Remigreren, hoe moet dat?

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#136 Bericht door serpay » donderdag 28 februari 2019, 18:02

maar ja je woont dan ook in friesland en niet in Nederland.

kijkt geen nieuws en andere media om te lezen en te horen hoe het er nu aan toe gaat.

xxxxx max keexxx
Alfisti rebeli

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#137 Bericht door wanadee » vrijdag 01 maart 2019, 01:29

In Friesland en ook in Drenthe waar ik gewoond heb is het nog relatief rustig zolang er geen asielzoekerscentrum in de buurt is. Maar innde randstad is het een heel ander verhaal, in de grote steden daar wordt het oercentage allochtonen inmiddels groter dan de autochtonen met alle problemen vandien. Vanuit het rustige friesland of Drenthe kun je daar geen oordeel over vellen.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#138 Bericht door stevenl » vrijdag 01 maart 2019, 01:37

Kunnen we nu weer teruggaan naar remigreren.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#139 Bericht door wanadee » vrijdag 01 maart 2019, 03:28

stevenl schreef: vrijdag 01 maart 2019, 01:37 Kunnen we nu weer teruggaan naar remigreren.
Dit hoort ook bij remigreren, je moet toch kiezen naar wat voor omgeving je wilt terug gaan, grotendeels autochtoon of grotendeels allochtonen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#140 Bericht door jumbo » vrijdag 01 maart 2019, 04:43

erik-kuijpers schreef: donderdag 28 februari 2019, 16:40 Jumbo, jouw woorden zijn als volgt:

'..Laat ik duidelijk zijn, ik ben een trotse Nederlander, maar naar mijn mening is gevormd door wat ik hoor, zie en lees, is de maatschappij op een ondubbelzinnige manier verhard, onze wereldberoemde tolerantie naar een nulpunt gedaald en zijn de prijzen door hebberigheid en de euro de pan uit gerezen. Eind maart ga ik weer een weekje... het zal mij benieuwen...'

Dat de maatschappij verhard is dat heb je gehoord, gezien en gelezen en daarvoor hoef je dus niet naar NL. Ik laat in het midden of de maatschappij echt zo verhard is ofwel dat jij en mogelijk anderen verwend zijn met het toch wel wat serviele karakter van de Aziaat; maar jij staat ook midden in het businessleven en als het om geld gaat weet de Aziaat ook van (harde) wanten. Mijn mening na 16 jaar wonen in Thailand is dat de Thai dociel LIJKT maar niet is.

'De' tolerantie is er nooit geweest; er waren altijd groepen in de samenleving die aan de plus- of aan de min-kant stonden van menselijkheid al is er wel wat verhard door de toestroom van mensen die het minder (veilig) hebben en die hulp zoeken in de EU. Zoals iemand uit de familie Van Buren ooit verklaarde: 'De' Nederlander bestaat niet. 'De' tolerantie van ons NL-ers bestaat niet maar het wordt wel door grote groepen gedragen zolang het niet de portemonnee raakt. Die geluiden hoorde je vroeger ook wel hoor.

Thailand wordt ook duurder door de koersen en de inflatie en dat is in NL ook. Maar ik ben na mijn remigratie nergens van geschrokken.

Maar EEN ding heb ik hier 'gemist' uit de info die ik de laatste 16 jaar uit NL heb gekregen. Ik heb in tien maanden hier geen 'kopvod' of relikatoen gezien, geen moslim, geen moskee gehoord, geen inbraak gehad door buitenlanders als amlokezen en urbulanten (om geen namen te willen noemen....) en geen discriminatie om me heen op straat of in een winkel. Ik kan niet beoordelen of dat plaatsgebonden is, zeg ik er eerlijk bij. En juist daarvoor was ik gewaarschuwd: 'ga niet terug naar NL, je kent het niet terug....' en juist dat is niet uitgekomen. Ik neem dat soort kreten nog steeds met een pond zout.

