wie heeft er in Nl al examen KNS gedaan ?

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: wie heeft er in Nl al examen KNS gedaan ?

#16 Bericht door Ervee71 » woensdag 06 april 2011, 09:47

loodvrij schreef:Hoera !

Vandaag al de brief in huis.....alle drie de examens geslaagd !

Ze rende gillend door het huis, prachtig om te zien.
De laatste tijd heeft ze veel last gehad van spanningen en dit is een bevrijding.
Ze is er nog niet helemaal, nu nog haar portfolio doornemen in Groningen.
Ik kan mij niet voorstellen dat het daar nog mis kan gaan !!!

( uitslag van haar examens al binnen 10 dagen...)
Ik zie het nu pas, maar

Van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GETROUWD OP 24-08-2011

loodvrij
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: dinsdag 11 mei 2010, 20:40
Locatie: omgeving groningen

Re: wie heeft er in Nl al examen KNS gedaan ?

#17 Bericht door loodvrij » maandag 11 april 2011, 06:24

en ook de laatste horde is genomen...
afgelopen vrijdag kreeg ze de brief thuis van het noorderpoortcollege dat ze een voldoende had behaald voor het laatste onderdeel.
binnen 5 dagen had ze het antwoord al op de deurmat !
als een potvis in een pot pist dan heb je een hele pot vol met potvispis

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: wie heeft er in Nl al examen KNS gedaan ?

#18 Bericht door Ervee71 » maandag 11 april 2011, 06:37

Gefeliciteerd
GETROUWD OP 24-08-2011

loodvrij
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: dinsdag 11 mei 2010, 20:40
Locatie: omgeving groningen

Re: wie heeft er in Nl al examen KNS gedaan ?

#19 Bericht door loodvrij » woensdag 01 juni 2011, 21:18

Ervee71 schreef:Gefeliciteerd
en nog bedankt.


We zijn eerst weer naar thailand geweest.
Ik ben al weer terug, mijn vriendin komt a.s. zondag weer terug.
de brief dat ze haar diploma kan halen ligt er al
tevens ligt er een brief dat ze het examen voor A1 zou doen maar dat ze de examens voor A2 gedaan heeft.
Ze krijgt (omdat ze alles in 1 keer gehaald heeft ?) nu de eigen inbreng van bijna 300 euro ook weer retour.
Je zal er niet rijk van worden, maar het is wel een leuke verrassing.....
als een potvis in een pot pist dan heb je een hele pot vol met potvispis

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: wie heeft er in Nl al examen KNS gedaan ?

#20 Bericht door Khon Neua » woensdag 01 juni 2011, 22:51

Hoe lang ( aantal maanden ) heeft ze er voor geleerd ? Hoeveel dagen per week naar school ?

loodvrij
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: dinsdag 11 mei 2010, 20:40
Locatie: omgeving groningen

Re: wie heeft er in Nl al examen KNS gedaan ?

#21 Bericht door loodvrij » donderdag 02 juni 2011, 07:16

Khon Neua schreef:Hoe lang ( aantal maanden ) heeft ze er voor geleerd ? Hoeveel dagen per week naar school ?

Het is niet zo'n goed voorbeeld denk ik...
Mijn vriendin woonde al 6 jaar in nederland.
ze heeft dus in al die jaren een voorsprong opgebouwd.
In totaal is ze volgens mij 7 maanden naar school geweest.
( 3 ochtenddelen in de week)
als een potvis in een pot pist dan heb je een hele pot vol met potvispis

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: wie heeft er in Nl al examen KNS gedaan ?

#22 Bericht door Henk Korat » donderdag 02 juni 2011, 13:32

Die Toets Gesproken Nederlands is inderdaad een hindernis. Mijn Thais vrouwtje is nu twee keer gezakt, terwijl ze voor de andere examens, KNS, Electronisch Praktijk Examen en haar Portfolio in 1 keer is geslaagd.

Ze heeft 18 maanden - van de 25 maanden die ze nu in Nederland is - op school gezeten. Ook de laatste keer toen de verrassende "Niet Geslaagd" op de deurmat viel, zijn we naar school terug geweest. De leidster raadde ons aan de CD "Toets Gesproken Nederlands 18 oefentoetsen" van Intertaal te kopen. Zo gezegd, zo gedaan en wat blijkt? Mijn vrouwtje zegt dat alle vragen, tegenstellingen en nazeg zinnen van haar twee examens op die CD staan.
Een aanrader dus als jouw partner ook problemen met "Luister en zeg na" heeft.

Je kunt de CD bij Bol.com bestellen, maar ik heb hem rechtstreekt bij Intertaal - www.intertaal.nl - besteld.

Voor ik het vergeet en natuurlijk veel te laat....gefeliciteerd Loodvrij.

Groet,

Henk Korat
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: wie heeft er in Nl al examen KNS gedaan ?

#23 Bericht door Gardensafari » donderdag 02 juni 2011, 21:16

Mijn eigen Thaise vrouw heeft al een Nederlands paspoort.
De uitspraak blijft een probleem.
Toen we pas samen waren vroeg zij mij iets te kopen bij de "kluvá".
"De Wat?"
De "kluvá". Met die typische, zeer lange "aa" op het eind.
Na enig doorvragen zei ze: "Je weten: etos, maar niet etos."
Ze bedoelde kruidvat.

Enkele van haar collega's zitten nu op school.
Verreweg de meesten vinden het hartstikke leuk en vreselijk moeilijk.
Thai zijn gemeenschapsdieren, dus klassikaal onderwijs past hen het beste.
Maar moeilijk blijft het.

Enkele tips mijnerzijds:

1 praat thuis altijd Nederlands. Als ze het niet begrijpt, dan uitleggen in het Nederlands. Snel even het Engelse woord noemen is makkelijk, maar helemaal fout.
2 corrigeer waar nodig. Besef dat jij ondertussen de vaardigheden hebt om uit hun gebrabbel op te maken wat ze bedoelen. De meeste Nederlanders begrijpen er echter geen iota van.
3 om hun fouten lachen mag. Maar wordt nooit boos of ongeduldig, want dan verpest je het.
4 laat ze zelf alle post openmaken en lezen. Grijp alleen in als je voelt dat ze het niet begrijpen. En als ze het voorlezen, probeer zelf te begrijpen wat er staat. Dan voel je of ZIJ het begrijpt.
5 wees geduldig en wacht tot ze het goed zeggen, ook al begrijp jij al lang waar het om gaat. ZIJ moet het begrijpen...

Op één dag ontving mijn vrouw twee brieven. De eerste was van NS in verband met haar kortingskaart, de tweede was van de ziektekostenverzekeraar.
De brief van de ziektekostenverzekeraar was onbegrijpelijk, zeker voor haar. Ik had er al moeite mee, voor haar was het abacadabra.
De brief van NS echter was, ondanks alle kritiek die we op dat bedrijf hebben, glashelder.
Ze las hem in één ruk uit.
En ze wist: ik moet na 9 uur reizen en ik kan één of twee vriendinnen meenemen op die kaart en die betalen dan ook kortingstarief.
Of dat laatste nu nog zo is, weet ik niet. We zijn overgestapt op OV-chip.

Wat ik maar wil zeggen is dit: als we allemaal helder zouden schrijven, dan maken we het buitenlanders in ons land, maar ook intellectueel minder bedeelde Nederlanders, een stuk gemakkelijker.
Trouwens, eigenlijk geldt het zelfs voor mij, toch een juridisch geschoold type. :D

Tsja, soms maken wij Nederlanders er ook een potje van en dat geldt met name voor de overheid, banken, verzekeraars en oplichters die iets te verbergen hebben.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: wie heeft er in Nl al examen KNS gedaan ?

#24 Bericht door Wereldvreemd » zondag 05 juni 2011, 08:01

Wat een fijne manier is om wat meer Nederlands te leren, zijn de tv-programma's voor pubers (14+). Op Nederland 3 (zappservice?) worden ze vrij veel uitgezonden en ze gaan over problemen die pubers ondervinden. Vaak speelt een moslimmeisje en een Nederlandse meisje de hoofdrol. Zinnen zijn makkelijk te begrijpen, maar ook cultuurverschillen worden besproken.

