geslaagd voor haar inburgeringsexamen

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: geslaagd voor haar inburgeringsexamen

#16 Bericht door Ashley » woensdag 19 november 2014, 06:35

Dat is inderdaad vervelend.
Wat ik alleen niet snap is dat er mensen zijn die eerst een ticket kopen en daarna het inburgeringsexamen gaan doen, daarbij moet je dan ook nog je MVV aanvragen.
Of zijn dat van die mensen die denken dat zo een aanvraag in een aantal weken geregeld is?

Gebruikersavatar
Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 137
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2012, 12:10
Locatie: Amsterdam

Re: geslaagd voor haar inburgeringsexamen

#17 Bericht door Casper » zaterdag 22 november 2014, 12:52

Ashley schreef:Dat is inderdaad vervelend.
Wat ik alleen niet snap is dat er mensen zijn die eerst een ticket kopen en daarna het inburgeringsexamen gaan doen, daarbij moet je dan ook nog je MVV aanvragen.
Of zijn dat van die mensen die denken dat zo een aanvraag in een aantal weken geregeld is?
Dat vermoeden heb ik ook. Misschien laten die mensen zich leiden door ervaringen van mensen zoals Genesis (niet negatief bedoeld, iedereen is een vlotte afwikkeling gegund :thumbsup: ) die het geluk mee hebben. Mensen die er langer over doen zullen hun zaakjes wel niet op orde hebben. Tot ze zelf in de lottoballenmolen van de IND terecht komen....

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: geslaagd voor haar inburgeringsexamen

#18 Bericht door genesis » zaterdag 22 november 2014, 21:55

Casper schreef:
Ashley schreef:Dat is inderdaad vervelend.
Wat ik alleen niet snap is dat er mensen zijn die eerst een ticket kopen en daarna het inburgeringsexamen gaan doen, daarbij moet je dan ook nog je MVV aanvragen.
Of zijn dat van die mensen die denken dat zo een aanvraag in een aantal weken geregeld is?
Dat vermoeden heb ik ook. Misschien laten die mensen zich leiden door ervaringen van mensen zoals Genesis (niet negatief bedoeld, iedereen is een vlotte afwikkeling gegund :thumbsup: ) die het geluk mee hebben. Mensen die er langer over doen zullen hun zaakjes wel niet op orde hebben. Tot ze zelf in de lottoballenmolen van de IND terecht komen....
We hebben pas een ticket gekocht toen we het MVV stempel in het pasport fysiek in handen hadden en niet eerder. ;)

En ik denk inderdaad dat een gedegen voorbereiding met (veel) ondersteunend bewijs (zoals papieren van commitment denk aan Lev.verz gesloten al ruim een jaar voordat de MVV werd aangevraagt), een MVV aanvraag zeer toegangkelijker maakt en sneller is af te handelen en omdat wij aantoonbaar in de afgelopen 1,5 jaar van onze relatie zeer regelmatig samen zijn geweest voor periodes van enkele weken (vaak met een interval van 2 tot 5 weken) en dat we een gedegen toekomstplanning hadden bijgeleverd hoe we onze gezamelijke toekomst willen gaan opbouwen, dit best wel eens de doorslag heeft kunnen geven tot toekenning binnen 3 weken.

De IND vertelde mij wel dat als een referent grotendeels een 'internet' relatie heeft, dat ze nogal kritisch zijn mbt tot toekenning, of tewel meer inzicht in de aanvraag willen verkrijgen, wat op zich denk ik best te begrijpen is.... Ook 'extreme'leeftijdsverschillen roept bij de IND bedenkingen op gaven ze mij aan.

Maar ik kan slechts buigen op 1 ervaring hieromtrend en dat zal ook de enige keer zijn dat ik dit doe (in de basis is het een lastig 'verhaal' een relatie met iemand die geografisch, cultureel, economisch behoorlijk verschilt, maar niet onmogelijk, maar toch......) , want heb nooit gezocht en geambieerd een relatie met een buitenlandse vrouw, het kwam zo op ons pad en voor liefde loop ik niet weg, dat valt me maar weinig ten deel in het leven en ben er dus voor gegaan, 'thats it'.

Genesis

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”