De Chinees......

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De Chinees......

#196 Bericht door ron » donderdag 04 januari 2018, 10:06

wanadee schreef:
genesis schreef:Het verhaal van Chang was mij wel duidelijk, net zo goed als dat hij met geen woord repte over, in mijn optiek, overgenomen regie van het forum door iemand die niet Chang is

Tja geen antwoord is ook een antwoord, dus was het mij zoals eerder gezegd wel duidelijk

Maar ik ben een andere mening toegedaan, ik vind het op deze wijze halfslachtig, want zo is niet goed inzichtelijk wie bepaald waar de 'piket paaltjes' worden neergezet op dit forum, Chang of KS, of danwel door beiden

Dan zou het voor mij handig zijn als Chang zich daarin uitspreekt en dat doet hij niet, in ieder geval voor mij niet duidelijk genoeg

Genesis

Ik had wat geruchten gehoord over KS en het forum maar kon me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een dergelijk figuur hier iets te vertellen zou krijgen. Als dat inderdaad zo zou zijn/worden, ben ik in elk geval definitief vertrokken.

Dat is mijn gedachtegang ook.........
Als blijkt dat suiker hier de dienst uitmaakt kan ik voorgaande "handelingen" beter begrijpen.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Re: De Chinees......

#197 Bericht door Chang » donderdag 04 januari 2018, 11:33

Nope, binnen het moderatorteam is niets veranderd. Ik zou keurig en netjes een mededeling hebben gedaan als hier wijzigingen in zouden plaatsvinden. KS is op dit forum gewoon lid.

Zoals ik eerder heb geschreven is iedereen hier welkom als hij/zij zich naar de forumregels gedraagt, hierbij is als richtlijn de algemeen geldende fatsoensnorm genomen (misschien wel iets degelijker). Iedereen die zich hieraan kan houden is welkom. Het zit in de mens om de grens op te zoeken. Dat gebeurt op dit forum ook. Als je in het schrijven over de grens gaat loop je het risico. Je kunt hier dan op worden aangesproken. Nooit openlijk, altijd via pb, mail of melding. Meestal weet het forumlid uitstekend dat hij/zij over een grens is gegaan. Als hier dan toch nog vragen over zijn kan deze altijd met mij contact opnemen per privébericht. Als dit is uitgeschakeld per mail (thailand-forum@asia.com). Dan volgt er altijd een antwoord, doorgaans binnen 24 uur, bij uitzondering kan het iets langer duren. Ik sta het niet toe dat op het forum de discussie wordt gevoerd wie wel of niet in voormoderatie moet zitten. Dit wordt bepaald door het moderatorteam. Om uit een eventueel voormoderatie te komen zullen berichten gesteld moeten zijn conform het forumreglement. Als we (lees moderatorteam) dit zien gebeuren en er bovendien vertrouwen is ontstaan dat dit in de toekomst ook zal gebeuren zal rehabilitatie van het profiel plaatsvinden,

Chang

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: De Chinees......

#198 Bericht door Joep » donderdag 04 januari 2018, 11:42

:clap: :clap:

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: De Chinees......

#199 Bericht door KhunSugar » donderdag 04 januari 2018, 19:23

Gelukkig geeft de beheerder wat verduidelijking, waarvoor dank.
Hopelijk zijn bij deze de indianenverhalen rond mijn persoon wat bekoeld zodat ik in mijn gebruikelijke stijl, mijn bescheiden kennis van Thailand gerelateerde onderwerpen in alle rust kan posten. Wat niet betekend dat ik niet over wielrennen of het voetbal wil kletsen, graag zelfs.
Zoals reeds ergens geschreven staat, ik heb er zin in. Desondanks wat verwaarloosbare haperingen blijft dit een boeiend forum ;)

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: De Chinees......

#200 Bericht door genesis » donderdag 04 januari 2018, 19:48

Chang bedankt voor de verduidelijking

Genesis

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De Chinees......

#201 Bericht door ron » zaterdag 06 januari 2018, 12:14

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De Chinees......

#202 Bericht door driver » zaterdag 06 januari 2018, 15:41

Ron.. Inmiddels maand of 7 verder na je eerste bericht. Hoe is de stand van zaken nu in of buiten Amsterdam? Nog verhuisplannen of toch niet.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: De Chinees......

