Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland halen?

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
heisa
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2008, 12:12

Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland halen?

#1 Bericht door heisa » donderdag 22 augustus 2013, 12:59

Goededag,

Wij zijn nu bezig om de procedure op te starten bij het IND om de 2 dochters van mijn vrouw naar nederland te halen (zij zijn 13 en 14 jaar oud). Wij hebben nu het Phor kor 14 document, waarin staat dat mijn vrouw het volledige zeggenschap heeft over haar kinderen. Uiteraard heb ik al de IND gebeld welke document er nodig is om te laten zien dat mijn vrouw het volledige zeggenschap heeft alleen daar hoor ik continue een ander verhaal (lang leve de IND). Ook heb ik al op dit forum gezocht maar ben er nog niet echt wijzer van geworden.

Wie heeft ervaring met dit traject en kan mij hier een klein beetje bij helpen? Dus welk papier moet je nou overleggen aan de IND, waarin staat dat haar ex vriend (zij zijn nooit getrouwd geweest) afstand doet van de kinderen. Is de Phor khor voldoende? Het gaat hierbij om een MVV visum.

We willen namelijk voorkomen dat we dadelijk 3 maanden op de IND aan het wachten zijn en er nog een document mist en we weer van vooraf aan kunnen beginnen.....

Dank!

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#2 Bericht door Loe » donderdag 22 augustus 2013, 16:01

Al deze vragen worden beantwoord op buitenlandse partner.nl

maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: donderdag 15 september 2011, 21:38

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#3 Bericht door maverick62 » zaterdag 24 augustus 2013, 17:39

heisa schreef:Goededag,

Wij zijn nu bezig om de procedure op te starten bij het IND om de 2 dochters van mijn vrouw naar nederland te halen (zij zijn 13 en 14 jaar oud). Wij hebben nu het Phor kor 14 document, waarin staat dat mijn vrouw het volledige zeggenschap heeft over haar kinderen. Uiteraard heb ik al de IND gebeld welke document er nodig is om te laten zien dat mijn vrouw het volledige zeggenschap heeft alleen daar hoor ik continue een ander verhaal (lang leve de IND). Ook heb ik al op dit forum gezocht maar ben er nog niet echt wijzer van geworden.

Wie heeft ervaring met dit traject en kan mij hier een klein beetje bij helpen? Dus welk papier moet je nou overleggen aan de IND, waarin staat dat haar ex vriend (zij zijn nooit getrouwd geweest) afstand doet van de kinderen. Is de Phor khor voldoende? Het gaat hierbij om een MVV visum.

We willen namelijk voorkomen dat we dadelijk 3 maanden op de IND aan het wachten zijn en er nog een document mist en we weer van vooraf aan kunnen beginnen.....

Dank!
Heisa, aan trouwen gedacht in TH? Dat maakt in ieder geval duidelijk dat de zeggenschap bij jullie ligt en niet bij een ander. Heeft wel weer andere problemen. Jij moet dan weer x aantal documenten regelen om in TH te trouwen. Anders alle documenten van Thai in Engels laten vertalen en door de NL ambassade laten stempelen. Hou er rekening mee dat alle 3 moeten inburgeren. Voor de kids is dat geen probleem die gaan gelijk naar school. Voor de vrouw is dat wat zwaarder ivm de eisen en de kosten. Ook kan het je helpen om nadat je in TH getrouwd bent om je huwelijk in NL te laten registeren. Staat de ex vriend als vader in de geboorte akte vernoemd?

Succes

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#4 Bericht door stevenl » zondag 25 augustus 2013, 01:17

Heb je overwogen om volledige zeggenschap te krijgen via de Thaise rechter, en zo duidelijk te maken dat de vader geen zeggenschap heeft?

heisa
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2008, 12:12

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#5 Bericht door heisa » dinsdag 27 augustus 2013, 10:14

even voor de duidelijkheid: mijn vrouw (wij zijn getrouwd alleen voor de nederlandse wet) heeft zelf al een verblijfsvergunning (5 jaar) en is al in Nederland. Haar dochters zijn nu nog in Thailand bij oma. Mijn vrouw is nooit getrouwd geweest met haar vriend (vader van de kinderen).

Haar dochters zijn 13 en 14 jaar oud dus inburgeren (examen) is niet nodig.

Ik heb uiteraard ook al op buitenlandsepartner.nl gekeken alleen wordt daar ook nog niet veel wijzer van.

