Immigratie-advies diensten in Thailand

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
brotoscience
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: vrijdag 08 november 2013, 01:16

Immigratie-advies diensten in Thailand

#1 Bericht door brotoscience » zaterdag 09 november 2013, 01:02

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om mijn thaise vriendin naar hier over te halen voor een maand. Ik heb de nodige documenten naar haar verstuurd en zij moet nu daarmee naar de ambassade gaan. Dit is voor haar allemaal nieuw (voor mij ook trouwens) en ze lijkt er moeilijkheden mee te hebben wat ze precies allemaal moet doen (heeft ze papieren van haar woonplaats nodig ? Papieren van haar werk, gezinssamenstelling, vliegticket, etc.).
Daarom vroeg ik mij af: ze zal vast en zeker niet de eerste thaise meisje zijn die met dergelijke vragen zit. Dus vermoed ik dat er hiervoor in thailand instanties bestaan die daarin tegemoet komen, een soort reisadvies organisaties specifiek om een visa te kunnen verkrijgen.

Dus mijn vraag naar jullie: kennen jullie zo'n organisatie ? Liefst een betrouwbare en met ervaring ? Een persoon die al de procedure heeft verlopen om een Belgische visa te verkrijgen (en mss ook zelf nederlands spreekt zodat ik makkelijker met hem/haar kan communiceren).

Bij voorbaat dank en vriendelijke groeten!


edit: ohja, ik heb via google gezocht met allerlei zoektermen (belgium visa help for thai vb), maar geen geluk daarin.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Immigratie-advies diensten in Thailand

#2 Bericht door stevenl » zaterdag 09 november 2013, 01:32

Ik ken geen bureaus, doe het altijd zelf.

Het gaat eigenlijk maar om 1 ding: ze willen zeker zijn dat ze teruggaat. Dus: jij stelt je daarvoor garant, en zij toont aan dat ze binding met Thailand heeft: werk, grondbezit, familie, kinderen, geld, etc.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Immigratie-advies diensten in Thailand

#3 Bericht door Henk Korat » zaterdag 09 november 2013, 04:47

Kijk eens op deze site. Is niet goedkoop, maar mijn ervaringen zijn goed.

http://www.thaiconnection.nl/
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Immigratie-advies diensten in Thailand

#4 Bericht door prajak » zaterdag 09 november 2013, 10:30

Kijk eens bij thailandforum.be, een forum voor Vlamingen.

Je bent hier net zo welkom hoor ! Maar daar zit knowhow juist voor Vlamingen en over België.

brotoscience
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: vrijdag 08 november 2013, 01:16

Re: Immigratie-advies diensten in Thailand

#5 Bericht door brotoscience » dinsdag 07 januari 2014, 03:59

Stel dat de visa niet doorgaat (zou ik tenlaatste op 11 januari te horen krijgen), is dit een voldoende reden voor de annulatieverzekering ?
Kheb het ticket gekocht van cheaptickets en tis niet van een low-cost vlucht.

Als cheaptickets de 'visa argument' niet accepteren, hoe zou ik het best wel aanpakken dan om toch mijn vliegtuiggeld terug te krijgen ?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Immigratie-advies diensten in Thailand

#6 Bericht door stevenl » dinsdag 07 januari 2014, 04:10

brotoscience schreef:Stel dat de visa niet doorgaat (zou ik tenlaatste op 11 januari te horen krijgen), is dit een voldoende reden voor de annulatieverzekering ?
Kheb het ticket gekocht van cheaptickets en tis niet van een low-cost vlucht.

Als cheaptickets de 'visa argument' niet accepteren, hoe zou ik het best wel aanpakken dan om toch mijn vliegtuiggeld terug te krijgen ?
Nee. Daarom moet je een reservering tonen bij aanvraag van het visum en bij ontvangst van het visum het definitieve ticket. Ticket kopen voordat het visum is goedgekeurd is niet slim. Indien niet goedgekeurd heb je dat geld weggegooid.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Immigratie-advies diensten in Thailand

#7 Bericht door prajak » dinsdag 07 januari 2014, 04:10

Annuleringsverzekering

Lees de kleine lettertjes eens na in de annuleringsverzekering. Als het er in staat dan krijg je jouw geld terug. Staat het er niet in dan zul je een beroep moeten doen op hun coulance.

Vliegclub

Lukt dat niet dan ben je het geld kwijt of moet je proberen het ticket via de vliegclub of het reisbureau aan een andere persoon te verkopen, als dat kan tenminste.....

