Alweer: Rem op "import"bruiden

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#31 Bericht door Jim » woensdag 10 juni 2009, 06:19

RuudThai schreef: Er wordt in dit verband altijd gewezen op de linkse partijen die de allochtonen teveel zouden knuffelen. Maar ik wil er even aan herinneren dat de partij die na de PVV de meeste kritiek heeft op het allochtonenbeleid, de VVD, tot 2006 zo'n 25 jaar onafgebroken aan de regering heeft deelgenomen.
en wilders zit al 19 jaar in de kamer (voor de vvd?) uit z'n neus te vreten :lol:
hij is dus medeverantwoordelijk voor zijn gevreesde tsunami van de islamisering.

ach, hij zal wel lekker slapen in de armen van zijn importbruid.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#32 Bericht door dutch » woensdag 10 juni 2009, 09:13

Coalitie Heren....coalitie.Zo is ELKE regering in Nederland en dat betekent dat je NOOIT je complete partijprogramma kan verwezelijken.
De "hindelijke" activiteiten van de Islam stammen overigens van de laatste 10 jaren ,met als hoogtepunten de diverse terroristische activiteiten vande laatste 7 jaren in USA-Spanje-UK-Kenia en ik zal nog wel een paar landen vergeten zijn.
Verder barst het van de islamitische vluchtelingen (Bosnie-Iran-Irak- etc etc).
Vertel mij (al eerder gevraagd) hoe een Nederlandse democratie zich kan verenigen met de Islam ?
Het fenomeen "lastige" marokaantjes is overigens ook iets van de laatste jaren.

Het relatief weinig "importeren" van bruiden door Nederlanders uit het buitenland is van een totaal andere orde als dat van "asyl aanvragen" en later "gezinshereniging" en het is jammer dat het nu over een kam wordt geschoren.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#33 Bericht door marceziani » woensdag 10 juni 2009, 21:47

Naar aanleiding van het vragenuurtje in de Tweede Kamer over de immigratie en inburgeringsvraagstukken, alwaar minister V.d. Laan stelde dat de Thaise importbruiden 'de ergste' zijn
Over de emancipatieplicht het volgende... Er zijn vele zeer geslaagde en zeer ambitieuze Marokkaanse meiden die het vreselijk goed doen, maar over het hoofd worden gezien door wat minder geëmancipeerde Marokkaanse, Turkse, Irakese of Somalische heren. En daarbij komt de Nederlander die zijn bruid uit Thailand wil importeren, wat nog erger is. Het gaat om een hele reeks mensen die een dergelijke zoektocht doen, om redenen die -- een understatement -- geen verband houden met emancipatie. Maar ook met echte liefde heeft het heel weinig te maken..
schreef ik het volgende:
marceziani schreef:Mijn vriendin is de ergste. Zij is namelijk laagopgeleid, kansarm, een importbruid, ze zal ongetwijfeld niet willen integreren en inburgeren en het ergste van alles is nog wel: ze komt uit Thailand! Dus met liefde heeft onze relatie maar bitter weinig te maken. Beste Nederlanders, beste politici, maakt uw borst maar nat! De MVV-aanvraag is reeds ingediend!

Ach, alle gekheid op een stokje. Ik verbaas me over de hoeveelheid onzin, leugens, verdraaingen en het generaliseren van alle immigranten door onze ministers. En natuurlijk ook nog het verkeerd voorstellen van de waarheid door foutieve interpretaties van (on)juiste cijfers. Deze laatste zou ik nog bijna vergeten, zeg. Echter wordt de minister niet één keer een strobreed in de weg gelegd. Als de SP nogmaals wil reageren, krijgt ze daar de kans niet voor.

Maar we blijven vrolijk, want onze toekomst ziet er zeer rooskleurig uit. Allereerst komt mijn vriendin met haar zoontje naar Nederland. Als de IND wakker wordt en ze gaan eindelijk eens aan de slag met mijn dossier m.b.t. de MVV-aanvraag, dan komen ze nog sneller naar Nederland. Die illusie heb ik echter niet, maar dat terzijde. Na aankomst gaan we eerst bekijken hoe kort ze ergens in loondienst gewerkt moet hebben, alvorens ze - al dan niet via een WIA-situatie - op een snelle manier de grootst mogelijke uitkering zal verkrijgen. Vervolgens wordt zoonlief ingeschreven bij de PSV Foxyclub en daarna zal ik mijn vriendin inschrijven bij de gemeente Eindhoven. Jaja, prioriteiten stellen, he. Wat belangrijk is, moet eerst. Nederlands leren daar doen we niet aan. Wij communiceren namelijk in gebarentaal, ook via de telefoon. Verder houden wij totaal niet van elkaar, had ik dat al vermeld? Ik heb dus een rasechte importbruid, die puur en alleen komt profiteren van de sociale voorzieningen in Nederland. Ik heb de België-route nog in overweging genomen, maar kom nou - beste mensen - ik ben toch zeker geen smokkelaar.

