Alweer: Rem op "import"bruiden

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Alweer: Rem op "import"bruiden

#1 Bericht door RuudThai » maandag 08 juni 2009, 05:46

Uit de Volkskrant van vandaag:

Van der Laan: ‘import’ bruiden moet stoppen

Van onze verslaggever
Gepubliceerd op 07 juni 2009 21:33, bijgewerkt op 21:35

DEN HAAG - De instroom van laagopgeleide ‘importbruiden’ frustreert volgens PvdA-minister Eberhard Van der Laan (Integratie) de investeringen in inburgering.

‘Mijn insteek is: verliezen we die investering van inburgering – wat een heidens karwei is – niet als er zoveel laagopgeleide nieuwkomers bij komen?’, zei Van der Laan zondag in een interview met De Telegraaf. ‘Een docent zegt uit principe altijd: ja die nieuweling mag er nog wel bij. Maar aan alles zie ik dat ze het te zwaar hebben. Deze voortdurende immigratie gaat onze spankracht te boven.’

Minister Van der Laan, die een half jaar geleden Ella Vogelaar opvolgde, wil uitkeringen korten van degenen die inburgeringslessen mijden. ‘Stop met het gezeur, inburgering is vanzelfsprekend.’

---------
Met de laatste alinea ben ik het volmondig eens. En alleen maar uitkeringen stoppen? Nee, gewoon geen verblijfsvergunning als het inburgeringsexamen niet binnen 5 jaar wordt gehaald.

Tja, en verder hoef je dus geen Wilders c.s. meer te stemmen, want de PvdA gaat er nu ook voor zorgen dat je je Thaise vriendin niet meer naar Nederland kunt halen.... tenzij ze een universiteitsdiploma heeft natuurlijk, want Nederland wil alleen nog maar intelligente mensen importeren :evil:

Groet,
Ruud

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#2 Bericht door Phuket Dragon » maandag 08 juni 2009, 07:21

Degene die slim zijn minimaal 100 dagen in een andere EU lidstaat verblijven met de partner en dan naar NL, de wet inburgering kan je dan in de kast hangen en een NL verblijfsvergunning is opzak. Ze kunnen Nederland dichttimmeren wat ze willen de EU achterdeur staat wagenwijd open waar op dit moment goed gebruik van word gemaakt, niet alleen via Belgie of Duitsland ook de Denen weten er raad mee via Zweden.

Dus die investering waarvan van der Laan het overheeft en de vreemdelingenwet 2000 is inderdaad over de balk gegooit geld, EU wetten dienen te worden geintregeerd in Nationale wetten en daar short het aan in NL, ze kijken er gewoon niet naar en dan krijg je dat er wetten worden uitgevonden ( wet inburgering ) die via een andere weg uit de weg te gaan op een legale manier dus weggegooit geld. Er zit echt een stelletje hans worsten daar in Den Haag die vergeten dat ze in de Europese unie zitten en dat al meer dan 50 jaar, moet je ondertussen wel weten waar de klepel hangt, niets is minder waar als je Fritsma in de kamer hoort ( ook anderen ) denk ik wel eens wat doen die daar ? Die zitten nou echt in hun eigen nationale bekrompen eigenwereldje en van de EU geen weet.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#3 Bericht door marceziani » maandag 08 juni 2009, 07:51

Als ik als Nederlander een buitenlandse partner (van buiten de EU) heb en zij is hoog opgeleid, dan hebben wij wel het recht om samen gelukkig te worden in Nederland en als mijn buitenlandse partner laag is opgeleid, dan hebben wij geen recht om samen gelukkig te zijn in Nederland. Wie denkt Van der Laan wel niet wie hij is? God zelf?

Hij doelt voornamelijk op Marrokanen en Turken. Door de zeer strenge huidige regels op het gebied van gezinshereniging (gezinsvorming wordt niet over gesproken, vreemd genoeg), is het aantal immigranten enorm gedaald. De zeer denigrerende term 'importbruiden', is daar nog wel sprake van? Volgens onze politici in Den Haag is mijn vriendin een kansarme. Ook al zo'n misselijkmakende term. In mijn ogen is mijn vriendin zeer kansrijk. Kansrijk om mij gelukkig te maken (en ik haar) en laat dat nou net de reden zijn dat wij samen iets willen opbouwen. Ik zou de cijfers wel eens willen zien van het aantal gezinsherenigers, van het aantal 'importbruiden', wat momenteel naar Nederland komt en van het aantal mensen die gebruikmaken van de België-route. De laatste groep wordt steevast afgeschilderd als mensen die de Nederlandse wetten proberen te omzeilen. Ook wordt gesproken over fraude. Terwijl het juist de NL regering is die strengere wetten heeft gemaakt en het nog strenger wil maken in afwijking van de Europese regelgeving. De NL regering omzeilt Europese wetten. Mensen die van de België-route gebruik maken, maken gebruik van hun Europese RECHT op vrij verkeer van mensen en goederen binnen de EU. Daar is niets frauduleus aan.

