Bewijsstukken aanmelding arbeidsovereenkomst

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Niekske
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: zaterdag 17 februari 2007, 18:25
Locatie: Echt

Bewijsstukken aanmelding arbeidsovereenkomst

#1 Bericht door Niekske » zondag 26 september 2010, 14:55

Wat wordt er bedoeld met bewijs van dat er premie en belasting betaald wordt door mijn werkgever. Ik heb mijn werkgever ernaar gevraagd en hij zei me dat dit op de loonstrook staat vermeld. Verder zijn alle papieren in orde

Alvast bedankt.

Nico

kaidon
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 55
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 08:07

Re: Bewijsstukken aanmelding arbeidsovereenkomst

#2 Bericht door kaidon » zondag 26 september 2010, 15:31

Hiervoor kan je bv een printscreen van de (maandelijkse) salaris administratie gebruiken waarop jou naam staat en wat er is betaald. Namen van evt andere personeelsleden mogen zwart gemaakt worden.
In feite gaat het dus om een batalingsbewijs van de werkgever aan de balastingdienst.
Staat ook op je loonstraak idd, maar dat is een opgave aan jou, en geen betalingsbewijs voor de ind.

Succes!

Kaidon
the line between wrong and right,
Is the width of a thread from a spider's web

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Bewijsstukken aanmelding arbeidsovereenkomst

#3 Bericht door prajak » zondag 26 september 2010, 15:55

Staat er echt " premie en belasting betaald wordt " ? Dat is dan het zoveelste bewijs dat overheidsdiensten elkaars terminologie niet kennen. Men is vaak onduidelijk. Welke premie wordt bedoeld, welke belasting, bedoelt men loonheffing waarin de volksverzekering en de loonbelasting zitten ?

De salarisstrook geeft alleen maar aan dat de werkgever de loonheffing en premie werknemerverzekering van je inhoudt. Bewijs dat hij het ook afdraagt gaat jou, vreemd genoeg, niets aan. Daarvoor zal de werkgever een verklaring van de belastingdienst moeten vragen.

Dus nog maar eens vragen wat men nu precies wil hebben.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Bewijsstukken aanmelding arbeidsovereenkomst

#4 Bericht door Wereldvreemd » vrijdag 01 oktober 2010, 10:27

De afdracht van premie en belasting is op te vragen bij de salarisadministratie. Dit is normaal gesproken een vrij algemeen formulier zonder vermelding van andere personeelsleden.

Prajak, ter info: In Nederland is dat al vrij lang een algemeen gangbare term waarmee gerefereerd wordt aan de sociale premies en loonbelasting. Sommige bedrijven, zoals uitzendbureau's, hebben zelfs een speciale rekening hiervoor, de zogeheten G-rekening.

Een nalatige betaling kan er op duiden dat je werkgever failliet gaat, niet bestaat of iets dergelijks. Dus zou je WW krijgen en dus minder inkomen hebben....
- -

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Bewijsstukken aanmelding arbeidsovereenkomst

#5 Bericht door joepattaya » dinsdag 05 oktober 2010, 10:59

Volgens mij bedoelen ze daar de zogenaamde por.dor 1 mee; da's een lijst met alle werknemers met daarop de ingehouden en afgedragen inkomstenbelasting. Een dergelijk formulier bestaat ook voor sociale verzekering. Beide formulieren/overzichten heeft Immigratie nodig bij de verlenging van je visa/work-permit.

Net als in Nederland trekt de werkgever een x-bedrag van je salaris af en draagt dit af aan de belasting dienst, maar de werknemer blijft ten alle tijde verantwoordelijk voor de juistheid van de afdrachten. Veel werknemers varen blind op hun werkgever en als deze dus te weinig inhoudt/afdraagt, dan krijg je dus het volgend jaar ene fikse naheffing.
Sommige werknemers houden de maandelijkse afdrachten kunstmatig laag onder het mom van : Wie dan leeft dan zorgt! Deze mensen hebben dus tegen 1 September van het volgende jaar (uiterste betaaldatum van de belasting-aanslag) een behoorlijk probleem.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Niekske
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: zaterdag 17 februari 2007, 18:25
Locatie: Echt

Re: Bewijsstukken aanmelding arbeidsovereenkomst

#6 Bericht door Niekske » dinsdag 12 oktober 2010, 18:56

Bedankt allemaal. Ik heb ook mijn arbeidsverleden uitgeprint ( ingelogd bij UWV ) Hier staan een aantal verzekeringen en premies op. Mijn werkgever staat er ook op vermeld.

Groet,

Nico

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”