Pasfoto in Thailand maken volgens Nederlandse paspoort?

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
RobThai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: vrijdag 03 juli 2009, 16:52

Pasfoto in Thailand maken volgens Nederlandse paspoort?

#1 Bericht door RobThai » vrijdag 03 juli 2009, 16:57

Hallo Thailand Forum gebruikers,

Mijn vriendin moet haar verblijfsvergunning verlengen. We hebben de papieren in huis gekregen en deze heeft ze ook al ondertekend.
Daarna is ze op vakantie naar haar familie in Thailand gegaan en we hebben vergeten een pasfoto van haar in Nederland te laten maken. Ze komt in september weer terug naar Nederland maar ik moet nu binnen twee weken de documenten terugzenden naar de IND. Ze heeft in Non Chang (Isaan) een pasfoto laten maken en deze wil ze naar mij toe sturen. De achtergrond van deze foto is (donker) blauw. De achtergrond van de pasfoto voor de verblijfsvergunning moet zijn licht grijs, licht blauw of wit.

Nu zijn wij op zoek naar een fotograaf in de Isaan waar ze pasfoto's kunnen maken die aan deze eisen voldoen. Ik kan me voorstellen dat dit niet zal lukken in de kleinere dorpen. Weet iemand van jullie of er fotografen zijn in bijvoorbeeld Khon Kaen of Udon Thani die pasfoto's kunnen laten maken waarop de achtergrondkleur licht grijs, licht blauw of wit is?

Ik zou je ontzettend dankbaar zijn wanneer je me de adres gegevens van zo'n fotograaf zou willen mededelen.

Alvast hartelijk bedankt.

Groeten,

RobThai

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Pasfoto in Thailand maken volgens Nederlandse paspoort?

#2 Bericht door RuudThai » vrijdag 03 juli 2009, 17:10

Ik vraag me af of ze niet doodeenvoudig een wit laken kan meenemen en aan de fotograaf vragen of hij deze als achtergrond kan gebruiken. Het zal hem worst zijn, als hij maar wat kan verdienen!
Verder zie je bij veel van die kleine fotostudio's dat ze tegen de achterwand van de fotocabine een rol hebben met daarop een aantal vellen met diverse achtergronden. Misschien zit daar één van de vereiste kleuren bij.

Groet,
Ruud

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Pasfoto in Thailand maken volgens Nederlandse paspoort?

#3 Bericht door Khon Neua » vrijdag 03 juli 2009, 21:05

tip : photoshop :mrgreen:

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Pasfoto in Thailand maken volgens Nederlandse paspoort?

#4 Bericht door Duiker » vrijdag 03 juli 2009, 22:06

Ik zou niet te ligt denken over een dergelijke pasfoto. Kijk op de site van de nederlande ambassade of consulaat. Daar staat heel precies omschreven waar zo'n foto aan moet voldoen. Op het consulaat hier in belgie heb ik al eens mensen zien weigeren. Die konden mooi weer achteraan in de rij aansluiten.

http://www.paspoortinformatie.nl/dsc?c= ... =BPRextern
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Pasfoto in Thailand maken volgens Nederlandse paspoort?

#5 Bericht door Phuket Dragon » zondag 05 juli 2009, 05:08

De NL ambassade in BKK verwijst je naar de fotoshop in Central op Sukhumvit en wat doen die ? Yep bewerken met photoshop lol
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Pasfoto in Thailand maken volgens Nederlandse paspoort?

#6 Bericht door Khon Neua » zondag 05 juli 2009, 10:02

inderdaad. Vertaal de eisen evt in thais laat de fotograaf een foto maken die hier zo veel mogelijk aan voldoet en hierna de puntjes op de i met photoshop.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”