Getrouwd met een Thaise vrouw?

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#16 Bericht door ron » donderdag 31 januari 2013, 01:07

Wij voldoen OOK aan de voorwaarden,zoals wel meer in Nederland,echter geen belangstelling.
In Nederland wonen ongeveer 10.000 mensen van Thaise afkomst.
Zij bezoeken de Thaise tempels, hebben bijeenkomsten rond Thaise feestdagen als Songkran en Loi Kratong.
Daarnaast worden regelmatig Thaise beurzen en festivals gehouden, zodat de Nederlander ook kennis kan nemen van Thailand.

Lijkt mij voor Michelle een unieke gelegenheid om daar haar beoogde doel te kunnen vinden.
Denk dat zeker 60% aan haar eisen voldoen.(eerder getrouwd met NL-vrouw,kinderen uit dat huwelijk,nu getrouwd met Thaise,etc.)

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#17 Bericht door RuudThai » donderdag 31 januari 2013, 05:31

Het aantal Thaise mensen in Nederland is als je puur degenen met alleen de Thaise nationaliteit rekent wel ongeveer 10.000 (dat is het al jaren), maar als je er de tot Nederlander genaturaliseerde Thai en de kinderen met dubbele nationaliteit bij rekent dan kom je gauw tot een 30.000.
Want wij Nederlanders 'importeren' al vele jaren onze partners uit Thailand.... ;) :giggle:

Ja, Michelle kan ook goed terecht in Nederland neem ik aan. Ze kan de Thaise tempel in Waalwijk bezoeken en mogelijk daar mensen treffen die positief tegenover medewerking staan.

Michelle44
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 29 januari 2013, 15:29

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#18 Bericht door Michelle44 » dinsdag 05 februari 2013, 10:10

Klopt, ze hoeft niet per se Nederlands te spreken. Het is uiteraard fijner om ook met de vrouw te kunnen praten, maar het gaat me voornamelijk om de ervaringen van de man. Ook ben ik inderdaad specifiek op zoek naar een stel woonachtig in Nederland, dit had ik niet duidelijk genoeg vermeld!

Michelle44
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 29 januari 2013, 15:29

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#19 Bericht door Michelle44 » dinsdag 05 februari 2013, 10:12

De Thaise tempel in Waalwijk is een goede tip, bedankt. Echter, vraag ik me af in hoeverre Nederlandse mannen meegaan naar de tempel?

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#20 Bericht door Pieter » dinsdag 05 februari 2013, 10:17

Michelle44 schreef:De Thaise tempel in Waalwijk is een goede tip, bedankt. Echter, vraag ik me af in hoeverre Nederlandse mannen meegaan naar de tempel?
Les 1 thaise vrouwen : Ja de mannen gaan/moeten mee

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#21 Bericht door RuudThai » dinsdag 05 februari 2013, 10:26

Klopt, maar bovendien hebben de meeste Thaise vrouwen geen Nederlands rijbewijs.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#22 Bericht door driver » dinsdag 05 februari 2013, 10:48

Pieter schreef:
Michelle44 schreef:De Thaise tempel in Waalwijk is een goede tip, bedankt. Echter, vraag ik me af in hoeverre Nederlandse mannen meegaan naar de tempel?
Les 1 thaise vrouwen : Ja de mannen gaan/moeten mee

Pieter
Les 2....de Nederlandse mannen moeten niks als ze dat niet willen want ik stap geen enkele tempel binnen op commando.
1,5 jaar in Nederland en Suk taalt er niet naar om naar Waalwijk te gaan wat niet betekent dat we er niet heen zullen gaan ooit, een keer..
2 weken Thailand onlangs....0,0 Tempels binnengeweest zowel Suk als ik.

Tempelbezoek en alles eromheen wordt vaak gezien als iets dat moet en omdat het hoort uit geloofsovertuiging oid.
Blijkbaar heeft Suk er nu geen behoefte meer aan en ging ze voorheen ook omdat het ...zo hoorde?
Suk begint op een farang te lijken nu ze hier is :mrgreen:

gr driver
Laatst gewijzigd door driver op dinsdag 05 februari 2013, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#23 Bericht door jomel17 » dinsdag 05 februari 2013, 12:29

Op feestdagen gaan mijn vrouw en ik wel naar Waalwijk.
Meestal komen we daar bekenden tegen.
De mannen blijven vaak op het terrein wat drinken en kletsen terwijl de vrouwen hun ding doen in de tempel. [|)
หลงรัก

Michelle44
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 29 januari 2013, 15:29

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#24 Bericht door Michelle44 » dinsdag 05 februari 2013, 22:54

Oke, bedankt. Ik ben weer wat wijzer geworden dankzij dit forum...!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#25 Bericht door driver » dinsdag 05 februari 2013, 23:17

Michelle44 schreef:Oke, bedankt. Ik ben weer wat wijzer geworden dankzij dit forum...!
Lees diverse topics hier en je wordt heel veel wijzer denk ik :mrgreen:

gr driver

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#26 Bericht door Duncan » woensdag 06 februari 2013, 13:16

