kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang Mai

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#166 Bericht door driver » zondag 28 juli 2013, 17:51

Tsja...of wij Suk en ik het nu goed doen weet ik ook niet eigenlijk.
Gaan ook genoeg dingen fout zo nu en dan maar we trachten wel dat we elkaar in waarde laten en de minnen en plussen van elkaar accepteren.
We proberen gewoon rustig aan met elkaar een leuk bestaan op te bouwen en hoe en waar vinden we niet zo belangrijk.

gr driver

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#167 Bericht door genesis » maandag 05 augustus 2013, 06:25

Electriciteits kosten na 22 dagen samen zijn in ons appartement, met regelmatig airco & electrische showerheater gebruik, 1985 Baht. Mijn meisje was daar een beetje 'mopperig' van, want zij gebruikt in 1 maand ongeveer 500 baht als ze alleen is. :shock:

Heb belooft mijn leven te 'beteren'. [|( :mrgreen: :giggle: Nouja de airco op 15 C s'nachts hoeft natuurlijk ook niet, maar maakt het wel een stuk 'gezelliger' onder de lakens, want als ze het koud heeft komt ze tegen me aan liggen ;) want natuurlijk niet echt vervelend is :thumbsup:

Genesis

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#168 Bericht door RuudThai » maandag 05 augustus 2013, 06:41

genesis schreef:Electriciteits kosten na 22 dagen samen zijn in ons appartement, met regelmatig airco & electrische showerheater gebruik, 1985 Baht. Mijn meisje was daar een beetje 'mopperig' van, want zij gebruikt in 1 maand ongeveer 500 baht als ze alleen is. :shock:

Heb belooft mijn leven te 'beteren'. [|( :mrgreen: :giggle: Nouja de airco op 15 C s'nachts hoeft natuurlijk ook niet, maar maakt het wel een stuk 'gezelliger' onder de lakens, want als ze het koud heeft komt ze tegen me aan liggen ;) want natuurlijk niet echt vervelend is :thumbsup:

Genesis
Haha, dat herken ik wel, dat mopperen dat je 'te duur' doet! Mijn vrouw moppert ook regelmatig op mij als de rekening van de stroom binnenkomt. Meestal rond de 4000 baht per maand, met uitschieters naar boven in april/mei (5000 baht) en naar beneden in december/januari (2500 baht).
En ook vindt ze de boodschappen te duur, ik eet veel te veel volgens haar. Waarmee ze eigenlijk de kosten van de producten bedoelt die ik koop.
Dan zeg ik wel eens dat ze dan niet een farang maar een boerenkinkelthai had moeten trouwen die een nap met rijst en kip plus een portie somtam genoeg vindt en geen airco behoeft en dat valt meestal ook niet goed.... :crazy:

Overigens, onze slaapkamerairco staat op 24 graden en de huiskamerairco gaat zelden aan, alleen als het echt niet te harden is. De plafondventilators zorgen meestal voor voldoende verkoeling.
En verder hebben we veel electrische apparaten in huis en een kind dat lekker warm wil douchen, dus vandaar de relatief hoge electriciteitsrekening.
Maar in Nederland was de gasrekening ook hoog vanwege de cv, je gaat tenslotte niet zitten rillen van de kou met 3 truien aan.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#169 Bericht door genesis » maandag 05 augustus 2013, 07:47

Whahaha, nou ik moet nogal eens lachen, mijn meisje is een schat, maar net zoals vele andere Thai: 'Penny wise, pound foulis'h!'. :giggle: Maarre over de kosten voor eten hoor ik haar nooit, ze eet zelf graag en veel :mrgreen: (en toch is het een slank poppetje :D ), dus dat mag best wat kosten, maarre alles kopen we van de markt of straat, kant & klaar, errug lekker en kost heel erg weinig

Ze letten heel goed op de kleintjes maar de grote(re) verliezen ze nog wel eens uit het oog. ;) Maarr ze heeft wel een punt(je), dus ik ga het net zoals zij, proberen zonder airco met alleen de fan, maar die zet ik tijdens het slapen wel gefixeerd op ons bed en niet heen-en-weer-slingerend.