Bedankt!

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#6 Bericht door stevenl » dinsdag 27 augustus 2013, 10:21

Ja, ik zou naar de Thaise rechter stappen en volledige zeggenschap krijgen over de kinderen (dus de vader verdwijnt dan uit beeld). Doe dat snel, hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt omdat de kinderen nu bij oma wonen en niet bij je vrouw, dus je vrouw zorgt er blijkbaar niet voor.

heisa
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2008, 12:12

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#7 Bericht door heisa » dinsdag 27 augustus 2013, 10:38

stevenl schreef:Ja, ik zou naar de Thaise rechter stappen en volledige zeggenschap krijgen over de kinderen (dus de vader verdwijnt dan uit beeld). Doe dat snel, hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt omdat de kinderen nu bij oma wonen en niet bij je vrouw, dus je vrouw zorgt er blijkbaar niet voor.
Maar op por khor 14 staat dat mijn vrouw het volledige zeggenschap heeft over haar dochters... Maar is dit voldoende voor de IND en heeft iemand hier ervaring mee? Het klopt dat mijn vrouw alleen nu financieel voor haar kinderen zorgt aangezien wij in nederland wonen. Dat is ook de reden dat we de meiden naar ned willen halen (gezinshereniging).

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#8 Bericht door Ashley » dinsdag 27 augustus 2013, 10:40

Als dat document vertaald is naar Engels en 2x gelegaliseerd is in Thailand zal dat genoeg moeten zijn.

heisa
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2008, 12:12

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#9 Bericht door heisa » dinsdag 27 augustus 2013, 10:44

Ashley schreef:Als dat document vertaald is naar Engels en 2x gelegaliseerd is in Thailand zal dat genoeg moeten zijn.
het document is vertaald en 2x gelegaliseerd (ministerie thailand en ned ambassade). Maar heb jij hier ook ervaring mee bij de IND?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#10 Bericht door stevenl » dinsdag 27 augustus 2013, 11:25

heisa schreef:
stevenl schreef:Ja, ik zou naar de Thaise rechter stappen en volledige zeggenschap krijgen over de kinderen (dus de vader verdwijnt dan uit beeld). Doe dat snel, hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt omdat de kinderen nu bij oma wonen en niet bij je vrouw, dus je vrouw zorgt er blijkbaar niet voor.
Maar op por khor 14 staat dat mijn vrouw het volledige zeggenschap heeft over haar dochters... Maar is dit voldoende voor de IND en heeft iemand hier ervaring mee? Het klopt dat mijn vrouw alleen nu financieel voor haar kinderen zorgt aangezien wij in nederland wonen. Dat is ook de reden dat we de meiden naar ned willen halen (gezinshereniging).
Por Khor 14 volstaat vaak niet, zie bijvoorbeeld http://thailand-uk.com/forums/showthrea ... 14-Problem en ook http://www.thaivisa.com/forum/topic/398360-por-khor-14/.
Volledige zeggenschap is dus veel sterker dan Por Khor 14, en Por Khor 14 geeft niet aan dat de dochters onder de dagelijkse verantwoordelijkheid van je vrouw vallen.

Ik heb geen ervaring met de procedure waar jij nu mee bezig bent, maar gewoon nadenkend kom ik tot de conclusie dat een document van de rechter dat aangeeft dat je vrouw 'sole custody' heeft jullie zaak sterker maakt, maar ook dat je snel zult moeten handelen om te voorkomen dat de oma wordt gezien asl degene die de dagelijkse verantwoordelijkheid voor de kinderen heeft.

Succes.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#11 Bericht door Ashley » dinsdag 27 augustus 2013, 11:29

Nee, ik ben wel bezig met gezinshereniging.
Aanvraag ingediend voor mijn vrouw en haar zoon, maar mijn vrouw was getrouwd met haar ex-man en heeft volledige voogdijschap over haar zoon. Op haar scheidingspapieren staat dat zij volledige voogdijschap heeft over haar zoon, en dat was volgens de ambtenaar die mijn aanvraag behandelt voldoende.
Het lijkt mij dan ook logisch dat als jouw vrouw ook volledige voogdijschap heeft over haar kinderen plus dat de documenten gelegaliseerd zijn dat dat geen problemen geeft.

