Graag jullie mening!!!

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Graag jullie mening!!!

#16 Bericht door RuudThai » dinsdag 10 februari 2015, 13:13

kimbacardi schreef:Nog ben ik niet klaar.
Ik zit andere verhalen te lezen van andere forum leden. Die ook met de beste bedoelingen. Kinderen willen of hebben geadopteerd etc etc. Maar niemand die een woord rept over de biologische vader. Wat hij er wel niet van vind. Iedereen heeft het over ik hou van mijn vriendin of vrouw en dus ook van haar kinderen. Wil ze graag een goeie toekomst geven blablabla.
Misschien omdat ik zelf ook geadopteerd ben. Ik enige twijfel heb of ik wel de goede beslissingen ga nemen. En ik hierover nadenk.

Al diegene die mij zijn voorgegaan hebben ook namen moeten veranderen op gemeentehuizen in Thailand.
Ik geloof niet dat een Thaise moeder bij geboorte meteen haar kinderen haar eigen achternaam geeft op de geboorte akte als de vader nog in de buurt is.
En ik geloof ook niet dat een Thaise moeder met een eigen kind beide met een andere achternaam in het paspoort aan de Nederlandse douane kunnen uitleggen waarom.
Daarom vond ik deze reactie een beetje hypocriet:

Goejedag! In Nederland zou dit "verduistering van staat" heten.... :happyno:
Was dit normaal of heb je veel onder tafel moeten schuiven om dat te bewerkstelligen :?: :?: :cheesy:

Iedereen die oneigen kinderen naar Nederland heeft gehaald heeft zich op een of andere manier schuldig gemaakt aan "verduistering van staat" lijkt mij.

Bij de meeste Thaise vrouwen rennen de mannen voor, tijdens of na de bevalling weg. Tenminste dat is mijn ervaring in Thailand.
20 30 40 of 50 jarige bruiloften heb ik daar nog niemand zien vieren.
Hypocriet? Nou nee hoor, dit is gewoon volgens de Nederlandse wetgeving verduistering van staat als je een vader uit een geboorteakte wegmoffelt. Ik ben een jaar of 30 ambtenaar burgerzaken geweest dus ik kan er iets over zeggen....
En ik hoor voor het eerst de methode die jij hier aangeeft. Ik heb ook gevraagd met de dochter van mijn vrouw wat we konden doen maar het enige was een adoptie.
Dus ik vermoed dat jij de enige bent of in elk geval één van de weinigen bent die met een op deze wijze aangepaste geboorteakte van het kind naar Nederland komt.
En de Nederlandse douane heeft hier niets mee te maken, het is heel gewoon dat een kind een andere achternaam heeft dan de moeder.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Graag jullie mening!!!

#17 Bericht door prajak » dinsdag 10 februari 2015, 15:53

'...Maar voor de echte Thailand kenners hier weten jullie dat de meeste jongetjes in Isaan opgroeien tot niksnutten en dat is nog heel zacht uitgedrukt....' Zegt Kimbacardi volstrekt misplaatst.

Zeg je dat na 50 jaar ervaring in dit land?

Je schrijft een vaak gehoorde gemeenplaats. Ik denk dat je niet meer van de Isaan weet dan uit de omgeving van jouw vriendin. Ik weet na 25 jaar Isaan wel beter OOK uit mijn ervaringen met arme en laag opgeleide mensen.

Ik vind dit een opmerking die past onder de noemer 'geen stijl' . :mrgreen:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Graag jullie mening!!!

#18 Bericht door RuudThai » dinsdag 10 februari 2015, 16:01

Nou prajak, tot de leeftijd van een jaar of 20 heeft hij wel een beetje gelijk. Daarna gaan ze zich eens druk maken om zelf wat te verdienen en niet meer op de pot van hun ouders te teren.
Ik schreef het ook al, met een jaar of 15 stoppen ze met leren want in de dorpsscholen is geen matayom en dan wordt prathom een beetje opgerekt tot ongeveer 15 jaar dus.
Misschien zijn ze in jouw dorp hartstikke vlijtig en braaf, maar in het dorp waar ik woonde was het huilen met de pet op met die pubers. :(

kimbacardi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: zondag 21 december 2008, 06:31

Re: Graag jullie mening!!!

