, geef mij eens een paar voorbeelden.
Ik weet alvast eentje, zij houden van onze mentaliteit, wij spelen de .......... juist

Heb er nog in petto. :giggle2: :giggle2: :giggle2:

Zo als ik reeds neergeschreven heb, ik neem geen blad voor de mond mannen, denk er aan.

Ik zou het liever rustig houden, en met een beetje humor erbij, maar bij sommige mensen ligt dat heel moeilijk.

Ik zal waarschijnlijk weinig antwoorden krijgen, of van man flikker toch op, dan weet ik genoeg :clap: :clap: :clap:

oke je vraagt er om. mijn vrouw is een relatie met mij begonnen om mijn ogen!! tja grijs-blauw.
het kleine leeftijd verschil, opleiding en degelijkheid.
wonen nu al 5 jaar in Duitsland waar zij haar bedrijf heeft.
kennis van de economie en de geschiedenis van Duitsland(Europa) is wel degelijk aanwezig en bekend.
maar tja ze heeft dan ook een universiteit bull en spreekt engels chinees en japans perfect.
zo zie ik veel onderwerpen wat jij ziet ik totaal niet zie in onze leefomgeving en familie.
o en ja ze zegt dat de Thai niet kunnen autorijden en zeer kortzichtig zijn.....
Alfisti rebeli

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#64 Bericht door wanadee » zaterdag 31 maart 2018, 16:27

Dat zegt de mijne ook serpay van dat autorijden sonds ze in nederland is geweest. Maar eerlijk is eerlijk, je moet eerst vergelijkingsmatwriaal hebben voor je een oordeel kunt vellen.

Of mijn vrouw goed chinees en japans spreekt weet ik niet want die talen ben ik machtig :crazy:
Maar dat van die “good looks” staat als een paal boven water :angel:

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#65 Bericht door KhunSugar » zaterdag 31 maart 2018, 16:40

Waarom gaat een thaise vrouw een relatie aan met een farang, geef mij eens een paar voorbeelden.
Hangt af van de sociale klasse van beiden, opleiding, plaats en manier van elkaar te ontmoeten, het leeftijdsverschil zal meespelen.
Maar ik heb ondertussen wel begrepen waar je naartoe wil. Ik zou de vraag ook kunnen omdraaien.

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#66 Bericht door mooatje » zaterdag 31 maart 2018, 19:00

Ze is met me getrouwd voor mijn mooi slank figuur.Mijn jovialiteit en het vermogen me overal aan te passen.
Kijkt de jouwe daar niet naar herman?In nochtans belangrijk voor een oprecht hevig sex leven.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#67 Bericht door serpay » zaterdag 31 maart 2018, 19:17

KhunSugar schreef:
Waarom gaat een thaise vrouw een relatie aan met een farang, geef mij eens een paar voorbeelden.
Hangt af van de sociale klasse van beiden, opleiding, plaats en manier van elkaar te ontmoeten, het leeftijdsverschil zal meespelen.
Maar ik heb ondertussen wel begrepen waar je naartoe wil. Ik zou de vraag ook kunnen omdraaien.

laat horen ik heb mijn vrouw via het bedijfsleven leren kennen.
en gevallen voor haar looks en lach.
kennis en opleiding ook natuurlijk maar dat wist ik pas later...
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#68 Bericht door KhunSugar » zaterdag 31 maart 2018, 20:29

serpay schreef:
KhunSugar schreef:
Waarom gaat een thaise vrouw een relatie aan met een farang, geef mij eens een paar voorbeelden.
Hangt af van de sociale klasse van beiden, opleiding, plaats en manier van elkaar te ontmoeten, het leeftijdsverschil zal meespelen.
Maar ik heb ondertussen wel begrepen waar je naartoe wil. Ik zou de vraag ook kunnen omdraaien.
laat horen ik heb mijn vrouw via het bedijfsleven leren kennen.
en gevallen voor haar looks en lach.
kennis en opleiding ook natuurlijk maar dat wist ik pas later...
Dusit Thani Bangkok, augustus 2008 tijdens de verkiezing van de eerste sommelier van Thailand. Ik was er op uitnodiging van de vertegenwoordiger van Vranken-Pommery, die er in de jury zat. Hij was gehuwd met een Thaise dame wiens vriendin in mijn smaak viel. Het was mijn eerste bezoek aan Thailand.
Via de link wat meer info over het event en de proeverij wat mij in contact bracht met mijn huidige partner. Het heeft mij wel nog een aantal bezoeken gekost alvorens we konden spreken van een relatie, al klikte het meteen. Wij wonen inmiddels 7 jaar samen.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#69 Bericht door herman69 » maandag 02 april 2018, 11:50

mooatje schreef:Ze is met me getrouwd voor mijn mooi slank figuur.Mijn jovialiteit en het vermogen me overal aan te passen.
Kijkt de jouwe daar niet naar herman?In nochtans belangrijk voor een oprecht hevig sex leven.
Even een profiel schetsen van mij mss belangrijk voor u schrijven 1m 68cm, atletische bouw, buikspieren nog steeds zichtbaar, nog tamelijk veel haar, eeder een beetje naar de grijze kant, vind dat trouwens mooi, blauwe ogen, en een aangename kop, bruine snoet van op mijn fiets, beknopt het playboy type.
Daarvoor zegt mijn vrouw en de mensen die in haar kapperzaakje komen mooie man, en dan kijken zij verbaast die is niet vet.

binnen een paar jaar zal zij wel zeggen grijze aap, maar allleeeeee ga mij daar niet aan storen.

Ja mijn sex leven, wat denkt u dat ik hier heel Thailand heb platgewalst.
Wat schrijven de mensen hier toch nonnsens, wat weten zij van mijn sex leven, zij denken dat het zo is.
hebben zij het gezien nee dan moet men zwijgen.
Ik mag nog zitten liegen en zeggen ik heb hier 100 thaise vrouwen gekend zij gaan het van mij geloven.
Trouwens in Thailand is dat echt niet zo moeilijk hoor, zwaai met een paar briefjes en daar komen de vliegen .
Ik wilde altijd een vrouw veroveren, niet de vrouw mij, dat stoot mij af, heb het niet zo van die aandringers van vrouwen die zich
ook zo goed kunnen opdringen.

Ik zou eerder gigolo willen zijn dat brengt geld in het laatje.

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#70 Bericht door mooatje » maandag 02 april 2018, 16:26

herman,leer eens lachen.

Ik ben 66,heb een bierbuik en geen enkele vrouw zal mij als een adonis zien.Maakt mij niets uit;ik voel me er niet slechter door.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”