Kalebath
kenner
kenner
Berichten: 102
Lid geworden op: maandag 08 augustus 2011, 12:55
Locatie: Delft

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#12 Bericht door Kalebath » zondag 01 september 2013, 13:03

Heb vorig jaar de stap gezet om de zoon van mijn vrouw naar nederland te halen. alle echtscheidings papieren geboorte bewijs laten vertalen paspoort aangevraagd. Volgens de por khor 14 had mij vrouw ook voledige zegenschap over zoon lief. De aanvraag werd geweigerd omdat toesteming van de vader ontbrak. Daarna de IND gebeld de behandeld amtenaar was op vakantie dus kan haar stand punten niet horen waarom de por khor 14 niet volstond. de andere amtenaar begreep dit ook niet na een week was de behandeld amtenaar terug en 2 dagen erna had ik toesteming. Achteraf had ik geluk bij deze vertraging want ik kreeg zo'n 1025 euro terug aan teveel betaalde leges. die had ik niet gekregen als ik eind september de mvv binnen had gehad. Mijn vrouw had vervolgens wel moeite om onze zoon door de thaise douane heen te krijgen. Daar diende geboorte bewijs en por khor 14 getoont te worden. In Nederland ging alles heel vlotjes en met een grote glimlach.

Nofinger
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: donderdag 24 juli 2014, 22:48

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#13 Bericht door Nofinger » zaterdag 26 juli 2014, 10:50

Geen antwoord maar meer de vraag hoe heb je het nu gedaan ? :)


onze situatie is iets anders:
Vriendin gescheiden, vader heeft voogdij toegewezen gekregen bij scheiding
Vader vindt het geen probleem dat de jongste dochter (15jaar) bij moeder in nederland gaat wonen, kortom vader wil meewerken.
moeder nog bezig met inburgeren. (is volgens mij geen probleem alleen krijgt dochter zelfde visum einddatum als visum van moeder)

Welke papieren hebben wij nodig om het kind naar nederland te krijgen ?

Ik heb ook iets gelezen over een por Knor 14 maar ook heb ook ik weer gelezen dat dit niet voldoende zou zijn en dat we naar de familie rechter moeten om de voogdij gerechtelijk bij mijn vriendin moeten krijgen.

Wat is het beste om te doen ?, zelf denk ik dan aan dat van de famillie rechtbank.
Wie heeft daar ervaring mee ? kosten etc

alvast bedankt
Pon en Rob

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#14 Bericht door Pieter » zaterdag 26 juli 2014, 11:00

Nofinger schreef:Geen antwoord maar meer de vraag hoe heb je het nu gedaan ? :)


onze situatie is iets anders:
Vriendin gescheiden, vader heeft voogdij toegewezen gekregen bij scheiding
Vader vindt het geen probleem dat de jongste dochter (15jaar) bij moeder in nederland gaat wonen, kortom vader wil meewerken.
moeder nog bezig met inburgeren. (is volgens mij geen probleem alleen krijgt dochter zelfde visum einddatum als visum van moeder)

Welke papieren hebben wij nodig om het kind naar nederland te krijgen ?

Ik heb ook iets gelezen over een por Knor 14 maar ook heb ook ik weer gelezen dat dit niet voldoende zou zijn en dat we naar de familie rechter moeten om de voogdij gerechtelijk bij mijn vriendin moeten krijgen.

Wat is het beste om te doen ?, zelf denk ik dan aan dat van de famillie rechtbank.
Wie heeft daar ervaring mee ? kosten etc

alvast bedankt
Pon en Rob
Tja ik denk dat onze nl overheid dat wel een probleem vind, www.buitenlandsepartner.nl vragen.

Geen idee hoe onze niet zo buitenlandfobe buurlanden hier over denken voor een alternatief eventueel

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Nofinger
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: donderdag 24 juli 2014, 22:48

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#15 Bericht door Nofinger » zaterdag 26 juli 2014, 11:31

Pieter schreef:
Tja ik denk dat onze nl overheid dat wel een probleem vind, http://www.buitenlandsepartner.nl vragen.

Geen idee hoe onze niet zo buitenlandfobe buurlanden hier over denken voor een alternatief eventueel

Pieter
Wat moeten ze een probleem vinden ?
Ik lees vaak over buitenlandse partner maar daar heb ik ook nog niks gevonden en op mijn vraag daar heb ik voorlopig een antwoord wat bestaat uit gewoon aanvragen en kijk even op mijn site (advokaat) :roll:

Ik wil alleen maar weten welke papieren ik nodig heb en evt hoe die te verkrijgen.

gr rob

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”