Ik moet alleen wennen aan de temperatuur en tja, de Friezen hebben een eigen taal! Maar als je Thais kunt leren dan lukt Fries ook wel hoor! Dus kom gerust naar NL; meer dan wat kleine wijzigingen zul je echt niet vinden.
Erik, ik ga bij toeval naar Friesland omdat mijn dochter daar woont, ik ga ook naar Oldenzaal, mijn zoon, en Alkmaar, mijn geboorteplaats
En ik weet zeker dat ik noch in Leeuwarden noch in Oldenzaal hetzelfde klimaat zal aantreffen als in Alkmaar.
Het is een kwestie van locatie, maar uiteraard is dat puur mijn mening, maar dat gevoel was al zo toen ik nog in Alkmaar en later Oldenzaal woonde
Het oosten is wat relaxter..

Ik deel je mening over de dociliteit van de Thai maar breid dat graag en uit ervaring uit naar de Aziaat en het is eigenlijk een globaal iets. Geld verandert de mens, altijd en dat is drijfveer

Niet eens met je mening over tolerantie, google het maar en je krijgt veel hits en niet alleen van de vagere media.
En die tolerantie, nu het een meervoud aan religieuze en/of nationaliteiten betreft, zelfs uit de EU, die een bepaalde vorm van economische druk meebrengen
is aan het vervagen...

Thailand met zijn diverse religies vind ik ook tolerant, laten we niet vergeten dat het een Maleisisch gesteunde groepering betreft die alleen in hun gebied een spanning creeren
Ik werk met moslims, iedereen die werkt in Thailand heeft met ze te maken bij een beetje een bedrijf en ik heb niets op ze aan te merken, volledig geintegreerd
Ik woon aan een moslim gebied, nooit problemen met die gasten afgezien van het feit dat geen alcohol in hun assortiment in de winkel willen opnemen ondanks mijn diverse verzoeken
En ik ben zelf deel van een minderheid, en dat was ik ook al in NL

Ik heb de mening voornamelijk van vrienden en collega's en vooral de euro en de prijzen zijn een onderdeel van de geruchten maar ook de buitenlandse import
Ze moeten net als in Thailand visa's gaan uitdelen, met criteria, dan wordt het een stuk eenvoudiger om het altijd aanwezige kaf van het koren te scheiden
Nu staan de poorten open en dat leidt niet tot goed
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#141 Bericht door printen44 » vrijdag 01 maart 2019, 11:33

jumbo schreef: vrijdag 01 maart 2019, 04:43
erik-kuijpers schreef: donderdag 28 februari 2019, 16:40 Jumbo, jouw woorden zijn als volgt:

'..Laat ik duidelijk zijn, ik ben een trotse Nederlander, maar naar mijn mening is gevormd door wat ik hoor, zie en lees, is de maatschappij op een ondubbelzinnige manier verhard, onze wereldberoemde tolerantie naar een nulpunt gedaald en zijn de prijzen door hebberigheid en de euro de pan uit gerezen. Eind maart ga ik weer een weekje... het zal mij benieuwen...'

Dat de maatschappij verhard is dat heb je gehoord, gezien en gelezen en daarvoor hoef je dus niet naar NL. Ik laat in het midden of de maatschappij echt zo verhard is ofwel dat jij en mogelijk anderen verwend zijn met het toch wel wat serviele karakter van de Aziaat; maar jij staat ook midden in het businessleven en als het om geld gaat weet de Aziaat ook van (harde) wanten. Mijn mening na 16 jaar wonen in Thailand is dat de Thai dociel LIJKT maar niet is.

'De' tolerantie is er nooit geweest; er waren altijd groepen in de samenleving die aan de plus- of aan de min-kant stonden van menselijkheid al is er wel wat verhard door de toestroom van mensen die het minder (veilig) hebben en die hulp zoeken in de EU. Zoals iemand uit de familie Van Buren ooit verklaarde: 'De' Nederlander bestaat niet. 'De' tolerantie van ons NL-ers bestaat niet maar het wordt wel door grote groepen gedragen zolang het niet de portemonnee raakt. Die geluiden hoorde je vroeger ook wel hoor.