Gewoon om te kijken of dat voor mij ook comfortabel genoeg is, maar 'koud' douchen dat weiger ik, heb ik een broertje dood aan! brrrrr :shock: Ghe ghe ghe, ik heb ivm onze relatie en de tijd die ik grotendeels bij haar zal doorbrengen een 32 inch tv en DVD speler gekocht, waar ze in eerste instantie nogal tegen ageerde, : 'I don't feel the importance for that!'....... Nou....... uhhhh........... ze kijkt nu bijna elke dag nu ik er niet meer ben........ Dan zeg ik : 'toch niet zo'n gek idee van mij,zo'n TV, om als het heftig regend of na een lange dag om te ontspannen en je hoofd leeg te maken.......' :mrgreen:

Dan kijkt ze een beetje verlegen....... :angel: Over de extra electriciteitskosten rep ik dan maar niet eens whuahahaha

Ach 3500 voor het apartment, 150 voor water en laat de electriciteit zonder airco uitkomen op 800 - 1200 baht, so what, dat is bij elkaar ongeveer € 110 p mnd. En voor dat geld vind ik dat we het harstikke comfortabel hebben (1 kamer van 4.50 x 5.00 mtr) douche met WC en een balkonnetje, met aanrecht & wasbakje, plantenbak en mooi uitzicht op de bomen en struiken en dat in hartje Chiang Mai.

Dus de koning te rijk 8-)

Tsssshh dan te weten dat mijn garage voor mijn auto & motor alleen al € 87 p mnd kost in Nederland, dan heb ik het niet eens over de 2 huizen waar ik ook de maandelijkse lasten voor draag! :shock:

Thailand is voor ons westerlingen in dit opzicht gewoon goedkoop.

Genesis

Gebruikersavatar
Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 137
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2012, 12:10
Locatie: Amsterdam

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#170 Bericht door Casper » vrijdag 16 augustus 2013, 09:46

Hoi Genesis ik heb begrepen dat je nog actief werkzaam bent in de offshore. Het vooruitzicht is dat ik binnen enkele maanden ook op zee kan gaan werken en nu is mijn vraag aan jou (een verwende jeugd-vraag :giggle: ), omdat je er nog middenin zit:

Hoe zijn tegenwoordig de communicatiemogelijkheden? Heb je daar wifi/internet? Volgens mij heb jij hier berichten gepost vanaf je werkplek? Of ben je nog steeds beperkt tot sateliettelefoon? Ik kan me ook voorstellen dat er verschil zit tussen werken op een vast platform of op een jack-up oid.

Het zou namelijk wel fijn zijn als ik dan nog kan webcammen met mijn meisje [|)

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#171 Bericht door genesis » vrijdag 16 augustus 2013, 15:48

Casper schreef:
Hoe zijn tegenwoordig de communicatiemogelijkheden? Heb je daar wifi/internet? Volgens mij heb jij hier berichten gepost vanaf je werkplek? Of ben je nog steeds beperkt tot sateliettelefoon? Ik kan me ook voorstellen dat er verschil zit tussen werken op een vast platform of op een jack-up oid.

Het zou namelijk wel fijn zijn als ik dan nog kan webcammen met mijn meisje [|)
Internet is tegenwoordig standaard, maar privacy is nogal eens slecht geregeld. Bellen naar Thailand word niet op prijs gesteld vanwege de hoge belkosten. Skypen, MSN'en kan zeker net zoals mails versturen. Maar een Wifi netwerk dat je met je laptop op je kamer kan gebruiken is maar bij enkele maatschappijen goed geregeld, maar op mijn werk dus niet. [|(

Genesis

Gebruikersavatar
Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 137
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2012, 12:10
Locatie: Amsterdam

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang M

#172 Bericht door Casper » zaterdag 17 augustus 2013, 19:01

genesis schreef:
Casper schreef:
Hoe zijn tegenwoordig de communicatiemogelijkheden? Heb je daar wifi/internet? Volgens mij heb jij hier berichten gepost vanaf je werkplek? Of ben je nog steeds beperkt tot sateliettelefoon? Ik kan me ook voorstellen dat er verschil zit tussen werken op een vast platform of op een jack-up oid.

Het zou namelijk wel fijn zijn als ik dan nog kan webcammen met mijn meisje [|)
Internet is tegenwoordig standaard, maar privacy is nogal eens slecht geregeld. Bellen naar Thailand word niet op prijs gesteld vanwege de hoge belkosten. Skypen, MSN'en kan zeker net zoals mails versturen. Maar een Wifi netwerk dat je met je laptop op je kamer kan gebruiken is maar bij enkele maatschappijen goed geregeld, maar op mijn werk dus niet. [|(

Genesis
Bedankt Genesis dan weet ik ongeveer wat ik kan verwachten als het door gaat.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang Mai

#173 Bericht door genesis » woensdag 01 januari 2020, 04:23

Nachtdienst off-shore, collega's zijn oudejaarsavond na 24:00 naar bed gegaan, zit alleen in de nacht en dit oude topic nog eens door te lezen, wat is er veel veranderd in de afgelopen 7 jaar!

