Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#16 Bericht door Arietwee » zondag 25 september 2016, 11:26

Johnnyv schreef:
Arietwee schreef:Johnny. Ga eerst maar eens bij haar op vakantie, kiijk dan maar of het wat voor je is. Of misschien vindt ze jou wel helemaal niks. Veel thai vallen op buitenlanders omdat die over geld beschikken en veel daar van aan haar willen besteden. Thailand is niet het paradijs! Alles is in werkelijk anders dan je denkt als westerling. Veel wijsheid. Ga veel lezen op internet!
Ik ben het volstrekt met je eens. Bij het merendeel is het sleutelwoord: GELD. Dit verkappen ze onder het motto ik wil een liefdevolle en gelukkige relatie. In de praktijk is het gewoon dat vele financieel gebruik maken van het land waar ze verblijf.

Op sommige aspecten kan ik de Nederlandse regelgeving begrijpen:

- Ruim inkomen voor de referent
- De BP moet Nederlands studeren in land van herkomst
- Bewijzen dan het om een serieuze relatie/huwelijk gaat
- etc etc etc

Dit alles om een schijnhuwelijk of schijnrelatie te voorkomen

In dmijn vakantie daar is het dus om uit te vinden of haar liefde oprecht is en het niet doet vanuit financiële grondslag. Tijdens haar verblijf in Nederland is het dus opletten hoe ze reageert op de Nederlandse cultuur.

Maar inderdaad het is helder blijven denken en gezond verstand gebruiken.
Je bent het met me eens, maar je luistert niet. Al stond je naast me gaf ik je een schop onder je hol! Waker worden jongen. Niet denken dat je het wel weet, want je bent gigantisch op je bek aan het gaan. We weten er hier alles van, we zijn je allemaal al eens voor gegaan. En van geleerd.

Maar goed, je kan niet zeggen dat je niet gewaarschuwd bent. Je hebt geen geld. Ze moet je niet. Ik hou er over op. De groeten. :neus:

Johnnyv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: donderdag 22 september 2016, 13:24

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#17 Bericht door Johnnyv » zondag 25 september 2016, 11:46

Arietwee schreef:
Johnnyv schreef:
Arietwee schreef:Johnny. Ga eerst maar eens bij haar op vakantie, kiijk dan maar of het wat voor je is. Of misschien vindt ze jou wel helemaal niks. Veel thai vallen op buitenlanders omdat die over geld beschikken en veel daar van aan haar willen besteden. Thailand is niet het paradijs! Alles is in werkelijk anders dan je denkt als westerling. Veel wijsheid. Ga veel lezen op internet!
Ik ben het volstrekt met je eens. Bij het merendeel is het sleutelwoord: GELD. Dit verkappen ze onder het motto ik wil een liefdevolle en gelukkige relatie. In de praktijk is het gewoon dat vele financieel gebruik maken van het land waar ze verblijf.

Op sommige aspecten kan ik de Nederlandse regelgeving begrijpen:

- Ruim inkomen voor de referent
- De BP moet Nederlands studeren in land van herkomst
- Bewijzen dan het om een serieuze relatie/huwelijk gaat
- etc etc etc

Dit alles om een schijnhuwelijk of schijnrelatie te voorkomen

In dmijn vakantie daar is het dus om uit te vinden of haar liefde oprecht is en het niet doet vanuit financiële grondslag. Tijdens haar verblijf in Nederland is het dus opletten hoe ze reageert op de Nederlandse cultuur.

Maar inderdaad het is helder blijven denken en gezond verstand gebruiken.
Je bent het met me eens, maar je luistert niet. Al stond je naast me gaf ik je een schop onder je hol! Waker worden jongen. Niet denken dat je het wel weet, want je bent gigantisch op je bek aan het gaan. We weten er hier alles van, we zijn je allemaal al eens voor gegaan. En van geleerd.

Maar goed, je kan niet zeggen dat je niet gewaarschuwd bent. Je hebt geen geld. Ze moet je niet. Ik hou er over op. De groeten. :neus:
Daarom maak ik hier gebruik. Om ervaringen van mensen te horen.

En ik gebruik mijn vakantie om haar te leren kennen in het echt kan ik oordelen.

