Trouwen in Thailand

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
SirWilliam
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: zaterdag 12 april 2008, 16:20

Trouwen in Thailand

#1 Bericht door SirWilliam » zaterdag 30 januari 2010, 11:16

In mei dit jaar ben ik van plan met mijn Thaise vriendin in Thailand te trouwen.
Nu weet ik wat er allemaal bij komt kijken aan documenten etc etc, maar ik heb meer een vraag over hoe lang eea duurt voor de aanvraag etc. (omdat wat Nederlandse familie en vrienden ook willen komen en ik dus wel een reeele schatting qua datum wil gevenb).

1) Ik moet naar de Nederlandse ambassade voor een Certificate for Marriage. Krijg je dit direct na overhandiging van alle documentatie uit Nederland of moet je hier op wachten?
2) Dit moet vervolgens vertaald worden door een beedigd vertaler. Ik neem aan dat dit een standaard document betreft en dus rap vertaald kan worden. Klopt dit?
3) Hierna moet eea gelegaliseerd worden door Buitenlandse Zaken in Thailand. Ook hier weer de vraag: duurt dit lang of kan je hierop wachten.
4) Vroeger was het in Nederland zo dat een huwelijk ruim vantevoren aangekondigd moest zijn bij het gemeentehuis. Geldt dit ook bij de Amphur in Thailand?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt!!
Willem (en Mook)

travelalone
kenner
kenner
Berichten: 103
Lid geworden op: donderdag 03 januari 2008, 15:42
Locatie: Chiang Mai

Re: Trouwen in Thailand

#2 Bericht door travelalone » zaterdag 30 januari 2010, 11:38

1) Ik moet naar de Nederlandse ambassade voor een Certificate for Marriage. Krijg je dit direct na overhandiging van alle documentatie uit Nederland of moet je hier op wachten?
Dit certificate kan je rond 12.00 uur ophalen bij de ambassade
2) Dit moet vervolgens vertaald worden door een beedigd vertaler. Ik neem aan dat dit een standaard document betreft en dus rap vertaald kan worden. Klopt dit?
Klopt dit kan snel vertaald worden, je hebt alleen een probleem het is rond lunchtijd. Daardoor moet je weer een uur wachten.
3) Hierna moet eea gelegaliseerd worden door Buitenlandse Zaken in Thailand. Ook hier weer de vraag: duurt dit lang of kan je hierop wachten.
Het is mogelijk om alles in een dag te regelen, alleen in mijn geval had de ambassade in de voornaam van de ambassade medewerkster een spelfout gemaakt. Nu moest ik de volgende dag weer terug naar de ambassade om dit te laten herstellen. Uiteindeleijk alles op de tweede dag kunnen regelen. Ik heb wel vijf uur zitten wachten bij het ministerie van buitenlandse zaken. Als je de tijd hebt om het over twee dagen te spreiden dan zou ik dit doen. Zorg dan dat je de tweede dag bij buitenlandse zaken als een van de eerste wordt geholpen
4) Vroeger was het in Nederland zo dat een huwelijk ruim van tevoren aangekondigd moest zijn bij het gemeentehuis. Geldt dit ook bij de Amphur in Thailand?
Nee dat is niet nodig, gewoon naar de Amphur, papieren inleveren en voor dat je het weet ben je getrouwd. Denk er nog wel om dat als je een jonge vrouw trouwt dat zij een medische verklaring nodig heeft omtrent zwangerschap

Veel geluk

SirWilliam
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: zaterdag 12 april 2008, 16:20

Re: Trouwen in Thailand

#3 Bericht door SirWilliam » zaterdag 30 januari 2010, 13:06

Top!
Dank je wel!!!
Ik heb de tijd dus ga het over 2 dagen spreiden.

Hoe zit dat met die medische verklaring omtrent zwangerschap? Hier had ik nog niet eerder van gehoord. Ze is 24 jaar dus wellicht moeten we die dan ook inleveren?

