BVN

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: BVN

#16 Bericht door Herbergier » vrijdag 17 januari 2020, 02:43

Ik heb nu net weer eens getest, maar ik heb nu weer normaal BVN op de Thaicom 5 satelliet.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: BVN

#17 Bericht door RuudThai » vrijdag 17 januari 2020, 03:01

Ja, ik kijk ook nog steeds op Thaicom 5 naar BVN. Want het schijnt dat de technische problemen daar zijn opgelost en hij voorlopig gewoon verder kan. Dus blijven de Thaise zenders daar. En als ik dus de schotel laat richten op Asiasat 5 dan krijg ik ruzie met mijn vrouw... 😳.
Als BVN echt stopt met uitzenden via de Thaicom ga ik BVN wel via internet bekijken.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: BVN

#18 Bericht door Herbergier » vrijdag 17 januari 2020, 03:25

RuudThai schreef: vrijdag 17 januari 2020, 03:01 Ja, ik kijk ook nog steeds op Thaicom 5 naar BVN. Want het schijnt dat de technische problemen daar zijn opgelost en hij voorlopig gewoon verder kan. Dus blijven de Thaise zenders daar. En als ik dus de schotel laat richten op Asiasat 5 dan krijg ik ruzie met mijn vrouw... 😳.
Als BVN echt stopt met uitzenden via de Thaicom ga ik BVN wel via internet bekijken.
Dat is ook mijn plan, zo bewaar je de vrede in huis, er is niets zo vervelend als een kwaaie nukkige vrouw in huis. :angel: ;)
Alles van waarde is weerloos.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: BVN

#19 Bericht door dutch » vrijdag 24 januari 2020, 02:30

Voor mij geldt hetzelfde.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: BVN

#20 Bericht door Herbergier » dinsdag 25 februari 2020, 10:58

Sinds gisteren kan ik geen BVN meer ontvangen via de Thaicom 5 satelliet, ik kan nu nog wel BVN via internet kijken, maar de meeste programma's die ik wil zien kan ik ook via 'NPO Start uitzending gemist' kijken, ik moet dan alleen even door de twee reclame blokjes van 20 sec. heen, want die bufferen meestal en duren soms vijf minuten of meer, daarna bij de programma's heb ik geen of heel weinig last meer van bufferen.
Alles van waarde is weerloos.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: BVN

#21 Bericht door Adrie » dinsdag 25 februari 2020, 11:48

Hier in Pattaya in het apartement waar we verblijven 2 dagen geen BVN.

Sinds vanmorgen weer wel.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: BVN

#22 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 25 februari 2020, 13:28

Adrie, is dat met eigen schotel? Zover ik weet zit BVN in Pta op de Sophon kabelmaatschappij.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: BVN

#23 Bericht door Herbergier » dinsdag 25 februari 2020, 16:48

Voor de Belgische programma's die door BVN werden uitgezonden, kan je via internet gebruik maken van deze link, ook met uitzending gemist, wel jezelf eerst even registreren.

https://www.een.be/
Alles van waarde is weerloos.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: BVN

#24 Bericht door Adrie » dinsdag 25 februari 2020, 17:08

erik-kuijpers schreef: dinsdag 25 februari 2020, 13:28 Adrie, is dat met eigen schotel? Zover ik weet zit BVN in Pta op de Sophon kabelmaatschappij.
Dacht dat het hier op Naklua BTV is, en Sophon is meer voorbij de rotonde in Pattaya.

Zit hier in Soi 12 waar ook de houten tempel zit.

Kweet de naam wel maar schrijf hem eve niet want dat schrijf ik toch verkeerd :mrgreen:
Kan vanaf mun balkon een groot gedeelte van de spits zien.

Probeer het toch>>>> Sanctuary of truth

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: BVN

#25 Bericht door Herbergier » woensdag 26 februari 2020, 03:08

Adrie schreef: dinsdag 25 februari 2020, 17:08
erik-kuijpers schreef: dinsdag 25 februari 2020, 13:28 Adrie, is dat met eigen schotel? Zover ik weet zit BVN in Pta op de Sophon kabelmaatschappij.
Dacht dat het hier op Naklua BTV is, en Sophon is meer voorbij de rotonde in Pattaya.

Zit hier in Soi 12 waar ook de houten tempel zit.