Daarnaast heb ik gezegd: ik wil haar dan naar Nederland halen en heb niet gezegd ik ga haar....

Johnnyv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: donderdag 22 september 2016, 13:24

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#18 Bericht door Johnnyv » zondag 25 september 2016, 12:05

serpay schreef:nou ik snap hem wel alleen de uitleg mag wat makkelijker omschreven worden.
hij bedoeld eigenlijk vriendin voor 3mnd naar Nederland halen en in die 3 maanden verhuizen naar Duitsland of Belgie.
maar Duitsland valt al af als je niet gehuwd bent.
Belgie weet ik niet deze route heb ik niet gedaan.
maar op buit....ner staat alles netjes omschreven.
Als ik het goed begrijp heb je de Duitsland-route bewandeld?

Wat zijn jou praktijkervaringen hiermee?
Wat zijn de grote richtlijnen waar ik rekening mee moet houden?

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#19 Bericht door wanadee » zondag 25 september 2016, 13:22

Volgens mij is het echt veel simpeler om als het echt serieus wordt haar de inburgeringscursus te laten doen en gewoon naar nederland te komen. Veel simpeler dan naar belgie of duitsland verhuizen met alle haken en ogen die daar aan vast zitten.
Snap echt niet waarom dat niet de eerste insteek is.
Daarnaast behoorlijk naief om te geloven dat iemand via internet verliefd op je is geworden. En of ze het evt echt meent kom je niet na een paar weken achter maar pas na een paar jaar of zoveel eerder als je bankrekening leeg is :crazy:

Johnnyv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: donderdag 22 september 2016, 13:24

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#20 Bericht door Johnnyv » zondag 25 september 2016, 14:28

wanadee schreef:Volgens mij is het echt veel simpeler om als het echt serieus wordt haar de inburgeringscursus te laten doen en gewoon naar nederland te komen. Veel simpeler dan naar belgie of duitsland verhuizen met alle haken en ogen die daar aan vast zitten.
Snap echt niet waarom dat niet de eerste insteek is.
Daarnaast behoorlijk naief om te geloven dat iemand via internet verliefd op je is geworden. En of ze het evt echt meent kom je niet na een paar weken achter maar pas na een paar jaar of zoveel eerder als je bankrekening leeg is :crazy:
In eerste grondslag kan men echt zien of het oprecht is ja of te nee. Alleen er moet gezond verstand gebruikt worden.

Bij een ontmoeting via app of website, zeker in het begin, moet je het kritisch bekijken. Zeker met de vragen die de dame stelt. Zeker met vragen die in verband staan met het vermogen en/of bezittingen. Voorbeeld:

- Wat voor een werk doe je?
- Heb je auto?
- Laat me je huis zien....

Mijn advies dan.... late die dame gaan...

Als een Thai dame bij de westerling de bankrekening leeg plunderd dan heeft hij dat denk ik grotendeels aan zichzelf te denken....

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#21 Bericht door stevenl » zondag 25 september 2016, 15:05

Johnnyv schreef:
wanadee schreef:Volgens mij is het echt veel simpeler om als het echt serieus wordt haar de inburgeringscursus te laten doen en gewoon naar nederland te komen. Veel simpeler dan naar belgie of duitsland verhuizen met alle haken en ogen die daar aan vast zitten.
Snap echt niet waarom dat niet de eerste insteek is.
Daarnaast behoorlijk naief om te geloven dat iemand via internet verliefd op je is geworden. En of ze het evt echt meent kom je niet na een paar weken achter maar pas na een paar jaar of zoveel eerder als je bankrekening leeg is :crazy:
In eerste grondslag kan men echt zien of het oprecht is ja of te nee. Alleen er moet gezond verstand gebruikt worden.

Bij een ontmoeting via app of website, zeker in het begin, moet je het kritisch bekijken. Zeker met de vragen die de dame stelt. Zeker met vragen die in verband staan met het vermogen en/of bezittingen. Voorbeeld:

- Wat voor een werk doe je?
- Heb je auto?
- Laat me je huis zien....

Mijn advies dan.... late die dame gaan...

