"Should I stay or should I go"

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: "Should I stay or should I go"

#271 Bericht door wpdl » zaterdag 23 juni 2018, 13:41

Je mist ze de mannen van weleer lijkt het wel ron.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: "Should I stay or should I go"

#272 Bericht door ron » zaterdag 23 juni 2018, 14:03

Nou,niet echt hoor Willem,daar hebben we de zoete suikerbol voor in de plaats gekregen.
Hoor uit "betrouwbare' bron dat die lui op social media hun fratsen presenteren,
en aangezien ik geen liefhebber van dat medium ben "weet" ik dus niet hoe sommige dingen zijn ontwikkeld.
Op een paar details na dan,die mij wel ter ore kwamen........... :P

Thema,s als "ontrouw van de partner" en "het financieel niet meer kunnen redden" zijn hier onderdeel van.
Helaas dat dit soort dingen je nog op de oude dag kunnen treffen,en ben je overgeleverd aan....tja,zeg het maar.
Dus ik was wel benieuwd naar de afloop van dit soort zaken,thats all.

Realistische leerstof voor mensen die denken dat er niets meer kan gebeuren na een lange tijd in Thailand te vertoeven.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: "Should I stay or should I go"

#273 Bericht door wpdl » zaterdag 23 juni 2018, 14:14

Ja de wereld is niet zo groot.
Heb de genoemde 'thema's' ook vernomen in de wandelgangen.
Och men schrijft niet meer onder de nickname dus einde oefening. :?:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: "Should I stay or should I go"

#274 Bericht door ron » zaterdag 23 juni 2018, 14:28

Juist dit soort thema,s zijn leerstof voor mensen die denken dat ze gesetteld zijn,
en rustig van hun oude dag kunnen genieten in Thailand.

Wat het eerste thema betreft "ontrouwe echtgenote" :
Vaak de opmerkingen gelezen dat zij de juiste dame hadden uitgekozen en dat het beslist geen barmeid was..... :cheesy:

De meeste leden hier hebben ook een dame gevonden die bij een nette baas werk(t)e en geheel niets
met het ongure Pattaya/Bangkok uitgaansleven te maken hebben/hadden. :P

Ikzelf ken genoeg mensen uit mijn omgeving die wel met een ex-bargirl hun leven delen
en dat die relaties het na 10 jaar "nog goed doen".
Natuurlijk ook veel relaties meegemaakt waarin het Thaise vrouwtje de ouwe ferang gebruikte voor haar NL-paspoort
en daarna er vandoor ging met een jongere/rijkere ferang.......thats live!

Wil hier niet speciaal de Thai/Ferang-verhouding in diskrediet brengen aangezien dit natuurlijk
ook dagelijkse kost is bij de Nederlandse relaties in Nederland.
Alleen is hier natuurlijk wel het verschil dat je niet alle boten achter je verbrand hebt
en "vast" zit in Thailand met eventuele kinderen.

Over het tweede thema ($) is al genoeg geschreven,waar een ieder zijn les uit kan trekken.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: "Should I stay or should I go"

#275 Bericht door wpdl » zaterdag 23 juni 2018, 15:00

De thema's op zich zijn van blijvende aard ron.
De 'heren' zijn niet meer aanwezig onder hun nickname dus is openbaar verweer niet mogelijk.
Er kan natuurlijk best wel 'eenmalig' een mededeling komen via een 'vriendje' dat dan weer wel. :crazy:

Het stevige leeftijd verschil bij sommige mensen met een relatie zal meer de oorzaak zijn.
Tenslotte moet je krabbelen als het kriebelt en niet twee dagen later.

Zorg och het zijn dit soort voorbeelden die het overlaten komen dat het klote van de bok is alhier [Thailand] de realiteit is bij vele duizenden buitenlanders aanzienlijk beter.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: "Should I stay or should I go"

#276 Bericht door ron » zaterdag 23 juni 2018, 15:26

Ik ben blij dat wij er destijds twee jaar voor hebben uitgetrokken om te bekijken of "vast" wonen in Thailand
voor ons realiseerbaar was,en daarbij natuurlijk ook de financiële aspecten afgewogen.
Hoofdzaak om terug te keren was onze zoon Kevin,maar ook een niet geslaagde zakelijke uitspatting
welke voor ruime inkomsten zouden zorgen,was hier onderdeel van.
Die twee jaar hebben ons heel veel geld gekost maar ik denk ook heel veel geld bespaart als wij gewoon in het diepe waren gedoken
en deze "proeftijd" niet zouden hebben ingelast.

Mensen die denken een beeld te hebben van de Thaise 'levenswijze" aangezien zij al meerdere malen in Thailand
op vakantie zijn geweest,is ook aan te raden om minimaal een jaar aansluitend in Thailand te gaan wonen,
voordat zij de daadwerkelijke stap gaan ondernemen en zich uit laten schrijven van het Nederlandse bevolkingsregister.