Het blijven vrouwen, waar je ze ook vandaan haalt, met al hun plussen en minnen.
Effectief houdt dat dus in dat ze hun zin krijgen, linksom of rechtsom, al is het bij de Thaise vrouw over het algemeen wat subtieler en zit er meer een gedachte achter ( als: haar man is haar visitekaartje en eventuele onvolkomendheden stralen op haar af en zorgen voor gezichtsverlies c.q. lage status, iets wat alleen gecompenseerd kan worden met een bovengemiddelde hoeveelheid geld ).
Desalniettemin voel ik me een stuk prettiger bij Mevrouw Duncan dan dat ik me bij Nederlandse vrouwen doe, omdat de Thaise vrouwelijkheid nog niet is kapotgeemancipeerd en "vrouw zijn" niet als minderwaardig wordt gezien.
Duidelijk? :mrgreen:

Gebruikersavatar
bantakokennerkhorat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 236
Lid geworden op: maandag 11 mei 2009, 18:55
Locatie: Overijssel-Khorat

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#27 Bericht door bantakokennerkhorat » woensdag 06 februari 2013, 13:37

Ik ben het wel met driver eens in de 16 jaar dat mijn vrouw nu in Nederland woont is mijn vrouw 1 keer in Waalwijk geweest niet alleen maar zonder mij omdat ik moest werken.
Ik heb al een aantal keren aangegeven om eens een bezoek te brengen aan de tempel in Waalwijk maar ze wil er niet eens meer naar toe. Dus hoe Pieter en RuudThai er met hun wijsheid bij komen dat de mannen mee moeten snap ik niet.
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#28 Bericht door driver » woensdag 06 februari 2013, 14:04

bantakokennerkhorat schreef:Ik ben het wel met driver eens in de 16 jaar dat mijn vrouw nu in Nederland woont is mijn vrouw 1 keer in Waalwijk geweest niet alleen maar zonder mij omdat ik moest werken.
Ik heb al een aantal keren aangegeven om eens een bezoek te brengen aan de tempel in Waalwijk maar ze wil er niet eens meer naar toe. Dus hoe Pieter en RuudThai er met hun wijsheid bij komen dat de mannen mee moeten snap ik niet.
En zo ken ik er nog wel wat die hun Thaise boedha gewoontes wat aan de kant zetten nu ze hier zijn.
Suk praat er ook nooit over en dat is echt niet omdat ze misschien denkt dat ik toch niet wil gaan oid want ik heb het haar al een paar keer voorgesteldt om te gaan en ook een Thais vrouwtje bij ons in de buurt heeft het al gevraagt maar tot nu toe geen reactie om te gaan.
Pieter en Ruudthai wonen in Thailand en daar zitten ze er midden in dus vandaar misschien hun denkwijze of ervaringen.

gr driver

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#29 Bericht door Duncan » woensdag 06 februari 2013, 14:22

Driver,
ik denk dat dat komt omdat de sociale druk wegvalt en ze zich vrijer voelen in hun doen en laten.
Of, en dat is ook mogelijk, ze weet dat jij er niet om geeft en past zich aan jou aan.
Vul zelf maar in, ik weet soms ook nog steeds niet of Mevrouw Duncan ergens zin in heeft of dat ze er zin in maakt en heb het wel afgeleerd om 5 tot 10 minuten door te vragen. Word ik moe van :Whistle:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#30 Bericht door driver » woensdag 06 februari 2013, 15:02

Duncan schreef:Driver,
ik denk dat dat komt omdat de sociale druk wegvalt en ze zich vrijer voelen in hun doen en laten.
Of, en dat is ook mogelijk, ze weet dat jij er niet om geeft en past zich aan jou aan.
Vul zelf maar in, ik weet soms ook nog steeds niet of Mevrouw Duncan ergens zin in heeft of dat ze er zin in maakt en heb het wel afgeleerd om 5 tot 10 minuten door te vragen. Word ik moe van :Whistle:
Hoi Duncan.

Nav een reactie van RuudThai ri mij in het..wat zou je doen ..topic even met Sukanya gepraat en wat dingen uitgelegt/gevraagt.

In Thailand ging ze ook niet zo vaak naar een tempel, meestal als ze vrij was en bij haar moeder op bezoek was of met wat collegaas van Seagate .
Nu ze in Nederland is heb ik echt al meerdere keren gevraagt wil je naar Waalwijk maar steevast is het of nee, of misschien een keer.
Als we zoals onlangs in Thailand zijn begint ze er ook niet over en is ze tijdens het bezoek aan familie/moeders in C.Bury ook geen tempel ingeweest en dat had ze best kunnen doen met haar familie zonder mij .
Dus ik denk toch echt dat het niets te doen heeft met aanpassen aan mij maar meer dat ze het zelf gewoon niet interesant vindt ?

En dat moe worden van mevr Duncan :mrgreen: ....Suk komt gewoon nooit met een vraag om ergens heen te gaan dat moet van mij afkomen en vaak vindt ze dat prima mede omdat alles natuurlijk nieuw is voor haar .
Ze gaat wel zelf en vaak zonder overleg boodschappen doen, naar het dorp wat winkels kijken, naar de dokter, gewoon de dagelijkse dingetjes dan.

Suk is gewoon blij dat ze hier is en met mij iets kan opbouwen , voor me kan zorgen , met de motor wat andere landen kan ontdekken, met -7 gewoon op de fiets naar school maar als ik bijv. over 6 mnd besluit naar Thailand te verkassen gaat ze gewoon mee , wordt het Bulgarije idem dito.
Sommige begrijpen dat misschien niet maar 23 jaar alleen maar werken bij Seagate en iedere avond en ochtend alleen opstaan en weer werken en soms een dag vrij en nu ....vul zelf maar in zou ik zeggen.

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”