"Should I stay or should I go"

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: "Should I stay or should I go"

#46 Bericht door printen44 » zondag 10 juli 2016, 11:09

elst99 schreef:Destijds zijn jullie neem ik aan met enthousiasme vertrokken naar Thailand, nu moeten jullie min of meer gedwongen vertrekken naar een onbekende omgeving, beide ong 70 jaar, veel achterlatend.
Was het nu zo omdat Thailand financieel aantrekkelijk was? Want als ik nu lees van Prajak dat de belasting en verzekeringen toch ook de bottleneck zijn om naar Nederland terug te keren.dus niet alleen de geraniums ;) , stel je gerust er zijn orchideeën in hele en vuule te koop, om achter te zitten.
Nu heb je relatief weinig kosten, huur of eigendom ligt beduidend gunstiger dan in Europa, kleding, verwarming of verkoeling, verplaatsen met oude auto of scooter, om over hulp, kapper, pedicure en andere geneugten als massage (39€ P.u.) maar niet te spreken.
Ook de subsidie regelingen zijn in Nederland gekrompen. Je hebt wel meer voedselbanken, dat wel!
Misschien toch een optie, om vooral in het begin met z'n tweeën naar 'den vreemden' te gaan, de kat uit de boom kijkend en zien of het haalbaar is.
Elst, ik krijg PB's van een aantal Nederlanders in Thailand, die met hetzelfde probleem zitten. Het zijn niet "de tweetjes" zoals jij het omschrijft die nadenken over een vertrek uit Thailand. Het leeft bij een redelijk aantal mensen. En niet alleen Nederlanders.

Thailand had zijn financiele voordelen om te wonen. We kregen ruim 50 baht voor een euro. Nu maar 38 baht. Dus een behoorlijk inkomensverlies. ook dat kon ik redelijk makkelijk opvangen. Ik heb immers een redelijk goed inkomen. En een goede zorgverzekering. Duur, maar te betalen. Tot ik 70 jaar werd. Ja, en dan vliegt die premie omhoog. Dus onbetaalbaar.

De zorgverzekering is de grootste redenen, maar ook andere factoren spelen mee. Vanmiddag sprak ik met een goede vriend en hij vond het hier allemaal wat minder leuk worden. Immigration is ook een factor. Je weet het nooit precies wat ze nu weer willen.

Elst, ik, maar ook anderen zijn geen doemdenkers. Wij hebben ook bij terugkeer een redelijk goed inkomen. Een inkomen waar 60% van de Nederlanders het moeten doen. Werkenden en niet-werkenden. Dus een goed "Jan Modaal" inkomen.We gaan niet uit armoede weg uit Thailand.

Ik leef niet op een eiland. Waar ik in Nederland zou gaan wonen, is niet de Randstad, maar een mooi klein dorpje in het Noorden van Nederland. Of een leuk klein dorpje in Cyprus. [$)

Elst, ik weet precies wat mijn financiele uitgaven zijn, als ik in Nederland zou gaan wonen. Bijna tot en met een euro, bij wijze van spreken. Ik bedoel dan de vaste lasten die ik krijg en de subsidies die ik krijg. Vanaf verleden jaar januari, de eerste maand dat ik geen zorgverzekering meer had, ben ik bezig geweest.

Ik had en heb nog steeds een redelijke netwerk in Nederland. Ook familie dragen hun steentje bij in de informatievoorziening.

Ik was lid van een politieke partij, had connecties in de vakbond. Dat wil niet zeggen dat alles wat ik aan informatie krijg, bruikbaar is. Maar je krijgt wel een beeld van wat mij te wachten staat als ik in dat dorpje in het Noorden zou gaan wonen.

Nogmaals, ik ga niet uit armoede uit Thailand. Ik heb een redelijk goed inkomen. Dus financieel kan ik prima uit de voeten in Nederland. Maar de meeste Nederlanders van mijn leeftijd en inkomen zouden het ook niet redden als ze 300-350 euro premie per maand moesten betalen en dan alleen bij ziekenhuisopname alles vergoed krijgen, met uiteraard de nodige uitsluitingen. Alle medicijnen zelf betalen, huisarts zelf betalen, poli-klinische behandelingen zelf betalen etc. etc.

En in deze situatie zitten wij. Goed inkomen, maar te weinig om je een dure zorgverzekering te verschaffen met de nodige uitsluitingen en alleen "in-going patient"'.