Heb wel eens met dit soort gasten te maken als er een Thaise activiteit wordt georganiseerd in Nederland.
Praatjes genoeg,aangezien zij wel 10 of 20 keer in Thailand zijn geweest!!... en je hun niet hoeft te vertellen waar
khun Chaiyapongse, de nampla vandaan haalt..........oftewel abraham de mosterd.
Beste is om dan maar wijselijk je mond te houden en jezelf te bedenken dat de tijd het wel zal leren.

Een goede voorbereiding kost nu eenmaal tijd en geld,maar kan wel veel onheil voorkomen.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: "Should I stay or should I go"

#277 Bericht door wpdl » zaterdag 23 juni 2018, 16:04

Valt veel over te zeggen ron maar niet een ieder heeft die mogelijkheid.
Jij wel toen te lezen in een van je onderwerpen.
Meeste mensen moeten echt een keuze maken en dan kan je natuurlijk altijd later de weg terug nog aanvaarden.
Even een jaartje er tussen uit is voor de niet gepensioneerde vaak een stap te ver om beide 'fronten' aan te houden.
Gepensioneerde leven vaak onder een stolp hier in de periferie zoals dat toen wel eens omschreven werd.
Mijn wenkbrauwen gaan ook wel eens omhoog bij de diverse nationaliteiten met hun excuus over het wel of niet hebben van 'vangnetten' of hun 'uiterlijk vertoon'.
Ben zelf van mening dat een ieder de Thaise levenswijze zal moeten leren met langdurig verblijf en natuurlijk met vallen en opstaan.
Zelfs de overwinteraars reken ik daar niet echt bij laat staan een vakantie ervaring .
Achter in je hoofd zit toch altijd dat mannetje die zegt 'ach laat gaan over twee weken/maanden ben je 'thuis'' en dan is alles weer zoals het heurt. :giggle:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: "Should I stay or should I go"

#278 Bericht door ron » zaterdag 23 juni 2018, 17:41

wpdelange schreef: Achter in je hoofd zit toch altijd dat mannetje die zegt 'ach laat gaan over twee weken/maanden ben je 'thuis'' en dan is alles weer zoals het heurt. :giggle:
Klopt Willem.

De zekerheid hebben dat je in NL een homestay hebt is een ware geruststelling.
De boel aan twee kanten draaiende houden is zeker een dure investering,waar ik destijds bijna dagelijks werd verzocht per email
door kennissen/"vrienden" om ons leegstaande huis te (onder-)verhuren.............mensen zat!

Kreeg ook de tip om het aan toeristengezinnen aan te bieden die er minimaal 1000 euro per week voor betaalden.
Weet die prijs aangezien een Surinamer bij mij aan de overkant dit al vele jaren doet
en zijn zuster de boel beheert en hijzelf in Suriname zit.

Ik heb hier meteen voor gepast en wilde geen enkel risico lopen om ons huis kwijt te raken.
Ook het feit dat de verrader nooit slaapt en er een paar lui ietwat "jaloers" waren dat wij in Thailand zaten,
maakte dat ik er vlug klaar mee was.
Ben zelf af en toe op en neer gewipt om te kijken hoe de boel ervoor stond en ook om wat monsters
van het product bij bedrijven te laten zien.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: "Should I stay or should I go"

#279 Bericht door wanadee » zaterdag 23 juni 2018, 18:52

ron schreef:Nou,niet echt hoor Willem,daar hebben we de zoete suikerbol voor in de plaats gekregen.
Hoor uit "betrouwbare' bron dat die lui op social media hun fratsen presenteren,
en aangezien ik geen liefhebber van dat medium ben "weet" ik dus niet hoe sommige dingen zijn ontwikkeld.
Op een paar details na dan,die mij wel ter ore kwamen........... :P

Thema,s als "ontrouw van de partner" en "het financieel niet meer kunnen redden" zijn hier onderdeel van.
Helaas dat dit soort dingen je nog op de oude dag kunnen treffen,en ben je overgeleverd aan....tja,zeg het maar.
Dus ik was wel benieuwd naar de afloop van dit soort zaken,thats all.