Kweet de naam wel maar schrijf hem eve niet want dat schrijf ik toch verkeerd :mrgreen:
Kan vanaf mun balkon een groot gedeelte van de spits zien.

Probeer het toch>>>> Sanctuary of truth
Ze hebben waarschijnlijk na twee dagen een van de schotels op het dak van het appartementen complex op de asiasat 5 satelliet gericht en via die satelliet is BVN nu nog wel te verkrijgen, maar ik heb thuis maar een schotel en die blijft voor de goede vrede en gezelligheid in huis gericht op de thaicom 5 satelliet, thaicom 5 zend nl de belangrijkste Thaise zenders uit.

Ik kijk nu via mijn pc met een 22 inch scherm (die ik als ik wil met een HDMI kabeltje met de tv kan doorverbinden) of via een android box, die rechtstreeks op mijn tv is aangesloten, naar uitzending gemist op een tijd die mij goed uitkomt, naar mijn favoriete Nederlands of Belgische tv programma's, dan kan de vrouw 's avonds als ze thuis komt van haar werk in de woonkamer naar haar favoriete Thaise tv programma's kijken, anders moet een van ons in de slaapkamer gaan kijken, maar dat vind ik ook niet gezellig.
Alles van waarde is weerloos.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: BVN

#26 Bericht door wanadee » woensdag 26 februari 2020, 06:24

Ik heb een extra schoteltje neer gezet, kost niet zoveel.
Bij ons is de tv voor mij tot een uur of 9 daarna mag ze soaps kijken zoveel ze wil. Nieuws van bvn om 6 uur daarna een engelse film met thaise subtitles meestal.
Er is ook nog een tv in de slaapkamer maar daar kijkt eigenlijk nooit iemand.
Tweede helft van da avond ben ik altijd interessante artikelen te lezen of kijken op internet

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: BVN

#27 Bericht door RuudThai » vrijdag 28 februari 2020, 06:38

Herbergier schreef: dinsdag 25 februari 2020, 10:58 Sinds gisteren kan ik geen BVN meer ontvangen via de Thaicom 5 satelliet, ik kan nu nog wel BVN via internet kijken, maar de meeste programma's die ik wil zien kan ik ook via 'NPO Start uitzending gemist' kijken, ik moet dan alleen even door de twee reclame blokjes van 20 sec. heen, want die bufferen meestal en duren soms vijf minuten of meer, daarna bij de programma's heb ik geen of heel weinig last meer van bufferen.
Ik kijk nu ook via internet naar NPO of BVN Gemist want mijn schotel blijft ook op de Thaicom gericht staan voor de Thaise zenders.

Die reclameblokjes zijn een ramp, lopen telkens vast en dan moet je ze vaak handmatig weer op gang brengen. Maar ook tijdens de programma's gebeurt dit regelmatig. En ik kijk graag naar schaatswedstrijden en dan loopt het helemaal niet, steeds vastlopen om de paar seconden dus heb ik het kijken daarnaar maar opgegeven. Ik heb de NOS daarover gerapporteerd en die geven als reden dat de afstand ver is en hoe verder van Nederland hoe slechter volgens hen. Lijkt mij een smoes want andere streams als YouTube en Netflix werken prima. Het zal wel weer op een koopje zijn gemoeten en dus een magere kwaliteit.... 😒

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: BVN

#28 Bericht door foppo » vrijdag 28 februari 2020, 09:29

Ik kijk gewoon via iptv maar soms ook via npostart en heb nu even een proef abbo op nlziet.
Ik heb een androidboxje (overal te koop voor 1500 bath) via hdmi aangesloten op de tv.
Je moet dan wel vpn op dat boxje geinstalleerd hebben en dan loopt npostart (gratis) en nlziet (8,00 euro per maand) perfect in hd kwaliteit.
Kun je ook nog alle programmas terug kijken en makkelijk te bedienen via een draadloze muis.
Toch echt veelzijdiger dan bvn denk ik.
Je hebt wel een redelijke internet verbinding nodig.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: BVN

#29 Bericht door ron » zaterdag 29 februari 2020, 20:51

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: BVN

#30 Bericht door wanadee » zondag 01 maart 2020, 02:20

ron schreef: zaterdag 29 februari 2020, 20:51 Afbeelding
:clap: :clap:

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”