En als je zestig bent, is de toekomst nog ver weg voor je 70ste. [8)

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: "Should I stay or should I go"

#47 Bericht door robin33 » zondag 10 juli 2016, 11:31

euromonkey schreef:Als je jong bent valt het nog wel mee pakweg 1000 euro.
Maar naar je 50 ste gaat het snel omhoog en word je oud dan kan het oplopen naar 4000 Euro.
Maar het grootste probleem is voor veel mensen alle uitsluitingen

Per? Per maand is het enorm maar per jaar vind ik het nog wel meevallen.. Betaal nu nrond 120 met eigen risico van 500 en zowiso word er weinig vergoed.

En dan betaald de werkgever nog mee volgens mij

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

#48 Bericht door robin33 » zondag 10 juli 2016, 11:53

printen44 schreef:
elst99 schreef:Destijds zijn jullie neem ik aan met enthousiasme vertrokken naar Thailand, nu moeten jullie min of meer gedwongen vertrekken naar een onbekende omgeving, beide ong 70 jaar, veel achterlatend.
Was het nu zo omdat Thailand financieel aantrekkelijk was? Want als ik nu lees van Prajak dat de belasting en verzekeringen toch ook de bottleneck zijn om naar Nederland terug te keren.dus niet alleen de geraniums ;) , stel je gerust er zijn orchideeën in hele en vuule te koop, om achter te zitten.
Nu heb je relatief weinig kosten, huur of eigendom ligt beduidend gunstiger dan in Europa, kleding, verwarming of verkoeling, verplaatsen met oude auto of scooter, om over hulp, kapper, pedicure en andere geneugten als massage (39€ P.u.) maar niet te spreken.
Ook de subsidie regelingen zijn in Nederland gekrompen. Je hebt wel meer voedselbanken, dat wel!
Misschien toch een optie, om vooral in het begin met z'n tweeën naar 'den vreemden' te gaan, de kat uit de boom kijkend en zien of het haalbaar is.
Elst, ik krijg PB's van een aantal Nederlanders in Thailand, die met hetzelfde probleem zitten. Het zijn niet "de tweetjes" zoals jij het omschrijft die nadenken over een vertrek uit Thailand. Het leeft bij een redelijk aantal mensen. En niet alleen Nederlanders.

Thailand had zijn financiele voordelen om te wonen. We kregen ruim 50 baht voor een euro. Nu maar 38 baht. Dus een behoorlijk inkomensverlies. ook dat kon ik redelijk makkelijk opvangen. Ik heb immers een redelijk goed inkomen. En een goede zorgverzekering. Duur, maar te betalen. Tot ik 70 jaar werd. Ja, en dan vliegt die premie omhoog. Dus onbetaalbaar.

De zorgverzekering is de grootste redenen, maar ook andere factoren spelen mee. Vanmiddag sprak ik met een goede vriend en hij vond het hier allemaal wat minder leuk worden. Immigration is ook een factor. Je weet het nooit precies wat ze nu weer willen.

Elst, ik, maar ook anderen zijn geen doemdenkers. Wij hebben ook bij terugkeer een redelijk goed inkomen. Een inkomen waar 60% van de Nederlanders het moeten doen. Werkenden en niet-werkenden. Dus een goed "Jan Modaal" inkomen.We gaan niet uit armoede weg uit Thailand.

Ik leef niet op een eiland. Waar ik in Nederland zou gaan wonen, is niet de Randstad, maar een mooi klein dorpje in het Noorden van Nederland. Of een leuk klein dorpje in Cyprus. [$)

Elst, ik weet precies wat mijn financiele uitgaven zijn, als ik in Nederland zou gaan wonen. Bijna tot en met een euro, bij wijze van spreken. Ik bedoel dan de vaste lasten die ik krijg en de subsidies die ik krijg. Vanaf verleden jaar januari, de eerste maand dat ik geen zorgverzekering meer had, ben ik bezig geweest.

Ik had en heb nog steeds een redelijke netwerk in Nederland. Ook familie dragen hun steentje bij in de informatievoorziening.

Ik was lid van een politieke partij, had connecties in de vakbond. Dat wil niet zeggen dat alles wat ik aan informatie krijg, bruikbaar is. Maar je krijgt wel een beeld van wat mij te wachten staat als ik in dat dorpje in het Noorden zou gaan wonen.