#203 Bericht door serpay » zaterdag 06 januari 2018, 16:47

zal wel niet naar thailand zijn Arie gezien de leegloop in Thailand bij diverse ex leden die terugkeren om gezondheids problemen....
maar goed mischien begrijpelijk voor de kosten die immers steeds hoger worden, toch lach ik er nu om
diverse uitspraken gehoord van die leden dat ze nooit meer uit thailand gaan alleen maar in een 6box...
laat me niet lachen , GELD is waar alles om draaid niet meer en niet minder.
gelukkig mag ik nog werken om te sparen om later in thailand te verblijven ........
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: De Chinees......

#204 Bericht door KhunSugar » zaterdag 06 januari 2018, 18:11

Wanneer men niet goed tot heel goed bij kas zit verkijken velen zich bij het verkassen naar Thailand of een ander land waar je uzelf privaat dient te verzekeren voor de ziektekosten e.a. Fatsoenlijk verzekeren hé, geen lapmiddeltje voor de eerste zorgen en repatriëring.
Het heeft een reden waarom men kiest voor 8/4 en er niet permanent gaat wonen.
En zelfs zij die het erop wagen zingen het zelden uit tot hun laatste adem. Velen komen al na een paar jaar terug, het verhaal waarom ze terugkeren is bij momenten hilarisch. Beetje uitleg om de 'face' te redden maar in werkelijkheid komt het steeds op hetzelfde neer, money.

Vergelijk een echte expat niet met een langverblijver. De expat is via zijn werkgever verzekerd en heeft doorgaans niet alle bruggen opgeblazen in het thuisland. Hij/zij is ook niet afhankelijk van een wisselkoers en haalt zonder zorgen het eind van de maand. En let er maar op, eens ontslagen zijn ze snel terug in hun thuisland.
We gaan ze geen eten geven die niet eens deftig Engels praten en zich bijgevolg niet verstaanbaar kunnen maken, of hiervoor totaal afhankelijk zijn van iemand die hen een beetje begrijpt. Niet erg zolang er geen ongemakken opduiken, maar als...

Het vangnet de sociale zekerheid waar we hier van genieten is niet voor niets één van de betere in de wereld, het systeem de rug toe keren is niet verstandig tenzij...je heel goed bij kas zit. Het is een ilusie te kunnen leven als een Thai naar een Thai inkomen, we zijn dit niet gewoon en gaan er op oudere leeftijd niet aan wennen. Maak uzelf niets wijs.
Stel u eerder de vraag waarom de Thai een westerling als partner zoeken en quasi probleemloos naar het westen verkassen...neen, niet om uw adonische verschijning. Denk eens opnieuw.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De Chinees......

#205 Bericht door ron » zaterdag 06 januari 2018, 18:36

driver schreef:Ron.. Inmiddels maand of 7 verder na je eerste bericht. Hoe is de stand van zaken nu in of buiten Amsterdam? Nog verhuisplannen of toch niet.
Eigenlijk wel Driver,maar is niet zo eenvoudig is gebleken.
Ik praat je later wel even bij,kom net terug van Oldenzaal.

Laterssss
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De Chinees......

#206 Bericht door ron » zaterdag 06 januari 2018, 18:47

serpay schreef:zal wel niet naar thailand zijn Arie gezien de leegloop in Thailand bij diverse ex leden die terugkeren om gezondheids problemen....
maar goed mischien begrijpelijk voor de kosten die immers steeds hoger worden, toch lach ik er nu om
diverse uitspraken gehoord van die leden dat ze nooit meer uit thailand gaan alleen maar in een 6box...
laat me niet lachen , GELD is waar alles om draaid niet meer en niet minder.
gelukkig mag ik nog werken om te sparen om later in thailand te verblijven ........
Ik heb mijn portie in Thailand al gehad Serpay,zoals je weet.
Toch hou ik de optie om voor langere tijd weer terug te gaan nog open,en dat heeft alles te maken met jou opmerking;
"GELD is waar alles om draait niets meer en niets minder"..........

Wilde destijds ook uitleggen van hoe en wat,maar kreeg daar niet echt de gelegenheid toe aangezien anderen het beter wisten.........
Zal later dat draadje weer eens oppakken ("The day after") en het nog eens proberen,viewtopic.php?f=24&t=823295&hilit=the+d ... &start=105

Afbeelding

We zien wel waar het schip strand.

ps:Pakje was goed aangekomen?

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: De Chinees......

