Langer dan 3 maanden naar Schengen?

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Langer dan 3 maanden naar Schengen?

#1 Bericht door menan » donderdag 27 december 2012, 04:19

Op dit moment reizen wij elke 3 maanden naar Nederland. Dit is vanwege de visum van mijn vrouw. Maar wij zijn op zoek naar een manier om onze vrijheid van reizen wat te vergroten. Dus zelf bepalen wanneer we in en uit willen vliegen. We kiezen er op dit moment wel voor in Thailand te blijven wonen. Weet iemand hoe je die vrijheid kunt vergroten?

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Langer dan 3 maanden naar Schengen?

#2 Bericht door Henk Korat » donderdag 27 december 2012, 04:58

Anders dan een verblijfsvergunning voor je vrouw in Nederland aan te vragen, zou ik het niet weten. Maar je hebt gekozen voor verblijf in Thailand, dus gaat je vrouw in ieder geval aan 1 van de voorwaarden van een verblijfsvergunning (inschrijving in het GBA) niet voldoen.

Ik ben overigens wel benieuwd met welke documenten je vrouw elke drie maanden naar Nederland reist. Ik zou graag de beide dochters van mijn vrouw ook een keer mee willen nemen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Langer dan 3 maanden naar Schengen?

#3 Bericht door menan » donderdag 27 december 2012, 05:05

Ik heb een huis in Nederland en hiervoor vroegen wij een toeristenvisum aan op mijn chalet in Nederland. Ze hebben daar nooit moeilijk over gedaan en binnen 5 minuten zijn we altijd klaar op de ambassade en krijgt ze een visum voor 3 maanden. Bewijzen voor een huis of chalet heb ik nooit hoeven overleggen. Natuurlijk moet ik wel mijn nodige gegevens invullen en verklaringen ondertekenen en sta ik garant.

Gebruikersavatar
Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 137
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2012, 12:10
Locatie: Amsterdam

Re: Langer dan 3 maanden naar Schengen?

#4 Bericht door Casper » zaterdag 29 december 2012, 22:05

Als je je huis verkoopt en een ander huis koopt in bijvoorbeeld Duitsland dan zijn er mogelijkheden.

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Langer dan 3 maanden naar Schengen?

#5 Bericht door menan » zondag 30 december 2012, 03:16

Casper schreef:Als je je huis verkoopt en een ander huis koopt in bijvoorbeeld Duitsland dan zijn er mogelijkheden.
Zoals? Leg eens uit?

Gebruikersavatar
Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 137
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2012, 12:10
Locatie: Amsterdam

Re: Langer dan 3 maanden naar Schengen?

#6 Bericht door Casper » maandag 31 december 2012, 17:14

menan schreef:
Casper schreef:Als je je huis verkoopt en een ander huis koopt in bijvoorbeeld Duitsland dan zijn er mogelijkheden.
Zoals? Leg eens uit?
De Duitsland of Belgie route afleggen. De meesten doen dit om hun partner naar Europa en uiteindelijk naar Nederland te halen, maar met jouw doel kan het ook. Je moet dan minstens 6 maanden blijven en aan een aantal voorwaarden voldoen, maar dan heeft je vrouw gewoon recht op verblijf en mag na het verkrijgen van een 5 jarige verblijfsvergunning vrij reizen :)

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Langer dan 3 maanden naar Schengen?

#7 Bericht door menan » maandag 31 december 2012, 17:53

Dat is de Duitslandroute, maar dat is allen voor mensen die op een gemakkelijker manier Europa binnen willen komen. Dat betekent ook inschrijven in Duitsland en 5 jaar in Schengen blijven.

Maar ik wil in Thailand ingeschreven blijven, mar vrijer in en uit kunnen reizen met mijn vrouw naar Schengen. Jouw optie is voor ons helaas geen optie.

Gebruikersavatar
Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 137
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2012, 12:10
Locatie: Amsterdam

Re: Langer dan 3 maanden naar Schengen?

#8 Bericht door Casper » maandag 31 december 2012, 18:36

menan schreef:Dat is de Duitslandroute, maar dat is allen voor mensen die op een gemakkelijker manier Europa binnen willen komen. Dat betekent ook inschrijven in Duitsland en 5 jaar in Schengen blijven.

Maar ik wil in Thailand ingeschreven blijven, mar vrijer in en uit kunnen reizen met mijn vrouw naar Schengen. Jouw optie is voor ons helaas geen optie.
OK ik wist niet dat je in Thailand ingeschreven staat. Aangezien velen er verblijven op basis van visa runs dacht ik dat het zo wel mooi uitkwam voor jou ook. Maar nu wordt het wel lastiger voor jouw ja.

Voor jou dus niet van toepassing maar je hoeft dan niet 5 jaar in Schengen te blijven alleen de eerste 6 maanden met een verblijfsvergunning mag je vrij reizen alleen moet je wel ingeschreven blijven in Schengen.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”