VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#31 Bericht door dutch » zondag 14 april 2013, 03:16

ron schreef:Goedemorgen Dutch.

Even wat anders.
Wij hebben in onze paspoorten ook extra bij onze naam laten aantekenen EV (echtgenote van.....)
Eigenlijk speciaal om het nog eens duidelijk over te laten komen voor de controle.mochten wij alleen met onze kinderen de reis NL-TH of andersom ondernemen.

Ron.
Hadden wij ook.Daardoor stond het Nederlandse paspoort van haar,met de Thaise naam en daarbij,zoals jij al aangaf.
Ook voor het ticket en de daarbij behorende reisdocumenten wel zo makkelijk.Nederland in en uit met Nederlands paspoort--vliegtuig in met beide paspoorten--Thailand in en uit met Thaise paspoort.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#32 Bericht door ron » zondag 14 april 2013, 03:22

Op precies dezelfde wijze reizen wij ook.
Kom jij ook Thailand binnen bij Thai-passport-only? ( in het bijzijn van je vrouw)
Lekker relaxed,geen wachtrij,haha.

Ron. :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#33 Bericht door dutch » zondag 14 april 2013, 03:31

[quote="ron"]Op precies dezelfde wijze reizen wij ook.
Kom jij ook Thailand binnen bij Thai-passport-only? ( in het bijzijn van je vrouw)
Lekker relaxed,geen wachtrij,haha.

Ron. :thumbsup:[/quote

Ik reis niet meer en mijn eerste (thaise) vrouw is na ons huwelijk van 28 jaar,zo'n 8 jaren geleden onverwachts overleden.Mijn huidige (Thaise) partner is een huiselijk type en is zeer gelukkig met onze vakanties in Hua Hin ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#34 Bericht door ron » zondag 14 april 2013, 03:34

Okee Dutch,duidelijk.

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#35 Bericht door Wouter_Udon » zondag 14 april 2013, 05:19

ron schreef:Op precies dezelfde wijze reizen wij ook.
Kom jij ook Thailand binnen bij Thai-passport-only? ( in het bijzijn van je vrouw)
Lekker relaxed,geen wachtrij,haha.

Ron. :thumbsup:

Klopt, je mag als farang met je Thaise vrouw/thais paspoort in de rij gaan staan bij het loket Thai passport only en dat schiet lekker op.
Een tijd terug reisden mijn dochter en ik samen en zij kwam op haar Thaise paspoort Thailand binnen dus zijn we met z'n tweetjes ook naar het Thaise loket gegaan, geen enkel probleem.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#36 Bericht door nbreeker » zondag 14 april 2013, 05:38

ron schreef:Okee Dutch,duidelijk.

Groet Ron.
Ik heb me laten vertellen dat er een loket is waar staat o.a, 72 jaar en ouder.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#37 Bericht door Ashley » zondag 14 april 2013, 07:13

Inderdaad wel makkelijk dat als je Thailand binnenreist met je Thaise partner je mee mag lopen bij de paspoortcontrole.
Ik heb overigens nog nooit van die 72 jaar leeftijd gehoord, ook niet gelezen oid daar. Toen ik het las dacht ik dat het een grapje was, blijkbaar niet :thumbsup:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#38 Bericht door ron » zondag 14 april 2013, 09:01

Ashley[i][b] schreef:Inderdaad wel makkelijk dat als je Thailand binnenreist met je Thaise partner je mee mag lopen bij de paspoortcontrole.[/b][/i]Ik heb overigens nog nooit van die 72 jaar leeftijd gehoord, ook niet gelezen oid daar. Toen ik het las dacht ik dat het een grapje was, blijkbaar niet :thumbsup:

Ja,scheelt een hoop tijd,helemaal als je nog kinderen bij hebt die zo lang in die andere rij hadden moeten staan.

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#39 Bericht door Henk Korat » zondag 14 april 2013, 09:25

Het valt tegenwoordig allemaal best mee op Suvarnabhumi. Je bet nu zo door de paspoortcontrole heen. En met je Thaise partner meegaan, gaat tegenwoordiger niet zo makkelijk, want die paspoortcontrole gaat dmv een scherm. Komt binnenkort ook in Nederland.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 137
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2012, 12:10
Locatie: Amsterdam

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#40 Bericht door Casper » zondag 14 april 2013, 09:31

Henk Korat schreef:Het valt tegenwoordig allemaal best mee op Suvarnabhumi. Je bet nu zo door de paspoortcontrole heen. En met je Thaise partner meegaan, gaat tegenwoordiger niet zo makkelijk, want die paspoortcontrole gaat dmv een scherm. Komt binnenkort ook in Nederland.
Ja de wachtrijen zijn nu gereguleerd met een lint (geen voordringende Indiers meer) en er lopen mannetjes rond die toeristen helpen vooraf de Immigration kaart in te vullen. Vrouwen/gezinnen met kleine kinderen krijgen voorrang zag ik.

Bedoel jij met scherm, dat je Thaise partner met een gechipt paspoort met een vingerafdruk door een poortje kan? Want dat kan. En wij kunnen dat op Schiphol, al wordt dat niet zo duidelijk aangegeven.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#41 Bericht door Henk Korat » zondag 14 april 2013, 10:13

Dat bedoel ik inderdaad Casper.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#42 Bericht door pjotter » woensdag 08 mei 2013, 11:55

Kleine aanvulling;
Als vriendin (Dus NIET getrouwd of samenlevingscontract of zoiets en bovendien de eigen namen in het Nederlandse (Dat van mij) en Thaise (Dat van vriendin) paspoort) doen ze toch wel wat moeilijker heb ik van mijn vriendin begrepen. Het zal wel aan de betreffende geuniformeerde man liggen die in het controle hokje zit, want 1 of 2 keer eerder was het al helemaal geen probleem.
Deze keer was er discussie tussen mijn vriendin en die douane beambte. Uiteraar HEEL vriendelijk en lachend :)
Maar die Douanebeambte vond dat ik eigenlijk maar in de farangrij moest gaan staan omdat in de paspoorten NIET dezelfde naam stond. Bovendien had hij blijkbaar wat schampere opmerkingen geplaatst want mun vriendinneke was behoorlijk 'pissed' :) Tja, het LIJKT dus ooit wat willekeur.

Misschien heeft/had het er niets mee te maken, toeval of niet, maar eenmaal 100m NA de controle werden we door de politie aangehouden en werd onze bagage door 7 agenten gecontroleerd.
Niets aan de hand maar toch..........................

Ashley schreef:Inderdaad wel makkelijk dat als je Thailand binnenreist met je Thaise partner je mee mag lopen bij de paspoortcontrole.
Ik heb overigens nog nooit van die 72 jaar leeftijd gehoord, ook niet gelezen oid daar. Toen ik het las dacht ik dat het een grapje was, blijkbaar niet :thumbsup:

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”