Even wat vraagjes over VISA! (Help)

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Backpackur
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 15 november 2016, 03:31

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#16 Bericht door Backpackur » vrijdag 21 juli 2017, 12:24

wpdelange schreef:Zoals ik al zij laat ze eens naar een lawyer gaan met een Immigration Services gaan dit is er een als voorbeeld.

http://www.siam-legal.com/foreign-visas ... ailand.php

Heer Sugar geeft meestal op zijn manier wel goede antwoorden maar nu slaapt die een beetje of de eisen in Belgie zijn anders.

Discussie over het sociale leven van je vakantie vriendin heeft mijn interesse niet.
Schengen visum is een reisvisum voor een groot gedeelte van Europa en als pappie lief echt een bouwbedrijf heeft moeten die centen en inspanning weinig voorstellen.
Vooroordeel nee hoor zo redeneert de IND ook. 'Wat moet zo'n jonge dame hier alleen'
Tenslotte wil jij er officieel weinig van weten. 8-)
Bedankt voor je advies, naar die lawyer ga ik zeker kijken. Wat bedoel je met ''Tenslotte wil jij er officieel weinig van weten''?

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#17 Bericht door ron » vrijdag 21 juli 2017, 12:30

Backpackur schreef:Trouwens, we gaan samen ook reizen dus moet ze een toerism visum aanvragen of family and friends?
Ik heb jou postings sinds jou aanmelding op dit forum eens doorgenomen.
Loop je niet een beetje te hard van stapel?........ik zal vermoedelijk niet de eerste zijn die dit tegen je zegt.... ;)
Denk dat de meesten onder ons dit ook wel eens meegemaakt zullen hebben en
komt het gezegde (1 "doos" is sterker dan 10 paarden) weer in mijn gedachten op.
Ben vroeger in Chili (1972) als 16 jarig jongetje achtergevaren (expres de boot gemist) omdat de "kalverliefde' bij mij ook de kop opstak,en kan mij iets van jou situatie voorstellen,denk ik.

Rustig aan,dan breekt het lijntje niet.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#18 Bericht door wpdl » vrijdag 21 juli 2017, 12:34

Jij of je ouders zijn niet in staat of bereid om een garantie te tekenen gaf je aan.
Niks geen oordeel verder maar de IND kijkt ook naar zulke dingen.
Nu zien ze een erg jonge dame van 18 en een beetje die even wil backpacken van uit Thailand in Nederland die kortstondig bij haar vakantie vriendje blijft.
Ga jullie een uitnodigings brief schrijven :?:
Laatst gewijzigd door wpdl op vrijdag 21 juli 2017, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Backpackur
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 15 november 2016, 03:31

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#19 Bericht door Backpackur » vrijdag 21 juli 2017, 12:37

ron schreef:
Backpackur schreef:Trouwens, we gaan samen ook reizen dus moet ze een toerism visum aanvragen of family and friends?
Ik heb jou postings sinds jou aanmelding op dit forum eens doorgenomen.
Loop je niet een beetje te hard van stapel?........ik zal vermoedelijk niet de eerste zijn die dit tegen je zegt.... ;)
Denk dat de meesten onder ons dit ook wel eens meegemaakt zullen hebben en
komt het gezegde (1 "doos" is sterker dan 10 paarden) weer in mijn gedachten op.
Ben vroeger in Chili (1972) als 16 jarig jongetje achtergevaren (expres de boot gemist) omdat de "kalverliefde' bij mij ook de kop opstak,en kan mij iets van jou situatie voorstellen,denk ik.

Rustig aan,dan breekt het lijntje niet.

Ron.
Ik snap dat dat het algemeen vooroordeel is bij een vriendin uit Thailand maar wij hebben echt een gezonde relatie, zo delen wij letterlijk alles (heeft me 20 k baht mee gegeven alvast voor vliegtuig ticket NL) en is er 0 sprake van dat ze een farang wilt voor geld. Ik ben namelijk echt een krent haha. We zijn verliefd op elkaar, meerdere keren in Thailand geweest en nu wilt ze ook eens naar mij toe komen. Letterlijk hetzelfde alsof ik een vriendin in Duitsland heb die ook eens bij mij twee maanden wilt blijven. Ik ga er niet op achteruit, hebben veel plezier samen en het is goed voor onze relatie om te kijken hoe het is als zij in Nederland is en niet in haar comfort zone in haar eigen land.

