Remigreren, hoe moet dat?

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sirc
kenner
kenner
Berichten: 104
Lid geworden op: zaterdag 19 februari 2011, 17:39

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#76 Bericht door sirc » dinsdag 08 januari 2019, 17:44

erik-kuijpers schreef: dinsdag 08 januari 2019, 12:31 Sirc, ik heb de Thaise rekeningen laten boeken naar mijn ING in NL. Tien minuten op de bank, Kasikorn headoffice in Nongkhai. Moest wel bewijs laten zien dat het uit NL kwam maar dat blijkt gewoon uit de codes in mijn bankboekje. 48 Uur later stond het op de ING.
Ik ga eens kijken of ik de oude bankboekjes nog heb. Bij mij staat alleen TRN bij de overboekingen. Het is het proberen waard.
Maar met het geld uit de automaat halen is het ook binnen een maand gepiept. Maar Visa rekent zeker 3%. Die kan ik mij sparen.
Bedankt Erik

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#77 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 08 januari 2019, 23:13

serpay schreef: dinsdag 08 januari 2019, 17:20 dus alleen maar terug gekomen om de gezondheid...
Cypres was geen optie u ???? lees Nederland nooit meer daar wonen. sorry maar gezien wat u achterlaat in Thailand .... niet.....vrouw kind .... xxx voor mij
Terug voor de zorgpolis; lang gezocht naar de meest optimale zorg en dan is NL toch nummer twee in de EU (Noorwegen nr 1). Cyprus heeft geen volledig vrije vestiging en viel af. Griekenland (belast ook de AOW....), Spanje (Idem....) en Portugal vielen af door hun hoge belastingtarieven door het EU strafbankje. Heb lang Roemenië onderzocht (Zwarte Zee met mediterraan klimaat, goedkoop en niet al te moeilijke Romaanse taal) maar de zorg in de staatsziekenhuizen heeft geen beste naam.

Ben dus naar NL gegaan en onderhoud partner en pleegzoon; Skype iedere week en ben zes maanden daar. In goed overleg, met beider instemming en met zekerheden. Er zijn zoveel mensen met een LAT relatie dus waarom niet. Ik woon nu hier en heb het naar mijn zin maar dat kan voor een ander anders liggen en daar heb ik begrip voor.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#78 Bericht door wpdl » woensdag 09 januari 2019, 02:10

Een thaise verzekering kan je er wel degelijk uitgooien, en dat dat gebeurt is zeker geen uitzondering.
Tijdens het lopende polisjaar is mij onbekend dat men een verlenging van polis niet aangaat omdat polisvoorwaarde niet correct toegepast worden door een partij of wederzijds zie ik niet als 'uitgooien'
Eenzijdig beëindigen is het meer is een jaarcontract bij de meeste dus niet aardig maar mag net als je visum als je niet meer aan de voorwaarde voldoet beëindigd men de overeenkomst.
Ben het uiteraard ook met veel beleidspuntjes hier niet eens zowel door maatschappijen als regering het zal geen Nederland worden op dat punt hoewel die mentaliteit van tot het gaatje ook niet houdbaar is in de BV.nl.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#79 Bericht door stevenl » woensdag 09 januari 2019, 02:29

wpdelange schreef: woensdag 09 januari 2019, 02:10
Een thaise verzekering kan je er wel degelijk uitgooien, en dat dat gebeurt is zeker geen uitzondering.
Tijdens het lopende polisjaar is mij onbekend dat men een verlenging van polis niet aangaat omdat polisvoorwaarde niet correct toegepast worden door een partij of wederzijds zie ik niet als 'uitgooien'
Eenzijdig beëindigen is het meer is een jaarcontract bij de meeste dus niet aardig maar mag net als je visum als je niet meer aan de voorwaarde voldoet beëindigd men de overeenkomst.
Ben het uiteraard ook met veel beleidspuntjes hier niet eens zowel door maatschappijen als regering het zal geen Nederland worden op dat punt hoewel die mentaliteit van tot het gaatje ook niet houdbaar is in de BV.nl.
"Tijdens het lopende polisjaar is mij onbekend dat men een verlenging van polis niet aangaat omdat polisvoorwaarde niet correct toegepast worden door een partij of wederzijds zie ik niet als 'uitgooien'" Huh> Wat bedoel je hier? Tijdens een lopend polisjaar kan een polis niet verlengd worden, dat gebeurt pas aan het einde van het verzekeringsjaar. Polisvoorwaarden niet correct toegepast? Waar heb je het over? Een polis niet verlengen komt zeker neer op uitgooien. Daarnaast is deze zin om verschillende redenen moeilijk leesbaar en geen Nederlands. Dus is het onduidelijk wat je nu precies bedoelt.

