Terug naar Nederland

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
bartjuh
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: maandag 17 maart 2014, 04:43

Terug naar Nederland

#1 Bericht door bartjuh » dinsdag 18 maart 2014, 03:57

Geachte Leden

Zelf ben Ik 23 jaar oud en woon en werk in Thailand ( Bangna) Ik werk nu ongeveer 1 jaar in Thailand en bevalt prima, Ik werk hier voor een Nederlands bedrijf, Heb ook een vriendin waar ik nu 2 jaar een relatie mee heb, Alleen wil ik denk ik in de toekomst weer terug naar Nederland vanwege pensioen opbouwen Enzo.. Alleen dan zou ik graag mijn vriendin willen meenemen alleen ik heb begrepen dat ik als ik voor haar de MVV aanvraag indien, Dat ik dan 1 jaar contract moet hebben alleen kan natuurlijk niet, Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor.?

Alvast Bedankt.!

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Terug naar Nederland

#2 Bericht door Hua Thale » dinsdag 18 maart 2014, 04:12

Het is allemaal nog veel erger Bart. :cry:

http://www.mvvaanvraag.nl/index.php/pro ... waardenmvv

O en nee geen oplossing of toch wel blijf lekker in Thailand met je vriendin.
Toekomst is zeker wat pensioen betreft zeer onduidelijk voor mensen van jou leeftijd.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Terug naar Nederland

#3 Bericht door Jim » dinsdag 18 maart 2014, 04:56

bartjuh schreef:Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor.?
de EU-route.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

bartjuh
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: maandag 17 maart 2014, 04:43

Re: Terug naar Nederland

#4 Bericht door bartjuh » dinsdag 18 maart 2014, 08:11

Jim schreef:
bartjuh schreef:Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor.?
de EU-route.

De Eu-route hoe gaat dat precies in ze werking.? Hoe moet ik dat allemaal doen of regelen,
of 2x een vliegticket kopen, en voor me vriendin visum voor 3 maanden regelen en dan vertrekken naar belgie.?
Ik heb geen flauw idee hoe dat in ze werking gaat, kunt u mij daar wat meer over vertellen.?

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Terug naar Nederland

#5 Bericht door Jim » dinsdag 18 maart 2014, 09:23

korte versie:
1. trouwen
2. ga saampjes op vakantie naar een land in de EU
3. schrijf je in, in duitsland/belgie (wel handig als je van te voren al een huisje hebt geregeld :) )
4. je hebt een week of 6 om aan te tonen dat je financieel voor jezelf kunt zorgen.
5. ontvang de verblijfskaarten
6. verhuis na 6 maanden naar nederland en doe de EU-toetsing

lange versie:
Duitsland-route
Belgie-route
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

bartjuh
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: maandag 17 maart 2014, 04:43

Re: Terug naar Nederland

#6 Bericht door bartjuh » dinsdag 18 maart 2014, 10:36

Jim schreef:korte versie:
1. trouwen
2. ga saampjes op vakantie naar een land in de EU
3. schrijf je in, in duitsland/belgie (wel handig als je van te voren al een huisje hebt geregeld :) )
4. je hebt een week of 6 om aan te tonen dat je financieel voor jezelf kunt zorgen.
5. ontvang de verblijfskaarten
6. verhuis na 6 maanden naar nederland en doe de EU-toetsing

lange versie:
Duitsland-route
Belgie-route

Bedankt Jim, Moet ik voor me vriendin dan ook een visum regelen als ik samen met haar naar belgie wil, Ik heb helemaal niks in belgie geen huis geen werk maar wel flink wat spaargeld, Als ik voor haar een visum regel ga ik dus naar belgie laat ons daar inschrijven zoek werk, blijf daar 6 maanden en ga dan naar Nederland.? is het verstandig als ik me vriendin de MVV cursus laat doen in Bangkok.?

bartjuh
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: maandag 17 maart 2014, 04:43

Re: Terug naar Nederland

#7 Bericht door bartjuh » dinsdag 18 maart 2014, 10:41

bartjuh schreef:
Jim schreef:korte versie:
1. trouwen
2. ga saampjes op vakantie naar een land in de EU
3. schrijf je in, in duitsland/belgie (wel handig als je van te voren al een huisje hebt geregeld :) )
4. je hebt een week of 6 om aan te tonen dat je financieel voor jezelf kunt zorgen.
5. ontvang de verblijfskaarten
6. verhuis na 6 maanden naar nederland en doe de EU-toetsing

lange versie:
Duitsland-route
Belgie-route

Bedankt Jim, Moet ik voor me vriendin dan ook een visum regelen als ik samen met haar naar belgie wil, Ik heb helemaal niks in belgie geen huis geen werk maar wel flink wat spaargeld, Als ik voor haar een visum regel ga ik dus naar belgie laat ons daar inschrijven zoek werk, blijf daar 6 maanden en ga dan naar Nederland.? is het verstandig als ik me vriendin de MVV cursus laat doen in Bangkok.?