Thailand wordt ook duurder door de koersen en de inflatie en dat is in NL ook. Maar ik ben na mijn remigratie nergens van geschrokken.

Maar EEN ding heb ik hier 'gemist' uit de info die ik de laatste 16 jaar uit NL heb gekregen. Ik heb in tien maanden hier geen 'kopvod' of relikatoen gezien, geen moslim, geen moskee gehoord, geen inbraak gehad door buitenlanders als amlokezen en urbulanten (om geen namen te willen noemen....) en geen discriminatie om me heen op straat of in een winkel. Ik kan niet beoordelen of dat plaatsgebonden is, zeg ik er eerlijk bij. En juist daarvoor was ik gewaarschuwd: 'ga niet terug naar NL, je kent het niet terug....' en juist dat is niet uitgekomen. Ik neem dat soort kreten nog steeds met een pond zout.

Ik moet alleen wennen aan de temperatuur en tja, de Friezen hebben een eigen taal! Maar als je Thais kunt leren dan lukt Fries ook wel hoor! Dus kom gerust naar NL; meer dan wat kleine wijzigingen zul je echt niet vinden.
Erik, ik ga bij toeval naar Friesland omdat mijn dochter daar woont, ik ga ook naar Oldenzaal, mijn zoon, en Alkmaar, mijn geboorteplaats
En ik weet zeker dat ik noch in Leeuwarden noch in Oldenzaal hetzelfde klimaat zal aantreffen als in Alkmaar.
Het is een kwestie van locatie, maar uiteraard is dat puur mijn mening, maar dat gevoel was al zo toen ik nog in Alkmaar en later Oldenzaal woonde
Het oosten is wat relaxter..

Ik deel je mening over de dociliteit van de Thai maar breid dat graag en uit ervaring uit naar de Aziaat en het is eigenlijk een globaal iets. Geld verandert de mens, altijd en dat is drijfveer

Niet eens met je mening over tolerantie, google het maar en je krijgt veel hits en niet alleen van de vagere media.
En die tolerantie, nu het een meervoud aan religieuze en/of nationaliteiten betreft, zelfs uit de EU, die een bepaalde vorm van economische druk meebrengen
is aan het vervagen...

Thailand met zijn diverse religies vind ik ook tolerant, laten we niet vergeten dat het een Maleisisch gesteunde groepering betreft die alleen in hun gebied een spanning creeren
Ik werk met moslims, iedereen die werkt in Thailand heeft met ze te maken bij een beetje een bedrijf en ik heb niets op ze aan te merken, volledig geintegreerd
Ik woon aan een moslim gebied, nooit problemen met die gasten afgezien van het feit dat geen alcohol in hun assortiment in de winkel willen opnemen ondanks mijn diverse verzoeken
En ik ben zelf deel van een minderheid, en dat was ik ook al in NL

Ik heb de mening voornamelijk van vrienden en collega's en vooral de euro en de prijzen zijn een onderdeel van de geruchten maar ook de buitenlandse import
Ze moeten net als in Thailand visa's gaan uitdelen, met criteria, dan wordt het een stuk eenvoudiger om het altijd aanwezige kaf van het koren te scheiden
Nu staan de poorten open en dat leidt niet tot goed
Jumbo, de poorten staan niet open. Nederland is volgens het Vluchtelingenverdrag verplicht asielzoekers op te nemen, te registreren en te onderzoeken of men wel degelijk asielzoeker, is volgens de regels van het verdrag. Daarbij komt ook nog het Dublinverdrag om de hoek kijken.

Asielzoekers die geen verblijfsvergunning krijgen, worden dan ook terugggestuurd naar het land van herkomst. Dat dit met behoorlijk wat moeite gaat, de landen van herkomst werken nauwelijks mee, is waar.

