erkenning ongeboren vrucht

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
DJAN
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 11 mei 2009, 17:55

erkenning ongeboren vrucht

#1 Bericht door DJAN » donderdag 14 mei 2009, 08:09

mijn partner in thailand is nu 14 weekjes zwanger,november uitgerekend
we hopen dat ze spoedig slaagt voor het examen,zodat ze met mvv hier heen kan komen ,
vraag:als we hier op papier trouwen,word het ongeboren vrucht automatisch erkent,zodat bij geboorte de nederlandse id krijgt?

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: erkenning ongeboren vrucht

#2 Bericht door Mart » donderdag 14 mei 2009, 08:16

Als jullie voor de wet trouwen, krijgt de baby automatisch de NL nationaliteit. Later kan dan de Thaise nationaliteit worden aangevraagd.
Let wel op dat zij bij 6 maanden zwanger niet meer mag vliegen.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

DJAN
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 11 mei 2009, 17:55

Re: erkenning ongeboren vrucht

#3 Bericht door DJAN » donderdag 14 mei 2009, 08:18

yes,ze is nu 4de maand, over 2 weken examen denken we,dus nog een venster van 2 maanden,heb al de mvv formulieren ingevuld en al klaar liggen voor spoed verzending
ik hoorde tot de 8ste maand mag ze bepaalde vlieg maatschappijen vliegen
:}

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: erkenning ongeboren vrucht

#4 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 14 mei 2009, 08:32

Bij een zwangerschap zonder enige complicaties mag je vliegen tot 36 weken.

http://www.vliegtarieven.nl/cgi-bin/sit ... _id=&lang=

Hou er rekening mee dat dit per maatschappij kan verschillen en dat er een doktersverklaring gevraagd kan worden.
Live your dream, don't dream your life.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: erkenning ongeboren vrucht

#5 Bericht door perry » donderdag 14 mei 2009, 09:04

DJAN schreef:mijn partner in thailand is nu 14 weekjes zwanger,november uitgerekend
we hopen dat ze spoedig slaagt voor het examen,zodat ze met mvv hier heen kan komen ,
vraag:als we hier op papier trouwen,word het ongeboren vrucht automatisch erkent,zodat bij geboorte de nederlandse id krijgt?
Automatisch gaat in Nederland niks zoals je weet je moet bij de gemeente een erkenning van ongeboren vrucht halen nu weet ik niet of zij daar ook bij moet zijn zij moet namelijk ondertekenen want als de baby in Thailand geboren wordt krijgt hij geen nederlands paspoort en als je dat formulier hebt dan wel.

En dan als je pech hebt kun je voor je kind ook een mvv aan gaan vragen.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: erkenning ongeboren vrucht

#6 Bericht door Mario08 » donderdag 14 mei 2009, 09:40

Indien je voor de geboorte van het kind officieel trouwt heeft het kind zowel de Thaise als de Nederlandse nationaliteit.

Erkenning van de ongeboren vrucht is alleen nodig als je niet bent getrouwt voor de wet. De wet (zowel de Thaise als Nederlandse) gaat er van uit dat kinderen die binnen een huwelijk worden geboren van de echtgenoot zijn. Indien de moeder niet is getrouwd kan de wet niet uitgaan van die veronderstelling en moet de vader zelf erkennen dat het kind van hem is. Met de erkenning van de ongeboren vrucht krijgt het kind ook de Nederlandse nationalitiet, naast de Thaise.

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

Re: erkenning ongeboren vrucht

#7 Bericht door dirk » donderdag 14 mei 2009, 10:00

Mario08 schreef:Indien je voor de geboorte van het kind officieel trouwt heeft het kind zowel de Thaise als de Nederlandse nationaliteit.

Erkenning van de ongeboren vrucht is alleen nodig als je niet bent getrouwt voor de wet. De wet (zowel de Thaise als Nederlandse) gaat er van uit dat kinderen die binnen een huwelijk worden geboren van de echtgenoot zijn. Indien de moeder niet is getrouwd kan de wet niet uitgaan van die veronderstelling en moet de vader zelf erkennen dat het kind van hem is. Met de erkenning van de ongeboren vrucht krijgt het kind ook de Nederlandse nationalitiet, naast de Thaise.
Onze oudste zoon (22 jaar) is geboren voordat wij gingen trouwen. Hij heeft de Nederlandse nationaliteit, maar hij wil gaan emigreren naar Thailand.
Nu is hij al zo'n 1,5 jaar bezig om de Thaise nationaliteit te "krijgen". Nou, dit gaat echt niet zo snel als je zou denken. Een papierstapel van een meter en nog geen uitzicht op een goede afloop voor hem.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

