Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit......?

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#46 Bericht door herman69 » vrijdag 30 maart 2018, 12:26

wanadee schreef:
:roll: herman69 schreef: Vraag simpel maar eens aan u vrouw, VB wie heeft de antibiotica of liever gezegt de penicilline of de gloeilamp uitgevonden.
Die weten dat niet.
Zij zegt alexander fleming en edison maar ik weet niet of dat klopt :crazy:
als u madam dat heeft geantwoord, dat zal jij het wel in haar oren hebben gefluisterd. maar alleeeee mooi
geprobeerd, geloof er geen bal van. :giggle2: :giggle2: :giggle2:

Ik ga mij realistisch opstellen, het kan dat zij het wist AMAZING THAILAND.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#47 Bericht door ron » vrijdag 30 maart 2018, 12:42

Denk eerder dat er gevraagd werd:"wat is een gloeilamp.......". :cheesy: :clap:

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#48 Bericht door wanadee » vrijdag 30 maart 2018, 13:43

herman69 schreef:
wanadee schreef:
:roll: herman69 schreef: Vraag simpel maar eens aan u vrouw, VB wie heeft de antibiotica of liever gezegt de penicilline of de gloeilamp uitgevonden.
Die weten dat niet.
Zij zegt alexander fleming en edison maar ik weet niet of dat klopt :crazy:
als u madam dat heeft geantwoord, dat zal jij het wel in haar oren hebben gefluisterd. maar alleeeee mooi
geprobeerd, geloof er geen bal van. :giggle2: :giggle2: :giggle2:

Ik ga mij realistisch opstellen, het kan dat zij het wist AMAZING THAILAND.
Beetje meer vertrouwen in de medemens herman :crazy:

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#49 Bericht door herman69 » zaterdag 31 maart 2018, 03:13

Kijk over de thaise mentaliteit,

Nu ik heb in Africa gewerkt, wel dan heb ik toch de indruk gehad dat de africaanse mentaliteit beter is.
Kijk, ik zeg tegen een africaan, doet het zo dat is beter, wel die aanvaard dat, geef hen een goede raad
die mensen aanvaarden dat.
Een thai zal van een farang niks aanvaarden, zij kunnen alles beter, en zeggen wat verteld die farang nu weer.
Ik zeg niks meer, laat hen maar verder prutsen.

Zij zijn trouwens niet zo gestel op onze mentaliteit, vb de muziek, heb u hier al de rollings stones of eender wat group
weten optreden, nee dacht ik.
Kijk maar naar japan, daar trede al groepen op sinds de Jaren 70, deep purple enz.........

Sex, drugs, en rock roll zoals wij het uitdrukken, hoord niet thuis in Thailand.
Wel, sex en drugs, alcohol zijn hier uitgesproken weelderig aanwezig, ik noem dat hypocriet zijn.
De thai moet toch even het woord mentaliteit onder de loep nemen, deze mentaliteit van de thai is zeer misplaatst.

Onze westerse mentaliteit is voor een thai decadent, en afstodent.
Maar als er natuurlijk geld aan te pas komt, zijn wij steeds welkom, en de farang mentalieit wordt aanvaard.
Natuurlijk ga ik de drugs niet vermelden, ben daar geen voorstander van.
Ik zal de woorden sex en alcohol gebruiken, en daar kunnen farangs ten volle van genieten.
Ieder maakt van zijn eigen uit wat hij doet, HIJ KAN ER MAAR PLEZIER AAN BELEVEN.

NIETS MAG IN THAILAND ALLES KAN

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#50 Bericht door Herbergier » zaterdag 31 maart 2018, 04:11

Zij zijn trouwens niet zo gestel op onze mentaliteit, vb de muziek, heb u hier al de rollings stones of eender wat group
weten optreden, nee dacht ik.
Kijk maar naar japan, daar trede al groepen op sinds de Jaren 70, deep purple enz.........


Dat ben ik niet met je eens, alleen de oude groepen voor ouwe l.llen zoals wij komen hier niet, met muziek waar wij 50 jaar geleden op stonden te dansen, want die kent de jeugd hier niet en toen die Engelstalige groepen bij ons bekend waren sprak hier vrijwel nog niemand een beetje Engels, laat staan dat hier Engelstalige muziek te horen was, ja misschien 40-50 jaar geleden in Pattaya een beetje, maar de nieuwe legendes komen hier wel zeker, maar die ken jij waarschijnlijk niet.

http://bk.asia-city.com/events/news/
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#51 Bericht door wpdl » zaterdag 31 maart 2018, 05:39

Klein zijstraatje dan maar voor Herbergier en andere.

https://www.nu.nl/232540/video/legendar ... adiso.html

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#52 Bericht door Herbergier » zaterdag 31 maart 2018, 06:31

Herbergier schreef:Zij zijn trouwens niet zo gestel op onze mentaliteit, vb de muziek, heb u hier al de rollings stones of eender wat group
weten optreden, nee dacht ik.
Kijk maar naar japan, daar trede al groepen op sinds de Jaren 70, deep purple enz.........


