Alweer: Rem op "import"bruiden

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Piehans
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 189
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 19:12
Locatie: utrecht /Sikoraphum

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#46 Bericht door Piehans » donderdag 18 juni 2009, 18:34

En hoe kijken de bruiden zelf naar de "import",

Een artikel uit Mare 34, een Leids universiteitsblaadje:

Thaise bruid niet naïef
Nederlandse rijkdom valt toch wat tegen in het echt
Zo’n tachtig procent van de Thai die naar Nederland migreert is vrouw. Een groot gedeelte daarvan komt hier omdat ze trouwen met een Nederlander. Promovenda Panitee Suksomboon onderzocht de migratiehuwelijken van haar landgenotes.
DOOR BART BRAUN Tijdens een vlucht van Bangkok naar Schiphol vroeg een Thaise medereizigster aan Panitee Suksomboon waarom ze zonder haar man reisde. Suksomboon legde uit dat ze niet naar Nederland ging omdat ze met een Nederlander was getrouwd, maar omdat ze promotieonderzoek deed aan de Universiteit Leiden.
De onderzoekster werd verward met haar onderzoeksobject. Suksomboon heeft geen man, maar wel een proefschrift. Vorige week promoveerde ze op haar onderzoek naar Thaise importbruiden. Het trouwen met een Nederlander lijkt een belangrijke rol te spelen in de migratie van Thai naar hier. Er zijn volgens het Centraal Bureau voor Statistiek vier keer zoveel Thaise vrouwen in Nederland als Thaise mannen.
‘Die vrouwen zijn niet naïef’, legt Suksomboon uit. ‘Het zijn onafhankelijke, sterke vrouwen, die al eerder gemigreerd zijn van het platteland naar Bangkok. Het enige waar ze zich in vergissen is de rijkdom van Europa. Ze komen naar Nederland en zijn dan teleurgesteld dat hun man niet zo rijk is.’
Vervolgens moeten ze zelf werk gaan zoeken, want er wordt wel van haar verwacht dat ze geld opstuurt naar haar familie in Thailand. De algemene opvattingen over huwelijk en familie in Nederland en Thailand verschillen nogal van elkaar, en Suksomboons werk bestond voor een groot gedeelte uit het in kaart brengen van die verschillen. In Nederland is het gezin de hoeksteen van de samenleving, maar in het Thaise denken horen gezin, ouders, broers, zussen èn de schoonfamilie allemaal tot de khrop kua, de familie.
‘Nederlandse mannen begrijpen vaak niet dat hun vrouwen financiële verantwoordelijkheid hebben tegenover haar ouders. Maar in Thailand is er geen aow, en gelden er andere opvattingen over zorg voor ouderen. Als het koppel wat langer samen is, leert de man dit soort dingen wel.’ Of niet, en dan volgt er een scheiding. Volgens Suksomboon hertrouwen de vrouwen dan vaak met een Nederlander: ‘Die tweede huwelijken zijn vaak wel succesvol, omdat de vrouw beter is aangepast.’

Het grootste misverstand over de importbruiden is dat ze alleen om het geld trouwen, vertelt de onderzoekster. ‘Je moet zo’n huwelijk zien in een bredere sociaal-economische situatie. Veel van deze vrouwen zijn in Thailand al getrouwd geweest. Dat is op de Thaise huwelijksmarkt een groot probleem, maar voor Nederlanders niet. Ook zijn het vaak hoogopgeleide vrouwen. Die willen niet ‘omlaag trouwen’, maar een man met een hogere status dan zijzelf. Omdat ze denken dat het Westen zo rijk is, zijn Nederlanders dat ook.’

Omgekeerd is ook het verhaal van de mannen minder simpel dan het lijkt. ‘Het zijn niet alleen probleemgevallen, er zitten er ook bij die gewoon naar Thailand op vakantie gingen en daar een leuke vrouw tegenkwamen. Je moet bij dit onderwerp niet te snel generaliseren

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1564
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#47 Bericht door jomel17 » donderdag 18 juni 2009, 18:51

Mijn eigen import-bruidje komt er ook aan op 4-7 vliegt ze naar me toe :D :P
หลงรัก

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#48 Bericht door joepattaya » vrijdag 19 juni 2009, 01:58

Piehans schreef:En hoe kijken de bruiden zelf naar de "import",

Een artikel uit Mare 34, een Leids universiteitsblaadje:

Thaise bruid niet naïef
Nederlandse rijkdom valt toch wat tegen in het echt
Zo’n tachtig procent van de Thai die naar Nederland migreert is vrouw. Een groot gedeelte daarvan komt hier omdat ze trouwen met een Nederlander. Promovenda Panitee Suksomboon onderzocht de migratiehuwelijken van haar landgenotes.
DOOR BART BRAUN Tijdens een vlucht van Bangkok naar Schiphol vroeg een Thaise medereizigster aan Panitee Suksomboon waarom ze zonder haar man reisde. Suksomboon legde uit dat ze niet naar Nederland ging omdat ze met een Nederlander was getrouwd, maar omdat ze promotieonderzoek deed aan de Universiteit Leiden.
De onderzoekster werd verward met haar onderzoeksobject. Suksomboon heeft geen man, maar wel een proefschrift. Vorige week promoveerde ze op haar onderzoek naar Thaise importbruiden. Het trouwen met een Nederlander lijkt een belangrijke rol te spelen in de migratie van Thai naar hier. Er zijn volgens het Centraal Bureau voor Statistiek vier keer zoveel Thaise vrouwen in Nederland als Thaise mannen.
‘Die vrouwen zijn niet naïef’, legt Suksomboon uit. ‘Het zijn onafhankelijke, sterke vrouwen, die al eerder gemigreerd zijn van het platteland naar Bangkok. Het enige waar ze zich in vergissen is de rijkdom van Europa. Ze komen naar Nederland en zijn dan teleurgesteld dat hun man niet zo rijk is.’
Vervolgens moeten ze zelf werk gaan zoeken, want er wordt wel van haar verwacht dat ze geld opstuurt naar haar familie in Thailand. De algemene opvattingen over huwelijk en familie in Nederland en Thailand verschillen nogal van elkaar, en Suksomboons werk bestond voor een groot gedeelte uit het in kaart brengen van die verschillen. In Nederland is het gezin de hoeksteen van de samenleving, maar in het Thaise denken horen gezin, ouders, broers, zussen èn de schoonfamilie allemaal tot de khrop kua, de familie.
‘Nederlandse mannen begrijpen vaak niet dat hun vrouwen financiële verantwoordelijkheid hebben tegenover haar ouders. Maar in Thailand is er geen aow, en gelden er andere opvattingen over zorg voor ouderen. Als het koppel wat langer samen is, leert de man dit soort dingen wel.’ Of niet, en dan volgt er een scheiding. Volgens Suksomboon hertrouwen de vrouwen dan vaak met een Nederlander: ‘Die tweede huwelijken zijn vaak wel succesvol, omdat de vrouw beter is aangepast.’

Het grootste misverstand over de importbruiden is dat ze alleen om het geld trouwen, vertelt de onderzoekster. ‘Je moet zo’n huwelijk zien in een bredere sociaal-economische situatie. Veel van deze vrouwen zijn in Thailand al getrouwd geweest. Dat is op de Thaise huwelijksmarkt een groot probleem, maar voor Nederlanders niet. Ook zijn het vaak hoogopgeleide vrouwen. Die willen niet ‘omlaag trouwen’, maar een man met een hogere status dan zijzelf. Omdat ze denken dat het Westen zo rijk is, zijn Nederlanders dat ook.’

Omgekeerd is ook het verhaal van de mannen minder simpel dan het lijkt. ‘Het zijn niet alleen probleemgevallen, er zitten er ook bij die gewoon naar Thailand op vakantie gingen en daar een leuke vrouw tegenkwamen. Je moet bij dit onderwerp niet te snel generaliseren
Nee, nee, Thaise "import bruiden" niet naief en ze doen het niet om de rijkdom, maar in bovenstaand stukje komt de zogenaamde "rijkdom" of het gebrek daaraan steeds weer terug.
"Nederlandse rijkdom valt toch wat tegen in het echt"
"Het enige waar ze zich in vergissen is de rijkdom van Europa. Ze komen naar Nederland en zijn dan teleurgesteld dat hun man niet zo rijk is."
"Vervolgens moeten ze zelf werk gaan zoeken, want er wordt wel van haar verwacht dat ze geld opstuurt naar haar familie in Thailand."
"Die willen niet ‘omlaag trouwen’, maar een man met een hogere status dan zijzelf. Omdat ze denken dat het Westen zo rijk is, zijn Nederlanders dat ook."
"Die tweede huwelijken zijn vaak wel succesvol, omdat de vrouw beter is aangepast."