Backpackur
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 15 november 2016, 03:31

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#20 Bericht door Backpackur » vrijdag 21 juli 2017, 12:40

wpdelange schreef:Jij of je ouders zijn niet in staat of bereid om een garantie te tekenen gaf je aan.
Niks geen oordeel verder maar de IND kijkt ook naar zulke dingen.
Nu zien ze een erg jonge dame van 18 en een beetje die even wil backpacken van uit Thailand in Nederland die kortstondig bij haar vakantie vriendje blijft.
Ga jullie een uitnodigings brief schrijven :?:
Ja een uitnodigings brief bij de gemeente laten goedkeuren dat ze hier in ons huis verblijft en ik ga een begeleidende brief erbij toevoegen waarin ik in het NL uitleg
waarom ze naar NL wilt komen, wat we hier gaan doen en beloven dat ze terug zal keren. Want waarom zou een 18jarig meisje hier illegaal willen blijven terwijl ik bij mijn ouders woon.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#21 Bericht door ron » vrijdag 21 juli 2017, 12:57

Backpackur schreef:
ron schreef:
Backpackur schreef:Trouwens, we gaan samen ook reizen dus moet ze een toerism visum aanvragen of family and friends?
Ik heb jou postings sinds jou aanmelding op dit forum eens doorgenomen.
Loop je niet een beetje te hard van stapel?........ik zal vermoedelijk niet de eerste zijn die dit tegen je zegt.... ;)
Denk dat de meesten onder ons dit ook wel eens meegemaakt zullen hebben en
komt het gezegde (1 "doos" is sterker dan 10 paarden) weer in mijn gedachten op.
Ben vroeger in Chili (1972) als 16 jarig jongetje achtergevaren (expres de boot gemist) omdat de "kalverliefde' bij mij ook de kop opstak,en kan mij iets van jou situatie voorstellen,denk ik.

Rustig aan,dan breekt het lijntje niet.

Ron.
Ik snap dat dat het algemeen vooroordeel is bij een vriendin uit Thailand maar wij hebben echt een gezonde relatie, zo delen wij letterlijk alles (heeft me 20 k baht mee gegeven alvast voor vliegtuig ticket NL) en is er 0 sprake van dat ze een farang wilt voor geld. Ik ben namelijk echt een krent haha. We zijn verliefd op elkaar, meerdere keren in Thailand geweest en nu wilt ze ook eens naar mij toe komen. Letterlijk hetzelfde alsof ik een vriendin in Duitsland heb die ook eens bij mij twee maanden wilt blijven. Ik ga er niet op achteruit, hebben veel plezier samen en het is goed voor onze relatie om te kijken hoe het is als zij in Nederland is en niet in haar comfort zone in haar eigen land.
Uit jou postings begrijp ik dat je 2 maal in Thailand bent geweest,tja als je dat verstaat onder "meerdere malen" :P
Een gezonde relatie......!?......half jaar :Whistle:
Algemeen vooroordeel omdat het een 17jarig meisje uit Thailand betreft!?.....niet van mij hoor.

Ik gaf alleen maar een voorbeeld over kalverliefde en bedoel dat je misschien niet zo hard van stapel moet lopen.
Alleen maar een tip,niets meer/minder.
Laat in ieder geval wel weten of het jou lukt om haar naar Nederland te krijgen,ben ik wel heel benieuwd naar.

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Backpackur
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 15 november 2016, 03:31

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#22 Bericht door Backpackur » vrijdag 21 juli 2017, 13:02

@Ron

Dat vind ik meerdere malen ja, we hebben afgelopen keer 6 weken lang 24/7 met elkaar doorgebracht bijvoorbeeld. Er is helemaal niks anders dan als ik een relatie zou hebben met iemand uit Europa.
Thx voor de tip uiteraard, ik weet iig dat het geen kalverliefheid is en ga enorm mijn best doen om haar naar hier te krijgen. Want het is voor haar ook gewoon een vakantie al zou onze relatie niet goed aflopen, en als wij vakantie mogen vieren in Thailand zonder al te veel restricties dan zou het oneerlijk zijn dat dat andersom niet mag. Helaas is de wereld niet eerlijk uiteraard

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#23 Bericht door ron » vrijdag 21 juli 2017, 13:06

De volhouder wint!!
Als je ergens voor gaat,moet het op de één of andere manier WEL lukken.
Ben zelf momenteel 16 jaar met een Thaise. ;)

Nogmaals succes in ieder geval.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#24 Bericht door mooatje » vrijdag 21 juli 2017, 14:03

Ze moet rijke ouders hebben als ze je zomaar 20 K baht kan geven.Uit eigen verdiensten kan ze dit niet.
Je vraagt je af waarom ze hier zou willen blijven.Om hier te werken natuurlijk,om geld te verdienen.