Nogmaals, ik ga niet uit armoede uit Thailand. Ik heb een redelijk goed inkomen. Dus financieel kan ik prima uit de voeten in Nederland. Maar de meeste Nederlanders van mijn leeftijd en inkomen zouden het ook niet redden als ze 300-350 euro premie per maand moesten betalen en dan alleen bij ziekenhuisopname alles vergoed krijgen, met uiteraard de nodige uitsluitingen. Alle medicijnen zelf betalen, huisarts zelf betalen, poli-klinische behandelingen zelf betalen etc. etc.

En in deze situatie zitten wij. Goed inkomen, maar te weinig om je een dure zorgverzekering te verschaffen met de nodige uitsluitingen en alleen "in-going patient"'.

En als je zestig bent, is de toekomst nog ver weg voor je 70ste. [8)
Heb me er niet zo in verdiept. Maar kan me zo voorstellen dat 350 betalen nooit de reden kan zijn om terug te komen.
In nl betaal je tussen de 100 150 denk aangelang de verzekering. Maar als ik zie wat er voor andere lasten bijkomen in nl

Een huis huren? 500+ maar eerder 750. En elk jaar 5 prc omhoog (als je al voor een huis in aanmerking komt). Gemeentelijke belastingen. Zit al op 125 per maand stroom 80 euro. En dan gebruik ik weing. Gas heb ik niet maar gem blokverwarming per maand 65 euro.

Water 15 euro

Trein of openbaar vervoer tja hoeveel je reist maar pas een alphen a d r schiphol bijna 10!euro

Goedkoopste kabel internet 46 euro waar ik woon

Etc etc.

Benzine lekker goedkoop 1.50. Word vanzelf weer meer.

Beetje boodschappen wij halen makkelijk de 250 per maand.

En dan zit ik dus nog achter de garaniums heb nig niks gedaan.

Mijn vrouw en ik hebben kleine vhronische dingen niet erg maar hinderlijk. Alle mijdecijnen vallen niet onder het zorgstelsel.
Ook al gouw 200 euro per jaar.


En dan zal ik best nog een hoop vergeten zijn.

Van de week een boete 30cm met voorwiel over stop streep 90 euro
Parkeer tarieven tussen de 3 en 5 euro met gemak
Heb echt een heel klein auto tje verz en wegen belasting. Al gauw 60 in de maand

En zo gaat het maar door...

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: "Should I stay or should I go"

#49 Bericht door prajak » zondag 10 juli 2016, 12:12

elst99 schreef:Waarom haal je de inkomstenbelasting dan aan? ik kwam überhaupt niet in aanmerking, vandaar het 8/4 verhaal! Dus dan was het toch al 10 jaar voorzien geweest? Toch het huis gekocht! Komt het nu naar voren omdat de relatie met Kai over is? Dit wist je in 2006 al toch?
Ja, daar kwam ik in 2006 achter, dat het niet ging lukken. Maar ach, je bent jong en je wilt wat, ik was 60 en voelde me prima. Nu ben ik bijna 70 en wil ik een zorgpolis in en ik ga dat regelen. Niets veranderlijker dan de mens? Het zij zo. Het is mijn beslissing en ik ga er voor.
Laatst gewijzigd door prajak op zondag 10 juli 2016, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: "Should I stay or should I go"

#50 Bericht door serpay » zondag 10 juli 2016, 17:57

ik lees en denk die 2 weten zo veel en hebben alles al bestudeerd.
maar helaas zij hebben ook deze keer een aantal landen vergeten waar ze wel kunnen vertoeven met een nederlandse zorgverzekering.
denk , kijk en zoek en gij zult het vinden.
Saba ,sint Eustatius sint maarten :giggle3:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: "Should I stay or should I go"

#51 Bericht door jumbo » maandag 11 juli 2016, 05:12

euromonkey schreef:Als je jong bent valt het nog wel mee pakweg 1000 euro.
Maar naar je 50 ste gaat het snel omhoog en word je oud dan kan het oplopen naar 4000 Euro.
Maar het grootste probleem is voor veel mensen alle uitsluitingen