Verder is niet elke immigrant een moslim van Turkse of Marrokaanse afkomst. En het is ook niet zo dat alle immigranten niet bereid zijn om in te burgeren. Zou trouwens ook lekker zijn, zeg. Mijn vriendin komt naar NL, doet het hartstikke goed. Ze werkt, gaat naar de sportschool, heeft nog andere hobbies, maakt mij gelukkig, ik maak haar gelukkig, we krijgen er nog een kind bij. En door wat voor omstandigheden dan ook haalt ze haar papiertje niet in NL. Dan wordt dit gezin uit elkaar getrokken. Ik, de vader, blijf alleen achter met twee kinderen (ze heeft reeds een zoon, die ook naar NL komt, als jullie dat goed vinden), en moeders moet alleen terug naar Thailand. En wat moet mijn vriendin in Thailand gaan doen? Wat moet ik doen zonder mijn vriendin en wat moeten de kinderen zonder moeder? Een heel gezin ontwrichten, puur en alleen omdat zij geen papiertje heeft gehaald? Doe eens even normaal, zeg.... Alsof daar het succes vanaf hangt of wij als gezin samen gelukkig worden of niet. Dáár gaat het om, dat wij samen gelukkig worden.

Verder vraag ik mij af of de problemen met Marrokaanse jongeren, (de oorzaak van deze hetze tegen buitenlandse partners?), ook maar iets te maken hebben met de gezinsmigratie in NL. Cijfers moeten dat aantonen, maar ik zie geen cijfers. Veel cijfers op dit gebied zijn niet bekend of worden niet bekend gemaakt.

Trouwens, is Van der Laan met zijn PvdA nou helemaal van het geloof afgevallen? De PvdA zijn een stel draaikonten, die met de wind van de PVV meewaaien. Niet echt des PvdA's om dit soort rechtse standpunten in te nemen. Wat een verkiezingsuitslag toch al niet allemaal te weeg kan brengen. Hoezo populistisch?
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#4 Bericht door marceziani » maandag 08 juni 2009, 07:55

Minister Van der Laan, die een half jaar geleden Ella Vogelaar opvolgde, wil uitkeringen korten van degenen die inburgeringslessen mijden.
Ik wist niet dat immigranten synoniem staan voor uitkeringstrekkers. Weer iets geleerd vandaag.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#5 Bericht door Wouter_Udon » maandag 08 juni 2009, 08:29

marceziani schreef:
Minister Van der Laan, die een half jaar geleden Ella Vogelaar opvolgde, wil uitkeringen korten van degenen die inburgeringslessen mijden.
Ik wist niet dat immigranten synoniem staan voor uitkeringstrekkers. Weer iets geleerd vandaag.

En ik maar denken dat immigranten, zeker de eerste jaren, helemaal geen recht hebben op een uitkering???? :shock:
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#6 Bericht door Jim » maandag 08 juni 2009, 10:57

kan je na gaan.
die mensen wachten al zo lang op hun inburgeringscursus dat ze inmiddels al recht op een uitkering hebben.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#7 Bericht door marceziani » maandag 08 juni 2009, 15:38

Onderstaande zegt weliswaar niets over de door Den Haag zo verfoeide België-route, maar het geeft wel een beeld van het aantal Marrokaanse immigranten... Lees en bedenk: waar hebben we het in Allah's naam over?
In Nederland immigreerden in 2008 volgens het CBS 893 inburgeringsplichtige Marokkaanse vrouwen. Dat was 2% van de Niet-westerse immigranten in Nederland in dat jaar.

Gelukkig voor ons, hoeven we voor onze cijfers niet afhankelijk te zijn van de PvdA ministers Van der Laan en Wouter Bos. Volgens hen is het 'dweilen met kraan open" met die immigrerende Marokkanen in Nederland. Wij hebben de cijfers van het CBS over het aflopen jaar voor u op een rijtje gezet.

In 2008 was de totale immigratie van Marokkanen in Nederland 2106. Daarvan waren er 1919 inburgeringsplichtig, waarvan 893 vrouwen.

De totale immigratie van Niet-Westerse allochtonen in Nederland was over 2008 48.317 (van de 142.737 totale immigratie). Marokkanen vormen dus 1,5 % van de totale en 4.4 % van de Niet-Westerse immigranten.

Die 987 Marokkaanse inburgeringsplichtige vrouwen van Van der Laan vormen dus 0.7% van de totale immigratie in Nederland en 2 % van de Niet-Westerse immigranten in 2008.

