adoptie thais kind

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: adoptie thais kind

#16 Bericht door serpay » vrijdag 27 september 2013, 12:09

klopt ben is zo geregeld
mijn vrouw moet daarvoor tekenen en ik moet me afzijdig houden.
pas in duitsland beginnen met herkenning van kind enz...
vader is er, niet kind is door een verkrachting van moeders ter wereld gekomen.
staat ook in de officiele papieren.
we zullen zien maar de draaiende papier molen gaat op het moment erg snel in thailand.
ik verwacht later meer problemen met vertalingen en legalisaties van de documenten.
dit zullen we dan wel merken volgende maand.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: adoptie thais kind

#17 Bericht door RuudThai » vrijdag 27 september 2013, 17:18

Ben schreef:
De Adoptie van Thai naar Thai is in een dag gerereld als alle documenten gereed zijn
De partijen in stemmen en tekenen + 1 getuige .
Als het hier zó makkelijk gaat kan ik me voorstellen waarom de Nederlandse wet niet zonder meer een Thaise adoptie accepteert en staat op een eigen adoptieprocedure.
En ik kan me ook niet voorstellen dat Duitsland veel gemakkelijker is, want dat land is ook deelnemer aan het Haags Adoptieverdrag. Daarin staan alle voorwaarden waaraan een adoptie moet voldoen om in een deelnemend land erkend te worden.
Het Haags Adoptieverdrag kent tenminste 2 gradaties in adopties: landen met een sterke adoptie en landen met een zwakke adoptie. Een sterke adoptie wordt zonder meer overgenomen maar een zwakke adoptie moet gevolgd worden door een procedure in het land waar de geadopteerde naar toe gaat.
Thailand staat op de lijst van landen met een zwakke adoptie, dus zal er voor een volledige adoptie nog een rechtsprocedure moeten volgen in Duitsland.

Dat Haags Adoptieverdrag is er o.a. gekomen omdat er voordien nogal wat misbruik werd gepleegd van de adoptieregels. Mensenhandel, kinderverkoop, kinderprostitutie kwamen regelmatig voor. En als je ziet hoe het dan volgens Ben in Thailand is geregeld is daar ook alle ruimte voor! :evil:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: adoptie thais kind

#18 Bericht door Ben » vrijdag 27 september 2013, 17:48

RuudThai schreef:
Ben schreef:
De Adoptie van Thai naar Thai is in een dag gerereld als alle documenten gereed zijn
De partijen in stemmen en tekenen + 1 getuige .
Als het hier zó makkelijk gaat kan ik me voorstellen waarom de Nederlandse wet niet zonder meer een Thaise adoptie accepteert en staat op een eigen adoptieprocedure.
En ik kan me ook niet voorstellen dat Duitsland veel gemakkelijker is, want dat land is ook deelnemer aan het Haags Adoptieverdrag. Daarin staan alle voorwaarden waaraan een adoptie moet voldoen om in een deelnemend land erkend te worden.
Het Haags Adoptieverdrag kent tenminste 2 gradaties in adopties: landen met een sterke adoptie en landen met een zwakke adoptie. Een sterke adoptie wordt zonder meer overgenomen maar een zwakke adoptie moet gevolgd worden door een procedure in het land waar de geadopteerde naar toe gaat.
Thailand staat op de lijst van landen met een zwakke adoptie, dus zal er voor een volledige adoptie nog een rechtsprocedure moeten volgen in Duitsland.

Dat Haags Adoptieverdrag is er o.a. gekomen omdat er voordien nogal wat misbruik werd gepleegd van de adoptieregels. Mensenhandel, kinderverkoop, kinderprostitutie kwamen regelmatig voor. En als je ziet hoe het dan volgens Ben in Thailand is geregeld is daar ook alle ruimte voor! :evil:
Mijn vrouw heeft de zoon van haar broer geadopteerd.
Vader en moeder van het kind stemmen toe, documenten geregeld 1 getuige
2 uur s'middags op het department 2.30 Klaar!
Broer is inmiddels overleden en de moeder is wel in Thailand maar kan er nog steeds niet voor zorrgen en leeft als Robin Hood, dat kind is wel beter af .
Was er geen adoptie geweest was hij in een of ander te huis beland en daar was hij zeker niet beter af geweest .

Wat is er volgens Ned dan zwak aan zo'n adoptie ?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: adoptie thais kind

#19 Bericht door RuudThai » vrijdag 27 september 2013, 18:01

Ben schreef: Mijn vrouw heeft de zoon van haar broer geadopteerd.
Vader en moeder van het kind stemmen toe, documenten geregeld 1 getuige
2 uur s'middags op het department 2.30 Klaar!
Broer is inmiddels overleden en de moeder is wel in Thailand maar kan er nog steeds niet voor zorrgen en leeft als Robin Hood, dat kind is wel beter af .
Was er geen adoptie geweest was hij in een of ander te huis beland en daar was hij zeker niet beter af geweest .