Mijn vriendin is in September 2014 op MVV naar Nederland gekomen, ze is mijn vrouw geworden, getrouwd augustus 2015, onze zoon is geboren augustus 2018 en oktober hetzelfde jaar heeft ze Nederlandse nationaliteit gekregen! 8-)

Mijn vrouw is enorm veranderd in de zin dat ze haar draai heeft gevonden in haar (nieuwe) leven en ze zich veilig en relaxed voelt, irritaties/conflicten behoren eigenlijk volledig tot het verleden, als er 1 keer per jaar al een vertogen woord valt is het veel en dan nog vaak doordat we afgemat zijn door ons kleine ventje die een redelijke hand vol is :D

Vrouwlief is bezig met haar rijbewijs en zodra ze die heeft koop ik een auto'tje voor haar

Ik waardeer enorm de input en medeleven van alle medeforumgenoten die me met raad & daad & medeleven hebben bijgestaan, dat heeft me mede gebracht waar ik nu sta in het leven, jongens nogmaals bedankt allen :thumbsup:

Was alles nu rozegeur & maneschijn toen mijn vrouw (toen nog vriendin/verloofde) het eerste jaar a 1,5 jaar in Nederland was, nee zeker niet, ze was vaak gestrest door alle veranderingen en onzekerheden die de nieuwe leefsituatie met zich mee bracht, dikke mis'communicaties' gehad in die periode :roll:

Zelf zware stress gehad aan de financiele kant wat voortkwam uit mijn scheiding (dit deelde ik niet met haar), had heel veel schuld en uiteraard gaat er in die periode in 1 keer van alles kapot, auto, verwarmingsketel ect, crises in de olie industrie, reorganisaties, bijbaan inkomsten opgedroogt, heel veel lasten, dubbele hypotheken en schulden aflossen

Aan de relatiekant zelf het contact met mijn zoon verbroken (sluimerde al ruim 10 jaar), mijn dochter beeindige 10 dagen voor de geboorte van onze kleine jongen het contact met me, heb helemaal geen contact meer met familie

Daarna de opgaande weg gevonden, de olietak krabbelde weer op, dus met mijn bijbaan heel veel gas bijgegeven, financieel alles glad, zelfs spaargeld, wat ik eerst als verlies ervaarde qua verbroken contact met mijn kinderen zie ik nu zeker ook de voordelen van in, zij zijn zelfstandig en gelukkig (zijn beide ruim volwassen en getrouwd), ik heb niet de complicaties van moeilijke sitaties met verjaardagen, feestdagen ect zoals velen die wel hebben als je gescheiden ben.

Ik heb geen rugzak van het verleden bij me in mijn huidige relatie met mijn vrouw en kind wat ik als enorm bevrijdend ervaar, voelt echt als een nieuw blanco begin, alleen ben ik geen twintiger meer :mrgreen:

Het heeft allemaal uitgepakt zoals ik gehoopt had en heel erg mijn best voorgedaan, net zoals mijn vrouw natuurlijk, zij is mijn betere helft en ik heb van haar veel geleerd over zuinig leven, daar door zitten we nu er redelijk riant voor als het zo doorgaat. Qua uitgeven is mijn vrouw een meester in besparen, die eigenschap heb ik me ook eigen gemaakt, we kopen veel 2de hands, ik ook tegenwoordig mijn kleding, laatst nog een mooie trui van het merk Gant gekocht voor 7,95 en een Redskins leren baseball jas voor 17,50 :mrgreen:

De schoonfamilie zien we zo eens in de 2 jaar, fijne familie, hebben het niet breed, zeker mijn schoonmoeder niet, maar als we daar zijn zorgen we voor wat ondersteunend comfort voor haar en stoppen haar bij terugkeer naar Nederland een mooi bedrag toe en we ze weet indien nodig dat ze op onze steun kan rekenen, heeft ze overigens nog nooit gebruik van gemaakt

Als ik elke morgen wakker word en ik sta buiten op het platform van mijn werk op zee, of op het balkon van ons appartementje en kijk naar de opkomende zon dan dank ik 'the big guy in heaven' voor de blessing die me ten deel is gevallen in mijn leven, want ben me zeer bewust dat dat niet vanzelfsprekend is [|)