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Immigratie-advies diensten in Thailand

#8 Bericht door stevenl » dinsdag 07 januari 2014, 04:19

prajak schreef:Annuleringsverzekering

Lees de kleine lettertjes eens na in de annuleringsverzekering. Als het er in staat dan krijg je jouw geld terug. Staat het er niet in dan zul je een beroep moeten doen op hun coulance. <snip>
Geen enkele kans. Er staat gegarandeerd in dat de verzekerde zelf moet zorgen voor geldig visa/paspoort.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Immigratie-advies diensten in Thailand

#9 Bericht door prajak » dinsdag 07 januari 2014, 04:28

O jee..... Tja, dan coulance vragen of het ticket verkopen, als dat kan..... En dat kan niet overal.... Jammer.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Immigratie-advies diensten in Thailand

#10 Bericht door Ashley » dinsdag 07 januari 2014, 06:31

Ik snap dat ticket verhaal niet helemaal.
Ik heb nog nooit een ticket of een optie van een ticket laten zien. Een familielid van mij werkt bij de IND en die heeft dit ook afgeraden, eerst je visum daarna een ticket kopen.

De keren daarna hebben we wel een ticket gekocht maar dat deden we omdat we zeker wisten dat het vervolg visum werd afgegeven.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Immigratie-advies diensten in Thailand

#11 Bericht door stevenl » dinsdag 07 januari 2014, 06:47

Ashley schreef:Ik snap dat ticket verhaal niet helemaal.
Ik heb nog nooit een ticket of een optie van een ticket laten zien. Een familielid van mij werkt bij de IND en die heeft dit ook afgeraden, eerst je visum daarna een ticket kopen.

De keren daarna hebben we wel een ticket gekocht maar dat deden we omdat we zeker wisten dat het vervolg visum werd afgegeven.
Van de site van VFS die de visa aanvragen afhandelt (vet gedrukt is van mij):

Necessary documents for a Schengen visa for Tourism:

Passport (valid for at least 3 months after your return).
Two passport pictures, 5 x 3 cm (2 inches), white background.
Completed and signed Schengen visa application form.
Medical Travel Health insurance, coverage minimum 30.000 Euro or equivalent amount in Baht.
Detailed travel itinerary
Documents proving sufficient means for the entire visit such as bank statement or copy of bank book. The means should be equivalent to 34 EURO per day.
Copy of hotel reservations for the entire trip (also other Schengen countries) and flight booking (The Embassy advises you not make any payment for hotel accommodations or flight tickets before you are granted a visa).
1 copy of all documents mentioned above (passport: pages with passport photograph and personal data and previous visas)
Visa handling fee of the equivalent to 60 Euro has to be paid in cash in THB at the current exchange rate.
Letter of employment or other proof of employment e.g. Business Registration

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Immigratie-advies diensten in Thailand

#12 Bericht door Ashley » dinsdag 07 januari 2014, 06:59

Dat is duidelijk. Alleen ikzelf heb dat op deze manier op advies gedaan van.....
Nooit een probleem geweest. Op de ambassade hebben ze er toen ook niet om gevraagd.

brotoscience
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: vrijdag 08 november 2013, 01:16

Re: Immigratie-advies diensten in Thailand

#13 Bericht door brotoscience » vrijdag 17 januari 2014, 11:08

Stel dat de visa aanvaard wordt, krijgt zij enkel het teweten of neemt de ambassade ook contact op met mij (ze hebben mn email en telefoon nummer)

En is het mogelijk dat ik in deze fase ook de visa kan annuleren (nog voor het visa is uitgegeven of als de visa al is toegekend).

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Immigratie-advies diensten in Thailand

#14 Bericht door ron » vrijdag 17 januari 2014, 11:12

brotoscience schreef:Stel dat de visa aanvaard wordt, krijgt zij enkel het teweten of neemt de ambassade ook contact op met mij (ze hebben mn email en telefoon nummer)

En is het mogelijk dat ik in deze fase ook de visa kan annuleren (nog voor het visa is uitgegeven of als de visa al is toegekend).
Je staat " vast" in je schoenen BS............ [|(
Weet je nu eigenlijk wel WAT je wil,of ben je er nog niet helemaal uit?
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

brotoscience
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: vrijdag 08 november 2013, 01:16

Re: Immigratie-advies diensten in Thailand

#15 Bericht door brotoscience » vrijdag 17 januari 2014, 11:25

nr van belgische ambassade in bangkok
Mobile : 66 (0) 81 833 99 87


ik probeer deze nummer te bellen (066 0 81 833 99 87) maar krijg vermelding dat dit oproep nummer niet bestaat.

Typ ik het fout in ??

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”