Remigreren, hoe moet dat?

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
WTC.nl - World Ticket Center. Elke reis, zo geregeld!
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#46 Bericht door wanadee » vrijdag 23 november 2018, 06:43

wpdelange schreef:Heb het op een site gelezen jumbo dat dat kon maar als je deze site voor waar aan mag nemen ligt het even anders OOK in een krimpgemeente.
Er hangen meerdere andere goedkeuringen aan vast zo te lezen.
In een krimp gemeente zoals je die bv vindt in friesland, groningen of limburg is veel leegloop waardoor er vaak geen wachtlijsten zijn om een huis te huren.
Dus informeer daarnaar op internet yerwijl je nog in thailand zit, huur een huis en schrijf je vervolgens in bij de gemeente.
Of huur tijdelijk een kamer ergens, die zijn er zat en schrijf je dan in bij de gemeente.
Ik heb verschillende kennissen waar ik me bij kan inschrijven mocht ik terug willen, zou ik alleen op papier doennen tijdelijk in een vakantiehuisje gaan zitten of zo. Dan heb je de tijd om op je gemakmietsvte huren of te kopen, evt in een andere gemeente dan waar je tijdelijk ingeschreven bent.
Kijkt mij niet zo moeilijk eerlijk gezegd.

wpdelange
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#47 Bericht door wpdelange » vrijdag 23 november 2018, 07:21

Het zou zo maar kunnen dat je gelijk heb verbazing alom bij mij dan dat de meeste sites die je leest en algemene stappenplannen aangeven toch een andere indruk hebben.
Niet onoverkomelijk dat klopt.
Maar toch ook niet zo makkelijk als jij het over laat komen.
Ook niet een ieder wenst in de door jou genoemde provincies terecht komen en men geeft dus ook de problemen aan in andere provincies/steden als de door jou genoemde.

Zet er voor de rest ook een punt achter in het 'meedenken' in dit onderwerp.

wanadee
Expat
Expat

#48 Bericht door wanadee » vrijdag 23 november 2018, 08:02

wpdelange schreef:Het zou zo maar kunnen dat je gelijk heb verbazing alom bij mij dan dat de meeste sites die je leest en algemene stappenplannen aangeven toch een andere indruk hebben.
Niet onoverkomelijk dat klopt.
Maar toch ook niet zo makkelijk als jij het over laat komen.
Ook niet een ieder wenst in de door jou genoemde provincies terecht komen en men geeft dus ook de problemen aan in andere provincies/steden als de door jou genoemde.

Zet er voor de rest ook een punt achter in het 'meedenken' in dit onderwerp.
Als het doel is terug naar nederland dan is dat mi vrij simpel. Als je in het centrum van amsterdam wilt wonen wordt het lastiger maar dat geldt ook voor inwoners van amsterdam zelf. Als je eenmaal in friesland in een “krimpwoning” zit kun je je inschrijvennals woningzoekende bij de door jou gewenste woningcooperatie. En dan kom je net als ieder ander op de wachtlijst te staan en moet je geduld hebben om op jouw favoriete plekje te wonen. Dit laatste uiteraard niet als je genoeg geld hebt om te kopen of als je asielzoeker bent :crazy: Dan kun je gelijk aan de bak.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#49 Bericht door ron » vrijdag 23 november 2018, 10:21

Lekker in Fryslân blijven hoor....... :thumbsup:

https://goo.gl/2xsTiv
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie