MVV aanvraag waar het beste ?

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

MVV aanvraag waar het beste ?

#1 Bericht door driver » woensdag 02 februari 2011, 20:15

Uiteraard al wat rondgeken en gelezen her en der maar toch de vraag :

Als Suk. slaagt voor de inburgeringscursus in BKK dan kan de MVV procedure opgestart worden om haar naar Nederland te laten komen begrijp ik.

Adviesaanvraag wil ik overslaan omdat ik geen problemen verwacht ( en zowel hebben we pech ) en dus blijft nu dus even over de vraag waar de aanvraag in te dienen ?

Door Suk in BKK of door mij in Nederland ?

BKK.....wat moet Suk. dan eventueel van mij daar kunnen overleggen ?
Ik heb begrepen alleen een kopie van mijn paspoort in eerste instantie ?
Nederland ....heb ik al wat gekeken bij de IND maar wat ik nu precies van Suk. al moet invullen etc is me nog niet geheel duidelijk geworden.

Punt is echter dat Suk medio 5 t/m 9 maart 2011 de eerste keer examen gaat doen mocht ze dat halen en het blijkt dat zij het zou gaan aanvragen in BKK wil ik voor die tijd al mijn benodigde gegevens in Thailand hebben zodat er niet weer een tig aantal weken tussen zit voordat alles kan beginnen.

Idem dito als ik in Nederland de aanvraag zou gaan doen wat pas kan las ik nadat ze de inb. cursus goed heeft voldaan dan moet ik wslijk ook wat gegevens van Suk. hebben.
Haar paspoort gegevens en geboorteplaats heb ik al maar wat nog meer eventueel ?

Kortom : Wie heeft deze procedure al gedaan en hoe ?

Alvast bedankt voor eventuele reacties die me wat op gang kunnen helpen.

gr driver
Arie

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: MVV aanvraag waar het beste ?

#2 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 02 februari 2011, 21:13

Alles staat duidelijk weergegeven op de site van de IND.
Vul hier http://www.indklantdienstwijzer.nl/Dial ... LatenKomen
je gegevens in die voor jullie van toepassing zijn en je krijgt alle info plus de mogelijkheid om formulieren te downloaden.
Ik zou het in Nederland doen want dan weet je zeker dat je alles compleet hebt ingedient en wanneer.
Succes.
Live your dream, don't dream your life.

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: MVV aanvraag waar het beste ?

#3 Bericht door Ervee71 » woensdag 02 februari 2011, 22:36

Je kunt geen directe aanvraag in Nederland doen.

http://www.indklantdienstwijzer.nl/Know ... VAanvragen
Er zijn twee manieren om een MVV aan te vragen. U kunt zelf (de vreemdeling) een MVV aanvragen bij de Nederlandse ambassade of het consulaat. Uw verblijfgever (de referent) in Nederland start de MVV-procedure bij de IND in Nederland. Dit wordt een MVV-adviesprocedure genoemd
De documenten die Suk. moet afgeven, zijn verder dezelfde als die Pum moet afgeven bij de advies aanvraag.
Deze informatie heeft ze als het goed is al gekregen en anders moet ze Pum nog maar een keer bellen.
Na dat de ambassade de aanvraag naar de IND heeft gestuurd, krijg jij bericht met alle documenten die jij moet aanleveren.

Je kan ook de ambassade even een mailtje sturen en dan krijg je van hen te horen, welke documenten er moeten worden ingeleverd.
GETROUWD OP 24-08-2011

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: MVV aanvraag waar het beste ?

#4 Bericht door driver » donderdag 03 februari 2011, 06:58

Ervee71 schreef:Je kunt geen directe aanvraag in Nederland doen.

http://www.indklantdienstwijzer.nl/Know ... VAanvragen
Er zijn twee manieren om een MVV aan te vragen. U kunt zelf (de vreemdeling) een MVV aanvragen bij de Nederlandse ambassade of het consulaat. Uw verblijfgever (de referent) in Nederland start de MVV-procedure bij de IND in Nederland. Dit wordt een MVV-adviesprocedure genoemd
De documenten die Suk. moet afgeven, zijn verder dezelfde als die Pum moet afgeven bij de advies aanvraag.
Deze informatie heeft ze als het goed is al gekregen en anders moet ze Pum nog maar een keer bellen.
Na dat de ambassade de aanvraag naar de IND heeft gestuurd, krijg jij bericht met alle documenten die jij moet aanleveren.

Je kan ook de ambassade even een mailtje sturen en dan krijg je van hen te horen, welke documenten er moeten worden ingeleverd.
Okee, ik heb van Suk er nog niks over gehoord wat ze met Pum besproken heeft maar als ze dat samen al doorgenomen hebben neem ik aan dat Suk het wat haar papierwerk werk betreft wel regelt ter plekke met of zonder hulp.

We houden wel contact erover .
Wouter-Udon.....ook bedankt voor jouw reactie , ik had al wat via de IND gelezen maar ik blijf het leeswerk lastig vinden vandaar de vraag alsnog hier.

mvg driver

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”