Als je jonger als 60 bent kan je een redelijke goede Thaise verzkering afsluiten, naar eigen wens en dekking graad.
Probleem met Prajak/Printen/Dutch is dat ze onbeschoft aan de kant zijn gezet in 2006 en toen al te oud waren om eea te regelen in Thailand
Uitsluitingen zijn een andere probleem maar daar is Thailand niet alleen in, nagenoeg elk land doet dat
Dan kom je weer aan internationale verzekeringen en dan is de premie hoger
Ik heb een zkv met globale dekking, ben nog geen 60 en betaal 200 euro per maand...vind ik niet te duur voor de dekking tot een miljoen Euro en zonder uitsluitingen.
Daarnaast neem ik voor ik 60 word een Thaise verzekering die deze gaat vervangen op enig moment (als ik stop met werken of internataionaal reizen en werken)

http://www.thaihealth.co.th/2012/index.php
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: "Should I stay or should I go"

#52 Bericht door jumbo » maandag 11 juli 2016, 05:18

printen44 schreef:
elst99 schreef:Destijds zijn jullie neem ik aan met enthousiasme vertrokken naar Thailand, nu moeten jullie min of meer gedwongen vertrekken naar een onbekende omgeving, beide ong 70 jaar, veel achterlatend.
Was het nu zo omdat Thailand financieel aantrekkelijk was? Want als ik nu lees van Prajak dat de belasting en verzekeringen toch ook de bottleneck zijn om naar Nederland terug te keren.dus niet alleen de geraniums ;) , stel je gerust er zijn orchideeën in hele en vuule te koop, om achter te zitten.
Nu heb je relatief weinig kosten, huur of eigendom ligt beduidend gunstiger dan in Europa, kleding, verwarming of verkoeling, verplaatsen met oude auto of scooter, om over hulp, kapper, pedicure en andere geneugten als massage (39€ P.u.) maar niet te spreken.
Ook de subsidie regelingen zijn in Nederland gekrompen. Je hebt wel meer voedselbanken, dat wel!
Misschien toch een optie, om vooral in het begin met z'n tweeën naar 'den vreemden' te gaan, de kat uit de boom kijkend en zien of het haalbaar is.
Elst, ik krijg PB's van een aantal Nederlanders in Thailand, die met hetzelfde probleem zitten. Het zijn niet "de tweetjes" zoals jij het omschrijft die nadenken over een vertrek uit Thailand. Het leeft bij een redelijk aantal mensen. En niet alleen Nederlanders.

Thailand had zijn financiele voordelen om te wonen. We kregen ruim 50 baht voor een euro. Nu maar 38 baht. Dus een behoorlijk inkomensverlies. ook dat kon ik redelijk makkelijk opvangen. Ik heb immers een redelijk goed inkomen. En een goede zorgverzekering. Duur, maar te betalen. Tot ik 70 jaar werd. Ja, en dan vliegt die premie omhoog. Dus onbetaalbaar.

De zorgverzekering is de grootste redenen, maar ook andere factoren spelen mee. Vanmiddag sprak ik met een goede vriend en hij vond het hier allemaal wat minder leuk worden. Immigration is ook een factor. Je weet het nooit precies wat ze nu weer willen.

Elst, ik, maar ook anderen zijn geen doemdenkers. Wij hebben ook bij terugkeer een redelijk goed inkomen. Een inkomen waar 60% van de Nederlanders het moeten doen. Werkenden en niet-werkenden. Dus een goed "Jan Modaal" inkomen.We gaan niet uit armoede weg uit Thailand.

Ik leef niet op een eiland. Waar ik in Nederland zou gaan wonen, is niet de Randstad, maar een mooi klein dorpje in het Noorden van Nederland. Of een leuk klein dorpje in Cyprus. [$)

Elst, ik weet precies wat mijn financiele uitgaven zijn, als ik in Nederland zou gaan wonen. Bijna tot en met een euro, bij wijze van spreken. Ik bedoel dan de vaste lasten die ik krijg en de subsidies die ik krijg. Vanaf verleden jaar januari, de eerste maand dat ik geen zorgverzekering meer had, ben ik bezig geweest.

Ik had en heb nog steeds een redelijke netwerk in Nederland. Ook familie dragen hun steentje bij in de informatievoorziening.

Ik was lid van een politieke partij, had connecties in de vakbond. Dat wil niet zeggen dat alles wat ik aan informatie krijg, bruikbaar is. Maar je krijgt wel een beeld van wat mij te wachten staat als ik in dat dorpje in het Noorden zou gaan wonen.