Het is leuk om te zien en nuttiger dan een inburgeringscursus. Je ziet tenminste de dagelijkse problemen en niet door de politiek gestelde inburgeringseisen.
- -

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: wie heeft er in Nl al examen KNS gedaan ?

#25 Bericht door Gardensafari » zondag 05 juni 2011, 08:20

Wereldvreemd schreef:Wat een fijne manier is om wat meer Nederlands te leren, zijn de tv-programma's voor pubers (14+). Op Nederland 3 (zappservice?) worden ze vrij veel uitgezonden en ze gaan over problemen die pubers ondervinden. Vaak speelt een moslimmeisje en een Nederlandse meisje de hoofdrol. Zinnen zijn makkelijk te begrijpen, maar ook cultuurverschillen worden besproken.

Het is leuk om te zien en nuttiger dan een inburgeringscursus. Je ziet tenminste de dagelijkse problemen en niet door de politiek gestelde inburgeringseisen.
Hoe wil jij een Thaise vrouw achter de Thaise soaps vandaan krijgen om de cultuurverschillen tussen een Nederlands meisje en een moslima te bekijken?
Ze hebben al moeite genoeg met de cultuurverschillen tussen een Thai en een Nederlander.
En moslims kunnen bij de gemiddelde Thai ook niet op veel begrip rekenen...
Ik begrijp je goede bedoelingen en dit is dus ook niet kwaadwillend bedoeld.

Bovendien: om het Nederlands paspoort te krijgen moet je nu eenmaal examen doen.

Neemt niet weg dat Thaise vrouwen best wat vaker naar een goed Nederlands programma zouden kunnen kijken.
Maar de meeste sluiten niet aan op de Thaise, vaak toch wat beperkte, interesses.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: wie heeft er in Nl al examen KNS gedaan ?

#26 Bericht door Mart » zondag 05 juni 2011, 09:04

Gardensafari schreef: Neemt niet weg dat Thaise vrouwen best wat vaker naar een goed Nederlands programma zouden kunnen kijken.
Maar de meeste sluiten niet aan op de Thaise, vaak toch wat beperkte, interesses.
Daarom heb ik heel bewust een PSI schotel aangeschaft, om zodoende BVN te kunnen ontvangen. Geen discussie over goed of niet goed, maar hier steken zowel mijn vrouw als zoon er toch behoorlijk wat woorden van op.

Tevens pas aangeschaft:
Cursus Nederlands voor Thai.
P.Suwannaphoon
ISBN 978-809879-1-3
Met 2 audio/data CD's

( Met een volledige toelichting in het Thais )
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: wie heeft er in Nl al examen KNS gedaan ?

#27 Bericht door driver » zondag 05 juni 2011, 09:13

loodvrij schreef:
Khon Neua schreef:Hoe lang ( aantal maanden ) heeft ze er voor geleerd ? Hoeveel dagen per week naar school ?

Het is niet zo'n goed voorbeeld denk ik...
Mijn vriendin woonde al 6 jaar in nederland.
ze heeft dus in al die jaren een voorsprong opgebouwd.
In totaal is ze volgens mij 7 maanden naar school geweest.
( 3 ochtenddelen in de week)
Lees dit topic nu pas eigenlijk maar alsnog gefeliciteerd vanuit Ede.

mvg driver

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: wie heeft er in Nl al examen KNS gedaan ?

#28 Bericht door Wereldvreemd » zondag 05 juni 2011, 23:28

Gardensafari schreef:Hoe wil jij een Thaise vrouw achter de Thaise soaps vandaan krijgen om de cultuurverschillen tussen een Nederlands meisje en een moslima te bekijken?
Ze hebben al moeite genoeg met de cultuurverschillen tussen een Thai en een Nederlander.
En moslims kunnen bij de gemiddelde Thai ook niet op veel begrip rekenen...
Ik begrijp je goede bedoelingen en dit is dus ook niet kwaadwillend bedoeld.
Ik snap je uitdaging. Bij ons gebeurde het ook bij toeval. En ik ben het met je eens dat de Thai soms moslims ook moeilijk kunnen verteren.

