Remigreren, hoe moet dat?

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#16 Bericht door wanadee » woensdag 21 november 2018, 13:54

wpdelange schreef:De vraagsteller stelt deze vragen omdat die dat ook niet weet.
Nederland is bij vele net zo vreemd land na een aantal jaren in zeg Thailand wonen als dat Thailand de eerste jaren voor vele Nederlandse Thailand bewoners was of is.
Een soort stappenplan of afwerklijst is echt geen wereldvreemde vraag.
Vraagsteller weet net zo goed als een ieder diehier woont dat als je geen re entry hebt je visum verloopt als je thailand verlaat. Dus hoezo “visum opzeggen”.
Hetzelfde geldt voor uitschrijven uit thailand.
Kan ik nog wel een paar “vragen” bedenken :crazy:

En nogmaals, je koopt als nederlander gewoon een ticket en je vliegt terug. Van te voren een woning regelen is wel handig maar voor de rest wijst het zich vanzelf.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#17 Bericht door De Beweerder » woensdag 21 november 2018, 14:55

De vraagsteller stelt deze vragen omdat die ook niet alles weet, en dacht een interessant topic te starten voor diegenen die remigratie plannen hebben.
Het was zoals je kunt lezen ook een opzetje met bijvoorbeeld vragen in de hoop dat er meer vragen "los" zouden komen.
Maar het is schijnbaar allemaal gesneden koek.
Bedankt voor de paar antwoorden, ik ga wel verder op http://www.eenserieuzesite.nl
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#18 Bericht door ron » woensdag 21 november 2018, 15:22

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#19 Bericht door driver » woensdag 21 november 2018, 15:29

De Beweerder schreef:De vraagsteller stelt deze vragen omdat die ook niet alles weet, en dacht een interessant topic te starten voor diegenen die remigratie plannen hebben.
Het was zoals je kunt lezen ook een opzetje met bijvoorbeeld vragen in de hoop dat er meer vragen "los" zouden komen.
Maar het is schijnbaar allemaal gesneden koek.
Bedankt voor de paar antwoorden, ik ga wel verder op http://www.eenserieuzesite.nl
Op die site vindt je momenteel niks denk ik.
Kort lontje vandaag Beheerder?
Als er wat bedenkelijke reacties komen in jouw ogen w. o. die van mij wslijk sluit je het draadje maar af zie ik.

Mij vjel gewoon iets op en toen dacht ik 1plus 1=3

Je hebt al wat zeg maar serieuze reacties gehad dus misschien komen er nog meer?

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#20 Bericht door KhunSugar » woensdag 21 november 2018, 15:41

Het is bewonderenswaardig hoe men een topic met doodgewone vragen in minder dan 24 uur met de grond gelijk maakt en de vraagsteller voor schut zet.
Proficiat.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#21 Bericht door driver » woensdag 21 november 2018, 17:31

KhunSugar schreef:Het is bewonderenswaardig hoe men een topic met doodgewone vragen in minder dan 24 uur met de grond gelijk maakt en de vraagsteller voor schut zet.
Proficiat.
.. Overdrijven is ook een vak hé.
Ik vindt het allemaal nog wel meevallen hoe er gereageerd is. Dan was ik blijkbaar de aanstichter van alle ellende omdat ik als eerste iets vroeg wat topicstarter niet echt leuk vondt. Heb ik na ongeveer 10 jaar dat ook een keertje meegemaakt.
Maar ik blijf voor de volle 100% achter mijn eerste reactie staan. Hoe vervelend sommigen dat ook vinden wslijk.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#22 Bericht door jumbo » donderdag 22 november 2018, 01:11

KhunSugar schreef:Het is bewonderenswaardig hoe men een topic met doodgewone vragen in minder dan 24 uur met de grond gelijk maakt en de vraagsteller voor schut zet.
Proficiat.
+1
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#23 Bericht door wanadee » donderdag 22 november 2018, 01:24

KhunSugar schreef:Het is bewonderenswaardig hoe men een topic met doodgewone vragen in minder dan 24 uur met de grond gelijk maakt en de vraagsteller voor schut zet.
Proficiat.
Thanks :angel:

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#24 Bericht door godzilla » donderdag 22 november 2018, 03:55

Ik vind ook dat er niet echt iemand voor schut gezet is.
En over teruggaan naar nederland komt meer bij kijken als in de vraag gesteld is.
Maar ik kan er niet over meepraten als belg, en het verschilt voor ieders situatie zoals ik eerder aangaf.
Waarom en naar welke aanleiding die vraag gesteld wordt maakt geen barst uit.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#25 Bericht door Joep » donderdag 22 november 2018, 04:55

wanadee schreef:
wpdelange schreef:De vraagsteller stelt deze vragen omdat die dat ook niet weet.
Nederland is bij vele net zo vreemd land na een aantal jaren in zeg Thailand wonen als dat Thailand de eerste jaren voor vele Nederlandse Thailand bewoners was of is.
Een soort stappenplan of afwerklijst is echt geen wereldvreemde vraag.
Vraagsteller weet net zo goed als een ieder diehier woont dat als je geen re entry hebt je visum verloopt als je thailand verlaat. Dus hoezo “visum opzeggen”.
Hetzelfde geldt voor uitschrijven uit thailand.
Kan ik nog wel een paar “vragen” bedenken :crazy:

En nogmaals, je koopt als nederlander gewoon een ticket en je vliegt terug. Van te voren een woning regelen is wel handig maar voor de rest wijst het zich vanzelf.
Het zijn dingen die misschien niet verplicht zijn, maar misschien wel beter om te doen.
Even doorgeven bij Immigration dat je niet meer in TH verblijft is wel zo netjes.
Ook voor evt achterblijvers op hetzelfde adres.
Voorkomt denk ik dat Immigration een bezoek komt brengen omdat in hun systeem iemand staat geregistreerd die niet aan de eisen voldoet.
En misschien ook handig als je nog eens een keer op vakantie terug wil naar TH, staat je naam niet ergens in een vergeten systeem als "Overstay/ongewenst".