Dat ben ik niet met je eens, alleen de oude groepen voor ouwe l.llen zoals wij komen hier niet, met muziek waar wij 50 jaar geleden op stonden te dansen, want die kent de jeugd hier niet en toen die Engelstalige groepen bij ons bekend waren sprak hier vrijwel nog niemand een beetje Engels, laat staan dat hier Engelstalige muziek te horen was, ja misschien 40-50 jaar geleden in Pattaya een beetje, maar de nieuwe legendes komen hier wel zeker, maar die ken jij waarschijnlijk niet.

http://bk.asia-city.com/events/news/
The Rolling Stones hadden eigenlijk op 10 april 2003 een concert in Bangkok, maar door een hartaanval van een van de belangrijkste mensen van het productie team, werd het concert op 9 april afgezegd.

Deep Purple was in 2010 live in Bangkok. https://youtu.be/LccsP0JpOKY

Coldplay in 2017. https://youtu.be/yNwSGq27B7I

Zo zijn er nog veel meer rockgroepen in Bangkok geweest, meestal spelen ze een combinatie tour met Japan en India.

Kijk maar eens op Google.
Alles van waarde is weerloos.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#53 Bericht door herman69 » zaterdag 31 maart 2018, 08:11

Mensen halloooo, ik spreek wel van de goede oude tijd he, de flower power.
WOODSTOCK, dan was er pas een nieuwe generatie geboren.
In Thailand kan men niet spreken over een nieuwe generatie, ik zou bijna zeggen zij worden daar in belemmerd, en dit
dan naar de jeugd toe.
De echte periode sex, drugs en rock roll.
De rolling stones, the kinks, black sabath, jimy Hendrix, the who, pink Floyd, cream, carlos santana, hoe noemt het maar ken
ze allemaal enz..............
Zelf regelmatig luister ik daar nog naar, zeteltje, buiten boxen in geef acht en de versterker om 7 man man man prachtig

Een thai is een leek in de westerse muziek, zij verstaan toch geen engels, en zijn leek in veel zaken, wat westerse cultuur
omvat.
Wat zij kennen is sanuk sabai, dat is hun cultuur, daar bemoei ik mij niet mee, kan best ook gezzelig zijn voor een farang.
Een thai weet niks wat er zich afspeeld buiten Thailand, zij hebben daar geen oren naar

Vraag even aan u ega, wat omvat Nederland, of belgie als ik zeg in belgie spreekt men drie talen, nederlands, frans en duits
Die weten dat niet.
Vraag even wat de euro is, mss gaat zij zeggen munteenheid uit Europa, voor de rest kent zij de waarde niet, en dat dit is gekoppeld
aan de economie in Europa.
Een thai heeft geen horizon, wij europeanen hebben onze horizon uitgebreid door de Jaren heen.

Vraag aan een thai wat is een amerikaan, dan wordt het stil.
Die weten niet dat dat indianen waren en dat de europeanen deze hebben uitgemoord en zich daar hebben gevestigd.
Engels, fransen en nederlanders, waren daar eerst, zuid amerika de spanjaarden, noordamerika ook de fransen, canada
Dan duitsers, italianen, belgen,

Het zal een worst wezen voor een thai.

Zij zouden beter hun mentaliteit wat wijzigen en hun horizon uitbreiden, economisch kan men daar alleen beter van worden.
Maar dan stel ik de vraag, wat heeft een thai te bieden naar Europa toe, weinig denk ik.
Een thai doet alleen zaken in azie, verder niet.

Mss heb ik het mis, u mag mij altijd corrigeren, ik sta volledig open wat u menig daar omtrend is.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#54 Bericht door KhunSugar » zaterdag 31 maart 2018, 09:47

Zij zijn trouwens niet zo gestel op onze mentaliteit
Hier zou ik het woord 'onze' vervangen door 'herman' en dan heb ik begrip voor de Thai. De Thai begrijpt snel...en blijft lachen (u uitlachen wel te verstaan).

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#55 Bericht door herman69 » zaterdag 31 maart 2018, 10:43

mentaliteit,

Zoals je reeds weet ben ik een fietser, kan er van genieten om mijn lichaam aftebeulen,en kijken waar de grens ligt.

tijdje geleden kwam mijn ega weer een rare vraag stellen.

Darling zegt zij, de mensen vragen waarom je altijd fietst en geen auto hebt.
Ik zeg haar dat weet u toch waarom ik geen auto koop, men kan hier even goed zelfmoord plegen, dan heb ik nog een keus
hoe ik wil sterven.
Bon daar verder niet meer over uitgewijkt, plots ja darling waarom koopt u geen auto.
Ik zeg de euro staat te laag, heb geen geld en laat mijn hoofd gerust ***.
Ik zeg bij mijzelf, met wat bemoeien die thaien zich, hebben zij niks anders te doen, nee zij hebben niks anders te doen.

Even over nagedacht, ik naar mijn dochter in belgie een email gestuurd, ik zeg zet even zoveel ton op mijn rekening hier.
3 dagen nadien auto gekocht, moest die thaien hun snuit zien man.
Natuurlijk staat die wagen onder het stof, ik rijdt daar zelden mee, liever de fiets.