Sorry voor de vele vragen, Maar vaak staat ergens anders een ander verhaal... Kan iemand mij precies vertellen wat ik allemaal zou moeten doen om samen naar Nederland te kunnen, via belgie.? Bedankt

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Terug naar Nederland

#8 Bericht door Jim » dinsdag 18 maart 2014, 12:48

bartjuh schreef: Bedankt Jim, Moet ik voor me vriendin dan ook een visum regelen als ik samen met haar naar belgie wil, Ik heb helemaal niks in belgie geen huis geen werk maar wel flink wat spaargeld, Als ik voor haar een visum regel ga ik dus naar belgie laat ons daar inschrijven zoek werk, blijf daar 6 maanden en ga dan naar Nederland.? is het verstandig als ik me vriendin de MVV cursus laat doen in Bangkok.?
ze heeft een visum nodig om te kunnen boarden op swampy airport.

zonder gaat ook wel maar dat is nogal ingewikkeld, ze moet dan samen met jou vliegen naar een, voor een thai, niet visumplichtig land, met een tussenstop in een EU land en dan daar uitstappen..
soms gaat dat soepel, maar soms ook niet.

makkelijker is een toeristenvisum aanvragen voor een honeymoon in de EU.

taalcursus is voor de verhuizing niet nodig want EU-ers (en derdelandse familieleden in 1ste lijn) zijn niet inburgeringsplichtig.
enige wat geeist mag worden bij inschrijving is:
1. huurcontract
2. huwelijksakte
3. ziektekostenverzekering
4. bewijs van inkomen (of voldoende spaargeld)

genoeg spaargeld hebben en zoeken naar werk is voldoende.
enige waar ze zekerheid over willen is dat je geen uitkering aanvraagt.

ik heb zelf de duitsland-route gedaan, want duitsers houden van hollanders en volgen netjes de EU-wetten en de belgen zijn zeikerds die toch al een hekel aan nederlanders hebben en je op alle mogelike manieren proberen tegen te werken.
bartjuh schreef:Kan iemand mij precies vertellen wat ik allemaal zou moeten doen om samen naar Nederland te kunnen, via belgie.? Bedankt
als je op de bovenstaande linkies klikt wordt het je stap voor stap uitgelegd door ervaringsexperts en mensen die nu op dit moment de routes volgen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

bartjuh
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: maandag 17 maart 2014, 04:43

Re: Terug naar Nederland

#9 Bericht door bartjuh » woensdag 19 maart 2014, 01:55

Jim schreef:
bartjuh schreef: Bedankt Jim, Moet ik voor me vriendin dan ook een visum regelen als ik samen met haar naar belgie wil, Ik heb helemaal niks in belgie geen huis geen werk maar wel flink wat spaargeld, Als ik voor haar een visum regel ga ik dus naar belgie laat ons daar inschrijven zoek werk, blijf daar 6 maanden en ga dan naar Nederland.? is het verstandig als ik me vriendin de MVV cursus laat doen in Bangkok.?
ze heeft een visum nodig om te kunnen boarden op swampy airport.

zonder gaat ook wel maar dat is nogal ingewikkeld, ze moet dan samen met jou vliegen naar een, voor een thai, niet visumplichtig land, met een tussenstop in een EU land en dan daar uitstappen..
soms gaat dat soepel, maar soms ook niet.

makkelijker is een toeristenvisum aanvragen voor een honeymoon in de EU.

taalcursus is voor de verhuizing niet nodig want EU-ers (en derdelandse familieleden in 1ste lijn) zijn niet inburgeringsplichtig.
enige wat geeist mag worden bij inschrijving is:
1. huurcontract
2. huwelijksakte
3. ziektekostenverzekering
4. bewijs van inkomen (of voldoende spaargeld)

genoeg spaargeld hebben en zoeken naar werk is voldoende.
enige waar ze zekerheid over willen is dat je geen uitkering aanvraagt.

