Remigreren, hoe moet dat?

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#91 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 22 januari 2019, 07:37

Terugkomend op 'remigreren', als me een ding opvalt in NL is dat wel de rust in de nacht. Het aantal keren dat ik in slaapuren een hond hoorde blaffen in de afgelopen 8,5 maand is op een hand te tellen en in TH was dat schering en inslag. En dan de gezellige gewoonte in TH om op 23 uur in de avond de disco op 10 aan te zetten want men vindt het tijd voor een feessie.....Hier in het stadje waar ik woon zijn twee kerken die alleen op zondag iets laten horen, en als er een dode is....

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#92 Bericht door Kees » dinsdag 22 januari 2019, 09:27

erik-kuijpers schreef: dinsdag 22 januari 2019, 07:37 Terugkomend op 'remigreren', als me een ding opvalt in NL is dat wel de rust in de nacht. Het aantal keren dat ik in slaapuren een hond hoorde blaffen in de afgelopen 8,5 maand is op een hand te tellen en in TH was dat schering en inslag. En dan de gezellige gewoonte in TH om op 23 uur in de avond de disco op 10 aan te zetten want men vindt het tijd voor een feessie.....Hier in het stadje waar ik woon zijn twee kerken die alleen op zondag iets laten horen, en als er een dode is....
Je vergeet nog die heerlijke kou :cheesy:
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#93 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 22 januari 2019, 10:45

Kees, JA het is koud al kun je je kleden op kou. Ik had nu in TH moeten zijn maar ik ben in 2018 2,5 keer heen en weer gevlogen, laatste keer in najaar nog om mijn rechten op het huis aan mijn vrouw/partner over te dragen en ik vind het wel welletjes zo.

Hier kreeg ik een ongeluk dat me maanden aan een looprek bond en de nalatenschap daarvan is een oedeembeen. In februari snijden ze me open en daarna ben ik een paar weken zoet want het drukverband komt deels voor mijn ogen..... Zal de thuiszorg weer nodig hebben om te douchen.

Dat krijg je als je oud wordt maar mijn hersens zijn nog prima in orde, vind ik zelf..... :giggle2: en zolang die paar miljard cellen nog goed werken hoef ik niet in een potje op de schoorsteen. Thailand komt komend najaar wel weer; dat loopt heus niet weg.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#94 Bericht door driver » dinsdag 22 januari 2019, 10:58

Kees. Wat is er mis met de kou hier denk ik dan. Remigreren.. Dat zou mijn vrouw vanuit Nederland nu ook kunnen doen toch na 7jaar hier te zijn. Nou ik kan iedereen hier melden dat ze liever in Nederland blijft met de wisselende jaar getijden dan terug naar Thailand.

Het bevalt haar hier op diverse fronten veel beter dan in Thailand zegt ze dus ik denk dat remigren naar haar geboorte land pas gebeurt als ik het loodje leg of als er iets gebeurt waardoor ze terug zou willen of moeten.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#95 Bericht door Kees » dinsdag 22 januari 2019, 14:50

driver schreef: dinsdag 22 januari 2019, 10:58 Kees. Wat is er mis met de kou hier denk ik dan. Remigreren.. Dat zou mijn vrouw vanuit Nederland nu ook kunnen doen toch na 7jaar hier te zijn. Nou ik kan iedereen hier melden dat ze liever in Nederland blijft met de wisselende jaar getijden dan terug naar Thailand.

Het bevalt haar hier op diverse fronten veel beter dan in Thailand zegt ze dus ik denk dat remigren naar haar geboorte land pas gebeurt als ik het loodje leg of als er iets gebeurt waardoor ze terug zou willen of moeten.
Voor mij dus alles, het was voor mij de belangrijkste reden om naar Thailand te verhuizen. Zelfs nu vind ik het 's avonds en 's morgens vroeg aan de iets te koude kant, dus kijk alweer uit naar de volgende maand als de minimum temperatuur weer omhoog gaat.
Hoop dan ook dat ik nooit meer, door omstandigheden, voorgoed terug zal moeten naar Nederland.
Niet klagen, maar dragen.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#96 Bericht door godzilla » dinsdag 22 januari 2019, 15:28

Als ik even mag reageren over de kou, je houd ervan of niet, maar je moet er wel kleren voor kopen.
Mijn kleerkast in belgie was minstens drie keer zo groot of vol als hier in thailand.
Maar dat is slechts een klein detail, ik ga me voor de rest voor dit topic onthouden, alles heeft zijn voor en nadelen. (en die zijn persoonlijk)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#97 Bericht door driver » dinsdag 22 januari 2019, 17:16

Kees :Okee, je reactie op de kou heb ik gelezen. Voor jou geen Nederlandse Temperaturen meer beneden 25 graden begrijp ik.

Voor mijzelf is de warmte in Thailand ook niet echt goed wslijk maar ik zou er mits ik weinig doe bij te warm weer wel kunnen wonen lijkt me.
Heb er ook serieus over nagedacht een x aantal jaar geleden. Uiteindelijk er toch in overleg met Sukanya voor gekozen Nederland als plek te kiezen voor ons beiden. Of dit zo blijft hangt mede af van mijn situatie op Aow leeftijd of eerder al gemeld als Sukanya een reden heeft om terug te gaan naar Thailand. Vandaag in ieder geval weer wat sneeuw hier en Sukanya vindt dat ook echt leuk om te zien.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#98 Bericht door stevenl » woensdag 23 januari 2019, 04:21

Kees schreef: dinsdag 22 januari 2019, 14:50
driver schreef: dinsdag 22 januari 2019, 10:58 Kees. Wat is er mis met de kou hier denk ik dan. Remigreren.. Dat zou mijn vrouw vanuit Nederland nu ook kunnen doen toch na 7jaar hier te zijn. Nou ik kan iedereen hier melden dat ze liever in Nederland blijft met de wisselende jaar getijden dan terug naar Thailand.