Over je tweede zin, een ziektekostenverzekering is anders dan andere verzekeringen in die zin dat de polishouder er op moet kunnen vertrouwen dat de verzekering gecontinueerd wordt bij ziekte, per slot van rekening is dat het doel van de verzekering: vergoeding geven in geval van ziekte. En dat heeft niets te maken met 'aan de voorwaarden voldoen', die voorwaarden zijn getoetst op het moment van toetreding en niet gewijzigd. Het is simpelweg een conditie in de polisvoorwaarden: 'vermoeden wij dat deze klant veel kosten gaat maken komend verzekeringsjaar dan gooien we hem er uit', meestal ongeveer geformuleerd als 'de maatschappij behoudt zich te allen tijde het recht voor de verzekering zonder opgaaf van redenen te wijzigen'.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#80 Bericht door wpdl » woensdag 09 januari 2019, 04:25

Ik betaal en verleng mijn verzekering nog in het 'lopende' jaar zodat er geen onverzekerde tijdvakken zijn.
De polisvoorwaarden die getoetst zijn worden nogal eens door beide partijen op hun eigen manier uitgelegd.
Vandaar dat polis beëindiging wel voor komt bij verlenging.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#81 Bericht door stevenl » woensdag 09 januari 2019, 05:02

wpdelange schreef: woensdag 09 januari 2019, 04:25 Ik betaal en verleng mijn verzekering nog in het 'lopende' jaar zodat er geen onverzekerde tijdvakken zijn.
De polisvoorwaarden die getoetst zijn worden nogal eens door beide partijen op hun eigen manier uitgelegd.
Vandaar dat polis beëindiging wel voor komt bij verlenging.
"Ik betaal en verleng mijn verzekering nog in het 'lopende' jaar zodat er geen onverzekerde tijdvakken zijn."
Dat is standaard.
"De polisvoorwaarden die getoetst zijn worden nogal eens door beide partijen op hun eigen manier uitgelegd."
Polisvoorwaarden worden niet getoetst, maar zeker, beide partijen leggen voorwaarden op hun eigen manier uit. De maatschappij heeft daarbij de macht in de vorm van advocaten en de mogelijkheid niet tot uitkering over tye gaan.
"Vandaar dat polis beëindiging wel voor komt bij verlenging."
Nu zijn we ver van je oorspronkelijke claim vandaan.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#82 Bericht door godzilla » woensdag 09 januari 2019, 07:22

wpdelange schreef: woensdag 09 januari 2019, 04:25 Ik betaal en verleng mijn verzekering nog in het 'lopende' jaar zodat er geen onverzekerde tijdvakken zijn.
De polisvoorwaarden die getoetst zijn worden nogal eens door beide partijen op hun eigen manier uitgelegd.
Vandaar dat polis beëindiging wel voor komt bij verlenging.
Als je 'iets' teveel gebruik maakt van je polis, verlengen ze niet, en storten ze het bedrag terug, moest je al betaald hebben.
Ik spreek uit ondervinding.(zelf meegemaakt)

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#83 Bericht door wanadee » woensdag 09 januari 2019, 08:54

Inmiddels gaat het alleen nog maar over de verzekering daar zijn toch andere topics voor.
Het moge voor iedereen duidelijk zijn dat remigreren heel simpel is, zoals ik al eerder in dit topic vermeld heb. Angst voor ziektes is kennelijk de belangrijkste raadgever om weer terug te keren, het zij zo.
Een ieder moet zelf weten waar hij wil wonen. Maar voorzichtig met stellingen als “ze krijgen mij alleen tussen 6 plankjes terug of “nooit meer terug naar nederland”. Je weet in je leventje nooit zeker hoe de toekomst er uit ziet. Volkomen overbodige prietpraat :crazy:
Ondanks alles hoop ik dat ze daar hun draai weer kunnen vinden.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#84 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 09 januari 2019, 11:26

wanadee schreef: woensdag 09 januari 2019, 08:54Ondanks alles hoop ik dat ze daar hun draai weer kunnen vinden.
Gaat lukken Wanadee; ik kan niet voor anderen praten maar ik heb er geen moeite mee.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#85 Bericht door wanadee » woensdag 09 januari 2019, 11:34