Nogmaals, ik ga niet uit armoede uit Thailand. Ik heb een redelijk goed inkomen. Dus financieel kan ik prima uit de voeten in Nederland. Maar de meeste Nederlanders van mijn leeftijd en inkomen zouden het ook niet redden als ze 300-350 euro premie per maand moesten betalen en dan alleen bij ziekenhuisopname alles vergoed krijgen, met uiteraard de nodige uitsluitingen. Alle medicijnen zelf betalen, huisarts zelf betalen, poli-klinische behandelingen zelf betalen etc. etc.

En in deze situatie zitten wij. Goed inkomen, maar te weinig om je een dure zorgverzekering te verschaffen met de nodige uitsluitingen en alleen "in-going patient"'.

En als je zestig bent, is de toekomst nog ver weg voor je 70ste. [8)
De Euro werd 50 vanwege de onterechte hoezee over de Euro, hij was uitgegeven op 38 en daar had iedereen zich aan moeten vasthouden en niet rijk rekenen naar de 50 of andere koersen
Trouwens met de dalende waarde word je zkv goedkoper in THB....

Ik ben nog geen 60 maar plan wel voor nu en daarna en zeker aangaande verzekeringen.... in NL heeft iedereen wel een pakketpolis die ze volgens overlevering hier niet denken nodig te hebben...
De zon kan aardig steken...hehehhehe
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: "Should I stay or should I go"

#53 Bericht door Hua Thale » maandag 11 juli 2016, 05:33

Gaat in het thuisland ook nog niet helemaal zo als men het wil.
Zal Printen weinig uitmaken met de staaroperatie premie is premie en 385 euro eigen risico idem maar toch het geeft te denken.
Firma list en bedrog zoals ik al eerder aangegeven heb.

https://www.consumentenbond.nl/campagne ... mijn-zorg/

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: "Should I stay or should I go"

#54 Bericht door printen44 » maandag 11 juli 2016, 06:37

Hua Thale schreef:Gaat in het thuisland ook nog niet helemaal zo als men het wil.
Zal Printen weinig uitmaken met de staaroperatie premie is premie en 385 euro eigen risico idem maar toch het geeft te denken.
Firma list en bedrog zoals ik al eerder aangegeven heb.

https://www.consumentenbond.nl/campagne ... mijn-zorg/
Mooi verhaal van de consumentenbond, maar wat voor mij belangrijk is dat ik verzekerd ben. Het eigen risico heb ik in drie maanden betaald, want mijn oogdruppels kosten elke maand behoorlijk wat. Een soort oogdruppels koste elf jaar geleden als 55 euro. De verzekering betaalde. Hier kost het mij ruim 2000 baht per maand.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: "Should I stay or should I go"

#55 Bericht door Hua Thale » maandag 11 juli 2016, 07:04

385 Euro is 15008.87 Thaise Baht (THB) Printen op dit moment.
Ietsje meer dus als drie maanden zeg maar zeven ongeveer maar goed nog steeds een bonus van zeg vijf maanden.

Punt is dat men niet alleen 'hier' de boel in de z eik neemt maar ook 'daar'.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: "Should I stay or should I go"

#56 Bericht door printen44 » maandag 11 juli 2016, 07:47

Hua Thale schreef:385 Euro is 15008.87 Thaise Baht (THB) Printen op dit moment.
Ietsje meer dus als drie maanden zeg maar zeven ongeveer maar goed nog steeds een bonus van zeg vijf maanden.

Punt is dat men niet alleen 'hier' de boel in de z eik neemt maar ook 'daar'.
Buiten die 2000 baht per maand, moet ik drie keer per jaar een "eye-vision-control" krijgen. Dat is 3200 baht per keer. Dus 9600 baht per jaar. Plus die 24.000 baht per jaar voor de oogdruppels, ben ik 33600 baht kwijt alleen voor mijn ogen. In euro's ongeveer 880 euro. In de zorgverzekering in Nederland wordt dat betaald. Minus de eigen risico.

