Wordt niet verliefd

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Wordt niet verliefd

#16 Bericht door jumbo » donderdag 22 april 2010, 02:52

soulwy schreef: En Jumbo, land van blaaskaken? Waar ter wereld zie jij managers die op de fiets naar hun werk gaan?
Ze gaan op de fiets maar declareren de auto....of limousine (zie ander draadje) :lol:

Maar het was niet bedoeld om te zeggen dat ik NL niet zou kunnen pruimen, blaaskaak is gewoon een voorbeeld als aanwijzend misschien wat generaliserend en selecterend maar ik kan er nog wel een paar opnoemen...
Als ik terug zou moeten of een aanbieding zou krijgen zou ik er geen moment spijt van hebben, maar terug willen is toch wat anders
Denk dat ik als katjang hier toch meer senang ben dan in Belanda
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Wordt niet verliefd

#17 Bericht door Wereldvreemd » vrijdag 23 april 2010, 21:36

Hoe je het went of keert, als je terug moet dan staat Nederland niet klaar om de expat's partner te ontvangen. Op zich is dat wel cru, want je bent jarenlang in het buitenland aan het werk, maakt (meestal) langere dagen dan in Nederland en vervolgens sta je bij de eerste plannen om naar Nederland terug te gaan al in de kou.

Wat betreft de mentaliteit. De vriendelijkheid van Nederland ligt ook aan jezelf. Een Nederlander kan stug zijn, recht voor zijn raap, maar is vaak de beroerdste ook weer niet. Je moet alleen bereid zijn die eerste stap te zetten.
- -

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”