#207 Bericht door dutch » zondag 07 januari 2018, 03:11

De laatste 4 posten zijn precies waar het om draait.
Ook ik heb altijd gewezen op het belang van voldoende financiele dekking en realiteitszin voor wat betreft de verschillen tussen Thailand en Nederland.
Ook ik ken persoonlijk de goede uitzonderingen maar over het algemeen is/was het tamelijk droevig gestelt met planning en financiele dekking van onze "expatjes"

Een ziekenhuiskosten verzekering kost je van 5000 tot 8000 euro's en een ziekenkosten verzekering voor de medicijnen/dokterskosten buiten het ziekenhuis is niet te betalen en blijft dan dus eigen kosten.
( Ik ben momenteel elke maand 18000 baht kwijt aan medicijnen kosten die ik mijn hele leven zal moeten slikken na mijn beroerte in 2012)

Ben overigens na een laatste bezoek aan mijn toen nog in leven zijnde moeder van 2008, niet meer buiten Thailand geweest.(ben sedert 1998 definitief uit Nederland weg).

Mocht de Thaise/Nederlandse balastingdiens nog niet bij U hebben aangeklopt? U kunt er op wachten,maar ze komen echt hoor.
Ik betaal nu belasting op mijn AOW en een paar kleine pensioenfonsen in Nederland en betaal vanaf januari 2016 Thaise inkomstenbelasting over het merendeel van mijn pensioen.
Ik weet van mensen die net doen alsof hun neus bloet,maar EENS komen de pappa's fiscus van zowel Nederland als Thailand aankloppen en ze rekenen simpel met terudwerkende kracht.

Ik denk dat ik nu mijn zaakjes redelijk voor elkaar heb.
Laatst gewijzigd door dutch op zondag 07 januari 2018, 05:36, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: De Chinees......

#208 Bericht door stevenl » zondag 07 januari 2018, 03:45

driver schreef:2 dagen geleden dat Chang netjes zijn verhaal hier heeft neergezet. En op Gardensafari en mij na heeft er niemand gereageerd tot nu toe. De zwijgende meerderheid stemt dus toe denk ik dan maar en daarmee is de insteek van Chang zijn verhaal ook helder lijkt me want anders hadden we het wel gelezen toch van de min of meer vaste posters hier aanwezig ? .
Dus vanaf nu alle koppen dezelfde kant op wat mij betreft en het verleden laten voor wat het is. Niet meer terug kijken naar wat er gepost is door die of die maar elkaar proberen te accepteren zoals we zijn dan wordt het hier misschien nog wel wat in positieve zin :thumbsup:
Ik weet niet of ik bij de meerderheid hoor of niet, maar lees lang niet alles. En dit soort topics heb ik eigenlijk weinig belangstelling voor, dus lees het pas nu.

Chang, bedankt voor je uitleg.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De Chinees......

#209 Bericht door wanadee » zondag 07 januari 2018, 03:58

KhunSugar schreef:Wanneer men niet goed tot heel goed bij kas zit verkijken velen zich bij het verkassen naar Thailand of een ander land waar je uzelf privaat dient te verzekeren voor de ziektekosten e.a. Fatsoenlijk verzekeren hé, geen lapmiddeltje voor de eerste zorgen en repatriëring.
Het heeft een reden waarom men kiest voor 8/4 en er niet permanent gaat wonen.
En zelfs zij die het erop wagen zingen het zelden uit tot hun laatste adem. Velen komen al na een paar jaar terug, het verhaal waarom ze terugkeren is bij momenten hilarisch. Beetje uitleg om de 'face' te redden maar in werkelijkheid komt het steeds op hetzelfde neer, money.

Vergelijk een echte expat niet met een langverblijver. De expat is via zijn werkgever verzekerd en heeft doorgaans niet alle bruggen opgeblazen in het thuisland. Hij/zij is ook niet afhankelijk van een wisselkoers en haalt zonder zorgen het eind van de maand. En let er maar op, eens ontslagen zijn ze snel terug in hun thuisland.
We gaan ze geen eten geven die niet eens deftig Engels praten en zich bijgevolg niet verstaanbaar kunnen maken, of hiervoor totaal afhankelijk zijn van iemand die hen een beetje begrijpt. Niet erg zolang er geen ongemakken opduiken, maar als...

Het vangnet de sociale zekerheid waar we hier van genieten is niet voor niets één van de betere in de wereld, het systeem de rug toe keren is niet verstandig tenzij...je heel goed bij kas zit. Het is een ilusie te kunnen leven als een Thai naar een Thai inkomen, we zijn dit niet gewoon en gaan er op oudere leeftijd niet aan wennen. Maak uzelf niets wijs.
Stel u eerder de vraag waarom de Thai een westerling als partner zoeken en quasi probleemloos naar het westen verkassen...neen, niet om uw adonische verschijning. Denk eens opnieuw.
Je zit er op verschillende fronten weer naast en ik proef weer minachting voor mensen die het financieel minder hebben. “Hilarisch als ze hun face proberen te redden” omdat ze door omstandigheden gedwongen worden terug te keren. De minachting druipt er van af.