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Trouwen in Thailand

#4 Bericht door greenthaiway » zaterdag 30 januari 2010, 13:24

Wij trouwden op 3 November 2009 in BKK, niet ver van het Ministry of Foreign Affairs vandaan.
In het gemeentehuis van het Lak Si District.
Mijn vrouw was 24 jaar.
Van een medische verklaring omtrent zwangerschap is ons niets bekend.

Vergeet vooral niet Kor Ror 2 te vragen!

travelalone
kenner
kenner
Berichten: 103
Lid geworden op: donderdag 03 januari 2008, 15:42
Locatie: Chiang Mai

Re: Trouwen in Thailand

#5 Bericht door travelalone » zaterdag 30 januari 2010, 17:19

Ik zelf ben op 9 oktober 2008 in Chiang Mai getrouwd. Mijn vrouw was 49 jaar oud en zij hoefde dus geen medische verklaring te hebben. Voor ons was een Ier die met een Thaise dame wilde trouwen en hun werd medegedeeld dat zij een medische verklaring moest hebben dat zij niet zwanger was. Deze dame was tussen de 25 en 30 jaar oud. Naar ik heb begrepen is dit om draagmoederschap voor buitenlandse paren tegen te gaan. Of dit allemaal 100% waar is dat weet ik ook niet, maar dit is mijn ervaring toen ik ging trouwen.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Trouwen in Thailand

#6 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 30 januari 2010, 19:55

Ik ben in 2003 in Chiang Mai getrouwd. Mijn vrouw was toen 31 maar een medische verklaring omtrent zwangerschap heeft ze niet hoeven te overleggen.
Live your dream, don't dream your life.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Trouwen in Thailand

#7 Bericht door greenthaiway » zondag 31 januari 2010, 01:50

Oh, mij schiet te binnen dat er wel ergens in de huwelijksakte staat, ga de akte nu niet nalezen, dat wij voor de dag van de huwelijksvoltrekking 8 maanden als man en vrouw samen woonden, althans met zoveel woorden.

Misschien vond men het daarom te gênant om een medische verklaring van "niet zwanger"
te eisen...

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Trouwen in Thailand

#8 Bericht door dutch » zondag 31 januari 2010, 04:26

Ik dacht dat deze regel speciaal voor onlangs gescheiden vrouwen was.
Gescheiden lees: weduwen en echtscheidingen.
En daar vind ik wel een logica in zitten.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Trouwen in Thailand

#9 Bericht door RuudThai » zondag 31 januari 2010, 05:02

dutch schreef:Ik dacht dat deze regel speciaal voor onlangs gescheiden vrouwen was.
Gescheiden lees: weduwen en echtscheidingen.
En daar vind ik wel een logica in zitten.
Dat was vroeger in Nederland zo, plus nog bij een bepaalde ontkennings/erkenningsprocedure t.a.v. een kind.
Voor Thailand weet ik dat niet.
Het is inderdaad logisch: 8 maanden samenwonen vóór het huwelijk betekent dat een eventueel kind door die ouders verwekt moet zijn, nou ja, een slippertje daargelaten dan.... ;) :lol:

travelalone
kenner
kenner
Berichten: 103
Lid geworden op: donderdag 03 januari 2008, 15:42
Locatie: Chiang Mai

Re: Trouwen in Thailand

#10 Bericht door travelalone » zondag 31 januari 2010, 05:24

dutch schreef:Ik dacht dat deze regel speciaal voor onlangs gescheiden vrouwen was.
Gescheiden lees: weduwen en echtscheidingen.
En daar vind ik wel een logica in zitten.
Nu ik dit zo lees herinner ik het mij weer. Dit is inderdaad de reden dat sommige mensen een medische verklaring nodig hebben.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Trouwen in Thailand

#11 Bericht door Pieter » zondag 31 januari 2010, 05:44

Als je met een olifant trouwt is de tijd 12 maanden


Pieter 8-) 8-) :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”