Buiten de asielzoekers vraagstuk, de aantallen worden steeds minder, is Nederland redelijk streng in het goedkeuren van visa. Voor tijdelijk, maar ook voor permanent verblijf. Ik maakt dat van nabij nu mee. Voor de duidelijkheid, Ik ben er zelf geen partij in.

Wel is er een probleem van afgewezen asielzoekers die in de illigaliteit verdwijnen. Een paar jaar geleden was er veel politiek krakeel over de brood-bed-bad verplichtingen van gemeentes.

Al met al is het asielbeldeid van Nederland redelijk streng, maar ook redelijk.

Opmerkelijk is dat de asielzoekers uit Europa en dat zijn er ook wel wat, weinig of geen commentaar uitlokt. Dan zal ook wel hier, selectieve verontwaardiging, de oorzaak zijn.

Onderbuikgevoelens spelen uiteraard ook een rol. Bepaalde politieke partijen spelen daarop in, maar geven geen uitvoerbare oplossingen. Uitvoerbare oplossingen die in een rechtstaat moeten plaatsvinden. En die geven die bepaalde politieke partijen niet.

Van horen zeggen, is wel leuk, maar je moet wel de echte feiten kennen. Nederland is geen paradijs, noch is dat Thailand, Geen enkel land is het.

Overigens, sluit ik bij Stevenl commentaar, dat dit vraagstuk een aparte "draad" moet zijn in "Off Topic". Het kan een goede discussie worden, indien men de beleefdheidsnormen blijft hanteren.

In mijn derde deel over remigratie kom ik daarop terug. Niet uitgebreid, maar toch wel wat. Mijn persoonlijke ervaringen daarmee. Maakt deel uit van mijn jaar Nederland.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#142 Bericht door wanadee » vrijdag 01 maart 2019, 16:09

Hoezo hoort dit hier niet thuis?
Als je ergens gaat wonen, in thailand, nederland of elders ga je toch uitzoeken in wat voor omgeving je terecht wilt komen.
Ik zou bv nooit in het zuiden van thailand willen wonen met als eerste reden dat ik al die hoofddoekjes ontzettend saai vind. De tweede reden dat ik graag een biertje drink bij mijn eten.
In nederland zou ik nooit naar een omgeving willen remigreren die gedomineerd wordt door moslims en op een hele andere lijn zitten dan ik. Maar ik zou ook nooit naar een streng christelijk dorp willen verhuizen waar de normen en waarden teveel van de mijne verschillen. Plus dat okk hier vaak saaie kleding gedragen wordt door de dames.
Bij emigreren of remigreren hoort een zoektocht waar je je prettig zult voelen, dit vermijden om politiek correct te zijn vind ik onzin.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#143 Bericht door jumbo » zaterdag 02 maart 2019, 04:52

printen44 schreef: vrijdag 01 maart 2019, 11:33
Van horen zeggen, is wel leuk, maar je moet wel de echte feiten kennen. Nederland is geen paradijs, noch is dat Thailand, Geen enkel land is het.
Jouw of Erik's kennisgevingen en berichten zijn me net zoveel waard als het horen en zeggen van mijn relaties die allemaal ook nog eens volop deelnemen in de maatschappij
Net als jullie komt dat door ervaringen waarbij die van jullie slechts een paar maanden betreft gelardeerd met een vooroordeel over je nieuwe woonland omdat je moeilijk
aan kunt of wilt geven dat je een foute keuze hebt gemaakt met je terugkeer...

