Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaat?

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Imperium
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: zondag 23 maart 2014, 13:50

Re: Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaa

#31 Bericht door Imperium » zondag 09 augustus 2015, 12:27

genesis schreef:Ik heb de ervaring van 2 mensen die recentelijk (2015) hun vriendin naar Nederland hebben laten komen voor een vakantie (toeristen visum), ik weet dat beide dames geen werk hadden en/of onroerend goed, 1 van hen had een kind, maar in beide gevallen is zo'n visum zonder problemen verschaft.

Genesis
Ok en dat is gegaan via uitnodiging waarbij je je garant verklaard?

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaa

#32 Bericht door KhunSugar » zondag 09 augustus 2015, 12:28

Imperium schreef: Je legt me maar niet uit hoe een Nederlandse man het voor elkaar krijgt een visum voor een prostituee die hij bevriend heeft te krijgen. Die heeft in de regel geen geld en geen regulier werk. Krijgt in de regel elke maand geld van haar Farang vriend. Hoe krijgt zij een toeristenvisum dan? En als hij het lukt, waarom zou het mij dan niet lukken voor mijn vriend? Omdat hij man is?

Leg me het systeem dan uit. Je legt niks uit.
Laat dit nu juist de verkeerde redenering zijn.
U denkt dat die dames geen geld hebben.
U denkt dat werken in bijvoorbeeld een bar niet erkend wordt al 'WERK' op de ambassade.
U denkt dat de farang elke maand geld op stuurt.

Denk eens opnieuw beste Imperium, geef uw vriend een schop onder de kont en zeg hem te werken.
Werk zat in Thailand al dan niet met contract. Dat hij zorgt een binding met zijn land te hebben in plaats van u als ATM te gebruiken.
Ik heb de indruk dat hij het systeem beter kent dan u!

Is de aanvraag van uw vriend geweigerd of verondersteld u dat men gaat weigeren ? In Nederland maakt het een kans in België niet, dit louter uit ervaring gesproken.

KS [|)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaa

#33 Bericht door Ben » zondag 09 augustus 2015, 14:01

ron schreef:wine conection :?: :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kijk Ron weet waar ze allen werken :cheesy:

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaa

#34 Bericht door genesis » maandag 10 augustus 2015, 05:48

Imperium schreef:
genesis schreef:Ik heb de ervaring van 2 mensen die recentelijk (2015) hun vriendin naar Nederland hebben laten komen voor een vakantie (toeristen visum), ik weet dat beide dames geen werk hadden en/of onroerend goed, 1 van hen had een kind, maar in beide gevallen is zo'n visum zonder problemen verschaft.

Genesis
Ok en dat is gegaan via uitnodiging waarbij je je garant verklaard?
Garant verklaring.

Genesis

Imperium
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: zondag 23 maart 2014, 13:50

Re: Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaa

#35 Bericht door Imperium » maandag 10 augustus 2015, 07:07

genesis schreef:
Imperium schreef:
genesis schreef:Ik heb de ervaring van 2 mensen die recentelijk (2015) hun vriendin naar Nederland hebben laten komen voor een vakantie (toeristen visum), ik weet dat beide dames geen werk hadden en/of onroerend goed, 1 van hen had een kind, maar in beide gevallen is zo'n visum zonder problemen verschaft.

Genesis
Ok en dat is gegaan via uitnodiging waarbij je je garant verklaard?
Garant verklaring.

Genesis
Dank je. Moet ik hiervoor met hem naar de ambassade in Bangkok of is er in Pattaya een lokatie waar ik dit kan regelen?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaa

#36 Bericht door Ben » maandag 10 augustus 2015, 08:30

Imperium schreef:
Dank je. Moet ik hiervoor met hem naar de ambassade in Bangkok of is er in Pattaya een lokatie waar ik dit kan regelen?[/quote]


Hij kan alleen in Bangkok op de ambassade zijn Visum aanvragen .
http://www.vfsglobal.com/netherlands/thailand/ hier on te beginnen .

Donnie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: vrijdag 30 mei 2014, 12:50

Re: Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaa

#37 Bericht door Donnie » woensdag 12 augustus 2015, 18:48

Veel geleuter, weinig reacties waar je wat mee kan (nuttig zijn o.a. die van KhunSugar, nbreeker en Hua Thale ).

Beste startpunt is de website van de ambassade, rijksoverheid en IND:
- http://thailand.nlambassade.org/product ... iland.html
- http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/visa
- https://ind.nl/particulier/kort-verblij ... fault.aspx

Als je dat grondig leest (in het bijzonder de info van de ambassade en de folder over kort verblijf van de IND) en je goed voorbereid ben je al op (over?) de helft.