Uiteraard mag je niet generaliseren, maar neem maar van me aan dat de meeste Thaise Immigranten om puur economische redenen hum move maken naar Westerse landen en zijn de Thaise Immigranten misschien niet naief, maar ze denken vaak wel dat hun Westerse supernaief is.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#49 Bericht door Pieter » vrijdag 19 juni 2009, 03:26

Kom laat is ook wat zeggen,

Ik ben nu al 7 jaar getrouwd met mijn Thaise vrouw. Samen hebben we een dochter van 4 en ik ben blij dat ik (onderbewust) toch zoveel mensen kennis heb en had dat ik niet de makkelijkste gekozen heb.Ok het leeftijd verschil is 15 jaar maar (nu) 50 en 35 is iets anders dan 18 en 33. Natuurlijk speelde economische motieven ook mee en ieder die dat niet ziet is dus ook blind of houdt zichzelf voor de gek.
Mijn vrouw is dus niet zo'n meegaand type van 1 van de noordelijke of noord oostelijke provincies dat is misschien even leuk maar bezorgt mij vaak ook den kriebels. Nee is is van het Zuiden. Die zijn dus een beetje anders qua karakter (meestal).

Zij is dus zeer open en direct. Dat hielp zeer toen we in nederland gingen wonen.
Geld heeft ze nooit naar de familie gestuurd. Het enige was dat schoonvaders voor ons een huis naast het hunne heeft gezet voor als wij er zijn . leuk huisje met een slaapkamer, serre en zitje voor en een badkamer (en zelfs behang). en airco natuurlijk .. alles koste ons 6000 euro.
De schoonfamilie heeft dus geen geld nodig. Mijn schoonvader (vorig jaar helaas gestorven) had zelfs een levensverzekering geregeld. Niet een echt rijke familie maar ze doen het relatief goed.

In nederland heeft mijn vrouw naast een kind krijgen ook haar nederlanderschap "gekregen"
binnen 6 maanden kende ze meer mensen in de buurt dan ikke dus.
Maar als een thai het over europe heeft (b.v. haar moeder) dan geeft mijn vrouw altijd als voorbeeld dat als je daar naar de winkel gaat en een lemmon koopt die dus ook 50 eurocent kost. en een taxi al snel 30 euro.
De Thaise vrouwen / Nederlandse mannen in Nederland zijn dus zeg maar voor mij 60 tot 70% van de mannen zijn horken en 40% van de vrouwen zijn dubieus. Dat vind ik niet alleen maar mijn thaise vrouw ook.

Nu zitten we in thailand gewoon omdat het nu was of als m'n dochter 18 of 19 jaar was (dus over 14 jaar)
Ik kan hier goed werken. en wat de toekomst brengt?? we zullen wel zien

Pieter 8-) :mrgreen:

paisan
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 115
Lid geworden op: zondag 10 mei 2009, 04:04

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#50 Bericht door paisan » vrijdag 19 juni 2009, 03:43

Mijn vrouw is dus niet zo'n meegaand type van 1 van de noordelijke of noord oostelijke provincies dat is misschien even leuk maar bezorgt mij vaak ook den kriebels. Nee is is van het Zuiden. Die zijn dus een beetje anders qua karakter (meestal).



wat is die pieter een bofkont, hij heeft een zuiderling getrouwd :mrgreen:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#51 Bericht door dutch » vrijdag 19 juni 2009, 03:56

Pieter schreef:Kom laat is ook wat zeggen,

Ik ben nu al 7 jaar getrouwd met mijn Thaise vrouw. Samen hebben we een dochter van 4 en ik ben blij dat ik (onderbewust) toch zoveel mensen kennis heb en had dat ik niet de makkelijkste gekozen heb.Ok het leeftijd verschil is 15 jaar maar (nu) 50 en 35 is iets anders dan 18 en 33. Natuurlijk speelde economische motieven ook mee en ieder die dat niet ziet is dus ook blind of houdt zichzelf voor de gek.
Mijn vrouw is dus niet zo'n meegaand type van 1 van de noordelijke of noord oostelijke provincies dat is misschien even leuk maar bezorgt mij vaak ook den kriebels. Nee is is van het Zuiden. Die zijn dus een beetje anders qua karakter (meestal).

Zij is dus zeer open en direct. Dat hielp zeer toen we in nederland gingen wonen.
Geld heeft ze nooit naar de familie gestuurd. Het enige was dat schoonvaders voor ons een huis naast het hunne heeft gezet voor als wij er zijn . leuk huisje met een slaapkamer, serre en zitje voor en een badkamer (en zelfs behang). en airco natuurlijk .. alles koste ons 6000 euro.
De schoonfamilie heeft dus geen geld nodig. Mijn schoonvader (vorig jaar helaas gestorven) had zelfs een levensverzekering geregeld. Niet een echt rijke familie maar ze doen het relatief goed.