Je verslag over je terugkeer is me meer waard.. topinformatie

Thailand ligt in mijn gevoelens en belevenis meer richting paradijs dan NL, maar dat kan zijn omdat ik eea wat beter heb kunnen regelen als jullie.
Ik zie bij jullie alleen de zkv als reden van terugkeer en niets anders....voor de rest hadden jullie het toch aardig en prettiger voor elkaar dan in NL
zoals je zelf laat doorschemeren....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#144 Bericht door stille » zondag 03 maart 2019, 16:37

Hai Printen 44.
Ik heb je verslag gelezen,zowel deel 1 als 2.
Een goed verslag, zoals het daad werkelijk is.
Nu mijn verhaal.
In 1999 ben ik voor lange vakantie naar Thailand gegaan 8 maanden, heb eerst het zuiden gehad,o.a. Pattaya,Phuket,,Bangkok,Nonta Buri, en al die tijd een huisje of appartement gehuurd, voor 1 of 2 maanden.
(Ik was toen 57 jaar en met 52 jaar met BV Lom gegaan bij de Luchtmacht voor die tijd 8 jaar marine.)
Na die 8 maanden was ik weer in Nederland(Leeuwarden) en heb aan me zelf gevraagd wat wil ik nu,want in Nederland kon ik niet wennen ,veel in buitenland gezeten.
( 2000)Het zuiden van Thailand is VOOR MIJ NIETS, dft is het leven sex rock and roll,dan ga ik financieel lichamelijk en geestelijk stuk.
Toen dacht ik wil nog het noorden uitproberen ook voor lange tijd,naar Changmai ,toen ik in de trein zat en zag die bergen en de jungle had ik gelijk een goed gevoel.
Na enkele dagen een tuktuk man gevraagd wil een huis huren mag 15km van Changmai zijn,wat kost me dat voor een halve dag met jou,500 bath.
Uiteindelijk gevonden een mooi huisje bij T.nong Phung 13 km van de Nhight bazar.
Daar heb ik 8 maanden gewoond huis aangehouden in Thailand , weer naar Nederland,huis verkocht en een stacaravan gekocht met als standplaatst Bergummermeer en ingeschreven bij mijn dochter in Leeuwarden.
In 2007 ging ik met pensioen en in 2009 heb ik via mijn belasting adviseur van mijn mil.vakbond laten uitrekenen wat mijn netto salaris is indien ik in Thailand ga wonen.(zag er goed uit).
Toen achter een ZKV aan,in die tijd kon het nog bij Unive compleet buitenland met als woonland Thailand kost toen 279 Euro p/m.
Nu in 2019 VGZ 600 euro p/m
Dus uitgeschreven,maar hield mijn caravan wel aan omdat ik toch 3a4 maanden ook in Nederland wil zijn p.j.
In 2010 kreeg ik prostaatkanker,geholpen in het Changmai RAM hospitaal goede ZKV geen problemen ze maken het met bankgarantie over.
Maar toen begon ik er over na te denken,dit viel nog al mee.
Stel dat het erger is en langdurig wat moet ik dan als ik niet een goede ZKV heb.
Sommige mensen dan ga ik toch weer terug,zou kunnen.
1) je moet eerst je laten inschrijven misschien lukt het bij de familie,maar je komt als patient aan willen ze je wel helpen of kunnen ze dat?
In 2013 kreeg ik darmkanker geopereerd 11 dagen opgenomen daarna chemo,s iedere chemo 2 dagen daar liggen en dat om de 14 dagen + de nodige scan en kijkoperatie dus in 2013 moest ik 4 maanden langer blijven.(ook mijn caravan verkocht)
In 2014 heb ik door de Haan de belastingman in het forum en thailandforum een berekening laten maken tussen Thailand en Nederland met een heel mooi specificatie gemaakt.
2015 heb ik in Leeuwarden bij verschillende bureau,s laten inschrijven voor een kamer tot 400 euro eventueel een huis cq appartement.
Kreeg verschillende aanbiedingen voor een kamer tot 400 euro,maar ga ik daarop reacgeren kreeg ik als antwoord U hoord niet bij deze doelgroep, mijn vermoeden ze kunnen dat niet eggen op leeftijd i.v.m discreminatie op leeftijd.
Ook voor een huis of apartement,maar die waren allemaal boven de 750 euro en aangezien ik ook 8 maanden in Thailand wil verblijven kan de bruine dat niet opbrengen.
Heb een mil.pensioen Adj+ AOW+ een ontbelast uitkering van de WUBO.
Krijgt nu nog aanbiedingen,maar reacgeerd er niet meer op.
In 2018 juni kreeg ik in Leeuwarden een Tia opgenomen 4 dagen in het MCL.
Gelukkig op tijd en op de goede plaatst.Ambulance was binnen 5 min aanwezig stond op de parkeerplaatst van de Aldi.
Mocht eigenlijk 3 maanden niet vliegen maar aan gezien ik op 24 Juli weer terug ga heb ik gezegd ik toch, de Arts zei tegen mij dat is een advies,daar zijn nog geen onderzoekingen gedaan,maar als je het tegen de maatschappij zegt,laten ze je vermoedelijk niet gaan(dus niets verteld.
Wel werd mijn rijbewijs voor 3 weken in beslag genomen en moest ik daarna nog een test doen bij de MCL
Toen ik hier aankwam bij het Ram geweest met mijn medisch rapport van de MCL en gelijk een scan gemaakt moet op 28-05-2019 weer tevens mijn medicijnen ophalen.

