Als Thai terug van vakantie naar Belgie

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Als Thai terug van vakantie naar Belgie

#16 Bericht door mooatje » zaterdag 05 september 2015, 17:21

v@go schreef:Zijn er restricties op geldigheid van Thais paspoort na vakantie bij terugkeer in Belgie?
Een kennis die een verblijfsvergunning van 5 jaar heeft in Belgie is op vakantie in Thailand en gaat maandag terug. Nu heeft iemand tegen haar gezegd dat haar paspoort minimaal 6 maanden geldig moet zijn anders mag ze het land meer in. Er is geen tijd meer om een nieuw paspoort aan te schaffen.

Is dit zo.? Zo ja of zo nee graag een onderbouwing die ik door kan sturen?
Liefst met een weblink erbij.

Alvast bedankt
Als ze een belgische verblijfsvergunning van 5 jaar heeft kan ze altijd belgie binnen voor het verstrijken van de einddatum.
Daar heeft haar Thai paspoort weinig mee te maken.


Hoe lang heeft het geduurd vooraleer ze haar nieuw Thai paspoort had?Heel vlug hopelijk want de normale prijs is 1000 baht.Terug 1 week later.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Als Thai terug van vakantie naar Belgie

#17 Bericht door driver » zaterdag 05 september 2015, 18:08

v@go schreef:Het is inmiddels opgelost. Ze kan voor 3000 Thb een nieuw paspoort krijgen op het vliegveld.
Ze is naar het vliegveld geweest en aangezien ze toch over 5 maanden een nieuw moet hebben is dit waarschijnlijk ook goedkoper en er is geen twijfel.

Dank u allen voor de nuttige adviezen.
[|) [|) [|)
Soms kan het zo simpel zijn ;) en op vliegvelden kun je altijd een paspoort kopen in dit soort situaties .Tegen iets hogere prijs dat dan wel...

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Als Thai terug van vakantie naar Belgie

#18 Bericht door driver » zaterdag 05 september 2015, 18:10

Gardensafari schreef:
driver schreef:Bij twijfel paspoort gewoon op Swamie trachten een nieuwe te krijgen en lukt dit niet gewoon richting Belgie vliegen en wat Garden aangeeft zal dan wel kloppen en zal ze Belgie op haar verblijfsvergunning wel in kunnen komen.

gr driver
Ik weet niet of dat verstandig is.
Staat er in het paspoort niet iets over die verblijfsvergunning?
Dat staat dan niet in het nieuwe paspoort.
Niet meer van toepassing want er is al een nieuw paspoort maar vlgs mij is alleen de aller eerste visa stempel in het paspoort gezet bij eerste keer binnenkomst .Na verlenging van de 5 jaar heeft Sukanya er geen stempel oid bijgekregen vlgs mij maar ik zal dat even checken..

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Als Thai terug van vakantie naar Belgie

#19 Bericht door mooatje » zaterdag 05 september 2015, 18:41

driver schreef:
v@go schreef:Het is inmiddels opgelost. Ze kan voor 3000 Thb een nieuw paspoort krijgen op het vliegveld.
Ze is naar het vliegveld geweest en aangezien ze toch over 5 maanden een nieuw moet hebben is dit waarschijnlijk ook goedkoper en er is geen twijfel.

Dank u allen voor de nuttige adviezen.
[|) [|) [|)
Soms kan het zo simpel zijn ;) en op vliegvelden kun je altijd een paspoort kopen in dit soort situaties .Tegen iets hogere prijs dat dan wel...
Heeft weinig met dit soort situaties te maken,als je belgie binnenkomt moet je je verblijfsvergunning laten zien.Haar Thai paspoort maakt daarin niks uit.Als ze een verblijfsvergunning heeft is de visa in haar paspoort van geen tel meer.

Wat wel makkelijker is,is dat ze een nieuw paspoort heeft voor de lopende periode.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Als Thai terug van vakantie naar Belgie

#20 Bericht door driver » zaterdag 05 september 2015, 18:48

mooatje schreef:
driver schreef:
v@go schreef:Het is inmiddels opgelost. Ze kan voor 3000 Thb een nieuw paspoort krijgen op het vliegveld.
Ze is naar het vliegveld geweest en aangezien ze toch over 5 maanden een nieuw moet hebben is dit waarschijnlijk ook goedkoper en er is geen twijfel.

Dank u allen voor de nuttige adviezen.
[|) [|) [|)
Soms kan het zo simpel zijn ;) en op vliegvelden kun je altijd een paspoort kopen in dit soort situaties .Tegen iets hogere prijs dat dan wel...
Heeft weinig met dit soort situaties te maken,als je belgie binnenkomt moet je je verblijfsvergunning laten zien.Haar Thai paspoort maakt daarin niks uit.Als ze een verblijfsvergunning heeft is de visa in haar paspoort van geen tel meer.

Wat wel makkelijker is,is dat ze een nieuw paspoort heeft voor de lopende periode.
okee dan mag het ...in dit soort situaties... weg uit mijn reactie ... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Als Thai terug van vakantie naar Belgie

#21 Bericht door Gardensafari » zaterdag 05 september 2015, 20:18

mooatje schreef:
driver schreef:
v@go schreef:Het is inmiddels opgelost. Ze kan voor 3000 Thb een nieuw paspoort krijgen op het vliegveld.
Ze is naar het vliegveld geweest en aangezien ze toch over 5 maanden een nieuw moet hebben is dit waarschijnlijk ook goedkoper en er is geen twijfel.

Dank u allen voor de nuttige adviezen.
[|) [|) [|)
Soms kan het zo simpel zijn ;) en op vliegvelden kun je altijd een paspoort kopen in dit soort situaties .Tegen iets hogere prijs dat dan wel...
Heeft weinig met dit soort situaties te maken,als je belgie binnenkomt moet je je verblijfsvergunning laten zien.Haar Thai paspoort maakt daarin niks uit.Als ze een verblijfsvergunning heeft is de visa in haar paspoort van geen tel meer.

Wat wel makkelijker is,is dat ze een nieuw paspoort heeft voor de lopende periode.
Prima! Geen problemen dus.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”