Het neemt niet weg, dat de Westerse cultuur absoluut verschilt van culturen elders in de wereld. In een aantal gevallen is een moslima beter met een Thaise te vergelijken, dan met een westerling. Een groot aantal Thai kent nog preutse normen en waarden. Voor een Thaise is het maken van een uitstrijkje iets nieuws en dat geldt ook voor de moslima.
Dergelijke voorbeelden worden op een eenvoudige manier onder de aandacht gebracht en taalkundig is het makkelijk te volgen.

Geef me een beetje krediet en probeer eens zo'n programma. De omroep heet trouwens zapp en niet zappservice.
- -

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: wie heeft er in Nl al examen KNS gedaan ?

#29 Bericht door Henk Korat » zaterdag 09 juli 2011, 10:40

Henk Korat schreef:Die Toets Gesproken Nederlands is inderdaad een hindernis. Mijn Thais vrouwtje is nu twee keer gezakt, terwijl ze voor de andere examens, KNS, Electronisch Praktijk Examen en haar Portfolio in 1 keer is geslaagd.

Ze heeft 18 maanden - van de 25 maanden die ze nu in Nederland is - op school gezeten. Ook de laatste keer toen de verrassende "Niet Geslaagd" op de deurmat viel, zijn we naar school terug geweest. De leidster raadde ons aan de CD "Toets Gesproken Nederlands 18 oefentoetsen" van Intertaal te kopen. Zo gezegd, zo gedaan en wat blijkt? Mijn vrouwtje zegt dat alle vragen, tegenstellingen en nazeg zinnen van haar twee examens op die CD staan.
Een aanrader dus als jouw partner ook problemen met "Luister en zeg na" heeft.

Je kunt de CD bij Bol.com bestellen, maar ik heb hem rechtstreekt bij Intertaal - http://www.intertaal.nl - besteld.

Voor ik het vergeet en natuurlijk veel te laat....gefeliciteerd Loodvrij.

Groet,

Henk Korat

Vandaag de uitslag TGN binnen gekregen. Mijn vrouwtje is geslaagd en mag nu haar diploma ophalen. :worshippy: :angel: :P

Dit resultaat is mede dankzij de Intertaal CD bereikt. :thumbsup:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: wie heeft er in Nl al examen KNS gedaan ?

#30 Bericht door Gardensafari » zaterdag 09 juli 2011, 11:10

Henk Korat schreef:
Henk Korat schreef:Die Toets Gesproken Nederlands is inderdaad een hindernis. Mijn Thais vrouwtje is nu twee keer gezakt, terwijl ze voor de andere examens, KNS, Electronisch Praktijk Examen en haar Portfolio in 1 keer is geslaagd.

Ze heeft 18 maanden - van de 25 maanden die ze nu in Nederland is - op school gezeten. Ook de laatste keer toen de verrassende "Niet Geslaagd" op de deurmat viel, zijn we naar school terug geweest. De leidster raadde ons aan de CD "Toets Gesproken Nederlands 18 oefentoetsen" van Intertaal te kopen. Zo gezegd, zo gedaan en wat blijkt? Mijn vrouwtje zegt dat alle vragen, tegenstellingen en nazeg zinnen van haar twee examens op die CD staan.
Een aanrader dus als jouw partner ook problemen met "Luister en zeg na" heeft.

Je kunt de CD bij Bol.com bestellen, maar ik heb hem rechtstreekt bij Intertaal - http://www.intertaal.nl - besteld.

Voor ik het vergeet en natuurlijk veel te laat....gefeliciteerd Loodvrij.

Groet,

Henk Korat

Vandaag de uitslag TGN binnen gekregen. Mijn vrouwtje is geslaagd en mag nu haar diploma ophalen. :worshippy: :angel: :P

Dit resultaat is mede dankzij de Intertaal CD bereikt. :thumbsup:
Henk en vrouw: van harte!! :clap: :clap: :clap:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”