Als een Thai dame bij de westerling de bankrekening leeg plunderd dan heeft hij dat denk ik grotendeels aan zichzelf te denken....
Het laatste is waar. Je eerste zin absoluut niet.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#22 Bericht door Arietwee » zondag 25 september 2016, 15:26

Dat is het probleem bij de Aziaat, je ziet het echt niet. Hun gedrag is totaal anders. Je gaat finaal op je bek. Maar nu hou ik op. :mrgreen:

Johnnyv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: donderdag 22 september 2016, 13:24

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#23 Bericht door Johnnyv » zondag 25 september 2016, 15:50

Arietwee schreef:Dat is het probleem bij de Aziaat, je ziet het echt niet. Hun gedrag is totaal anders. Je gaat finaal op je bek. Maar nu hou ik op. :mrgreen:
Ik heb idd met meerdere Aziaten gesproken... Hun gedrag is veelal emotieloos en moeilijk uit te vinden wat ze denken.

Waar de Aziaten niet zo goed in zijn is geduld... Ik praat maar houd wel bepaalde afstand en dan haken de meeste dames al af. En bij het zeggen ik kan voorlopig niet komen dan haken ze ook al af.

Maar risico's heb je overal, ook bij Nederlandse dames. Ben maar getrouwd en heb kinderen en de vrouw vraagt de scheiding aan.

Welk land je ook gaat je moet het geluk hebben om net de juiste te ontmoeten

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#24 Bericht door wanadee » zondag 25 september 2016, 16:01

Johnnyv schreef:
Arietwee schreef:Dat is het probleem bij de Aziaat, je ziet het echt niet. Hun gedrag is totaal anders. Je gaat finaal op je bek. Maar nu hou ik op. :mrgreen:
Ik heb idd met meerdere Aziaten gesproken... Hun gedrag is veelal emotieloos en moeilijk uit te vinden wat ze denken.

Waar de Aziaten niet zo goed in zijn is geduld... Ik praat maar houd wel bepaalde afstand en dan haken de meeste dames al af. En bij het zeggen ik kan voorlopig niet komen dan haken ze ook al af.

Maar risico's heb je overal, ook bij Nederlandse dames. Ben maar getrouwd en heb kinderen en de vrouw vraagt de scheiding aan.

Welk land je ook gaat je moet het geluk hebben om net de juiste te ontmoeten
Jaja :crazy:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#25 Bericht door driver » zondag 25 september 2016, 16:38

Overal kun je op je bek gaan dus m.i kwestie van gezond verstand gebruiken en vooraf duidelijkheid scheppen is mijn visie en gewoon doen wat je in je kop hebt.Al die jaren.. 6 dus dat ik hier rondhang heb ik al zo vaak de bovenstaande opmerkingen gelezen over eea dat ik inmiddels denk.. Het is uiteindelijk toch de persoon in kwestie die het gaat ervaren en hoe dat uitpakt merk je vanzelf. De ene Thaise is niet de andere en het is maar net wie je tegenkomt en wat je van elkaar verwacht denk ik.De ikplukjeleeg Thaise ken ik inmiddels ook maar de ikbentevredenmetwatikkrijg ook en dat laatste heb ik getroffen vindt ik dus mij hoor je niet klagen

Johnnyv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: donderdag 22 september 2016, 13:24

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#26 Bericht door Johnnyv » zondag 25 september 2016, 16:56

driver schreef:Overal kun je op je bek gaan dus m.i kwestie van gezond verstand gebruiken en vooraf duidelijkheid scheppen is mijn visie en gewoon doen wat je in je kop hebt.Al die jaren.. 6 dus dat ik hier rondhang heb ik al zo vaak de bovenstaande opmerkingen gelezen over eea dat ik inmiddels denk.. Het is uiteindelijk toch de persoon in kwestie die het gaat ervaren en hoe dat uitpakt merk je vanzelf. De ene Thaise is niet de andere en het is maar net wie je tegenkomt en wat je van elkaar verwacht denk ik.De ikplukjeleeg Thaise ken ik inmiddels ook maar de ikbentevredenmetwatikkrijg ook en dat laatste heb ik getroffen vindt ik dus mij hoor je niet klagen
Driver ik ben het met je eens. Waar je ook gaat uiteindelijk is het om de persoon zijn karakter.

De ikplukjeleeg Thaise heb ik ook al gezien: het begint met de vraag of je er warm bijzit met als gevolg dat ze vraagt geld te sturen voor ziekte of om de huur te kunnen betalen.