Toch iets om over na te denken.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#25 Bericht door serpay » vrijdag 21 juli 2017, 16:00

als ze kan aantonen dat er genoeg geld is en jij geeft aan dat ze kan verblijven is er totaal geen belemmering.
laatste keer dat tante overkwam voor 2 maanden, geen garant stelling geen what ever maar met enkele miljoenen op haarrekening totaal geen probleem.
zij boekte gewoon een vakantie met visa voor 2 maanden , niemand die er moeilijk over doet.
maar ja geld en kunnen aantonen dat er geld is , dan heeft geen een thai een probleem en visa wordt afgegeven.
mijn ervaring dus niet de hier al voorgeprogrameerde . nee kan niet onmogelijk en andere niet relevante shit.
HEB je GELD dan is er GEEN probleem....
leer dit nu eens.........
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#26 Bericht door Arietwee » vrijdag 21 juli 2017, 16:50

serpay schreef:als ze kan aantonen dat er genoeg geld is en jij geeft aan dat ze kan verblijven is er totaal geen belemmering.
laatste keer dat tante overkwam voor 2 maanden, geen garant stelling geen what ever maar met enkele miljoenen op haarrekening totaal geen probleem.
zij boekte gewoon een vakantie met visa voor 2 maanden , niemand die er moeilijk over doet.
maar ja geld en kunnen aantonen dat er geld is , dan heeft geen een thai een probleem en visa wordt afgegeven.
mijn ervaring dus niet de hier al voorgeprogrameerde . nee kan niet onmogelijk en andere niet relevante shit.
HEB je GELD dan is er GEEN probleem....
leer dit nu eens.........

Een oude tante is heel wat anders dan een meisje van net 18. Je moet aantonen dat ze weer terug gaat.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#27 Bericht door KhunSugar » vrijdag 21 juli 2017, 17:44

Voor Nederland OK, op de Belgische ambassade moet ge daar niet mee afkomen met te tonen dat ge geld hebt. Ge zult moeten aantonen hoe je aan dat geld komt.
Maar hier moet de Nederlandse ambassade beslissen, er is dus hoop.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Backpackur
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 15 november 2016, 03:31

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#28 Bericht door Backpackur » vrijdag 21 juli 2017, 19:09

serpay schreef:als ze kan aantonen dat er genoeg geld is en jij geeft aan dat ze kan verblijven is er totaal geen belemmering.
laatste keer dat tante overkwam voor 2 maanden, geen garant stelling geen what ever maar met enkele miljoenen op haarrekening totaal geen probleem.
zij boekte gewoon een vakantie met visa voor 2 maanden , niemand die er moeilijk over doet.
maar ja geld en kunnen aantonen dat er geld is , dan heeft geen een thai een probleem en visa wordt afgegeven.
mijn ervaring dus niet de hier al voorgeprogrameerde . nee kan niet onmogelijk en andere niet relevante shit.
HEB je GELD dan is er GEEN probleem....
leer dit nu eens.........
Bedankt voor je hoopgevende bericht! Hebben jullie toen geen documenten ingeleverd zoals bezit ontroerend goed, werkcontract oid dan?

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#29 Bericht door ron » vrijdag 21 juli 2017, 21:17

"dat tante overkwam voor 2 maanden, geen garant stelling geen what ever maar met enkele miljoenen op haar rekening totaal geen probleem" :idea:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#30 Bericht door stevenl » zaterdag 22 juli 2017, 01:21

Grootste probleem bij visumaanvragen is de angst dat ze niet terugkeert naar Thailand.

Gezien haar leeftijd en geen binding met Thailand (zwart werk zonder terugkeer) zal die angst de overhand krihgen en ze geen visum krijgen. Ik denk dat zelfs met garantie van jouw kant de kans groot is dat de aanvraag zal worden afgewezen.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”