Het bevalt haar hier op diverse fronten veel beter dan in Thailand zegt ze dus ik denk dat remigren naar haar geboorte land pas gebeurt als ik het loodje leg of als er iets gebeurt waardoor ze terug zou willen of moeten.
Voor mij dus alles, het was voor mij de belangrijkste reden om naar Thailand te verhuizen. Zelfs nu vind ik het 's avonds en 's morgens vroeg aan de iets te koude kant, dus kijk alweer uit naar de volgende maand als de minimum temperatuur weer omhoog gaat.
Hoop dan ook dat ik nooit meer, door omstandigheden, voorgoed terug zal moeten naar Nederland.
Kom naar Zuid Thailand Kees, altijd heerlijk warm.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#99 Bericht door Kees » woensdag 23 januari 2019, 06:37

stevenl schreef: woensdag 23 januari 2019, 04:21
Kees schreef: dinsdag 22 januari 2019, 14:50
driver schreef: dinsdag 22 januari 2019, 10:58 Kees. Wat is er mis met de kou hier denk ik dan. Remigreren.. Dat zou mijn vrouw vanuit Nederland nu ook kunnen doen toch na 7jaar hier te zijn. Nou ik kan iedereen hier melden dat ze liever in Nederland blijft met de wisselende jaar getijden dan terug naar Thailand.

Het bevalt haar hier op diverse fronten veel beter dan in Thailand zegt ze dus ik denk dat remigren naar haar geboorte land pas gebeurt als ik het loodje leg of als er iets gebeurt waardoor ze terug zou willen of moeten.
Voor mij dus alles, het was voor mij de belangrijkste reden om naar Thailand te verhuizen. Zelfs nu vind ik het 's avonds en 's morgens vroeg aan de iets te koude kant, dus kijk alweer uit naar de volgende maand als de minimum temperatuur weer omhoog gaat.
Hoop dan ook dat ik nooit meer, door omstandigheden, voorgoed terug zal moeten naar Nederland.
Kom naar Zuid Thailand Kees, altijd heerlijk warm.
Weet het Steven, hebben ook een aantal jaren in de wintermaanden op Phuket verbleven, maar mijn Corinne vind het wat mildere klimaat, qua warmte, hier aangenamer.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#100 Bericht door De Beweerder » dinsdag 29 januari 2019, 14:12

https://demonitor.kro-ncrv.nl/uitzendingen

Uitzending waaruit blijkt dat het niet zo simpel gaat (briefadres) als sommige leden onder ons beweren.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#101 Bericht door printen44 » dinsdag 29 januari 2019, 16:07

De Beweerder schreef: dinsdag 29 januari 2019, 14:12 https://demonitor.kro-ncrv.nl/uitzendingen

Uitzending waaruit blijkt dat het niet zo simpel gaat (briefadres) als sommige leden onder ons beweren.
Er verscheen ook een artikel in het AD over een briefadres. Veel gemeentes geven niet thuis, want het is moeilijk te controleren en zij hebben de mankracht er niet voor.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#102 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 29 januari 2019, 16:22

Ja, een van de remigranten liep hier ook tegenaan. Ik had een ander probleempje; omdat ik 16 jaar uit NL ben geweest duurde het drie werkdagen voor de gemeente me kon inschrijven: het ophalen van gegevens uit het niet-ingezetenen register duurde tijd (zat koningsdag ook nog tussen in). Nu had ik gelukkig al een huurcontract en daarop schreef de zorgverzekeraar me wel direct in.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#103 Bericht door jumbo » donderdag 31 januari 2019, 01:06

Nogmaals heren, goede informatie, ik denk dat het zeer bruikbaar kan zijn voor de remigranten....
En het is interessant om te lezen waarom ik dus absoluut niet terug ga uit vrije wil :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#104 Bericht door wanadee » donderdag 31 januari 2019, 04:32

driver schreef: dinsdag 22 januari 2019, 10:58 Kees. Wat is er mis met de kou hier denk ik dan. Remigreren.. Dat zou mijn vrouw vanuit Nederland nu ook kunnen doen toch na 7jaar hier te zijn. Nou ik kan iedereen hier melden dat ze liever in Nederland blijft met de wisselende jaar getijden dan terug naar Thailand.

Het bevalt haar hier op diverse fronten veel beter dan in Thailand zegt ze dus ik denk dat remigren naar haar geboorte land pas gebeurt als ik het loodje leg of als er iets gebeurt waardoor ze terug zou willen of moeten.
Voor mij is de temperatuur ook de belangrijkste reden om in thailand te zijn. Lekker de hele dag in de buitenlucht in de korte broek👍🏽
Mijn meisje zou ook liever in nederland wonen, inderdaad met reden alles goed geregeld en schoon.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#105 Bericht door greenthaiway » donderdag 31 januari 2019, 04:46

erik-kuijpers schreef: dinsdag 22 januari 2019, 10:45 Hier kreeg ik een ongeluk dat me maanden aan een looprek bond en de nalatenschap daarvan is een oedeembeen. In februari snijden ze me open en daarna ben ik een paar weken zoet want het drukverband komt deels voor mijn ogen..... Zal de thuiszorg weer nodig hebben om te douchen.
Sterkte ermee Erik!

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”