Cijfers gecompileerd uit http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... G4,G5&VW=T
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#8 Bericht door Wouter_Udon » maandag 08 juni 2009, 16:34

marceziani schreef:Onderstaande zegt weliswaar niets over de door Den Haag zo verfoeide België-route, maar het geeft wel een beeld van het aantal Marrokaanse immigranten... Lees en bedenk: waar hebben we het in Allah's naam over?
In Nederland immigreerden in 2008 volgens het CBS 893 inburgeringsplichtige Marokkaanse vrouwen. Dat was 2% van de Niet-westerse immigranten in Nederland in dat jaar.

Gelukkig voor ons, hoeven we voor onze cijfers niet afhankelijk te zijn van de PvdA ministers Van der Laan en Wouter Bos. Volgens hen is het 'dweilen met kraan open" met die immigrerende Marokkanen in Nederland. Wij hebben de cijfers van het CBS over het aflopen jaar voor u op een rijtje gezet.

In 2008 was de totale immigratie van Marokkanen in Nederland 2106. Daarvan waren er 1919 inburgeringsplichtig, waarvan 893 vrouwen.

De totale immigratie van Niet-Westerse allochtonen in Nederland was over 2008 48.317 (van de 142.737 totale immigratie). Marokkanen vormen dus 1,5 % van de totale en 4.4 % van de Niet-Westerse immigranten.

Die 987 Marokkaanse inburgeringsplichtige vrouwen van Van der Laan vormen dus 0.7% van de totale immigratie in Nederland en 2 % van de Niet-Westerse immigranten in 2008.

Cijfers gecompileerd uit http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... G4,G5&VW=T

Het zal ook niet de eerste keer zijn dat we door welke regering ook op het verkeerde been worden gezet om ons iets door de strot te wringen. :evil:
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#9 Bericht door Jim » maandag 08 juni 2009, 17:40

als je stemmen wilt trekken zul je moeten afgeven op moslims, liefst marokkanen.

als je de juiste dingen roept, zit je zo op 30 zetels.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#10 Bericht door Bean » maandag 08 juni 2009, 18:05

Een vriend van Bean heeft zijn vrouw voor 658 euro naar europa gehaald INCL VLIEGTICKET
na 3 weken verblijfsvergunning op zak over 2 maanden naar Nederland en ze leven nog lang en gelukkig hoop ik :D :D
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#11 Bericht door joepattaya » dinsdag 09 juni 2009, 03:53

marceziani schreef:
Mijn vriendin komt naar NL, doet het hartstikke goed. Ze werkt, gaat naar de sportschool, heeft nog andere hobbies, maakt mij gelukkig, ik maak haar gelukkig, we krijgen er nog een kind bij. En door wat voor omstandigheden dan ook haalt ze haar papiertje niet in NL. Dan wordt dit gezin uit elkaar getrokken. Ik, de vader, blijf alleen achter met twee kinderen (ze heeft reeds een zoon, die ook naar NL komt, als jullie dat goed vinden), en moeders moet alleen terug naar Thailand. En wat moet mijn vriendin in Thailand gaan doen? Wat moet ik doen zonder mijn vriendin en wat moeten de kinderen zonder moeder? Een heel gezin ontwrichten, puur en alleen omdat zij geen papiertje heeft gehaald? Doe eens even normaal, zeg.... Alsof daar het succes vanaf hangt of wij als gezin samen gelukkig worden of niet. Dáár gaat het om, dat wij samen gelukkig worden.
Daar staat natuurlijk wel tegenover, dat het niet slim is om je gezamelijke toekomst vast te leggen met extra kindertjes, terwijl een vaste verblijfsstatus nog niet in de pocket is. Niet fair om bij een mogelijke gezinsontwrichting vervolgens de politiek de schuld te geven.
Terecht om de politiek de schuld te geven van de kromme regelgeving, die er toe leidt, dat het totale inburgeren een komplete farce is. Zoals al gezegd: de goeden lijden onder de kwaden.

Ik dacht trouwens dat het met de immigratie-wet in Thailand al erg gesteld was, maar in Nederland is het niet anders, zij het dan dat je als 'nieuwe Nederlander' volgens mij meer rechten (en plichten) hebt.

Het feit trouwens, dat een verse, uit Thailand, geimporteerde bruid, eerst een jaar mag blijven en daarna, onder voorwaarden, de periode steeds verlengd wordt met 5 jaar, zegt wel iets over het vertrouwen wat de NL politiek heeft in de bruidegommen. Je staat toch maar mooi in de klaag, want in principe is het de 'bruiden importeur' die net zo goed op de waagschaal gelegd wordt.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#12 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 09 juni 2009, 06:11

