Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaat?

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Imperium
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: zondag 23 maart 2014, 13:50

Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaat?

#1 Bericht door Imperium » zaterdag 08 augustus 2015, 08:27

Ik zit me nu in te lezen in de regels om een visum te krijgen en in mijn geval is het moeilijkste aannemelijk te maken dat mijn vriend weer teruggaat, nadat het toeristenvisum verlopen is.
Ze willen nl bewijs zien van onroerend goed bezit (heeft hij niet, is pas 21 en huurt een kamer) of van werk (heeft hij op dit moment ook niet). of dat hij ingeschreven is aan een universiteit (is hij ook niet).

Dus kunnen we al concluderen dat het onmogelijk is voor hem een toeristenvisum te krijgen? Hoe moet hij nl aannemelijk maken dat hij weer teruggaat? Ook al sta ik garant ik moet nog steeds aannemelijk maken dat hij weer terug naar Thailand gaat. Hoe doen jullie dit?

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaa

#2 Bericht door KhunSugar » zaterdag 08 augustus 2015, 08:40

Soms moet men zich erbij neerleggen dat de visumaanvrager geen economische nog sociale band heeft met het thuisland.

In uw reactie sluit u zelf alle mogelijke plausibele bewijzen uit.
Temeer stel ik, maar waarschijnlijk ook de ambassade, zich luidop de vraag van wat die jongen leeft...huren, niet werken, niet studeren. Uitgerekend van deze doelgroep is geweten dat er een ernstige reden is om te twijfelen aan een terugkeer eens ze een visum op zak hebben, ze hebben niets te verliezen.

KS [|)

Imperium
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: zondag 23 maart 2014, 13:50

Re: Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaa

#3 Bericht door Imperium » zaterdag 08 augustus 2015, 09:18

KhunSugar schreef:Soms moet men zich erbij neerleggen dat de visumaanvrager geen economische nog sociale band heeft met het thuisland.

In uw reactie sluit u zelf alle mogelijke plausibele bewijzen uit.
Temeer stel ik, maar waarschijnlijk ook de ambassade, zich luidop de vraag van wat die jongen leeft...huren, niet werken, niet studeren. Uitgerekend van deze doelgroep is geweten dat er een ernstige reden is om te twijfelen aan een terugkeer eens ze een visum op zak hebben, ze hebben niets te verliezen.

KS [|)
Natuurlijk heeft hij een band. Zijn familie woont er, zijn vrienden wonen er. Hij leeft van mij wat ik stuur en van kleine bijbaantjes. Maar hij heeft geen arbeidscontract.
Is het niet aannemelijk dat je je familie en vrienden weer wil zien?

Je maakt mij niet wijs dat al die Thaise vrouwen die door Nederlanders binnengehaald worden allemaal een baan hadden dan wel ingeschreven stonden op een univeristeit. Hoe maakten zij aannemelijk dat ze weer terug gingen na de vakantie?

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaa

#4 Bericht door Hua Thale » zaterdag 08 augustus 2015, 09:32

Deze bijvoorbeeld wil nog wel eens voor komen. ;)
Wat dan bij veel 'vaders' een reden is om terug te gaan.
Maar ook die door jezelf genoemde voorbeelden.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hua Thale op zaterdag 08 augustus 2015, 09:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaa

#5 Bericht door nbreeker » zaterdag 08 augustus 2015, 09:35

Als je hem uitnodig om voor een vakantie naar Nederland te komen,een officiële uitnodiging moet je op het gemeente huis regelen dan is hij ook jou verantwoording dus moet je er ook zorg voor dragen dat hij gewoon op tijd terug gaat dan is er niets aan de hand en hij moet een ziektekosten verzekering afsluiten voor die tijd dat hij in Nederland is voor als ik het goed heb 1,5 millioen bath die verzekering kan je hier bij het reisburoregelen en kost niet zo duur voor een maand.

Ik heb vandaag veel tedoen maar anders stuur ik je een dezer dagen een adres van een reisburo tegenover de ambassade en die weten precies wat je nodig hebt.Laat me maar weten.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Imperium
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: zondag 23 maart 2014, 13:50

Re: Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaa

#6 Bericht door Imperium » zaterdag 08 augustus 2015, 09:42

Hua Thale schreef:Deze bijvoorbeeld wil nog wel eens voor komen. ;)
Wat dan bij veel 'vaders' een reden is om terug te gaan.
Maar ook die door jezelf genoemde voorbeelden.

