terugkerende expats en het regeerakkoord

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#31 Bericht door Jim » dinsdag 05 oktober 2010, 06:31

mja, net als draak vind ik wel dat je te veel focust op het woordje 'legaal'.

de referent moet 1 jaar in nederland hebben gewoond (vanzelfsprekend legaal) voordat hij een aanvraag voor gezinshereniging kan doen.

hopen maar dat dit niet in het definitieve regeerakkoord komt.

1 jaar is trouwens nog niets.
Wie zich als zelfstandig ondernemer of freelancer in Nederland wil vestigen met zijn niet-Nederlandse partner heeft het nog lastiger. Die moet gedurende anderhalf jaar kunnen aantonen voldoende inkomen te hebben om zijn gezin te kunnen onderhouden. Ook tot die tijd kunnen partner en kinderen niet naar Nederland komen en lijkt een relatie op afstand de enige oplossing.
http://www.rnw.nl/nederlands/radioshow/ ... cratie-wel
(niet-nederlands moet natuurlijk niet-EU zijn.)

de discussie op BP.nl gaat hier verder:

Gezinshereniging expats nog moeilijker
http://www.buitenlandsepartner.nl/forum ... hp?t=57585
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#32 Bericht door Mart » dinsdag 05 oktober 2010, 07:00

Ik heb ruim 50 jaar in Nederland gewoond en zou dus niet terug mogen gaan ???

Wakker worden Nederlanders !!! :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#33 Bericht door Loe » dinsdag 05 oktober 2010, 07:40

Mart, tot nu toe mag jij wel terugkomen, maar alle aanhang moet blijven waar ze zijn :evil:
Dit is het beleid dat meer dan anderhalf miljoen mensen steunen, ook sommige hier op dit forum.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#34 Bericht door joepattaya » dinsdag 05 oktober 2010, 08:05

Je moet en mag het begip "migranten" in dit verband niet generaliseren; er zal weldegelijk een onderscheid gemaakt worden tussen immigranten en remigranten.
Zo wordt bijvoorbeeld een Antiliaan of Marokkaan financieel ondersteund als hij besluit om terug te keren naar de resp. de Antillen of Marokko. Mocht nu binnen 2 jaar blijken, dat hij sociaal gezien niet kan aarden, dan mag hij zonder meer terugkeren en wordt ook in deze weer financieel ondersteund.
Een Nederlander die besluit om te gaan emigreren, dient dit kompleet uit eigen zak te betalen (de regering draagt in ieder geval niets bij). Mocht nu blijken dat de emigratie niet zo'n best idee was, dan moet de emigrant maar zien hoe die terugkomt; ook nu draagt de regering niets bij.
(Dat was de situatie begin 2009; misschien dat de rollen nu omgedraaid worden).

Zo bijvoorbeeld ook de kreet: "Stop op export uitkeringen". Als je dit in 1 lijn doortrekt, dan wordt Nederland binnen nu en een jaar overspoeld met AOW-ers, maar ook WAO-ers die nu buiten Nederland (lees: buiten Europa) verblijven. Wordt dit wat verder toegelicht en uitgediept, dan mag ik hopen dat het geinterpreteerd mag worden, zoals ik denk dat het geinterpreteerd dient te worden........ :(
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#35 Bericht door Mart » dinsdag 05 oktober 2010, 08:26

Loe schreef:Mart, tot nu toe mag jij wel terugkomen, maar alle aanhang moet blijven waar ze zijn :evil:
Dit is het beleid dat meer dan anderhalf miljoen mensen steunen, ook sommige hier op dit forum.
Loe, het is nog niet zover. Een deel van mijn aanhang heeft dubbele nationaliteit, en kan dus gewoon mee. Mijn vrouw gaat studeren, dus ook geen probleem :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#36 Bericht door Loe » dinsdag 05 oktober 2010, 08:35

uitzonderingen bevestigen de regels van dit zeer a-sociaal gedrag van enkele miljoenen mensen in nederland :evil:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#37 Bericht door dutch » dinsdag 05 oktober 2010, 08:36

Loe schreef:Mart, tot nu toe mag jij wel terugkomen, maar alle aanhang moet blijven waar ze zijn :evil:
Dit is het beleid dat meer dan anderhalf miljoen mensen steunen, ook sommige hier op dit forum.
Beste Loe,
Omdat ik meestal wat tegengas aan het oeverloos links gedram (vwb Wilders)probeer te geven,betekent niet dat ik een Wilders aanhanger ben.
Ik neem namelijk aan dat je mij ,vanwege mijn posten,ook tot die groep rekent :?:
Ik ben en blijf gewend om zelf over zaken een eigen mening te vormen en niet klakkeloos partij programmas/leiders na te kouwen.
Ik denk dat er de laatste deccenia dingen goed fout zijn gaan lopen en dat daar (nu de te verdelen pot wat kleiner wordt!!!) plotseling wat anders tegen aan wordt gekeken.Discutabel is de manier waarop, en af en toe het ook taalgebruik.
Ik heb een gemengd huwlijk met een Thaise sedert de midden 70-er jaren en zou,indien ik Thailand wordt uitgesmeten,niet graag deze relatie (moeten)verbreken.Zeker omdat mijn 2e vrouw geen Nederlandse nationaliteit bezit.
Ik zou er begrip voor hebben dat de overheid van mij verlangt dat ik garant sta voor haar bestaansmiddelen (zeker de eerste 10-15 jaren) en dat tussentijds niet ook haar totale familie naar Holland afreist.Al deze mensen zouden (eventueel) ten laste van de Nederlandse belasting betaler kunnen komen,indien bijv. de relatie strandt.
Het lijkt mij echter mogelijk om daarover zeer goede afspraken te maken/eisen en het uit elkaar nemen van echtparen (Nederlands -buitenlands) zou uit den boze moeten zijn.
Hoe zou jij het willen regelen??
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#38 Bericht door Loe » dinsdag 05 oktober 2010, 08:42

Dutch, ik dach ook niet aan jouw of niet aan iemand specifiek.
Ik zou het inderdaad ook zo als jij schrijft willen regelen, maar zelfs dat willen deze mensen niet. Ze zeggen gewoon blijf maar waar je bent of nog erger moet je maar niet verliefd worden op een buitenlandse. Toen ik nog werkte heb ik hierover hooglopende ruzies mee gekregen met collega's die ook dergelijke dingen uitspuuwden. Als je verder doorpraat blijkt dat jaloersheid en frustraties van deze mensen worden gekoppeld aan alles wat buitenlands is.
Dit is wat ook die miljoenen mensen doen die ALLES wat Wilders roept als waarheid aannemen. Met name ALLES ben ik tegen, hij heeft ook wel goede dingen, maar draaft te veel door naar de verkeerde kant.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#39 Bericht door Mart » dinsdag 05 oktober 2010, 09:18

Loe, ook ik ben geen aanhanger van de PVV, maar ik begrijp best dat er een omwenteling in Nederland gaande is.
Niemand schrijft of zegt dat men niet verliefd mag worden op een buitenlandse/ lander, maar dan moet men wel de consequenties aanvaarden.
Goed, ik ben dus getrouwd met een Thaise ( waarschijnlijk ben ik dus verliefd geweest :lol: ) en wij hebben wat nakomenlingen. De helft van mijn familie is hier geweest, maar die zijn hier niet gebleven.
Een Nederlandse vriend werd verliefd op mijn schoonzusje, ze zijn getrouwd en ze wonen nu in Nederland. Na wat omscholing heeft zij een baan gevonden, niet zwart, betaald belasting en heeft rechten en ..... plichten. Zij mag gewoon weer terug keren naar Thailand als zij dat wenst.
Mijn schoonouders wonen nog steeds hier, omdat ze in Nederland geen rijst kunnen verbouwen, en met alle respect, ze kunnen niets anders, dus wat moeten ze daar doen ? Naar de bijstand ??

Ook jij Loe, weet best waar het over gaat.