joepattaya schreef:
Het feit trouwens, dat een verse, uit Thailand, geimporteerde bruid, eerst een jaar mag blijven en daarna, onder voorwaarden, de periode steeds verlengd wordt met 5 jaar, zegt wel iets over het vertrouwen wat de NL politiek heeft in de bruidegommen. Je staat toch maar mooi in de klaag, want in principe is het de 'bruiden importeur' die net zo goed op de waagschaal gelegd wordt.
De eerste periode voor een verblijfsvergunning is 1 jaar. Daarna kun je een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd krijgen nl. 5 jaar. Als die verstreken is dan bestaat de mogelijkheid om een verblijfsvergunning aan te vragen voor onbepaalde tijd, die weliswaar elke 5 jaar vernieuwd moet worden (zelfde als een NL paspoort) maar waarbij geen info van de garantsteller meer verstrekt hoeft te worden.
Live your dream, don't dream your life.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#13 Bericht door marceziani » dinsdag 09 juni 2009, 07:39

Oh, dus omwille van de wetgeving in NL mogen wij de eerste drie jaar - of zolang mijn vriendin dat papiertje niet gehaald heeft - niet aan kinderen beginnen?
Voor mij is dat de omgekeerde wereld. Ik wil heel graag - net zoals alle andere Nederlanders - zelf graag bepalen wanneer wij aan kinderen beginnen. Ik wil niet dat de politiek daar op wat voor manier dan ook enige zeggenschap in heeft. Of is dat teveel gevraagd?

En als wij al kinderen hebben en daarna pas besluiten om de MVV aan te vragen? Of mijn vriendin heeft al een kind? Dat een gezin vanwege zo'n papiertje uit elkaar wordt getrokken, is voor mij buiten alle proporties. Er wordt in Den Haag zo denigrerend gesproken over buitenlandse partners. Het zijn allemaal importbruiden en laagopgeleide kansarmen. En zo gaat het maar door in Den Haag. De ene leugen na de andere. Gisteren hoorde ik Vd. Laan ook weer wat fabeltjes oplepelen.

Overigens zullen wij niet op zeer korte termijn aan kinderen gaan beginnen, hoor. Alles stapje voor stapje, niets overhaast...
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#14 Bericht door Wereldvreemd » dinsdag 09 juni 2009, 08:16

marceziani schreef:Ze werkt, gaat naar de sportschool, heeft nog andere hobbies, maakt mij gelukkig, ik maak haar gelukkig, we krijgen er nog een kind bij. En door wat voor omstandigheden dan ook haalt ze haar papiertje niet in NL. Dan wordt dit gezin uit elkaar getrokken. Ik, de vader, blijf alleen achter met twee kinderen (ze heeft reeds een zoon, die ook naar NL komt, als jullie dat goed vinden), en moeders moet alleen terug naar Thailand.
Waarom zou ze terug moeten? Naar mijn beste kennis van de wet zijn de consequenties goed te overzien. Bij het niet starten binnen 3½ jaar met de inburgering, ben je strafbaar. De straf is een boete van ongeveer 500 euro, die na 2 jaar opnieuw opgelegd kan worden. Andere nadelen zijn dat je geen verblijfsvergunning onbepaalde tijd krijgt.

Volgens mij is het op dit moment nog niet zo dat je dus terug moet.
- -

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#15 Bericht door joepattaya » dinsdag 09 juni 2009, 10:47

marceziani schreef:Oh, dus omwille van de wetgeving in NL mogen wij de eerste drie jaar - of zolang mijn vriendin dat papiertje niet gehaald heeft - niet aan kinderen beginnen?
Voor mij is dat de omgekeerde wereld. Ik wil heel graag - net zoals alle andere Nederlanders - zelf graag bepalen wanneer wij aan kinderen beginnen. Ik wil niet dat de politiek daar op wat voor manier dan ook enige zeggenschap in heeft. Of is dat teveel gevraagd?

En als wij al kinderen hebben en daarna pas besluiten om de MVV aan te vragen? Of mijn vriendin heeft al een kind? Dat een gezin vanwege zo'n papiertje uit elkaar wordt getrokken, is voor mij buiten alle proporties. Er wordt in Den Haag zo denigrerend gesproken over buitenlandse partners. Het zijn allemaal importbruiden en laagopgeleide kansarmen. En zo gaat het maar door in Den Haag. De ene leugen na de andere. Gisteren hoorde ik Vd. Laan ook weer wat fabeltjes oplepelen.

Overigens zullen wij niet op zeer korte termijn aan kinderen gaan beginnen, hoor. Alles stapje voor stapje, niets overhaast...
Dat hoor je mij niet zeggen, maar het staat in de wet en die behoor je te kennen. Niemand zal je tegenhouden om dan toch aan kinderen te werken (al dan niet met resultaat), maar dan mag je ook niet mopperen als na zoveel jaar het gezinnetje uit elkaar getrokken wordt: "U was de hoogte" zal de IND zeggen.
Wat mij betreft, zet je in no-time een kompleet voetbalelftal op deze aardkloot.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”