erik-kuijpers schreef: woensdag 09 januari 2019, 11:26
wanadee schreef: woensdag 09 januari 2019, 08:54Ondanks alles hoop ik dat ze daar hun draai weer kunnen vinden.
Gaat lukken Wanadee; ik kan niet voor anderen praten maar ik heb er geen moeite mee.
Ik heb ook een jaar of 7 in friesland gewoond, prima volk als ze je eenmaal geaccepteerd hebben.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#86 Bericht door De Beweerder » woensdag 16 januari 2019, 03:41

interessante link over 4-8 maanden regels:

https://www.overwinteren.com/Infopagina ... egels.html
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#87 Bericht door wpdl » woensdag 16 januari 2019, 04:04

:thumbsup: Beweerder.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#88 Bericht door erik-kuijpers » maandag 21 januari 2019, 23:18

De Beweerder schreef: woensdag 16 januari 2019, 03:41 interessante link over 4-8 maanden regels:
https://www.overwinteren.com/Infopagina ... egels.html
Klopt helemaal Beweerder; ik reageer wat laat want andere commentaren zie ik niet meer staan.

Dat is precies wat ik nu doe. Anderen doen het andersom maar ik ging met pensioen toen ik 55 was, van mijn eigen geld en lijfrente en pensioen, en na 16 jaar ging ik terug naar NL en doe 6+6 en dat met instemming van partner en pleegzoon. Want mijn particuliere ziektekostenverzekering waarmee ik vertrok uit NL werd door de nieuwe zorgverzekeringswet per 1-1-2006 vervallen verklaard en ik kwam nergens meer onderdak want 'had al wat gehad, medisch'. Heb het 12 jaar kunnen uitzingen, kunstheup en gebroken poot zelf betaald, maar ik was bijna 72 en de risico's werden me te groot.

Heel simpel en met partner en pleegzoon besproken: ik blijf in Thailand en loop het risico kanker te krijgen en dan is de spaarpot snel leeg (een paar chemokuren, 1 miljoen baht en ik heb echt geen miljoen euro op de bank...), of IK ga in NL wonen, JULLIE blijven in Thailand en worden als mijn gezin door mij onderhouden en we zien elkaar als ik kom overwinteren. Prima, voorstel aanvaard al heeft mijn partner er moeite mee maar mijn pleegzoon vindt het prachtig want die scheurt op mijn motor rond met zijn jeugdrijbewijs..... En mij gaat het ook niet in de koude kleren zitten; wij zijn nu 8 jaar bij elkaar!

Op internet stevige commentaren van lieden die de juiste gegevens niet hebben. Ik zal de doodsbedreigingen aan mij en mijn gezin niet herhalen maar een aantal van die lieden is uit dit forum verwijderd.

Ogenschijnlijk is het een zonde -voor zekere mensen- om de weg terug te maken; en die 'zekere' mensen kunnen de borstjes nat maken: met de laatste fiscale maatregelen van 1-1-2015 en 1-1-2019, de huidige koersontwikkelingen en de komende regels van Immigration rond de inkomenseisen verwacht ik, en ik niet alleen, dat mensen Thailand gaan verlaten en terugkomen naar de EU. In NL en binnen de EU (en een paar andere landen en op zekere voorwaarden) heb je recht op heffingskortingen en in de EU (en EER, Zwitserland en verdragslanden) heb je recht op een zorgpolis zonder keuring vooraf.

Gebruik maken van de regels is toegestaan en ik zie niet in waarom iemand 'dood' moet als ie gebruik maakt van de mogelijkheden. Doch tegenwoordig is het uiten van bedreigingen 'in'...... Ik vind dat slap ge-OH. Ieder maakt zelf zijn of haar keus en dit is onze keus. Soit! Honi soit qui mal y pense.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#89 Bericht door printen44 » maandag 21 januari 2019, 23:47

erik-kuijpers schreef: maandag 21 januari 2019, 23:18
De Beweerder schreef: woensdag 16 januari 2019, 03:41 interessante link over 4-8 maanden regels:
https://www.overwinteren.com/Infopagina ... egels.html
Klopt helemaal Beweerder; ik reageer wat laat want andere commentaren zie ik niet meer staan.