Dus ja ik denk dat er meer bij komt kijken dan een enkeltje NL boeken.

In NL kun je als Nederlander altijd terecht cq terugkomen.
Dat je niet gelijk met allerlei subsidies/toeslagen/uitkeringen wordt overdondert is begrijpelijk. Ook zul je gewoon op de wachtlijst moeten voor een eigen woning.
Maar je mag altijd inschrijven op het adres van een kennis of familie.
Op het moment dat je bent ingeschreven ben je gelijk verplicht deel te nemen aan de zorgverzekering.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#26 Bericht door genesis » donderdag 22 november 2018, 05:06

Ik vraag me af wat je aan (levens)kwaliteit wint als je terug gaat naar Nederland?! In mijn beleving is het voor het overgrote deel 'angst' dat maakt dat de mensen terug willen naar Nederland, dit omdat de ziektekosten premie niet meer te betalen is.

Dat lijkt me een een waardeloos iets, bang zijn omdat 'iets' je kan overkomen en dan uit angst teruggaan voor medische zorg, wat in mijn beleving (nu) alleen het rekken van het leven is, maar is dat ook kwaliteit?!

Ik ben bewust dat het heel goed kan zijn dat ik niet weet waar ik over praat, omdat ik die leeftijd en die situatie (nog) niet heb, maar toch, zou het zoveel slechter zijn om met minder middelen in een prettiger land dan (wat) eerder de wereld af te gaan?

Zoals ik er nu over denk, mochten we permanent gaan wonen in Thailand omdat financieel is 4 - 8 maanden niet uit zou kunnen, zou ik voor Thailand kiezen, mede omdat ik niemand meer heb in Nederland

En als tegen die tijd onze relatie nog net zo liefdevol & zorgzaam is, dan zou ik er voor kiezen om daar aan mijn eind te komen, dan maar wat minder jaren en meer kwaliteit. maarja ik weet natuurlijk ook niet wat angst & onzekerheid op latere leeftijd met me doet... :?

Genesis

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#27 Bericht door wanadee » donderdag 22 november 2018, 05:52

Helemaal eens genesis. Lijkt mij ook heel erg om vanwege angst voor de gezondheid terug te moeten naar nederland om daar mijn leven nog wat te rekken met chemo of weet ik wat. Daar achter de geraniums zitten afgelost met ziekenhuisbezoeken. Want als je zo lang weg bent uit nederland is je sociale leven ook niet meer je van het en zitten de meeste mensen niet op zon ouwe zeur te wachten.
Dan maar een paar jaartjes eerder de pijp uit, kwaliteit voor kwantiteit

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#28 Bericht door Joep » donderdag 22 november 2018, 06:17

Niet alle ernstige aandoeningen ga je meteen aan dood.
Er zijn er ook die met een kleine ingreep het leven veraangenamen.
Denk aan een nieuwe knie of heup.
Een staaroperatie
etc.
Ik ben geen dokter, maar er zullen er ongetwijfeld meer zijn.
En niet voor iedereen is de zorgverzekering DE reden om terug te gaan.
Zijn tal van redenen waarom iemand terug gaat naar NL en één daarvan is waarschijnlijk de ziektekosten.

Ik kan me ook voorstellen als je relatie ten einde is of als je vrijgezel bent dat je toch liever met je lotgenoten in NL zit.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#29 Bericht door wanadee » donderdag 22 november 2018, 07:05

Joep schreef:Niet alle ernstige aandoeningen ga je meteen aan dood.
Er zijn er ook die met een kleine ingreep het leven veraangenamen.
Denk aan een nieuwe knie of heup.
Een staaroperatie
etc.
Ik ben geen dokter, maar er zullen er ongetwijfeld meer zijn.
En niet voor iedereen is de zorgverzekering DE reden om terug te gaan.
Zijn tal van redenen waarom iemand terug gaat naar NL en één daarvan is waarschijnlijk de ziektekosten.

Ik kan me ook voorstellen als je relatie ten einde is of als je vrijgezel bent dat je toch liever met je lotgenoten in NL zit.
Nu praat je over aandoeningen die financieel te overzien zijn. Ik heb het niet meer precies in mijn koppie maar ik heb voor bovenstaande problemen prijzen gezien van 200
K tot 700 K, das voor de meesten wel te behappen denk ik.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#30 Bericht door godzilla » donderdag 22 november 2018, 07:26

Nu gaan jullie van de veronderstelling uit dat het om de ziekteverzekering gaat.
Ik denk eerder aan de thaise partner met eventueel kinderen, gaan ze mee, kunnen en willen ze mee?
Zo zal ieder geval anders zijn, en andere (en meer) stappen die te ondernemen zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”