visum Nederland

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: visum Nederland

#16 Bericht door Ashley » woensdag 09 oktober 2013, 05:42

Er zijn veel dingen die elke keer anders zijn.
Eerste keer visum met mijn vrouw, nooit een reservering van een ticket laten zien, gewoonweg omdat wij niet precies wisten wat we moesten doen. Ik heb toen een ticket gekocht nadat het visum was afgegeven, dus daar word geen waarde aangehecht denk ik.
Wel moest zij al een verzekering hebben voordat het visum werd afgegeven en ook vroegen ze om een recent bankafschrift?
Mijn vrouw heeft een eigen huis een stuk grond en haar zoon die bij woont liet ze achter, dus dat is een goede reden om weer terug naar Thailand te gaan.

Vage regels daar!

En volgen mij moet je nu ook een afspraak maken met de ambassade, dat wil ook nog wel eens veranderen, dus gewoon even bellen.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: visum Nederland

#17 Bericht door stevenl » woensdag 09 oktober 2013, 05:47

Ashley schreef:Er zijn veel dingen die elke keer anders zijn.
Eerste keer visum met mijn vrouw, nooit een reservering van een ticket laten zien, gewoonweg omdat wij niet precies wisten wat we moesten doen. Ik heb toen een ticket gekocht nadat het visum was afgegeven, dus daar word geen waarde aangehecht denk ik.
Wel moest zij al een verzekering hebben voordat het visum werd afgegeven en ook vroegen ze om een recent bankafschrift?
Mijn vrouw heeft een eigen huis een stuk grond en haar zoon die bij woont liet ze achter, dus dat is een goede reden om weer terug naar Thailand te gaan.

Vage regels daar!

En volgen mij moet je nu ook een afspraak maken met de ambassade, dat wil ook nog wel eens veranderen, dus gewoon even bellen.
Op de website van de ambassade mijken, staat een link, procedure (behalve gesprek) is nu uitbesteed.

Wat vereist is is ook afhankelijk van de manier waarop iemand aanvraagt: eigen inkomen of niet, eigen bezit of niet, etc.

Maar in alle gevallen: ze willen er zeker van zijn dat de aanvrager niet in Nederland blijft, dus toon dat zo goed mogelijk aan.

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: visum Nederland

#18 Bericht door BKK_Bert » woensdag 09 oktober 2013, 07:17

Messatsu,

Heb het ff opgezocht...
Hier heb ik de ziektekostenverzekering voor mn vriendin afgesloten.

http://www.oomverzekeringen.nl/verzeker ... 3godVX4ApA

er zijn misschien andere, maar deze was goed en snel geregeld.
Home is not where you live, but where they accept you.

Messatsu
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: maandag 07 oktober 2013, 10:30

Re: visum Nederland

#19 Bericht door Messatsu » woensdag 09 oktober 2013, 07:48

Bedankt voor de duidelijke uitleg allen!

Het is me alleen even vaag hoe je precies een vliegticket kan "reserveren" ipv gelijk kopen. Net als een offerte aanvragen voor een reisverzekering. Kan iemand een uitleg geven hoe dit werkt? Kijk ik bv op cheaptickets.nl dan kan ik enkel gelijk kopen ipv reserveren toch?

Thanks voor de link Bert, lijkt me zeker een goede instantie.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: visum Nederland

#20 Bericht door stevenl » woensdag 09 oktober 2013, 08:04

Messatsu schreef:Bedankt voor de duidelijke uitleg allen!

Het is me alleen even vaag hoe je precies een vliegticket kan "reserveren" ipv gelijk kopen. Net als een offerte aanvragen voor een reisverzekering. Kan iemand een uitleg geven hoe dit werkt? Kijk ik bv op cheaptickets.nl dan kan ik enkel gelijk kopen ipv reserveren toch?

Thanks voor de link Bert, lijkt me zeker een goede instantie.
Je moet met de luchtvaartmaatschappij zelf contact opnemen. Bijvoorbeeld met Malaysia Airlines kan ik zonder problemen een ticket maanden gereserveerd laten staan. Bij LTU was het wat lastiger, kon maximaal 2 weken, ook China en Eva kon zonder problemen maanden.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: visum Nederland

#21 Bericht door Jim » woensdag 09 oktober 2013, 12:31

nederlandse reisburo's kunnen wel lastig doen met lang van te voren reserveren, maar in thailand is het (bij mij) nooit een probleem (geweest).
de ziektekostenverzekering bij OOM moet je wel vooraf betalen.
krijg je het visum niet dan wordt je premie teruggestort minus de administratiekosten.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”