In nederland heeft mijn vrouw naast een kind krijgen ook haar nederlanderschap "gekregen"
binnen 6 maanden kende ze meer mensen in de buurt dan ikke dus.
Maar als een thai het over europe heeft (b.v. haar moeder) dan geeft mijn vrouw altijd als voorbeeld dat als je daar naar de winkel gaat en een lemmon koopt die dus ook 50 eurocent kost. en een taxi al snel 30 euro.
De Thaise vrouwen / Nederlandse mannen in Nederland zijn dus zeg maar voor mij 60 tot 70% van de mannen zijn horken en 40% van de vrouwen zijn dubieus. Dat vind ik niet alleen maar mijn thaise vrouw ook.

Nu zitten we in thailand gewoon omdat het nu was of als m'n dochter 18 of 19 jaar was (dus over 14 jaar)
Ik kan hier goed werken. en wat de toekomst brengt?? we zullen wel zien

Pieter 8-) :mrgreen:
Kan me goed vinden in wat je schrijft.Alhoewel mijn wijlen vrouw toch echt wel uit Nakhon Ratchasima kwam :lol: .Volledig ingeburgerd in Nederland in de kortste keren en weinig contact met andere thais.
Sprak na 28 jaar huwelijk Thais-Nederlands-Engels-Duits-Frans en Indonesisch.Alle landen waar ik gewerkt heb,ging zij naar school.
Bij ons was het verschil in leeftijd ca 10 jaar.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#52 Bericht door jumbo » vrijdag 19 juni 2009, 04:00

Laat ik mijn onbescheiden mening ook maar eens geven
Wie hier komt om een vrouw 'op te halen' of te 'importeren' komt naar mijn mening een paar chips tekort.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

paisan
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 115
Lid geworden op: zondag 10 mei 2009, 04:04

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#53 Bericht door paisan » vrijdag 19 juni 2009, 04:04

mischien ligt zo,n persoon slap in de markt bij de nederlandse vrouwen :ugeek:
en heeft hij er weinig zin aan om alleen te zijn.


affijn jumbo, jou stelling die klopt als een bus. je moet wel heel wat steken los hebben om een thaise te trouwen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#54 Bericht door jumbo » vrijdag 19 juni 2009, 04:06

Pieter schreef: De Thaise vrouwen / Nederlandse mannen in Nederland zijn dus zeg maar voor mij 60 tot 70% van de mannen zijn horken en 40% van de vrouwen zijn dubieus. Dat vind ik niet alleen maar mijn thaise vrouw ook.
Hoe ligt naar jouw mening het percentage hier??? :P :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#55 Bericht door jumbo » vrijdag 19 juni 2009, 04:07

paisan schreef:mischien ligt zo,n persoon slap in de markt bij de nederlandse vrouwen :ugeek:
en heeft hij er weinig zin aan om alleen te zijn.


affijn jumbo, jou stelling die klopt als een bus. je moet wel heel wat steken los hebben om een thaise te trouwen.
dat laatste heb ik niet gezegd.....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#56 Bericht door Pieter » vrijdag 19 juni 2009, 04:32

jumbo schreef:
Pieter schreef: De Thaise vrouwen / Nederlandse mannen in Nederland zijn dus zeg maar voor mij 60 tot 70% van de mannen zijn horken en 40% van de vrouwen zijn dubieus. Dat vind ik niet alleen maar mijn thaise vrouw ook.
Hoe ligt naar jouw mening het percentage hier??? :P :P
Gelukkig zijn Thaise mannen ook 60% tot 70% horken ; samen met het economische aspect telt dat wel degelijk mee voor het populair zijn van farang mannen in Thailand 8-) 8-)

En de Thaise vrouwen hier?? Vooral die met een auto(otje) en niet te oud. Op het moment dat ze de bestuurdersstoel op hun achterste voelen komen er automatisch twee hoorntjes tussen hun zwarte (met de soldeerbout recht gestreken haren) naar boven. Echt die denken dat als ze auto rijden de wereld van hun is en iedereen aan de kant mot :evil: :evil: :twisted :twisted

Pieter

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#57 Bericht door Pieter » vrijdag 19 juni 2009, 05:35

of te wel :

Expat Still Insisting He Met Dodgy Thai Girlfriend Through Facebook



BANGKOK –Matthew Huntington, a 34-year old American expat, continues to insist that he met his Thai girlfriend Bee through the social networking site Facebook, despite increasingly overwhelming evidence to the contrary.