Stille

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#145 Bericht door erik-kuijpers » zondag 03 maart 2019, 23:20

Stille, Hans, we kennen elkaar al jaren via de media in en over Thailand, als ik goed lees woon je nu niet officieel in NL en hang je aan je eigen ziektekosten. Of woon je wel officieel in NL en heb je een zorgpolis? In een blog waar men het had over SVB-ambtenaren die in Thailand gingen controleren meende ik jouw verhaal te lezen over een commerciële huur-relatie en wel zodanig dat jij de alleenstaande-uitkering behoudt.

NL is niet zaligmakend maar je hebt wel een waardevolle zorgpolis met werelddekking als je die neemt in een aanvullende module; gezien de premie voor een internationale polis die op onze leeftijd (ik ben bijna 73) de pan uit vliegt is de laatste geen aantrekkelijke optie. Ik zelf word in TH overal geweigerd want heb kanker- en vaatproblemen. Ik ben terug naar NL zoals je hier straks kunt lezen.

Ik plan 6+6 te gaan doen en heb het geluk een niet al te dure woning te hebben gevonden. Jouw pogingen een kamer te vinden in Leeuwarden zijn mislukt en dat had ik ook, men wil studenten die in het weekend naar pa en ma teruggaan. In dat rijtje kandidaten past onze leeftijd niet.

Maar ik ben wel dik tevreden met wat ik nu heb; dat blijf ik als ik niet meer kan reizen en die dag komt echt wel een keer. Als ik dan moet kiezen voor TH of voor NL dan wordt het NL. Dan gaat zekerheid voor alles en blijft mijn vermogen in stand voor partner en pleegzoon jegens wie ik een zorgplicht voel.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#146 Bericht door stille » maandag 04 maart 2019, 09:49