ik heb zelf de duitsland-route gedaan, want duitsers houden van hollanders en volgen netjes de EU-wetten en de belgen zijn zeikerds die toch al een hekel aan nederlanders hebben en je op alle mogelike manieren proberen tegen te werken.
bartjuh schreef:Kan iemand mij precies vertellen wat ik allemaal zou moeten doen om samen naar Nederland te kunnen, via belgie.? Bedankt
als je op de bovenstaande linkies klikt wordt het je stap voor stap uitgelegd door ervaringsexperts en mensen die nu op dit moment de routes volgen.

Ok dus als ik het goed begrijp moet ik voor me vriendin een visum regelen om op vakantie te gaan bijvoorbeeld, Ik heb 20000 spaargeld is dat voldoende denk je.? Als ik in belgie aankom moet ik daar opzoek naar een huis of kamer, ons daar samen inschrijven, Misschien ook een baan zoeken, Na hoeveel tijd kan ik Nederland binnen treden.? En dat wij daar ook samen kunnen blijfen.?

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Terug naar Nederland

#10 Bericht door Jim » woensdag 19 maart 2014, 06:43

bartjuh schreef:Ok dus als ik het goed begrijp moet ik voor me vriendin vrouw een visum regelen om op vakantie te gaan bijvoorbeeld,
20k spaargeld is ruim voldoende.
volgens de EU is er geen minimum termijn, maar volgens de IND moet jullie minimaal 6 maanden in belgie hebben gewoond.

om te veel stress te voorkomen kan je beter de termijn van de IND aanhouden en de belgieroute duurt sowieso langer.
de duitsers zijn veel vlotter.

woonruimte zou ik van te voren regelen.
je kan je niet inschrijven zonder huurcontract en zonder in te schrijven is je meissie (na het verlopen van het toeristenvisum) gewoon illegaal in de EU en kan dan uitgezet worden.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

bartjuh
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: maandag 17 maart 2014, 04:43

Re: Terug naar Nederland

#11 Bericht door bartjuh » woensdag 19 maart 2014, 06:50

Jim schreef:
bartjuh schreef:Ok dus als ik het goed begrijp moet ik voor me vriendin vrouw een visum regelen om op vakantie te gaan bijvoorbeeld,
20k spaargeld is ruim voldoende.
volgens de EU is er geen minimum termijn, maar volgens de IND moet jullie minimaal 6 maanden in belgie hebben gewoond.

om te veel stress te voorkomen kan je beter de termijn van de IND aanhouden en de belgieroute duurt sowieso langer.
de duitsers zijn veel vlotter.

woonruimte zou ik van te voren regelen.
je kan je niet inschrijven zonder huurcontract en zonder in te schrijven is je meissie gewoon illegaal in de EU en kan dan uitgezet worden.
Ok dus de Duitse route die raad u mij aan, Zou ik eerst van te voren een kamer of huisje moeten zoeken in duitseland, bij aankomst allebei in schrijven in duitseland, Daarna 2x vliegticket kopen, Alleen volgens mij is het niet zo makkelijk om daar een baan te vinden of zie ik dat verkeerd.?

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Terug naar Nederland

#12 Bericht door Jim » woensdag 19 maart 2014, 07:43

Ik weet het niet want ik heb er niet gewerkt.
Ik had ook voldoende spaargeld en me ingeschreven bij een uitzendbureau tje net over de grens in nederland.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

bartjuh
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: maandag 17 maart 2014, 04:43

Re: Terug naar Nederland

#13 Bericht door bartjuh » woensdag 19 maart 2014, 08:18

Jim schreef:Ik weet het niet want ik heb er niet gewerkt.
Ik had ook voldoende spaargeld en me ingeschreven bij een uitzendbureau tje net over de grens in nederland.

En hoelang heeft alles bij u geduurd.? Voordat je weer terug kon naar Nederland.?
Op welke kosten zou alles totaal neer komen denk je.?

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Terug naar Nederland

#14 Bericht door Jim » woensdag 19 maart 2014, 09:20

ik heb er 7 maanden "gewoond".
dus 7 maanden huur, gas en licht a 500 p/m, plus makelaarskosten.
laten we zeggen rond de 4.000 euro?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Terug naar Nederland

#15 Bericht door ron » woensdag 19 maart 2014, 13:08

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”