Tot nu toe heb ik ikbentevredenmetwatikkrijg Thaise. Echter hoop ik dat het ook zo blijft tijden vakantie in Thailand en ook tijdens haar bezoek in Nederland.

En ik zie toch echt een verschil. Zoals jij de 2 types omschrijft.

De dames die geboren en getogen zijn in de grotere steden zoals Phuket, Bangkok, Pattaya hebben duidelijk een ander karakter dan een dame die in "boeren"provincie woont

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#27 Bericht door driver » zondag 25 september 2016, 18:12

Thailand is groot en yep.. De dames opgegroeid in wat grotere en veelal toeristische steden zijn wslijk wel wat anders dan de kleinere boeren dorp dames maar ook die leren snel hoor ;).
Ken inmiddels genoeg Thaise en hun ( ex) partners maar als het gaat om de centen en de Farang te grazen nemen mentaliteit zie ik weinig verschil waar ze vandaan komen. Je bent er zelf bij is mijn mening dus zo het gaat zo gaat het..

Johnnyv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: donderdag 22 september 2016, 13:24

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#28 Bericht door Johnnyv » zondag 25 september 2016, 19:28

driver schreef:Thailand is groot en yep.. De dames opgegroeid in wat grotere en veelal toeristische steden zijn wslijk wel wat anders dan de kleinere boeren dorp dames maar ook die leren snel hoor ;).
Ken inmiddels genoeg Thaise en hun ( ex) partners maar als het gaat om de centen en de Farang te grazen nemen mentaliteit zie ik weinig verschil waar ze vandaan komen. Je bent er zelf bij is mijn mening dus zo het gaat zo gaat het..
Het is inderdaad wat we beide zeggen, Het gezonde verstand laten werken en gewoon goed uitkijken. Vele zijn er inderdaad op uit om gebruik te maken van de centen.

Maar ik denk dat vele het ook aan zichzelf te danken hebben. Veelal heb ik meegemaakt dat ze een Thaise inpakken met sterrenhotel hier, restaurantje daar, ring staat ook wel mooi... Dat is dus echt vragen om uitgekleed te worden.

Met mijn vriendin praat ik altijd van hoe ik ben en niet wat ik ben. En ik heb in het verleden vaker gezien als ik niet praat over wat ik ben dan haken vele al af. Vele hebben een sterk en ijzig karakter en moeilijk te pijlen hoe ze denken en voelen. Maar bij de meeste hebben geen geduld. Bij een Thaise die wel geduld heeft dan is de kans groter dan het goed gaat maar dit is nog geen garantie

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#29 Bericht door driver » zondag 25 september 2016, 20:18

Johnnyv schreef:
driver schreef:Thailand is groot en yep.. De dames opgegroeid in wat grotere en veelal toeristische steden zijn wslijk wel wat anders dan de kleinere boeren dorp dames maar ook die leren snel hoor ;).
Ken inmiddels genoeg Thaise en hun ( ex) partners maar als het gaat om de centen en de Farang te grazen nemen mentaliteit zie ik weinig verschil waar ze vandaan komen. Je bent er zelf bij is mijn mening dus zo het gaat zo gaat het..
Het is inderdaad wat we beide zeggen, Het gezonde verstand laten werken en gewoon goed uitkijken. Vele zijn er inderdaad op uit om gebruik te maken van de centen.

Maar ik denk dat vele het ook aan zichzelf te danken hebben. Veelal heb ik meegemaakt dat ze een Thaise inpakken met sterrenhotel hier, restaurantje daar, ring staat ook wel mooi... Dat is dus echt vragen om uitgekleed te worden.