Hai Erik.
Ik woont sinds 2009 officieel in Thailand en uitgeschreven in Nederland.
Personelijk vind ik als men wil emiigreren of remigreren moet je een stappenplan maken.
Toen ik in 1994 met BV.LOM ging woonde ik in Helmond en was gelegerd op de Vl.B Gilze rijen.
In 1994 werd Gilze een Helicopter basis en ik was F16 specialist.
Dus moest ik bij personeel komen,dat ik naar Volkel moet,heb gezegd er is nog 1 plaatst waar ik naar toe wil gaan is Leeuwarden,kreeg als antwoord daar is geen plaatst.
Hij zei toen je wordt 52 jaar je kan ook met BV.LOM gaan tot je 55 jaar ben,wist niet wat dat was,blijft gewoon bij Defensie adminstratief maar je hoeft niet meeer te komen,wil ik meer weten,dan moet ik naar de corps admin gaan,maar hij wil wel wel weten binnen 1 week.
Daar geweest kreeg ik te horen tot 55 j.85% , 55 tot 60 j. 85%, 60 tot 65j. 70% en daarna heb ik AOW + pensioen.
Na goed bestudeerd te hebben heb ik ja gezegd dus op 52 juni 1994 Met BV.LOM.
Na enkele maanden en de KLUMO gelezen te hebben ,ben ik weer naar personeel gegaan en gevraagd dat ik wel adminstratief te worden over geplaatst naar Leeuwarden omdat daar mijn sociaal leven is,tevens dat ik ook verhuiskosten wil.
Dat zou kunnen maar ze zullen Leeuwarden vragen en hebben dat direct gedaan was OK,maar ze moeten nu eerst een recest maken morgen terug komen tekenen en zij versturen het .
Begin 1995 mijn huis in Helmond verkocht en daarna een boerderijtje in Beetgummermolen gekocht,tevens weer adminstratief inboeken bij het Vliedienst SQN in Leeuwarden.
Mijn foute inschatting,omdat ik dacht toen ik werkte wat heerlijk een boederijtje met al die rust,maar toen ik daar 8a9 maanden woonde was het zo rustig en daar kon ik niet tegen,was elke dag op De Vlb dat ze op een gegeven moment en aan mij vroegen ben je hier inwonend.
In 1996 naar de makelaar gegaan,dat ik mijn boerderijtje wil verkopen (nu al zij die)kon toch niet in een dorp wennen.
Verkocht en een huis gekocht in plan Westeinde die vroeger huur woningen waren.
Toen de verbouwing klaar was zoals ik het wou,kwam die rust mist stress en avontuur.
Begin 1999 wil wel naar een asiatich land gaan maar eerst voor een lange tijd 7a8 maanden,dus informatie zoeken.
In eerste instantie Indonesie,daar heb ik nog verre familie en gevraagd of ze voor mij garant willen staan zodat ik daar 6 maanden kan blijven,dat was OK.
Maar in 1999 was daar onrustig i.v.m de precident verkiezingen (die blinde Wadjid geloof ik) niet gegaan,verder info Maleisie moslim,Philepijnen,uitenidelijk is het Thailand geworden.
Zoals reeds bekend van 1999 t/m 2009 Thailand 7a8 maanden.
Wil je het goed doen ging eerst naar een belasting adviseur dit keer van mijn bond.
Voor een specificatie
Tevens op jacht naar een goede ZKV in Nederland, anders zou je eventueel later in de problemen komen.
Eerst bij Unive Unierseel compleet met als woonland Thailand, 2018 VGZ universeel compleet met als woonland Thailand.
In 2014 wil ik wel gaan remigreren vanwege de dure ZKV, dus Lammert De Haan gevraagd of hij voor mij het verschil wil maken van Nederland en Thailand.
Nu achter gekomen, met die dure ZKV hier en in Nederland woning energie kosten e.d. us het verschil hier 100 euro ten voordele van Thailand.
Of je moet in een dorp wonen,maar niet in Sneek Leeuwarden.
Het is wel een dure ZKV maar als ik in Nederland bent dan ben ik ook daar verzekerd,mocht ik gerepatrieerd worden dan wordt ik naar Thailand gerepatrieerd want dat is mijn woonland.
Blijft toch maar hier zo lang ik de ZKV kan behouden,anders is het ook terug.
Een vriend van mij wil ook bij deze ZKV kan niet sinds 2018 nemen ze geen nieuwe meer aan.
Mocht het gebeuren dat ze stoppen,wat kan dan terug
Stille

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#147 Bericht door erik-kuijpers » maandag 04 maart 2019, 10:13