Afbeelding
Ik snap je antwoord niet..Echt niet :-)
Welke tip geef je me hier om aannemelijk te maken aan de ambassade dat hij teruggaat? Ik snap je reply echt niet.
Laatst gewijzigd door Imperium op zaterdag 08 augustus 2015, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Imperium
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: zondag 23 maart 2014, 13:50

Re: Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaa

#7 Bericht door Imperium » zaterdag 08 augustus 2015, 09:44

nbreeker schreef:Als je hem uitnodig om voor een vakantie naar Nederland te komen,een officiële uitnodiging moet je op het gemeente huis regelen dan is hij ook jou verantwoording dus moet je er ook zorg voor dragen dat hij gewoon op tijd terug gaat dan is er niets aan de hand en hij moet een ziektekosten verzekering afsluiten voor die tijd dat hij in Nederland is voor als ik het goed heb 1,5 millioen bath die verzekering kan je hier bij het reisburoregelen en kost niet zo duur voor een maand.

Ik heb vandaag veel tedoen maar anders stuur ik je een dezer dagen een adres van een reisburo tegenover de ambassade en die weten precies wat je nodig hebt.Laat me maar weten.
Ok, dus als ik garant sta en hem uitnodig is geen verklaring nodig van inschrijving op universiteit, of onroerend goed bezit, of iets dergelijks om aannemelijk te maken dat hij teruggaat?

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaa

#8 Bericht door Hua Thale » zaterdag 08 augustus 2015, 09:47

Als die kerel een kind heeft een officieel kind heeft hij toch een reden om terug te gaan dat is toch niet zo moeilijk.
Volgens de BV.nl dan en dat is genoeg.
Je vraag was hoe doen 'jullie' dat nou dit is er een.

Info IND.nl Hoofdstuk 5

https://ind.nl/Documents/4022.pdf
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaa

#9 Bericht door nbreeker » zaterdag 08 augustus 2015, 09:56

Nu Willem dat was weer een geweldig duidelijk antwoord van je daar heeft die man veel aan,"als die kerel een kind heeft dan heeft hij reden om terug te gaan."
ja nu weet hij alles dank je wel Willem.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaa

#10 Bericht door Hua Thale » zaterdag 08 augustus 2015, 10:06

Had het er duidelijk bij vermeld HOOFDSTUK 5
Imperium mag zelf ook wel even iets aanklkken en lezen.
Had het nog wel met plaatjes gedaan.
Heb je daar geen behoefte aan moet je naar een bureau gaan zoals jij beschrijf en betalen komt alles goed.
Of het goed komt op de manier die je voor ogen heb is natuurlijk de vraag.
Voor de rest zet ik hem even op afmelden zoals vele andere deze week gedaan hebben .



• Documenten die de terugkeer naar uw eigen land of land
van bestendig verblijf aannemelijk kunnen maken.
Bijvoorbeeld een werkgeversverklaring, inschrijving
schoolgaande kinderen, een eigendomsbewijs eigen
woning en/of overige onroerende goederen
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Re: Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaa

#11 Bericht door max » zaterdag 08 augustus 2015, 10:11

Imperium schreef:Ik zit me nu in te lezen in de regels om een visum te krijgen en in mijn geval is het moeilijkste aannemelijk te maken dat mijn vriend weer teruggaat, nadat het toeristenvisum verlopen is.
Ze willen nl bewijs zien van onroerend goed bezit (heeft hij niet, is pas 21 en huurt een kamer) of van werk (heeft hij op dit moment ook niet). of dat hij ingeschreven is aan een universiteit (is hij ook niet).

Dus kunnen we al concluderen dat het onmogelijk is voor hem een toeristenvisum te krijgen? Hoe moet hij nl aannemelijk maken dat hij weer teruggaat? Ook al sta ik garant ik moet nog steeds aannemelijk maken dat hij weer terug naar Thailand gaat. Hoe doen jullie dit?
Mijn huidige vrouw is destijds op een toeristenvisum ook naar Nederland gekomen. Zij had toen geen land, huis en was gestopt met werken. Een vergelijkbare situatie dus.

Door garant te staan wordt je automatisch financieel verantwoordelijk gesteld. Bij de aanvraag van het toeristenvisum heeft mijn partner destijds naast alle gevraagde papieren (waaronder de garantverklaring) ook een brief van mij meegenomen waarin ik redenen heb aangegeven waarom zij deze periode naar Nederland wilde komen (familiefestiviteit) en ik heb aangegeven dat ik er persoonlijk op zal toezien dat zij aan het einde van de periode zou terugkeren en dat ik voor eventuele financiële gevolgen garant zal staan.