Verder klopt je stelling over de reden 8/4 ook niet. Ik heb een eigen huis in nederland en ben maandelijks evengoed 600/700 aan vaste lasten kwijt. Denk je nou echt dat ik daar geen goede verzekering voor zou kunnen krijgen?
Als ik terug ga naar nederland met mijn meisje gaan we leuke reisjes maken. Parijs, Londen Wenen. De bergen in waar sneeuw ligt voor haar heel bijzonder. Tevens hollandse kost weer lekker na 8maanden.
En ik ken verschillende mensen waar het zelfde voor geldt.
Het gaat me steeds meer tegen staan om terug te gaan naar nederland dus ik overweeg om me hier definitief te vestigen.

En als laatste, mijn meisje is inderdaad op mijn adonische verschijning gevallen. Mijn BMI zit binnen de normen, ik ben niet kaal, barst van de humor en energie enz, dus....

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: De Chinees......

#210 Bericht door stevenl » zondag 07 januari 2018, 06:23

wanadee schreef:
KhunSugar schreef:Wanneer men niet goed tot heel goed bij kas zit verkijken velen zich bij het verkassen naar Thailand of een ander land waar je uzelf privaat dient te verzekeren voor de ziektekosten e.a. Fatsoenlijk verzekeren hé, geen lapmiddeltje voor de eerste zorgen en repatriëring.
Het heeft een reden waarom men kiest voor 8/4 en er niet permanent gaat wonen.
En zelfs zij die het erop wagen zingen het zelden uit tot hun laatste adem. Velen komen al na een paar jaar terug, het verhaal waarom ze terugkeren is bij momenten hilarisch. Beetje uitleg om de 'face' te redden maar in werkelijkheid komt het steeds op hetzelfde neer, money.

Vergelijk een echte expat niet met een langverblijver. De expat is via zijn werkgever verzekerd en heeft doorgaans niet alle bruggen opgeblazen in het thuisland. Hij/zij is ook niet afhankelijk van een wisselkoers en haalt zonder zorgen het eind van de maand. En let er maar op, eens ontslagen zijn ze snel terug in hun thuisland.
We gaan ze geen eten geven die niet eens deftig Engels praten en zich bijgevolg niet verstaanbaar kunnen maken, of hiervoor totaal afhankelijk zijn van iemand die hen een beetje begrijpt. Niet erg zolang er geen ongemakken opduiken, maar als...

Het vangnet de sociale zekerheid waar we hier van genieten is niet voor niets één van de betere in de wereld, het systeem de rug toe keren is niet verstandig tenzij...je heel goed bij kas zit. Het is een ilusie te kunnen leven als een Thai naar een Thai inkomen, we zijn dit niet gewoon en gaan er op oudere leeftijd niet aan wennen. Maak uzelf niets wijs.
Stel u eerder de vraag waarom de Thai een westerling als partner zoeken en quasi probleemloos naar het westen verkassen...neen, niet om uw adonische verschijning. Denk eens opnieuw.
Je zit er op verschillende fronten weer naast en ik proef weer minachting voor mensen die het financieel minder hebben. “Hilarisch als ze hun face proberen te redden” omdat ze door omstandigheden gedwongen worden terug te keren. De minachting druipt er van af.

Verder klopt je stelling over de reden 8/4 ook niet. Ik heb een eigen huis in nederland en ben maandelijks evengoed 600/700 aan vaste lasten kwijt. Denk je nou echt dat ik daar geen goede verzekering voor zou kunnen krijgen?
Als ik terug ga naar nederland met mijn meisje gaan we leuke reisjes maken. Parijs, Londen Wenen. De bergen in waar sneeuw ligt voor haar heel bijzonder. Tevens hollandse kost weer lekker na 8maanden.
En ik ken verschillende mensen waar het zelfde voor geldt.
Het gaat me steeds meer tegen staan om terug te gaan naar nederland dus ik overweeg om me hier definitief te vestigen.

En als laatste, mijn meisje is inderdaad op mijn adonische verschijning gevallen. Mijn BMI zit binnen de normen, ik ben niet kaal, barst van de humor en energie enz, dus....
Tja, als je negativiteit zoekt zul je deze altijd vinden.

En de kern van het verhaal klopt: het draait om geld dat mensen terugkeren. Dan kun je een algemene opmerking naar jezelf toetrekken en aangeven dat het voor jou niet klopt, de algemene opmerking is nog steeds terecht.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”