#19 Bericht door kimbacardi » dinsdag 10 februari 2015, 16:05

Hmmm ik vind het vreemd om te horen dat ik een van de weinige ben. Maar Ruud jij zegt dus. Achternaam van de vader houden. Met het risico dat ik dadelijk met mijn familie bij de Thaise douane sta en door een telefoontje van de vader. Ik word opgepakt voor ontvoering. Of gerechtelijk voor een grote som geld haar zoon mag kopen. Dan lijkt me deze oplossing die legaal is gebeurd op een Thais gemeentehuis. Waar we netjes een nummer hebben getrokken en na in de rij te hebben gewacht. De geboorte akte hebben laten omzetten. Dat de Thaise wet dit toestaat is voor mij een raadsel maar ik heb niks iligaals verduisterd in het Thaise rechts systeem. Gewoon de weg gevolgd die de mensen achter de balie in het Thaise gemeentehuis ons wezen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Graag jullie mening!!!

#20 Bericht door prajak » dinsdag 10 februari 2015, 16:08

Nee, Ruudthai, Kimbacardi zegt

'...Maar voor de echte Thailand kenners hier weten jullie dat de meeste jongetjes in Isaan opgroeien tot niksnutten en dat is nog heel zacht uitgedrukt....'

Opgroeien tot niksnutten en dat dan ook nog zacht uitgedrukt is wat anders dan op school slabakken en later tot inzicht komen. Ik herhaal het maar, ik zie een andere Isaan om me heen dan Kimbacardi.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Graag jullie mening!!!

#21 Bericht door RuudThai » dinsdag 10 februari 2015, 16:15

kimbacardi schreef:Hmmm ik vind het vreemd om te horen dat ik een van de weinige ben. Maar Ruud jij zegt dus. Achternaam van de vader houden. Met het risico dat ik dadelijk met mijn familie bij de Thaise douane sta en door een telefoontje van de vader. Ik word opgepakt voor ontvoering. Of gerechtelijk voor een grote som geld haar zoon mag kopen. Dan lijkt me deze oplossing die legaal is gebeurd op een Thais gemeentehuis. Waar we netjes een nummer hebben getrokken en na in de rij te hebben gewacht. De geboorte akte hebben laten omzetten. Dat de Thaise wet dit toestaat is voor mij een raadsel maar ik heb niks iligaals verduisterd in het Thaise rechts systeem. Gewoon de weg gevolgd die de mensen achter de balie in het Thaise gemeentehuis ons wezen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Misschien in Thailand toegestaan of alleen in dat gemeentehuis door iemand die de regels niet goed kent behandeld. Want wij vroegen ook naar mogelijkheden voor de dochter van mijn vrouw maar die was er niet volgens zowel de ambtenaar in het district Phonnakaew als later, na onze verhuizing, in de stad Sakon Nakhon.
Maar ik vraag me af hoe de IND die papieren gaat beoordelen, die zou wel eens wantrouwig kunnen worden.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Graag jullie mening!!!

#22 Bericht door prajak » dinsdag 10 februari 2015, 16:30

Ik denk dat Kimbacardi er goed aan doet de hele papierwinkel aan een goed ingevoerde Thaise advocaat voor te leggen.

Die kan hem tevens adviseren of er stempels van Chaeng Wattana nodig zijn en mogelijk bevestiging door de ambassade in Bangkok om in Nederland te kunnen legaliseren c.q. gebruiken. Heeft de website van de ambassade niet een hoofdstuk over legalisatie in Nederland van Thaise papieren ?

kimbacardi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: zondag 21 december 2008, 06:31

Re: Graag jullie mening!!!