Nu is er iemand die het openlijk in de arena durft te roepen, en vele hebben middels stemming dat kenbaar gemaakt, doch ik vrees dat er nog veel meer zijn die het zelfde denken, en dat is bij de hotemetoten ook wel bekend, dus liever nu maar geen nieuwe verkiezingen.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#40 Bericht door Jim » dinsdag 05 oktober 2010, 11:36

mart, helaas gaat dit niet over schoonfamilie mee naar nederland nemen, maar over je vrouw (of man) en kinderen.

als je een zelfstandig ondernemer bent (is de vvd toch zo gek op?) kan je dus mooi je gezin voor 1,5 jaar achterlaten al verdien je 10 miljoen euro per jaar.

zijn dat 'de consequenties die je moet aanvaarden' ?
Mart schreef: Nu is er iemand die het openlijk in de arena durft te roepen,
alleen een beetje jammer dat hij zich voor de rechter op z'n zwijgrecht beroept.

net zolang rekken en dralen totdat de wet is veranderd zodat hij niet meer vervolgd kan worden.
nederland heeft haar eigen berlusconi... :evil:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#41 Bericht door Mart » dinsdag 05 oktober 2010, 12:32

Jim, ik weet waarschijnlijk iets meer, maar jouw anti actie is niet van toepassing voor Thaise partners. :o Heeft niets te maken met een VVD standpunt.
Stemming maken voordat er iets op papier staat is ook een kunst.

"De bom valt niet " :P
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#42 Bericht door Jim » dinsdag 05 oktober 2010, 13:50

de regels voor zelfstandig ondernemers zijn de huidige regels, mart.

de 'ik ben ouder dus ik weet meer' truuk werkt alleen op thai nationals ;) :mrgreen:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#43 Bericht door Loe » dinsdag 05 oktober 2010, 14:07

Mart,
Wilders heeft ook goede punten, maar hij draaft voor mensen die de Islaam aanhangen te ver door en gooit alle buitenlanders op een hoop.
Iedereen heeft last van die *** Marokkanen, maar hij vergeet dat het slechts een kleine groep is die de zaak verziekt en daar worden ook wij nu de dupe van.
De oplossingen die hij aanvoerdt, zal in de toekomst blijken, zullen niet werken.
Wilders heeft nog steeds geen politieke partij waarin hij verandwoording moet afleggen, dit wil hij zo lang mogelijk voorkomen. Dit ruikt, mijns inziens, niet lekker.
Altijd wanneer ik hoorde dat iemand zich op zijn zwijgrecht beriep, dacht ik dan zal hij ook wel schuldig zijn, want ik ga er van uit dat indien je niets fout hebt gedaan je voluit kan praten.
Wat heeft wilders te verbergen???
Ik ben van mening dat mensen die stemmen op Wilders, niet verder nadenken dan hun neus lang is. Als je het voor 30% met iemand eens bent, ben je nog altijd voor 70% niet met hem eens.
Konsequenties dragen indien je op een buitenlander/se verliefd wordt OK. Maar dit mag nooit en te nimmer leiden tot uit elkaar halen van geliefden.

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#44 Bericht door Gijs-CNX » dinsdag 05 oktober 2010, 16:57

Loe schreef:Mart,
Wilders heeft ook goede punten, maar hij draaft voor mensen die de Islaam aanhangen te ver door en gooit alle buitenlanders op een hoop.
Iedereen heeft last van die *** Marokkanen, maar hij vergeet dat het slechts een kleine groep is die de zaak verziekt en daar worden ook wij nu de dupe van.
De oplossingen die hij aanvoerdt, zal in de toekomst blijken, zullen niet werken.
Wilders heeft nog steeds geen politieke partij waarin hij verandwoording moet afleggen, dit wil hij zo lang mogelijk voorkomen. Dit ruikt, mijns inziens, niet lekker.
Altijd wanneer ik hoorde dat iemand zich op zijn zwijgrecht beriep, dacht ik dan zal hij ook wel schuldig zijn, want ik ga er van uit dat indien je niets fout hebt gedaan je voluit kan praten.
Wat heeft wilders te verbergen???
Ik ben van mening dat mensen die stemmen op Wilders, niet verder nadenken dan hun neus lang is. Als je het voor 30% met iemand eens bent, ben je nog altijd voor 70% niet met hem eens.
Konsequenties dragen indien je op een buitenlander/se verliefd wordt OK. Maar dit mag nooit en te nimmer leiden tot uit elkaar halen van geliefden.
Zou er uberhaupt iemand op wilders verliefd worden ? Is ook een buitenlander toch, geboren in limburg :D :D
Tja.... het is genoeg geweest.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#45 Bericht door Loe » dinsdag 05 oktober 2010, 17:57

effe dimme :lol: ik ben ook een rasechte limburger

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”