Van mentalieit gesproken, wel dat is tussen die thaien ook zo, waarom heeft hij geen auto, en zus en zo.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#56 Bericht door Herbergier » zaterdag 31 maart 2018, 10:55

En jij denkt dat Japanners, Zuid Koreanen en Chinezen dat wel allemaal weten?

Ze hebben hier hun eigen Aziatische cultuur en daar weten wij(ik) niet veel van.

Ga maar eens midden in Duitsland, Spanje, Italië of Frankrijk Engels praten dan verstaat ook alleen de jeugd je en daar hebben ze ook nog nooit van sex & drugs & Rock & Roll gehoord.

https://youtu.be/sfp8xrNAS6I
Alles van waarde is weerloos.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#57 Bericht door herman69 » zaterdag 31 maart 2018, 11:51

Ik heb niet gesproken over korea, of china, japan man.

De japanees, weet verdorie goed hoe de economie werkt, en heeft zich een plaats veroverd in de wereld economie.
En zijn goed op de hoogte van de huidige conjuctuur.
Zij hebben eigelijk een zeer betrouwbare wagen gebouwd, ik denk dat japan nummer 1 is in export van wagens.
Toyota, mazda, enz.............
kijk naar de moto, prachtig, en betrouwbaar, Honda, kawa, Yamaha, Suzuki,
Deze motoren worden over de gehele wereld bereden, de auto, veel mensen rijden een Japanese wagen.

Zelf in Africa, Toyota, zij monteren er zelf een machinegeweer op, man man man

De mensen in Africa, hebben praktisch geen economie, daar leven zij van interne handel, ik koop dat van u jij dat
van mij het geld rolt intern.
Dat is voor een groot stuk terug te vinden in Thailand ook, zij doen veel zaken onderling.
Thailand spits zich vooral toe op het tourisme, die een zeer grote bron zijn van inkomen.
Kijk maar naar touristische oorden, altijd netjes, en de infrastructuur gaan zij aanpassen voor de tourist zo komfortabel
mogelijk te maken.
Ik vindt dat de eigen bevolking in Thailand een beetje naar de achtergrond wordt geduwd
Al het geld dat binnenstroomd gebruiken zij aan infrastructuur, kijk maar naar die spoorweg die de italianen aan het
bouwen zijn, miljarden bathjes kost dat, niet zijde dat dit een flop zal worden volgens mij, en met een tamelijk verlies
zullen werken.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#58 Bericht door foppo » zaterdag 31 maart 2018, 12:17

herman69 schreef: Mss heb ik het mis, u mag mij altijd corrigeren, ik sta volledig open wat u menig daar omtrend is.
Ongelukkig zijn zij die de geest missen verstandig te praten en het verstand niet hebben om hun mond te houden.
Laatst gewijzigd door foppo op zaterdag 31 maart 2018, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#59 Bericht door herman69 » zaterdag 31 maart 2018, 12:34

Vergeten bij te schrijven, de japanees heeft zijn pijlen gericht naar de westerling toe en kent perfect de westerse
mentaliteit, en die zij dan ook aanvaarden.
Daarom heb ik ook een vb aangehaald dat al sinds 1970 al westerse groepen hebben opgetreden.
Zij hebben een perfecte neus wat zaken betreft met het westen.

In Thailand was dat taboe, en eigelijk nu nog.

En ga het nog even herhalen, ik werp die mensen geen steen, ik tracht u iets duidelijk te maken dat zij hun
mentaliteit op bepaalde punten zouden moeten wijzigen.

Met interne zaken doen onder elkaar bekomt men niks, er moet geld binnen stromen ook, export hebben, dan pas kan men spreken
over economische vooruitgang in een land.
En dan pas gaat de burger er vruchten van kunnen plukken, en kan men zich een beter bestaan permiteren, en zijn horizon
uitbreiden, dan kunnen zij ook reizen zoals wij.

Is een thai daar wel allemaal voor te vinden, de indruk bij mij van de thai is, laat mij gerust je hoort mij niet klagen.
maar zo blijft je maar ter plaatse trappelen, deze mensen hebben daar blijkbaar geen last van.
Of liever gezegt zij willen het niet wten.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#60 Bericht door herman69 » zaterdag 31 maart 2018, 13:10

Ga hier bepaalde mensen een simpele vraag stellen.

Waarom gaat een thaise vrouw een relatie aan met een farang, geef mij eens een paar voorbeelden.
Ik weet alvast eentje, zij houden van onze mentaliteit, wij spelen de .......... juist

Heb er nog in petto. :giggle2: :giggle2: :giggle2:

Zo als ik reeds neergeschreven heb, ik neem geen blad voor de mond mannen, denk er aan.

Ik zou het liever rustig houden, en met een beetje humor erbij, maar bij sommige mensen ligt dat heel moeilijk.

Ik zal waarschijnlijk weinig antwoorden krijgen, of van man flikker toch op, dan weet ik genoeg :clap: :clap: :clap:

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”