Wat is er volgens Ned dan zwak aan zo'n adoptie ?
Nou, precies wat jij daarboven beschrijft! Het voldoet totaal niet aan de minimale eisen die er in westerse landen aan een adoptie worden gesteld. Er zijn geen garanties hoe het kind terecht komt want daar is geen onderzoek naar verricht. En in Nederland (en de andere landen die aangesloten zijn bij het Haags Adoptieverdrag) is het een gerechtelijke procedure omdat daarna pas een adoptie-akte kan worden opgemaakt bij de gemeente wat nodig is om de rechtsgevolgen van de adoptie te bevestigen.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: adoptie thais kind

#20 Bericht door Ben » vrijdag 27 september 2013, 18:34

RuudThai schreef:
Ben schreef: Mijn vrouw heeft de zoon van haar broer geadopteerd.
Vader en moeder van het kind stemmen toe, documenten geregeld 1 getuige
2 uur s'middags op het department 2.30 Klaar!
Broer is inmiddels overleden en de moeder is wel in Thailand maar kan er nog steeds niet voor zorrgen en leeft als Robin Hood, dat kind is wel beter af .
Was er geen adoptie geweest was hij in een of ander te huis beland en daar was hij zeker niet beter af geweest .

Wat is er volgens Ned dan zwak aan zo'n adoptie ?
Nou, precies wat jij daarboven beschrijft! Het voldoet totaal niet aan de minimale eisen die er in westerse landen aan een adoptie worden gesteld. Er zijn geen garanties hoe het kind terecht komt want daar is geen onderzoek naar verricht. En in Nederland (en de andere landen die aangesloten zijn bij het Haags Adoptieverdrag) is het een gerechtelijke procedure omdat daarna pas een adoptie-akte kan worden opgemaakt bij de gemeente wat nodig is om de rechtsgevolgen van de adoptie te bevestigen.
Er zijn geen garanties hoe het kind terecht komt want daar is geen onderzoek naar verricht
Bij het regelen van die Documenten komt ook dat hier aan bod en er wordt wel terdege gekeken waar het kind heen gaat, Als het kind al in een onstabile sutuatie zit (Details houd ik achterwege)
En het kan in een na de adoptie stabile situatie komen en veel betere kansen heeft om zich te ontwikkelen en op te groeien, is men maar wat blij dat er iemand is die dat op zich neemt .
Velen kiezen niet eens voor een adoptie maar in Thailand zijn zoveel kinderen die door Oma Opa broer zus of zelfs Oom en Tante worden opgevoed Alles beter dan een tehuis of een vreemd pleeg gezin .
In Nederland komen wezen in te huizen en pleeg gezinnen en daar gaat ook heel veel mis .

Het gaat hier in Thailand om het welzijn van de kinderen en vult men dat op een zo goed mogelijke manier in op hun manier.

De regels en zeker de bedragen die er in Nederland mee gemoeid zijn zijn ook geen garanties ,dan uitsluitend de salarisen voor de ambtenaren die ermee gemoeid zijn.
Waar hoor ik zo vaak dat er in Nederland veel te laat iets is geconstateerd of ingegrepen of dat er problemen in het gezin zijn maar er niets gebeurd

Wat doen die hulpverleners eigenlijk daar ?

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: adoptie thais kind

#21 Bericht door Gardensafari » vrijdag 27 september 2013, 20:53

Ben schreef: Wat doen die hulpverleners eigenlijk daar ?
Hun best.
Kindermishandeling is van alle tijden en van alle landen.
En in Thailand zeker niet minder dan in Nederland. Wel minder gedocumenteerd.

Wel zijn familiebanden in Thailand sterker.
Veel kinderen die wees worden of iets dergelijks schuiven gewoon door in de familie.
Was vroeger in Nederland ook heel gewoon (bijvoorbeeld in de tijd van de Spaanse griep), maar nu niet meer.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Dawny
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zaterdag 09 mei 2015, 17:02

Re: adoptie thais kind

#22 Bericht door Dawny » maandag 03 augustus 2015, 10:45

Wat ik heb begrepen kan je familiepleegzorg doen. (hier heb je het voogdij papier voor nodig, geregeld in thailand) > formulier 7018 van de IND
Na 1 jaar kun je naar een nederlandse familierecht advocaat welke het omzet in adoptie.
(enige papier wat daarvoor nodig is is dat de vader en moeder afstand hebben gedaan)

Wij zijn nu opzoek naar een thaise advocaat welke voor ons het voogdij papier wilt regelen. Kan iemand ons daar mee helpen?

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”