#23 Bericht door kimbacardi » dinsdag 10 februari 2015, 16:43

Ok sorry Prajak. Ook ik zie vele Thaise mensen uit de arme streken hard ploeteren om een bestaan op te bouwen. Of vertrekken naar toeristen plaatsen om daar te werken. Ik zie als ik door Thailand reis vele Thaise mensen die weinig tot niets hebben toch proberen iets te doen. Daar heb ik ook respect voor. Maar toch ontgaat het me niet dat ik in haar streek Surin. Ik vele vriendinnen van mijn vriendin zie werken. En waarbij de kerels thuis zit te vissen. Ik beken dat ik bij haar familie weinig werkende mannen zie. Misschien heb ik de verkeerde familie uitgekozen. Maar aangezien ik het huis daar bijna helemaal heb betaald was ik niet echt van plan als ze in Nederland zijn nog veel geld te sturen zodat haar broers lekker in die hangmat kunnen blijven zitten. Ook ben ik chef geweest in een groot resort in Phuket en ook daar waren de vrouwen altijd stipt. En als ze niet konden ruilden ze met een collega. De mannen daarin tegen kwamen soms gewoon een paar weken niet. Of probeerde in te klokken en daarna naar huis te gaan om in de avond weer uit te klokken.
Mijn ex vriendin uit Nakhon Sawan daar waren de meeste mannen precies hetzelfde. Misschien heb ik gewoon altijd pech en kom ik alleen alle luie Thaise kerels tegen. De meeste Thaise mannen die ik hard zie werken zijn van Chinese komaf.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Graag jullie mening!!!

#24 Bericht door RuudThai » dinsdag 10 februari 2015, 16:53

prajak schreef:Ik denk dat Kimbacardi er goed aan doet de hele papierwinkel aan een goed ingevoerde Thaise advocaat voor te leggen.

Die kan hem tevens adviseren of er stempels van Chaeng Wattana nodig zijn en mogelijk bevestiging door de ambassade in Bangkok om in Nederland te kunnen legaliseren c.q. gebruiken. Heeft de website van de ambassade niet een hoofdstuk over legalisatie in Nederland van Thaise papieren ?
Thailand is één van de landen waar alle officiële papieren die in Nederland nodig zijn om je in te laten schrijven in de BRP dubbel gelegaliseerd moeten worden, dus na officiële vertaling in het Engels zowel in Chaeng Wattana als de Nederlandse ambassade.

DeDe
Erelid
Erelid
Berichten: 250
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 04:53
Locatie: saeng sawang

Re: Graag jullie mening!!!

#25 Bericht door DeDe » woensdag 11 februari 2015, 01:53

kimbacardi schreef:Ok sorry Prajak. Ook ik zie vele Thaise mensen uit de arme streken hard ploeteren om een bestaan op te bouwen. Of vertrekken naar toeristen plaatsen om daar te werken. Ik zie als ik door Thailand reis vele Thaise mensen die weinig tot niets hebben toch proberen iets te doen. Daar heb ik ook respect voor. Maar toch ontgaat het me niet dat ik in haar streek Surin. Ik vele vriendinnen van mijn vriendin zie werken. En waarbij de kerels thuis zit te vissen. Ik beken dat ik bij haar familie weinig werkende mannen zie. Misschien heb ik de verkeerde familie uitgekozen. Maar aangezien ik het huis daar bijna helemaal heb betaald was ik niet echt van plan als ze in Nederland zijn nog veel geld te sturen zodat haar broers lekker in die hangmat kunnen blijven zitten. Ook ben ik chef geweest in een groot resort in Phuket en ook daar waren de vrouwen altijd stipt. En als ze niet konden ruilden ze met een collega. De mannen daarin tegen kwamen soms gewoon een paar weken niet. Of probeerde in te klokken en daarna naar huis te gaan om in de avond weer uit te klokken.
Mijn ex vriendin uit Nakhon Sawan daar waren de meeste mannen precies hetzelfde. Misschien heb ik gewoon altijd pech en kom ik alleen alle luie Thaise kerels tegen. De meeste Thaise mannen die ik hard zie werken zijn van Chinese komaf.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik woon sinds 8 jaren in een dorp in de Isaan en ben het met je eens dat de puberende leden van het mannelijk geslacht,die niet meer naar school gaan, moeilijk aan het werk te krijgen zijn. Zijn ze uit de pubertijd dan stel ik vast dat het overgrote deel hard werkt om de dagelijkse kost te verdienen. Maar ook in NL komen deze toestanden voor, dus is het voor mij niets nieuws en niet anders dan.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”