Met mijn vriendin praat ik altijd van hoe ik ben en niet wat ik ben. En ik heb in het verleden vaker gezien als ik niet praat over wat ik ben dan haken vele al af. Vele hebben een sterk en ijzig karakter en moeilijk te pijlen hoe ze denken en voelen. Maar bij de meeste hebben geen geduld. Bij een Thaise die wel geduld heeft dan is de kans groter dan het goed gaat maar dit is nog geen garantie
Onderwerp wijzigt inmiddels aardig vlgs mij ;) maar idd..De farangs die zelf een bepaald verwachtings patroon scheppen en het stukje aanzien zeker in Thailand wel interessant vinden zijn er genoeg en vaak is hun Thaise partner dan ook heel snel met dat aanzien virus besmet.
Moet een ieder maar fijn zelf beslissen hoe men wil leven maar ik ken inmiddels al wat farangs die hun Thaise alweer kwijt zijn aan een andere farang die nog meer gouden bergen beloofde.Sommige dames vliegen heel snel van het ene naar het andere mandje maar dat heeft m.i niet speciaal met Thaise te maken dat geldt m.i voor alle nationaliteiten inclusief onze Nederlandse gelukszoeksters .
Ik vindt het allemaal wel best en heb niks met anderen te maken en leef zoals ik denk dat het goed is en soms is het ook niet goed maar dat is dan aan mij om te veranderen en niet aan anderen.
Wordt weer wat ingewikkeld denk ik wat ik nu schrijf maar praten gaat me beter af dan me hier qua tekst uitdrukken wat ik nu precies bedoel.

gr driver

Johnnyv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: donderdag 22 september 2016, 13:24

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#30 Bericht door Johnnyv » zondag 25 september 2016, 20:28

driver schreef:
Johnnyv schreef:
driver schreef:Thailand is groot en yep.. De dames opgegroeid in wat grotere en veelal toeristische steden zijn wslijk wel wat anders dan de kleinere boeren dorp dames maar ook die leren snel hoor ;).
Ken inmiddels genoeg Thaise en hun ( ex) partners maar als het gaat om de centen en de Farang te grazen nemen mentaliteit zie ik weinig verschil waar ze vandaan komen. Je bent er zelf bij is mijn mening dus zo het gaat zo gaat het..
Het is inderdaad wat we beide zeggen, Het gezonde verstand laten werken en gewoon goed uitkijken. Vele zijn er inderdaad op uit om gebruik te maken van de centen.

Maar ik denk dat vele het ook aan zichzelf te danken hebben. Veelal heb ik meegemaakt dat ze een Thaise inpakken met sterrenhotel hier, restaurantje daar, ring staat ook wel mooi... Dat is dus echt vragen om uitgekleed te worden.

Met mijn vriendin praat ik altijd van hoe ik ben en niet wat ik ben. En ik heb in het verleden vaker gezien als ik niet praat over wat ik ben dan haken vele al af. Vele hebben een sterk en ijzig karakter en moeilijk te pijlen hoe ze denken en voelen. Maar bij de meeste hebben geen geduld. Bij een Thaise die wel geduld heeft dan is de kans groter dan het goed gaat maar dit is nog geen garantie
Onderwerp wijzigt inmiddels aardig vlgs mij ;) maar idd..De farangs die zelf een bepaald verwachtings patroon scheppen en het stukje aanzien zeker in Thailand wel interessant vinden zijn er genoeg en vaak is hun Thaise partner dan ook heel snel met dat aanzien virus besmet.
Moet een ieder maar fijn zelf beslissen hoe men wil leven maar ik ken inmiddels al wat farangs die hun Thaise alweer kwijt zijn aan een andere farang die nog meer gouden bergen beloofde.Sommige dames vliegen heel snel van het ene naar het andere mandje maar dat heeft m.i niet speciaal met Thaise te maken dat geldt m.i voor alle nationaliteiten inclusief onze Nederlandse gelukszoeksters .
Ik vindt het allemaal wel best en heb niks met anderen te maken en leef zoals ik denk dat het goed is en soms is het ook niet goed maar dat is dan aan mij om te veranderen en niet aan anderen.
Wordt weer wat ingewikkeld denk ik wat ik nu schrijf maar praten gaat me beter af dan me hier qua tekst uitdrukken wat ik nu precies bedoel.

gr driver
Inderdaad macht erotiseerd. Vele vrouwen beweren van niet. Maar als de man er niet bij is dan wil ze graag haar vriendinnen vertellen wat voor een dikke pot hij rijd en hoe het huis ingericht is. Ik hou er zelf niet van om de grote jongen uit te hangen. Wie ik ben dat weet ze en wat ik ben komt ze wel te weten als ze hier is.

In mijn ogen werkt dit het beste: simplicity is the key to brilliance/success

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”