Dat is precies wat ik nu doe. Anderen doen het andersom maar ik ging met pensioen toen ik 55 was, van mijn eigen geld en lijfrente en pensioen, en na 16 jaar ging ik terug naar NL en doe 6+6 en dat met instemming van partner en pleegzoon. Want mijn particuliere ziektekostenverzekering waarmee ik vertrok uit NL werd door de nieuwe zorgverzekeringswet per 1-1-2006 vervallen verklaard en ik kwam nergens meer onderdak want 'had al wat gehad, medisch'. Heb het 12 jaar kunnen uitzingen, kunstheup en gebroken poot zelf betaald, maar ik was bijna 72 en de risico's werden me te groot.

Heel simpel en met partner en pleegzoon besproken: ik blijf in Thailand en loop het risico kanker te krijgen en dan is de spaarpot snel leeg (een paar chemokuren, 1 miljoen baht en ik heb echt geen miljoen euro op de bank...), of IK ga in NL wonen, JULLIE blijven in Thailand en worden als mijn gezin door mij onderhouden en we zien elkaar als ik kom overwinteren. Prima, voorstel aanvaard al heeft mijn partner er moeite mee maar mijn pleegzoon vindt het prachtig want die scheurt op mijn motor rond met zijn jeugdrijbewijs..... En mij gaat het ook niet in de koude kleren zitten; wij zijn nu 8 jaar bij elkaar!

Op internet stevige commentaren van lieden die de juiste gegevens niet hebben. 'Kom niet uit jullie tuinhek want ik stop niet voor jullie...' van een hier verwijderd forumlid die het leuk vindt kinderen van 6, 8 en 15 met de dood te bedreigen, bedreigd met 'ik kom wel eens even bij jullie langs....' door een figuur uit dit forum, afgebeeld als 'Vier van Breda' met Kees, Lammert en Ruud in het zogenaamde Jehovaforum, beschuldigd samen met Kees, Lammert en Ruud dat we iedere dag in nazi-uniformen rondlopen (in dit forum) en meer van dat fraais van mensen die niet weten hoe zich te gedragen.

Ogenschijnlijk is het een zonde -voor zekere mensen- om de weg terug te maken; en die 'zekere' mensen kunnen de borstjes nat maken: met de laatste fiscale maatregelen van 1-1-2015 en 1-1-2019, de huidige koersontwikkelingen en de komende regels van Immigration rond de inkomenseisen verwacht ik, en ik niet alleen, dat mensen Thailand gaan verlaten en terugkomen naar de EU. In NL en binnen de EU (en een paar andere landen en op zekere voorwaarden) heb je recht op heffingskortingen en in de EU (en EER, Zwitserland en verdragslanden) heb je recht op een zorgpolis zonder keuring vooraf.

Gebruik maken van de regels is toegestaan en ik zie niet in waarom iemand 'dood' moet als ie gebruik maakt van de mogelijkheden. Doch tegenwoordig is het uiten van bedreigingen 'in'...... Ik vind dat slap ge-OH. Ieder maakt zelf zijn of haar keus en dit is onze keus. Soit! Honi soit qui mal y pense.
Ik kan mij helemaal vinden in dit bericht van Erik, Ik had geen Thaise vriendin of vriend, maar er is redelijk veel geschreven door mij en anderen over terugkeer naar Nederland en de redenen daarvoor. Ik kon niet de 4-8 regeling gebruiken. Mijn financien stond en staat dat niet toe. Vaste lasten in Nederland gaan gewoon door in de maanden dat ik in Thailand zou zitten en dat kan "Jan Boezeroen" financieel niet trekken. Was wel de eerste regeling die ik onderzocht toen ik het besluit maakte om terug te keren.

Ook ik kreeg bedreigingen, valse mails enz. in het verleden in dit forum en in het zogenaamde Jehova-forum. Door dezelfde lieden die Erik aanhaalde. Reden voor mij om te stoppen met berichten in dit forum. Nu kan ik weer wat schrijven in dit forum. Verschil van mening kan en mag er altijd zijn, maar laten we het netjes houden. Dan wordt dit forum weer het forum over Thailand met all informatie die daarbij speelt. En dat willen alle leden van dit forum toch, nietwaar?

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#90 Bericht door foppo » dinsdag 22 januari 2019, 04:18

Verschil van mening kan en mag er altijd zijn, maar laten we het netjes houden. Dan wordt dit forum weer het forum over Thailand met all informatie die daarbij speelt. En dat willen alle leden van dit forum toch, nietwaar?
Ik zou graag weer meedoen op dit forum maar ik wacht het nog even af, eerst zien en dan geloven....

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”