Max
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

Imperium
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: zondag 23 maart 2014, 13:50

Re: Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaa

#12 Bericht door Imperium » zaterdag 08 augustus 2015, 10:18

Hua Thale schreef:Als die kerel een kind heeft een officieel kind heeft hij toch een reden om terug te gaan dat is toch niet zo moeilijk.
Volgens de BV.nl dan en dat is genoeg.
Je vraag was hoe doen 'jullie' dat nou dit is er een.

Info IND.nl Hoofdstuk 5

https://ind.nl/Documents/4022.pdf
Hij heeft geen kind. Wel ouders en een broer en vrienden. Zijn sociale band met Thailand is enorm. Hij is er nog nooit uitgeweest. band met familie is goed. Het lijkt me toch aannemelijk dat je dan weer netjes teruggaat?

Imperium
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: zondag 23 maart 2014, 13:50

Re: Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaa

#13 Bericht door Imperium » zaterdag 08 augustus 2015, 10:22

max schreef:... en ik heb aangegeven dat ik er persoonlijk op zal toezien dat zij aan het einde van de periode zou terugkeren en dat ik voor eventuele financiële gevolgen garant zal staan.

Max
Maar wat kunnen die financiele gevolgen zijn? Grootste kostenpost is onverhoopts ziekenhuisopname. Maar dat wordt gedekt door die verplichte ziektekostenverzekering die je moet hebben.

Dus wat voor een risico kun je lopen? Of als hij wegloopt en de politie moet hem opsporen moet jij die kosten betalen van het politieonderzoek???? Lijkt me toch sterk. Een crimineel hoeft hier toch ook niet het onderzoek te betalen dat de politie heeft moeten doen om hem op te pakken?

Dus wat voor een risico loop je als je garant staat? Lijk me sterk dat iemand meer kosten maakt dan een ziekenhuisopname.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaa

#14 Bericht door Arietwee » zaterdag 08 augustus 2015, 11:54

Imperium schreef:
KhunSugar schreef:Soms moet men zich erbij neerleggen dat de visumaanvrager geen economische nog sociale band heeft met het thuisland.

In uw reactie sluit u zelf alle mogelijke plausibele bewijzen uit.
Temeer stel ik, maar waarschijnlijk ook de ambassade, zich luidop de vraag van wat die jongen leeft...huren, niet werken, niet studeren. Uitgerekend van deze doelgroep is geweten dat er een ernstige reden is om te twijfelen aan een terugkeer eens ze een visum op zak hebben, ze hebben niets te verliezen.

KS [|)
Natuurlijk heeft hij een band. Zijn familie woont er, zijn vrienden wonen er. Hij leeft van mij wat ik stuur en van kleine bijbaantjes. Maar hij heeft geen arbeidscontract.
Is het niet aannemelijk dat je je familie en vrienden weer wil zien?

Je maakt mij niet wijs dat al die Thaise vrouwen die door Nederlanders binnengehaald worden allemaal een baan hadden dan wel ingeschreven stonden op een univeristeit. Hoe maakten zij aannemelijk dat ze weer terug gingen na de vakantie?

Ik heb mijn huidige vrouw in 2004 met een MVV naar nederland moeten halen. Kreeg ook geen vakantie visum. Maar dat gaat jou met kleine baantjes niet lukken. Kan je kiezen om naar thailand te verhuizen of met deze romance te kappen. Ik adviseer je het laatste te doen. Niet leuk. Maar wel eerlijk. Succes.

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Re: Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaa

#15 Bericht door max » zaterdag 08 augustus 2015, 11:57

Imperium schreef:
max schreef:... en ik heb aangegeven dat ik er persoonlijk op zal toezien dat zij aan het einde van de periode zou terugkeren en dat ik voor eventuele financiële gevolgen garant zal staan.

Max
Maar wat kunnen die financiele gevolgen zijn? Grootste kostenpost is onverhoopts ziekenhuisopname. Maar dat wordt gedekt door die verplichte ziektekostenverzekering die je moet hebben.

Dus wat voor een risico kun je lopen? Of als hij wegloopt en de politie moet hem opsporen moet jij die kosten betalen van het politieonderzoek???? Lijkt me toch sterk. Een crimineel hoeft hier toch ook niet het onderzoek te betalen dat de politie heeft moeten doen om hem op te pakken?

Dus wat voor een risico loop je als je garant staat? Lijk me sterk dat iemand meer kosten maakt dan een ziekenhuisopname.
De ziektekostenverzekering is verplicht. Een financieel risico kan repatriëring van de gast zijn.

Max
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”