Zo dat was weer een update, heel epistel geworden :D


P.s.: Als ik thuis weer eens s'nachts niet kan slapen (komt door wisselende diensten) en ik zie in het schemerlicht onze kleine jongen tussen ons in vredig slapen en mijn vrouw ook , dan weet ik waar ik het allemaal voor doe en voel me intens gelukkig & tevreden, geluk hoeft niet veel te kosten ;)

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang Mai

#174 Bericht door jomel17 » woensdag 01 januari 2020, 07:03

Genesis , het maakt mij blij te lezen dat het je goed gaat.
Ik herken veel in jouw verhaal maar mijn vrouw en ik hebben de stap gezet om vanaf nu in Thailand te gaan wonen.
Zij werkte in Rotterdam tussen andere Thai en buitenlanders ( in de fruitverwerkende industrie) dus heeft nooit echt goed Nederlands leren spreken.
Mede doordat wij van onze huisbaas te horen kregen dat ons huis gesloopt zou worden en wij daardoor een leuke verhuiskosten vergoeding kregen hebben wij deze stap gezet.
หลงรัก

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang Mai

#175 Bericht door brake0345 » woensdag 01 januari 2020, 07:15

Goed om je update te lezen Genesis, veel geluk jullie 3 in het nieuwe jaar!

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang Mai

#176 Bericht door genesis » woensdag 01 januari 2020, 07:24

Hoi Jomel, mooi dat het zo op z'n plek valt voor jullie, thailand is een fijne plek om te wonen en van het leven te genieten, ik vind het fijn om te horen dat je die stap voor je vrouw maakt, zij maakte de stap om naar jou in Nederland te komen en nu doe je hetzelfde voor haar terug :thumbsup:

Omdat wij een klein kereltje hebben is dus Thailand is niet direct een optie, mede omdat mijn vrouw Thailand niet echt geschikt vind voor een jong kind om op te groeien. Mijn vrouw is ook zeker het Nederlands (nog) niet goed machtig, zij zorgt voor onze kleine man en dat vind ik fijn, ik persoonlijk zou het nix vinden als ze gaat werken en onze kleine moet daarvoor naar de kinderopvang.

Studeren & werken gaat (misschien) pas spelen als onze jongen naar de kleuterschool gaat, maar fulltime werken gaat hem niet worden (hoop ik), zou ik nix vinden voor onze kleine man, ik werk 2 weken off-shore en ben dan 3 weken vrij waarbij ik als ZZp'er bij verdien, ik verdien meer dan ruim voldoende, dus voor de centjes zou mijn vrouw nooit hoeven te werken. Ik moet nog wel even door voordat ik met pensioen ga, ik schat in nog een jaar of 12

Jomel jij bent gepensioneerd dat geeft je lekker veel vrijheid, geniet ervan samen met je vrouw en geniet van jullie geluk, Carpe Diem! [|)

Genesis

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang Mai

#177 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 01 januari 2020, 07:26

Goed te lezen, Rob! Wat ik eigenlijk niet weet is of jullie nu permanent in Thailand wonen of pendelen?

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang Mai

#178 Bericht door genesis » woensdag 01 januari 2020, 07:27

brake0345 schreef: woensdag 01 januari 2020, 07:15 Goed om je update te lezen Genesis, veel geluk jullie 3 in het nieuwe jaar!
Dank je Brake, bedankt, jij en Pun ook een gelukkig nieuwjaar toegewenst.

Denk nog wel eens aan je aan de tijd dat je adviezen gaf die me geholpen hebben tijdens het prille begin van mijn relatie :thumbsup:

Genesis

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang Mai

#179 Bericht door genesis » woensdag 01 januari 2020, 07:29

erik-kuijpers schreef: woensdag 01 januari 2020, 07:26 Goed te lezen, Rob! Wat ik eigenlijk niet weet is of jullie nu permanent in Thailand wonen of pendelen?
Hoi Erik ook voor jou de beste wensen, we leven sinds september 2014 permanent in Nederland, we gaan 1 keer per 1 a 2 jaar naar Thailand op familie bezoek, ik hoop dat ik van de 'directie' toestemming krijg om het elk jaar te doen :mrgreen:

Genesis

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: kosten redelijk appartement op Thaise standaard Chiang Mai

#180 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 01 januari 2020, 07:38

Ik ook zoals je weet; partner en pleegzoon wonen daarentegen in Thailand. Ik probeer eens per jaar te reizen maar mijn invaliditeit en helemaal mijn verstopte prostaat maken reizen lastig. Dat krijg je soms met ouwe mannen..... :giggle: Mijn vriendin en pleegzoon hebben er geen moeite mee gelukkig en skype is gratis.......

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”