jaarvisum voor schengenlanden?

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Donnie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: vrijdag 30 mei 2014, 12:50

Re: jaarvisum voor schengenlanden?

#16 Bericht door Donnie » donderdag 10 juli 2014, 23:06

Het is de KMar, en het is willekeur. Ligt er aan hoe de beamte het risico etc. in schat. De ene (Thaise) reizig(st)er kan zo door lopen. De andere nooit, een derde heeft sons wel soms geen vragen. Mijn vriendin kon 3x (2 VKV, 1 MVV) alle keren doorlopen na beantwoorden van 1-2 vragen (waarom komt u? -> vakantie bij mijn partner Donnie *laat kopie van mijn paspoort zien* ).

Maar wees dus zeker voorbereid voor het geval dat. Men kan vragen te bewijzen dat je aan de voorwaarden voldoet en dan moet je kunnen laten zien wat ook aan de ambassade getoont is. Een visum geeft geen recht op toelating.

Opmerkelijk: Op een bekend blog over TH reageerde eens iemand (2013-2014) ie ex KMar zei te zijn en nog nooit gehoord had van zulke checks.. Dit terwijl in NL en EU sites en afspraken toch duidelijk is dat men aan de grens kan controleren of je nog asn alle eisen voldoet. Misschien dat deze meneer in de praktijk genoegen nam met de belangrijkste eisen: voldoende middelen, plausibel reisdoel, lijkt geen sprake van vestigingsgevaar.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: jaarvisum voor schengenlanden?

#17 Bericht door pjotter » zaterdag 12 juli 2014, 10:57

Misschien was het 'MIJN' vriendin wel Henk die daar alleen stond, ha ha ha. Zij was dus met een maat van me naar nl gevlogen en ze waren ZO aan het zeveren met anderen, dat mijn maat al door de douane was en zij plotseling alleen ervoor stond. Troela had nog niks bij haar ook nog. Ze dacht dat ze het na 5 keer inreizen wel voor gezien hielden met alleen paspoort met visum, ha ha. Gelukkig had ik de hele santemekraam van 2cm dikte zelf bij me en vroeg wat ze wilde zien/weten. Nou, je raadt het al ; 'de Hollanders' , Het GARANTstellings formulier natuurlijk. De poen was weer eens het belangrijkste, ha ha. Ach, ik heb de laatste paperassen toch en als we 1.5 jaar verder zijn vervang ik die garantstelling en verzekering nog wel voor een nieuwe. Heb ik zeker geen geklooi. Bedankt !!

@ Donnie. Kon je natuurlijk niet weten dat ik al 6 keer een vkv had aangevraagd. Het typische is dat zij deze keer een visum voor 2 jaar kreeg en niet voor 3.5 maand. Dus over bijna 2 jaar verliezen een aantal papieren hun geldigheid natuurlijk . DAT was eigenlijk de reden van mijn vraag. Bedankt voor je reactie !

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”