Tot morgen, beste mensen. Dan wederom na werktijd een nieuwsgierige maar meestal teleurstellende blik in mijn brievenbus. Nu nog even de laatste minuten van de voetbalwedstrijd Nederland-Noorwegen kijken. Hup Holland Hup, laat de importbruid niet in haar hempje staan!
Bron: http://www.buitenlandsepartner.nl/forum ... 168#347168
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#34 Bericht door Nimnuan » woensdag 10 juni 2009, 23:23

joepattaya schreef:Ik zal het wel weer verkeerd zien, maar het wordt tijd dat de Nederlanders hun energie eens gaan steken in de wederopbouw van hun economie in plaats van de schuld van een hoop problemen bij een ander neer te leggen.
Je maakt het wel moeilijk......, buitenlanders de schuld geven is toch een veel makkelijkere oplossing? :roll: ;) :evil:
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#35 Bericht door joepattaya » donderdag 11 juni 2009, 02:01

Nimnuan schreef:
joepattaya schreef:Ik zal het wel weer verkeerd zien, maar het wordt tijd dat de Nederlanders hun energie eens gaan steken in de wederopbouw van hun economie in plaats van de schuld van een hoop problemen bij een ander neer te leggen.
Je maakt het wel moeilijk......, buitenlanders de schuld geven is toch een veel makkelijkere oplossing? :roll: ;) :evil:
Is ook zo, alleen is het zo jammer als men er achter moet komen, dat het feitelijke probleem niet ligt bij de 'buitenlanders', maar bij de 'binnenlanders'.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#36 Bericht door dutch » donderdag 11 juni 2009, 02:02

marceziani schreef:Naar aanleiding van het vragenuurtje in de Tweede Kamer over de immigratie en inburgeringsvraagstukken, alwaar minister V.d. Laan stelde dat de Thaise importbruiden 'de ergste' zijn
Over de emancipatieplicht het volgende... Er zijn vele zeer geslaagde en zeer ambitieuze Marokkaanse meiden die het vreselijk goed doen, maar over het hoofd worden gezien door wat minder geëmancipeerde Marokkaanse, Turkse, Irakese of Somalische heren. En daarbij komt de Nederlander die zijn bruid uit Thailand wil importeren, wat nog erger is. Het gaat om een hele reeks mensen die een dergelijke zoektocht doen, om redenen die -- een understatement -- geen verband houden met emancipatie. Maar ook met echte liefde heeft het heel weinig te maken..
schreef ik het volgende:

Ik zou me als direct betrokkene ZWAAR BELEDIGD voelen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#37 Bericht door marceziani » donderdag 11 juni 2009, 08:02

Zo voelde me ik in eerste instantie ook. Daarna komt het relativeren en het besef dat politici ook maar mensen zijn zonder kennis en verstand van zaken, die moeten denken aan de stemmen en niet aan die Nederlander die zijn liefje over de grenzen heeft gevonden.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#38 Bericht door RuudThai » donderdag 11 juni 2009, 12:14

marceziani schreef:Naar aanleiding van het vragenuurtje in de Tweede Kamer over de immigratie en inburgeringsvraagstukken, alwaar minister V.d. Laan stelde dat de Thaise importbruiden 'de ergste' zijn
Over de emancipatieplicht het volgende... Er zijn vele zeer geslaagde en zeer ambitieuze Marokkaanse meiden die het vreselijk goed doen, maar over het hoofd worden gezien door wat minder geëmancipeerde Marokkaanse, Turkse, Irakese of Somalische heren. En daarbij komt de Nederlander die zijn bruid uit Thailand wil importeren, wat nog erger is.
Ach ja, Eberhard van der Laan (PvdA)..... Een goede vriend van mij die de Amsterdamse politiek goed kent vertelde mij dat hij zijn hart vasthield toen deze mijnheer tot opvolger van Ella Vogelaar werd benoemd. Dit is nou zo'n typische partijstreber, die het geheel achter de ellebogen heeft en die zich met diezelfde ellebogen heeft omhooggewerkt binnen die partij. Een draaikont, windvaantje enz. tot en met. Probeert nu klaarblijkelijk Wilders de loef af te steken qua populistische uitspraken vol gemeenplaatsen, om zo de verpletterende nederlaag van de PvdA bij de Euroverkiezingen te maskeren en de kiezers terug te winnen.

Van Ella Vogelaar kun je zeggen wat je wilt, ze deed wat ongelukkige uitspraken op de verkeerde momenten en was weinig communicatief, maar ze was wel recht-toe-recht-aan. Ze had een bijna onmogelijke opdracht want ze kreeg bij haar aantreden geen geld voor haar prachtwijken, maar haar opvolger Eberhard van der Laan kwam nu wel in een door haar gespreid bedje. Ik vind het trouwens een rare combinatie: woonwijken renoveren en vreemdelingenzaken als integratie. Dat laatste hadden ze beter bij Sociale Zaken kunnen doen, maar ja, daar zit weer die Piet Hein Donner. Kun je ook weinig van verwachten op integratiegebied.
't Zal mij benieuwen wat al die calvinisten daar in Den Haag nog in petto hebben voor de normale goedwillende burger in Nederland..... :evil: :twisted :mrgreen:

Je hebt er overigens een mooi verhaal van gemaakt, marceziani! 8-) :) :D :lol:

Groet,
Ruud

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#39 Bericht door marceziani » donderdag 11 juni 2009, 15:54

Mjah, bedankt voor het compliment, Ruud. Het cynisme druipt eraf inderdaad.
Ik kan nu al weer lachen om de onbehouden reacties van onze ministers met V.d. Laan voorop.
Het is inderdaad een draaikont eerste klas.
Over de inburgering zegt hij eerst:
„Het gaat onze spankracht te boven ... Een docent zal altijd zeggen: ’Ja, die nieuweling mag er nog wel bij in de klas.’ Maar aan alles zie ik dat het te zwaar is.”
Vervolgens blijkt in het eerdergenoemde vragenuurtje in de Tweede Kamer dat de inburgeringsklassen half leeg zijn.
En dat is dan slechts één heel klein voorbeeldje. Zo zijn er nog veel meer voorbeelden op te noemen. Check de eerder door mij geplaatste link maar naar buitenlandsepartner.nl.

Hup Holland Hup! :D
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#40 Bericht door Wereldvreemd » vrijdag 12 juni 2009, 07:02

Ik ben blij dat je het al kunt relativeren, Marceziani. Gezien de incompetentie van de politieke leiders van het afgelopen decennia, zullen vreemdelingen wel de politiek blijven domineren onder het motto van zoek een vijand van ons allen..............

Wees gerust je zit niet alleen in deze situatie. ;)
- -

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#41 Bericht door Nimnuan » maandag 15 juni 2009, 12:26

Wereldvreemd schreef:Ik ben blij dat je het al kunt relativeren, Marceziani. Gezien de incompetentie van de politieke leiders van het afgelopen decennia, zullen vreemdelingen wel de politiek blijven domineren onder het motto van zoek een vijand van ons allen..............

Wees gerust je zit niet alleen in deze situatie. ;)
Ik weet niet of dat nou een geruststellende gedachte is ;) zeker met de competentie van onze regering op dit moment. Je blijft toch een minderheid in deze situatie :geek:
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#42 Bericht door marceziani » maandag 15 juni 2009, 14:10

Als vrijwel alle partijen het ermee eens zijn, dat die enorme stroom van importbruiden (het is dweilen met de kraan open) een halt moet worden toegeroepen, dan ziet het er inderdaad somber uit voor de toekomstige, laagopgeleide, kansarme importbruiden of het smokkelen van bruiden via België. Voor de Thaise importbruiden ziet het er al helemaal slecht uit, want dat zijn 'de ergste'. ;)

Ik verval weer in cynisme. :) Toch ben ik weer wat geruster, omdat ik bericht heb gehad van de IND afgelopen zaterdag. Het heeft lang geduurd, maar eind vorige week hebben ze mijn dossier toch aan durven raken. Nog geen definitief JA, omdat men nog wat extra gegevens nodig heeft omtrent het inkomen. Wordt geregeld, as we speak.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#43 Bericht door RuudThai » dinsdag 16 juni 2009, 15:36

dutch schreef:Coalitie Heren....coalitie.Zo is ELKE regering in Nederland en dat betekent dat je NOOIT je complete partijprogramma kan verwezelijken.
Dutch, als je al 25 jaar meeregeert en je kan je punt niet verzilveren, dan ben je geen knip voor de neus waard. Of je vindt het niet belangrijk genoeg en dan moet je achteraf niet gaan mekkeren. Of je vond het eigenlijk wel best want je kiezers konden zo goed wegkomen met die goedkope, dus uitgebuite arbeidskrachten.

En Wereldvreemd schreef:
Gezien de incompetentie van de politieke leiders van het afgelopen decennia, zullen vreemdelingen wel de politiek blijven domineren onder het motto van zoek een vijand van ons allen..............
"Wir haben es nicht gewusst...."

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#44 Bericht door joepattaya » dinsdag 16 juni 2009, 15:47

Op het moment dat ik me politiek en sociaal bewust werd en dat is zo'n kleine 30 jaar terug, dacht ik al: "Er komt een tijd, dat alle minderheden in Nederland een meerderheid gaan vormen en als al die minderheden dat eenmaal door krijgen, dan zijn de rapen gaar". Dit duurt niet lang meer.

Kun je je afvragen waarom ik me toen ineens politiek en sociaal bewust werd; heel simpel, we moesten het toch ergens over hebben tijdens de lessen 'maatschappijleer'.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

jannampla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 151
Lid geworden op: vrijdag 08 september 2006, 23:02
Locatie: Deventer

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#45 Bericht door jannampla » woensdag 17 juni 2009, 21:50

Dutch schreef :

Ik zou me als direct betrokkene ZWAAR BELEDIGD voelen.

Ik zou zeggen : don't get mad , just make bloody sure you get even .
If you are dumb enough to feed the troll you deserve to be trolled.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”