Maar begrijp me goed, die 33600 baht kan ik makkelijk betalen. Dat is niet het probleem. Het probleem is de kosten als je echt iets mankeert. Dus operaties, MRI-scans etc.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: "Should I stay or should I go"

#57 Bericht door serpay » maandag 11 juli 2016, 16:20

printen44 schreef:
Hua Thale schreef:385 Euro is 15008.87 Thaise Baht (THB) Printen op dit moment.
Ietsje meer dus als drie maanden zeg maar zeven ongeveer maar goed nog steeds een bonus van zeg vijf maanden.

Punt is dat men niet alleen 'hier' de boel in de z eik neemt maar ook 'daar'.
Buiten die 2000 baht per maand, moet ik drie keer per jaar een "eye-vision-control" krijgen. Dat is 3200 baht per keer. Dus 9600 baht per jaar. Plus die 24.000 baht per jaar voor de oogdruppels, ben ik 33600 baht kwijt alleen voor mijn ogen. In euro's ongeveer 880 euro. In de zorgverzekering in Nederland wordt dat betaald. Minus de eigen risico.

Maar begrijp me goed, die 33600 baht kan ik makkelijk betalen. Dat is niet het probleem. Het probleem is de kosten als je echt iets mankeert. Dus operaties, MRI-scans etc.
hopelijk krijg je dan de gewenste druppels.
anders moet je deze gewoon zelf betalen!!!!!!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: "Should I stay or should I go"

#58 Bericht door prajak » woensdag 13 juli 2016, 16:26

Ik heb niet de indruk dat Thailand achterloopt met medicijnen. Er is een bloeiende farma industrie en hoe men omgaat met octrooien en rechten is wel bekend.

Maar of ze het nieuwste van het nieuwste hebben in behandelmethodes is maar de vraag. Ging niet de TV-Kok (een ex PM, wie is dat niet in dit land...) voor behandeling naar de USA?

Nu een zijstraat; als ik zelf niet had ingegrepen in de medicatie in Rama Khonkaen (nieuwe heup) en Nongkhai General (gebroken poot) dan was ik nu wijlen geweest.

Alle artsen daar zowel ortho-chirurgen als general practitioners, de bloeddokter en de heren apothekers konden niet omgaan met mijn medicijngebruik dat enkele pijnstillers en anti-zwellingmedicijnen absoluut verbiedt.

En dat vanwege een heel gewoon pilletje tegen bloeddruk dat ik levenslang moet slikken. Men kent de andere medicijnen niet die wisselwerking daarmee hebben. En dat is een linke zaak; gelukkig ben ik mondig en had ik een internetverbinding daar. Een ander was mogelijk de pijp uit gegaan.

Natuurlijk heb ik dat besproken maar meer dan een glimlach krijg je niet......

Ik heb dit onderwerp van Printen44 aangekaart in het schrijversblog. Daar loop ik tegen een paar diep-trieste gevallen van absoluut ongeneeslijke en dodelijke ziektes aan maar het vertelt me ook dat er geen vijf, geen tien maar honderden farang in Thailand met 'gaan of blijven' zitten. En niet alleen NL-ers.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: "Should I stay or should I go"

#59 Bericht door elst99 » woensdag 13 juli 2016, 17:22

Heb jij het bloeddrukmedicijn in Nederland voorgeschreven gekregen? Dan kan het wel is goed zijn dat je het verkeerde medicijn hebt, nl. In Thailand heb je Een lager bloeddrukmedicijn nodig dan in Nederland vanwege de warmte, het kan zo zijn dat je helemaal niet meer hoef te slikken.
Ik heb dat tijdens een verblijf in het Samitivej Hospital te horen gekregen, later terug in Nederland beamen de artsen dat.

Het is bekend dat er veel Europianen terug willen, dat is niet iets van de laatste jaren, misschien het toch te makkelijk ingeschat en zich rijkgerekend!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: "Should I stay or should I go"

#60 Bericht door prajak » donderdag 14 juli 2016, 00:23

Elst99, dat is bijgesteld in Thailand.

Wat jouw laatste zin betreft, er is zover ik weet geen onderzoek gedaan naar het 'waarom' van dat teruggaan maar aangenomen wordt dat 'home sweet home' en zorg zwaar meetellen. Spijtoptanten zijn er al sinds de emigratiegolf van na '45.

Een gevolg van Brexit zou kunnen zijn dat Britten straks uit landen rond de Middellandse Zee geen EU polis meer krijgen en naar huis terug moeten waar de zorg gratis is (lees: wordt betaald uit de belastingpot).

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”