Ja, Hans, ik snap het nu. Je hebt een ziektekostenpolis. Wees daar zuinig op want zonder die polis vliegt je geld er uit als je wat mankeert. Je hebt jouw deel medische ellende wel gehad, lees ik..... Succes daar! Ik doe nu 6+6 en woon in NL; ik reis zolang ik nog mobiel ben.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#148 Bericht door stille » dinsdag 05 maart 2019, 11:36

Hai Erik en Printen 44
Waarom ik in 2015 dacht om weer terug tegaan het volgende.
In eind 2014 kreeg ik bericht van mijn ZKV dat het in 2015 met 80 euro p/m omhoog gaat,tevens van de Belasting dat in 2015 de heffingskorting vervalt.
Dit jaar 28 euro ZKV verhoging,AOW met 30 EURO omhoog,blijft gelijk
Sinds kort vervolg ik jullie beide verslagen en zodoende weet ik er veel van.
En alles is zoals het is de waarheid, van jullie.
Ik noemt nu ook Printen 44 omdat hij op een vraag van Jomel 17 beantwoord heeft.

jomel17 schreef: ↑
maandag 04 maart 2019, 07:09
Printen,
ik lees dat je 710 euro aan huur betaald.
Volgens mij is dat precies op de huursubsidie grens, heb je die al aangevraagd?
Dat zou weer schelen toch?

Nee, want buiten die 710 euro is er de servicekosten en een deel daarvan moet je bij die 710 euro optellen. Bovendien is mijn inkomen net boven de inkomensgrens voor huursubsidie. Eind dit jaar wordt mijn bedrijfspensioen ruim 100 euro minder, ik koos voor een getrapt pensioen. Ik zal waarschijnlijk verhuizen naar een goedkopere woning, buiten Sneek, en dan krijg ik die huursubsidie. De woning die ik nu bewoon, met alle plezier overigens, is een tussenstap van particulier naar sociale huurwoningen. Even buiten de stad zijn woningen, +55 woningen, goedkoper. Met hetzelfde woninggenot, als ik zoo de aanbiedingen van de woningcooperaties bekijk.
Ook ik krijgt geen huursubsidie want toen ik mij liedt inschrijven moest ik mijn inkomen opgeven.
Ik kan niet in een ander zijn portemonaie kijken wil ik ook niet, wel in de mijne.
Als ik in Nederland (natte vinger werkt) huur energie ZKV + kleine ander ontkosten 1300 euro aan vaste lasten kwijt bent, zou wel gaan, maar kan alleen 1 x p.j op vakantie gaan.
Wil ik 8 -4 doen dan heb ik in Thailand ook vaste lasten (jullie begrijp wel waar aan) .
En dat gaat voor mij niet.
Dus heb ik in 2017 besloten om in Thailand te blijven mits ik deze ZKV houd
Nu kan ik rustig in Thailand blijven en ieder jaar voor 2 a 3 maanden naar Nederland gaan,omdat ik in Nederland geen vaste lasten heb.
Blijft dan bij mijn dochters en kleinkids.

Dit jaar ga ik niet,ga met mijn kostgeefster naar Indonesie toe.
Volgend jaar weer,moet mijn rijbewijs vernieuwen,
Stille

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#149 Bericht door jumbo » woensdag 06 maart 2019, 01:27

NL Rijbewijs vernieuwen kan online...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#150 Bericht door stille » woensdag 06 maart 2019, 07:51

Helaas Jumbo.
Rijbewijs
Ik kan de documenten wel online aanvragen,deze worden dan opgestuurd naar een adres in Nederland.
Ben tegen die tijd 78 jaar, en moet dus een medische keuring ondergaan in Nederland.
Althans dat is 5 jaar geleden zo toen ik 73 jaar was.
Vanaf het opsturen de documenten nadat je de keuring heb ondergaan duurt het 6 tot 8 weken voordat je de rijbewijs heb.
Althans dat was zo toen ik 73 jaar was,alles veranderd dus tegen die tijd check ik het of het nog zo is.
Stille

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”