one way ticket van bkk naar dusseldorf of amsterdam

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ralfboot
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: vrijdag 25 februari 2011, 20:57

one way ticket van bkk naar dusseldorf of amsterdam

#1 Bericht door ralfboot » zaterdag 26 februari 2011, 10:48

hallo allemaal,

Ik heb een vraag over mijn thaise partner naar Nederland halen op basis van een MVV visum. Is dit mogelijk met een one way ticket? Doet de airline (LTU, china of eva) hier niet moeilijk over? en kan dit volgend de thaise douanne op het vliegveld?

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en me kan helpne,


groet,


Ralf

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: one way ticket van bkk naar dusseldorf of amsterdam

#2 Bericht door prajak » zaterdag 26 februari 2011, 12:45

Heb je de ambassade in BKK gebeld of een email gezonden ?

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: one way ticket van bkk naar dusseldorf of amsterdam

#3 Bericht door Akang » zaterdag 26 februari 2011, 13:19

Als je partner een visum krijgt krijgt ze een schengen visum dat is ook in Duitsland geldig, wel zullen ze haar vragen wat haar eindbestemming is, mijn partner is in Duitsland aangekomen met LTU in dusseldorf, geen probleem...
Even the longest journey starts with the first step...

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: one way ticket van bkk naar dusseldorf of amsterdam

#4 Bericht door Khon Neua » zaterdag 26 februari 2011, 13:27

ralfboot schreef:hallo allemaal,

Ik heb een vraag over mijn thaise partner naar Nederland halen op basis van een MVV visum. Is dit mogelijk met een one way ticket? Doet de airline (LTU, china of eva) hier niet moeilijk over? en kan dit volgend de thaise douanne op het vliegveld?

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en me kan helpne,


groet,


Ralf
waarom zou er moeilijk gedaan worden ? Mvv betekend dat je voorlopig in Nederland blijft dus retour boeken is overbodig. LTU vraagt niks extra voor een one way de meeste ander airlines wel.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: one way ticket van bkk naar dusseldorf of amsterdam

#5 Bericht door Edje » zaterdag 26 februari 2011, 13:37

ralfboot schreef:hallo allemaal,

Ik heb een vraag over mijn thaise partner naar Nederland halen op basis van een MVV visum. Is dit mogelijk met een one way ticket? Doet de airline (LTU, china of eva) hier niet moeilijk over? en kan dit volgend de thaise douanne op het vliegveld?

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en me kan helpne,


groet,


Ralf
Met een MVV hoeft er geen retour datum te zijn, anders dan bij een tourist visa.
Je mag met een enkeltje de EU in vliegen. http://www.airberlin.com (LTU) biedt de beste mogelijkheden. Bij China en Eva willen ze precies weten waarom je een enkeltje wilt boeken en moet uitleggen dat het om een MVV gaat. Tevens zijn de prijzen bij deze maatschappen onevenredig hoog voor een enkeltje.
Air Berlin vraagt nergens naar en de prijzen zijn stukken lager voor een enkeltje.
Bij AB kun je in NL boeken en het E-Ticket in PDF naar je partner mailen. Uiteraard moet het ter plaatse wel uitgeprint worden.
De Thaise douane zal het worst wezen, in DUS zien ze vanzelf dat je een geldig MVV hebt.
Ik wil er wel op wijzen dat je van alle papieren betreffende de aanvraag van het MVV kopiën moet maken en deze in de handbagage van je partner moet doen. Hier kan in DUS/AMS naar gevraagd worden.
Groetjes; Edje

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: one way ticket van bkk naar dusseldorf of amsterdam

#6 Bericht door Borowolf » zaterdag 26 februari 2011, 15:30

Wellicht niet ter zake doende in dit geval maar ik heb begrepen dat je voor een "vakantievisum" een visum moet hebben van het land waar je het eerste arriveert. Geen idee hoe dat met zo'n MVV zit maar ik wil het voor alle zekerheid toch maar even noemen.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: one way ticket van bkk naar dusseldorf of amsterdam

#7 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 26 februari 2011, 15:37

Borowolf schreef:Wellicht niet ter zake doende in dit geval maar ik heb begrepen dat je voor een "vakantievisum" een visum moet hebben van het land waar je het eerste arriveert. Geen idee hoe dat met zo'n MVV zit maar ik wil het voor alle zekerheid toch maar even noemen.
Ik heb al eens per mail deze vraag gesteld aan de NL ambassade in BKK en het antwoord was dat Thaise vrienden met een door de NL ambassade afgegeven (Schengen) visum via Dusseldorf zouden kunnen reizen om bij mij in NL de vakantie door te brengen.
Live your dream, don't dream your life.