DJAN
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 11 mei 2009, 17:55

Re: erkenning ongeboren vrucht

#8 Bericht door DJAN » donderdag 14 mei 2009, 11:01

wij wilde al gaan trouwen,alleen later op onze manier,
maar ik zal met mijn partner over hebben om al te gaan trouwen op papier,dan is alles eigenlijk wat makkelijker ook voor de baby ,tis niet de romatische manier zoals wij wilde
maar wel het verstandigste dan ,neem ik aan... :lol:

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: erkenning ongeboren vrucht

#9 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 14 mei 2009, 11:32

DJAN schreef:wij wilde al gaan trouwen,alleen later op onze manier,
maar ik zal met mijn partner over hebben om al te gaan trouwen op papier,dan is alles eigenlijk wat makkelijker ook voor de baby ,tis niet de romatische manier zoals wij wilde
maar wel het verstandigste dan ,neem ik aan... :lol:

Ik denk dat het niet nodig is overhaast te trouwen, want op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken staat hierover het volgende:
Per 1 maart 2009 wordt automatisch Nederlander de minderjarige vreemdeling die na zijn geboorte en vóór de leeftijd van zeven jaar erkend wordt door een Nederlander. Hiermee keren we weer ten dele terug naar de situatie van vóór 1 april 2003.

Tevens wordt automatisch Nederlander door erkenning de minderjarige vreemdeling die na zijn geboorte wordt erkend door een Nederlander die zijn biologische vaderschap binnen één jaar na de erkenning aantoont. Voor meer informatie over dna-bewijs kunt u contact opnemen met de Nederlandse ambassade of het CG in het land waar u woont.

Voor het kind dat als minderjarige vóór 1 maart 2009, maar op of na 1 april 2003, is erkend (dat wil zeggen in de periode 01-04-2003 tot en met 28-02-2009) is onder de huidige RWN ook een voorziening getroffen. Dit kind kan, mits het ten tijde van de erkenning jonger was dan zeven jaar, het Nederlanderschap verkrijgen door optie. Indien het kind op het moment van erkenning zeven jaar of ouder was, dient het kind bij de verklaring tot verkrijging van het Nederlanderschap aan te tonen dat de erkenner zijn biologische vader is, teneinde het Nederlanderschap te verkrijgen. Voor meer informatie over dna-bewijs kunt u contact opnemen met de Nederlandse ambassade of het CG in het land waar u woont.

Voor de niet-biologische vader die een minderjarig kind pas op of na het zevende jaar erkent, bestaat de mogelijkheid van optie na drie jaar ononderbroken verzorging en opvoeding. De periode van drie jaar verzorging en opvoeding vangt niet pas aan na de erkenning. Voldoende is dat er sprake is geweest van verzorging en opvoeding gedurende een periode van minimaal drie jaar, terug te tellen vanaf het moment van de optieverklaring.

Een minderjarig kind dat zonder erkenning op grond van buitenlands recht door wettiging het kind van een Nederlander wordt, is automatisch Nederlander vanaf de datum van het opvolgende huwelijk van zijn ouders. Voor gewettigde minderjarige kinderen geldt geen leeftijdsgrens. Wel moet sprake zijn van een wettiging op grond van buitenlands recht die door Nederland kan worden erkend op grond van de Overeenkomst van Rome van 1970.
Dit houdt dus in dat je de tijd hebt om het kind te erkennen tot zijn/haar 7e verjaardag en dan krijgt het kind automatisch de Nederlandse nationaliteit.

En als je het nog eens na wilt lezen:
http://www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/n ... ie.html#a2
Live your dream, don't dream your life.

DJAN
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 11 mei 2009, 17:55

Re: erkenning ongeboren vrucht

#10 Bericht door DJAN » donderdag 14 mei 2009, 11:44

haha ,regels veranderen per dag,word er gek van
maar toch,we kunnen koste loos bij de gemeente van rdam samen gaan ,en dan erkennen
ik neem aan dat bij erkenning,dan na de geboorte ,wij recht hebben op kinderbijslag
zoals iedereen :}
bedankt voor dat berichtje !

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: erkenning ongeboren vrucht

#11 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 14 mei 2009, 11:53

DJAN schreef:haha ,regels veranderen per dag,word er gek van
maar toch,we kunnen koste loos bij de gemeente van rdam samen gaan ,en dan erkennen
ik neem aan dat bij erkenning,dan na de geboorte ,wij recht hebben op kinderbijslag
zoals iedereen :}
bedankt voor dat berichtje !
Ik denk dat dat niet gaat want je krijgt het kind niet naar Nederland op alleen een Thais paspoort zonder inreisvisum o.i.d.
Je zult die erkenning denk ik moeten doen bij de NL ambassade in BKK.
Live your dream, don't dream your life.