According to friends, Huntington, a freelance editor and semi-professional photographer, generally evades the question of where he and Bee first met, but when pressed, will mention Facebook as “where we found each other.”

Based on Huntington’s Facebook profile, he has been a member for only four months, whereas his relationship with Bee began in January 2009. None of his listed Facebook friends includes Bee.

When presented with this information, Huntington explained that he used to have a different account under a different name, and now that Bee had moved into his apartment with him, she no longer needed her own Facebook account and had thus "deactivated it."

According to her friends, Bee, a 21-year-old from Khon Khaen who is currently unemployed, has never owned or operated a computer.


(bron Notthenation)


Pieter 8-) 8-) 8-) :mrgreen: :mrgreen: :? :? :o :o :D :D :D

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#58 Bericht door marceziani » maandag 22 juni 2009, 11:29

Vandaag nog maar eens gebeld naar de IND.
Hetzelfde antwoord.
Wachten, wachten, wachten....
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#59 Bericht door Nimnuan » maandag 22 juni 2009, 11:40

dutch schreef:
Pieter schreef:Kom laat is ook wat zeggen,

Ik ben nu al 7 jaar getrouwd met mijn Thaise vrouw. Samen hebben we een dochter van 4 en ik ben blij dat ik (onderbewust) toch zoveel mensen kennis heb en had dat ik niet de makkelijkste gekozen heb.Ok het leeftijd verschil is 15 jaar maar (nu) 50 en 35 is iets anders dan 18 en 33. Natuurlijk speelde economische motieven ook mee en ieder die dat niet ziet is dus ook blind of houdt zichzelf voor de gek.
Mijn vrouw is dus niet zo'n meegaand type van 1 van de noordelijke of noord oostelijke provincies dat is misschien even leuk maar bezorgt mij vaak ook den kriebels. Nee is is van het Zuiden. Die zijn dus een beetje anders qua karakter (meestal).

Zij is dus zeer open en direct. Dat hielp zeer toen we in nederland gingen wonen.
Geld heeft ze nooit naar de familie gestuurd. Het enige was dat schoonvaders voor ons een huis naast het hunne heeft gezet voor als wij er zijn . leuk huisje met een slaapkamer, serre en zitje voor en een badkamer (en zelfs behang). en airco natuurlijk .. alles koste ons 6000 euro.
De schoonfamilie heeft dus geen geld nodig. Mijn schoonvader (vorig jaar helaas gestorven) had zelfs een levensverzekering geregeld. Niet een echt rijke familie maar ze doen het relatief goed.

In nederland heeft mijn vrouw naast een kind krijgen ook haar nederlanderschap "gekregen"
binnen 6 maanden kende ze meer mensen in de buurt dan ikke dus.
Maar als een thai het over europe heeft (b.v. haar moeder) dan geeft mijn vrouw altijd als voorbeeld dat als je daar naar de winkel gaat en een lemmon koopt die dus ook 50 eurocent kost. en een taxi al snel 30 euro.
De Thaise vrouwen / Nederlandse mannen in Nederland zijn dus zeg maar voor mij 60 tot 70% van de mannen zijn horken en 40% van de vrouwen zijn dubieus. Dat vind ik niet alleen maar mijn thaise vrouw ook.

Nu zitten we in thailand gewoon omdat het nu was of als m'n dochter 18 of 19 jaar was (dus over 14 jaar)
Ik kan hier goed werken. en wat de toekomst brengt?? we zullen wel zien

Pieter 8-) :mrgreen:
Kan me goed vinden in wat je schrijft.Alhoewel mijn wijlen vrouw toch echt wel uit Nakhon Ratchasima kwam :lol: .Volledig ingeburgerd in Nederland in de kortste keren en weinig contact met andere thais.
Sprak na 28 jaar huwelijk Thais-Nederlands-Engels-Duits-Frans en Indonesisch.Alle landen waar ik gewerkt heb,ging zij naar school.
Bij ons was het verschil in leeftijd ca 10 jaar.
Voor ons is het verhaal ook erg herkenbaar, alleen komt mijn vrouw uit Nakhon Sawan :mrgreen:
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#60 Bericht door Loe » maandag 22 juni 2009, 16:24

Pieter

70% Hork, dus 2/3 kans dat jij er een van bent :oops:

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”