Hoe maak je aannemelijk dat iemand terug gaat?
- Bezit van land, huis, auto en andere onroerend goed of dure zooi dat lastig te verplaatsen in de koffer naar Europa.
- Een baan, dat hoeft niet persé met contract want dat is niet overal gebruikelijk (bijv. omdat zwart werk veel voorkomt). Maar wees creatief: de werkgeversverklaring, of (tevens) ander bewijs dat er een regelmatig inkomen is.
- Andere dingen die een mens binden zoals verplichtingen (studie, zorg voor familie) of bindingen.
- Een retour reservering is al 1 erkend bewijs. Uiteraard is 1 bewijsje niet genoeg om terug keer aannemelijk te maken, dat kan je nooit 100% doen net als de ambassade nooit 100% kan aantonen dat terugkeer niet voldoende aannemelijk is. Het gaat om het totaal plaatje!!
- Je stelt waarschijnlijk garant, of hebt op zijn minst het plan in de toekomst nog meer vakanties of immigratie in NL van je partner te gaan doen, dus heb je er alle belang bij dat jullie je aan de regels houden. Draag dat ook aan in een begeleind schrijven. Leg helder uit wat het plan is (doel van de reis), en dat je er op toe zal zien dat alles volgens de regel gaat waaronder tijdige terugkeer omdat jullie niet je eigen glazen in willen gooien met iets doms als illegaal verblijf door overstay. Kortom een bondig en oprechter motivatiebrief geschreven door jullie (apart of samen).
- Probeer meer binding te krijgen als je denkt dat het nogal zwak is: een baantje, studie, bezit van land of wat dan ook zodat er alleen maar meer verplichtingen zijn (reden om terug te keren) of het kostbaar maken om allemaal achter te laten.

Nederland is niet zo streng met 1% afwijzingen, en met gezond verstand en een degelijke voorbereiding is het kans op een visum dus vrij groot. Genoeg mensen gingen je voor, ook andere wiens contact relatief weinig (objectief aantoonbare) binding/reden terug keer had. Ga er dus gewoon voor als je je zaakjes gewoon goed aanpakt.

De garanstelling is een formulier dat door de referent (jij) ingevuld kan worden: logies en/of garantverstrekkng. Te vinden op diverse overheidssites waaronder natuurlijk de IND: https://ind.nl/EN/documents/1310.pdf

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaa

#38 Bericht door Ben » woensdag 12 augustus 2015, 19:02

Donnie schreef:Veel geleuter, weinig reacties waar je wat mee kan (nuttig zijn o.a. die van KhunSugar, nbreeker en Hua Thale ).

Beste startpunt is de website van de ambassade, rijksoverheid en IND:
- http://thailand.nlambassade.org/product ... iland.html
- http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/visa
- https://ind.nl/particulier/kort-verblij ... fault.aspx

Als je dat grondig leest (in het bijzonder de info van de ambassade en de folder over kort verblijf van de IND) en je goed voorbereid ben je al op (over?) de helft.

Hoe maak je aannemelijk dat iemand terug gaat?
- Bezit van land, huis, auto en andere onroerend goed of dure zooi dat lastig te verplaatsen in de koffer naar Europa.
- Een baan, dat hoeft niet persé met contract want dat is niet overal gebruikelijk (bijv. omdat zwart werk veel voorkomt). Maar wees creatief: de werkgeversverklaring, of (tevens) ander bewijs dat er een regelmatig inkomen is.
- Andere dingen die een mens binden zoals verplichtingen (studie, zorg voor familie) of bindingen.
- Een retour reservering is al 1 erkend bewijs. Uiteraard is 1 bewijsje niet genoeg om terug keer aannemelijk te maken, dat kan je nooit 100% doen net als de ambassade nooit 100% kan aantonen dat terugkeer niet voldoende aannemelijk is. Het gaat om het totaal plaatje!!
- Je stelt waarschijnlijk garant, of hebt op zijn minst het plan in de toekomst nog meer vakanties of immigratie in NL van je partner te gaan doen, dus heb je er alle belang bij dat jullie je aan de regels houden. Draag dat ook aan in een begeleind schrijven. Leg helder uit wat het plan is (doel van de reis), en dat je er op toe zal zien dat alles volgens de regel gaat waaronder tijdige terugkeer omdat jullie niet je eigen glazen in willen gooien met iets doms als illegaal verblijf door overstay. Kortom een bondig en oprechter motivatiebrief geschreven door jullie (apart of samen).
- Probeer meer binding te krijgen als je denkt dat het nogal zwak is: een baantje, studie, bezit van land of wat dan ook zodat er alleen maar meer verplichtingen zijn (reden om terug te keren) of het kostbaar maken om allemaal achter te laten.

Nederland is niet zo streng met 1% afwijzingen, en met gezond verstand en een degelijke voorbereiding is het kans op een visum dus vrij groot. Genoeg mensen gingen je voor, ook andere wiens contact relatief weinig (objectief aantoonbare) binding/reden terug keer had. Ga er dus gewoon voor als je je zaakjes gewoon goed aanpakt.

De garanstelling is een formulier dat door de referent (jij) ingevuld kan worden: logies en/of garantverstrekkng. Te vinden op diverse overheidssites waaronder natuurlijk de IND: https://ind.nl/EN/documents/1310.pdf
De binding is nu juist het probleem en de verantwoording die hij liever niet neemt .

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaa

#39 Bericht door pjotter » donderdag 10 november 2016, 13:51

Hallo allemaal,

Jammer en raar dat ook Imperium niets meer liet/laat horen op dit touwtje.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaa

#40 Bericht door Harm » donderdag 10 november 2016, 14:47

Misschien dat hij eindelijk begrepen heeft hoe het systeem werkt??
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Hoe maak je duidelijk dat je Thaise kennis weer teruggaa

#41 Bericht door Pieter » donderdag 10 november 2016, 15:16

Imperium schreef:
max schreef:Een financieel risico kan repatriëring van de gast zijn.

Max
Nou dat kost dus een paar honderd euro. Ik ga me garant stellen.
als die gast 5 jaar hier blijf en al dan niet officieel via een gemeente een uitkering kan krijgen sta jij ook voor die kosten garant


het kan zo maar (maximaal) 15000 euro worden ......


pieter

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”