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: erkenning ongeboren vrucht

#12 Bericht door Mario08 » donderdag 14 mei 2009, 12:33

DJAN schreef:wij wilde al gaan trouwen,alleen later op onze manier,
maar ik zal met mijn partner over hebben om al te gaan trouwen op papier,dan is alles eigenlijk wat makkelijker ook voor de baby ,tis niet de romatische manier zoals wij wilde
maar wel het verstandigste dan ,neem ik aan... :lol:
Je hoeft niet te trouwen om het kind te erkennen en er voor te zorgen dat je de juridische vader bent.

Indien je niet trouwt moet je alleen de ongeboren vrucht erkennen op de NL-ambassade. Hoe dit gaat staat beschreven op de website van de ambassade: http://www.netherlandsembassy.in.th/con ... tand#51232
(erkenning van een kind) Je wordt dan de juridische vader van het kind en het kind krijgt de nederlandse nationaliteit, naast de Thaise..

Het kind moet na de geboorte binnen 15 dagen worden aangegeven op het districts kantoor (amphur). Indien je niet getruwd ben is het noodzakelijk dat je de aangifte ZELF doet. Uitsluitend als je het kind zelf aangeeft, en niet een ander zoals bijv. het ziekenhuis het voor je doet, erken je het kind voor de Thaise wet!

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: erkenning ongeboren vrucht

#13 Bericht door Mario08 » donderdag 14 mei 2009, 12:40

dirk schreef:Onze oudste zoon (22 jaar) is geboren voordat wij gingen trouwen. Hij heeft de Nederlandse nationaliteit, maar hij wil gaan emigreren naar Thailand.
Nu is hij al zo'n 1,5 jaar bezig om de Thaise nationaliteit te "krijgen". Nou, dit gaat echt niet zo snel als je zou denken. Een papierstapel van een meter en nog geen uitzicht op een goede afloop voor hem.
gezien je naam ga ik er van uit dat de moeder de Thaise nationalitiet heeft en niet de vader. De erkenning van het kind maakt daarom niet uit, de moeder is Thais en dus is het kind ook Thais.

De vraag is waar hij geboren is, in Thailand of in Nederland. Indien hij in Nederland is geboren moet men eerst de geborte aangeven bij de Thaise ambassade en kan men vervolgens een Thais paspoort aanvragen. De procedure is eigenlijk vrij simpel. Je geeft te weinig informatie om veel meer te kunnen zeggen.

Op Thaivisa zitten enkele personen met veel kennis op het gebied van Thaise nationaliteits kwesties. http://www.thaivisa.com/forum/Thai-visa ... ts-f1.html Je kunt daar eens zoeken met de zoekfunctie of een vraag stellen.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: erkenning ongeboren vrucht

#14 Bericht door perry » donderdag 14 mei 2009, 13:01

Het makkelijkste is naar jouw gemeente ongeboren vrucht erkennen dat papier goed bewaren als je vrouw in Thailand moet bevallen dan heb je dat zeker na de geboorte 2 maanden nadien pasfoto's maken en een kinder paspoort aan vragen op de Nederlandse ambassade is goedkoper en ook 5 jaar geldig Teminste als je Mvv aanvraag langer duurt dan gepland en daar kun je van uitgaan nu de vakantie tijd begint.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: erkenning ongeboren vrucht

#15 Bericht door RuudThai » donderdag 14 mei 2009, 16:47

perry schreef:Het makkelijkste is naar jouw gemeente ongeboren vrucht erkennen dat papier goed bewaren als je vrouw in Thailand moet bevallen dan heb je dat zeker na de geboorte 2 maanden nadien pasfoto's maken en een kinder paspoort aan vragen op de Nederlandse ambassade is goedkoper en ook 5 jaar geldig Teminste als je Mvv aanvraag langer duurt dan gepland en daar kun je van uitgaan nu de vakantie tijd begint.
Perry, in de akte van erkenning ongeboren vrucht wordt melding gemaakt van het feit dat de moeder toestemming tot het erkennen geeft. Die toestemming bestaat dan ook uit mede-ondertekening van de akte. Dat betekent dat de moeder bij het opmaken van de akte aanwezig moet zijn. Dat kan dus niet in een Nederlandse gemeente omdat zij niet in NL zit.
Het kan wel bij de Nederlandse ambassade, maar die moeten wel kunnen verifiëren dat iemand gerechtigd is om een erkenningsakte te ondertekenen.
Dus eerst contact opnemen met de Nederlandse ambassade en vragen welke papieren vereist zijn voor het opmaken van de akte.

Groet,
Ruud

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”