Realistische leerstof voor mensen die denken dat er niets meer kan gebeuren na een lange tijd in Thailand te vertoeven.
Ik zit wel op sociale media maar heb de heren geblokkeerd, dus zie nooit meer iets van ze. Dat is het voordeel van SM. :crazy:

Ik ben inmiddels 5 achtereenvolgende jaren 8 maanden naar thailand geweest en ben er van overtuigd dat ik binnenkort de juiste stap neemmdoor definitief tevertrekken.
Ook bij ons zit er een behoorlijk leeftijdsverschil in maar onze relatie wordt met de tijd steeds sterker, klinkt wat raar maar zo ervaren we het beiden. In het begin soms wat strubbelingen wegens cultuurverschillen maar daar zijn we door heen. Dus ik zie de toekomst met vertrouwen tegemoet. :angel:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: "Should I stay or should I go"

#280 Bericht door ron » zaterdag 23 juni 2018, 19:40

Je hebt gelijk hoor wat mij betreft.
Er zijn bij jullie ook geen kinderen in het spel,dat is natuurlijk ook een wereld van verschil.
Zonder kinderen zou het bij ons ook anders zijn gelopen en waren we waarschijnlijk nog in Thailand.
Even makkelijker schakelen in beslissingen nemen,en natuurlijk ook de mogelijkheid om heen en weer te reizen
wanneer je wil en niet afhankelijk bent van de schoolvakantie,s.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: "Should I stay or should I go"

#281 Bericht door wanadee » zaterdag 23 juni 2018, 19:54

En Ta is natuurlijk ook steeds met mij in nederland geweest dus die heeft ook onze wereld leren kennen. Dus ook onze manier van leven en begrip dat dingen soms beter volgens farang regeltjes kunnen gaan.

So I go and I think I will stay :crazy:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: "Should I stay or should I go"

#282 Bericht door ron » zaterdag 23 juni 2018, 20:04

Daar was Jeab ook heilig van overtuigd dat de Nederlandse manier
van leven (veiligheid/hygiëne/scholing etc.) beter was.
Toen was zij dus 10 jaar in Nederland geweest............

In 2012 dus de stap genomen om naar Thailand te gaan,en na een half jaar was de Thaise denkwijze weer helemaal terug.
Kinderstoeltje in de achterbak want neemt te veel plaats in.
Lamp kapot van brommer?.......ach komt wel.........dus uitstel/afstel.
Die gemakzucht werd met de maand erger,en riep ik wel eens dat het tijd werd om een wederopvoeding in NL te gaan doen.

Trouwens stond Jeab na terugkomst in NL nog steeds in de "TH-modus" en plaatste zodoende de hete pan met kokende olie
op het kleine balkon op zo,n manier dat ernaast stappen een onmogelijke zaak was. :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: "Should I stay or should I go"

#283 Bericht door wanadee » zaterdag 23 juni 2018, 20:35

ron schreef:Daar was Jeab ook heilig van overtuigd dat de Nederlandse manier
van leven (veiligheid/hygiëne/scholing etc.) beter was.
Toen was zij dus 10 jaar in Nederland geweest............

In 2012 dus de stap genomen om naar Thailand te gaan,en na een half jaar was de Thaise denkwijze weer helemaal terug.
Kinderstoeltje in de achterbak want neemt te veel plaats in.
Lamp kapot van brommer?.......ach komt wel.........dus uitstel/afstel.
Die gemakzucht werd met de maand erger,en riep ik wel eens dat het tijd werd om een wederopvoeding in NL te gaan doen.

Trouwens stond Jeab na terugkomst in NL nog steeds in de "TH-modus" en plaatste zodoende de hete pan met kokende olie
op het kleine balkon op zo,n manier dat ernaast stappen een onmogelijke zaak was. :thumbsup:
Dat hebben wij ook wel. Ik heb nog wel eens wat kinderen in de auto en ik sta er altijd op dat ze hun riemen om doen. Dus maximaal drie kinderen achterin.
Nu heeft degene die mjn tuin tijdens onze drie maanden afwezigheid zou verzorgen de kuierlatten genomen en houde de buurkinderen de tuin schoon, water geven enz. 5 kinderen van 8 tot 13 jaar.
Nu heeft ta ze beloofd dat we ze een weekend meenemen naar zee, dat hebben ze nog nooit gezien. Op mijn vraag waar ze dan moeten zitten: 4 achterin en 1 bij haar op schoot [|( [|( . Dat gaat dus niet door, ik vertik het om een paar honderd kilometer met kinderen te rijden die niet fatsoenlijk in de gordel zitten.
In de buurt van mijn huis rij ik wel eens met een volle bak, 10/12 man, naar het ziekenhuis of zo maar das in de buurt en dat zijn volwassenen. Maar als ik verder weg moet of evht de drukte in moet iedereen in de grdels. Linke toestand een volle achterbak.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: "Should I stay or should I go"

#284 Bericht door genesis » zaterdag 30 juni 2018, 07:31

wpdelange schreef:Je mist ze de mannen van weleer lijkt het wel ron.
Ik wel, vond er meer roring in zitten toendertijd

Genesis

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: "Should I stay or should I go"

#285 Bericht door wpdl » zaterdag 30 juni 2018, 08:05

'reuring'

Als je deze kreet bedoelt genesis dan heb je helemaal gelijk.
Ligt natuurlijk meer aan de mentaliteit van mensen die is nu vaak wat gematigder een enkeling daar gelaten.

Meer gaan schrijven lijk mij het is niet alleen maar lezen.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”