ralfboot
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: vrijdag 25 februari 2011, 20:57

Re: one way ticket van bkk naar dusseldorf of amsterdam

#8 Bericht door ralfboot » zaterdag 26 februari 2011, 18:26

bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal eens op de site van air berlin gaan kijken. Moet ik echt alle documenten van de MVV advies aanvraag (80 pagina's) naar thailand per post sturen zodat mijn vrouw deze kan laten zien?

gr

Ralf

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: one way ticket van bkk naar dusseldorf of amsterdam

#9 Bericht door Borowolf » zaterdag 26 februari 2011, 18:34

Wouter_Udon schreef:
Borowolf schreef:Wellicht niet ter zake doende in dit geval maar ik heb begrepen dat je voor een "vakantievisum" een visum moet hebben van het land waar je het eerste arriveert. Geen idee hoe dat met zo'n MVV zit maar ik wil het voor alle zekerheid toch maar even noemen.
Ik heb al eens per mail deze vraag gesteld aan de NL ambassade in BKK en het antwoord was dat Thaise vrienden met een door de NL ambassade afgegeven (Schengen) visum via Dusseldorf zouden kunnen reizen om bij mij in NL de vakantie door te brengen.
Ah, goed om te weten.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: one way ticket van bkk naar dusseldorf of amsterdam

#10 Bericht door Ervee71 » zaterdag 26 februari 2011, 19:41

ralfboot schreef:bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal eens op de site van air berlin gaan kijken. Moet ik echt alle documenten van de MVV advies aanvraag (80 pagina's) naar thailand per post sturen zodat mijn vrouw deze kan laten zien?

gr

Ralf
Ik heb via een ander forum vernomen, dat air Berlin hier wel moeilijk over doet.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 19&t=91942

Viavia, van horen, is het geen probleem met ChinaAirlines, omdat de eindbestemming het land is waar jou vriendin zich wil gaan vestigen.
GETROUWD OP 24-08-2011

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: one way ticket van bkk naar dusseldorf of amsterdam

#11 Bericht door Edje » zondag 27 februari 2011, 12:59

Duitsland is een Schengen land en zal bij aankomst in bv DUS vanuit een NIET Schengen land alle papieren controleren volgens de Schengen voorwaarden. Ik wijs er nogmaals nadrukkelijk op dat alle papieren met betrekking tot de aanvraag MVV en goedkeuring MVV voorhanden moeten zijn, hier kan naar gevraagd worden bij de PP controle Is deze hindernis gepasseerd dan mag je vrij reizen naar/door alle Schengen landen, dus ook naar NL waar het verblijf zal zijn.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

Re: one way ticket van bkk naar dusseldorf of amsterdam

#12 Bericht door jennifer » maandag 28 februari 2011, 09:02

Ervee71 schreef:
ralfboot schreef:bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal eens op de site van air berlin gaan kijken. Moet ik echt alle documenten van de MVV advies aanvraag (80 pagina's) naar thailand per post sturen zodat mijn vrouw deze kan laten zien?

gr

Ralf
Ik heb via een ander forum vernomen, dat air Berlin hier wel moeilijk over doet.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 19&t=91942

Viavia, van horen, is het geen probleem met ChinaAirlines, omdat de eindbestemming het land is waar jou vriendin zich wil gaan vestigen.

Air Berlin is probleemloos, zusje van mijn man via Dus. naar Ned. gekomen.
Makkelijker en sneller.
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

ralfboot
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: vrijdag 25 februari 2011, 20:57

Re: one way ticket van bkk naar dusseldorf of amsterdam

#13 Bericht door ralfboot » dinsdag 01 maart 2011, 20:17

Hallo Jenifer,

Is jou man thai of nederlands? Ik heb contact gehad met zowel de ambassade als air berlin en die schuiven de verantwoordelijkheid/beslissing op elkaar af. De airline zegt we moeten een begeleidende brief inzake het visum hebben anders kunnen we haar weigeren. De ambassade zegt met een D visum mag dat en daar moet de airline van op de hoogte zijn. Ik betwijfel of een duitse airline op de hoogte is van de het nederlandse MVV visum maar goed. Heeft er iemand een thaise partner dit het wel met een enkele reis gedaan heeft?

gr


Ralf

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: one way ticket van bkk naar dusseldorf of amsterdam

#14 Bericht door jomel17 » woensdag 02 maart 2011, 22:51

Mijn Thaise vrouw is in juli 2009 met airberlin en een enkele reis naar dus. gevlogen totaal geen problemen gehad ze had alleen de papieren bij zich die zij op de ambassade kreeg na het behalen van het inburgeringsexamen
หลงรัก

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”