Mijn Thaise dame en ik

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
DJAN
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 11 mei 2009, 17:55

Mijn Thaise dame en ik

#1 Bericht door DJAN » maandag 11 mei 2009, 17:57

hallo ,ik ben een nederlander die nog steeds verliefd is op zijn thaise meisje,haar ontmoet in thailand eerst als vrienden drankje drinken en haar veilig thuis gebracht,volgende dag weer een drankje en kusje
en toen ...
zo begint het meestal ,met de roze vakantie bril op en je ontmoet een leuk thaise dame
mijn vader heeft ook een thaise vrouw ,wonen nu samen in nederland ,voordat de verplichting kwam van inburgering zijn ze nog snel op papier gaan trouwen in nederland en daarna in thailand bij familie,
helaas had ik die luxe niet meer

dus in juni elkaar ontmoet,vrienden
na een kusje en daarna vroeg ze eerst of ik haar vriendje wilde zijn ,ik werd ook verhoord door haar vriendin of ik geen vriendin thuis had enzo,dus ja mijn meisje had meer "vriendjes " gehad die op vakantie kwamen en
eenmaal terug ,sorry je bent het toch niet ... te horen,...
dus ik belofte gedaan:ik zal er alles wat in mijn macht is jou bij mij in nederland te krijgen
zo gezegd zo gedaan,aangezien mijn werk bij mijn baas en collegas gevraagd of ik weer zo snel mogelijk mocht terug gaan om met haar weer te zijn en samen op pad te gaan zoals we tussen haar werk door deden
toen we elkaar ontmoete ,werkte ze in het hotel waar ik samen met mijn broertje op doorreis was.. ik werd ineens heel ziek en moest daar ietsje langer blijven ,zij hoefde het niet te doen maar vroeg haar baas om af en toe mij te verzorgen en bij mij te wezen terwijl ik met koortsig en diarree en brandend maagzeer op bed in de bungalow ligt...
zij zelf werkt toe 12 uur per dag,en dan nog zo goed voor mij zijn... tja... daar smelt je hart toch voor

ik verbleef verder heel mijn vakantie natuurlijk bij haar en we deden leuke uitstapjes tussen door ,en ook naar familie toevallig haar tante
{mijn broertje had een meisje ontmoet in de disco en vermaakte zich dus ook prima met haar ;}

we konden alle bei vrij krijgen van onze baas zodat we in september 3 weken met elkaar konden wezen geweldig! dus ik alles geplanned een leuke backpack reisje van bangkok naar kanchanaburi ,de dierentuin van bangkok{eerste keer dat ze dierentuin is geweest } , river kwai door naar sha am naar haar vriendin die getrouwd is met kerel die ook wel een borrel lust ;}
en daar heb ik haar ook ten huwelijk gevraagd :} gelukkig zei ze ja....

dus we samen veel gebeden bij tempels voor ,goede reis ,gezondheid liefde en als laatste waar ik en zij de tiger cave mounten hebben beklommen 1394 treden ,heb ik speciaal gebeden in de hitte voor ons een gezonde baby

helaas kwam het hoogseizoen eraan en zij kreeg vrij in september maar had haar baas wel beloofd om hoogseizoen te werken tot januari {we zijn in bangkok als eerste naar ambassade gegaan voor vakantie visa voor nederland } .

we zijn in september samen dingen gaan doen ,lang verhaal en full moon party allemaal dingen die we beide nog niet hebben gezien ,en ook naar familie geweest en verbleven voor kennismaking ,ging harstikke leuk

toen weer afscheid nemen ... 10 oktober goed keuring vakantie visa,we voldeden beide aan alle eisen :}

10 januari de grote dag,naar schiphol haar halen ,90 dagen in nederland :}
weg van werk 12 uur /14 uur in hoogseizoen ,

mijn verloofde en ik zagen in eind februari de clearblue test 2/3 weken zwanger :}}}
ze is nu dus 12 weekjes en november worden we de troste ouders van een baby

helaas moesten we weer afscheid nemen in krabi airport want zij moet eerst examen inburgering halen voor het mvv,ondertussen is ze nu verder nederlands aan het leren bij een goeie school in bangkok en heeft een leuk appartementje met airco en wireless laptop ,comfortabel dus ...


natuurlijk is er tussen door veel leuke dingen gebeurt ...
maar ik las veel berichten over de positieve dingen en negatieve dingen met een thaise dame een relatie te hebben ,

-sta open met elkaar,en vertel soms wel beleefd en discreet waarom je bepaalde dingen niet lust of vreemd vind ,zoals het scherpe eten of het vreemd zitten op de grond
2 totaal verschillende culturen leren van elkaar ,een thaise dame word niet snel boos zolang je er maar over praat ,als je partner ook bij jou op bezoek is geweest in belgie of nederland dan begrijp je elkaar ook beter
thaise vrouwen hebben nooit echt luxe gekend en moeten soms hard en lang werken ,tegen over staat hoorde ik dat dat als je goed bedoeld met een thaise dame dan is ze nog beter voor jou
er zitten altijd rotte appels tussen die alleen voor het geld gaan ,maar er zitten ook wel weer touristen bij die de dames keer op keer in de maling nemen ;}
zo bid ik elke dag samen voor het eten met mijn meisje ,gewoon een vorm van respect en kwaad kan het niet ;} de meeste zijn boedistisch en bidden elke dag voor geluk ...
het duurt lang voordat een thaise dame je echte vertrouwd maar dan zal ze je ook respecteren en trouw blijven ...


-als je met de dame wilt trouwen,dan trouw je ook met de familie {familie staat altijd op nr1 ,jij op 2 }
de familie is heel goed voor mij en mijn partner wanneer we daar zijn ,geld hoef ik niet te geven het zijn arme mensen maar met respect en gewoon jezelf zijn kom je een heel eind
familie heeft mij nog niet om geld gevraagd maar kan ik het missen dan is het een goed gebaar van mij en mijn partner zoals de bruidschat{hoe hoog die ook mag wezen ,het is een gebaar dat je serieus bent en een traditie
ben er ook nog niet thuis in ,liefde is niet in geld uit te drukken ;}
{ik denk dat de hoogte van een bruidschat ,de hoogte van het vertrouwen is van haar en de familie voor jou ,maar is mijn mening kan altijd anders zijn }

-respect voor je dame en haar familie :lijkt me niet echt gepast om met een dure gehuurde auto en luxe met haar,bij haar familie te komen terwijl de familie in hutjes slapen...snappie ...

-kan geen kwaad om je partner een presentje te geven uit liefde ,uit liefde hoef het echt geen duur kado te wezen....

-mijn partner vroeg nooit om geld,ik gaf het haar zelf 500 baht in haar achterzak om samen op de markt lekker eten te halen en samen in de kamer met een drankje te genieten
{ik hoor ook verhalen van mensen die elke maand bedragen storten ,huizen bouwen enzo... allemaal prima zolang je het kan missen }
en natuurlijk betaal ik alle dingen die nodig zijn om weer bij elkaar te wezen,maar ze dringt erop aan alleen het nodige te betalen,ik kreeg al beetje naar mijn hoofd dat ik een luxe ticket direct van bangkok naar ams
had geboeked en niet 1 met overstap in verweggistan voor 400 euro minder, maar dat wilde ik mijn liefde niet aandoen om ergens 12 uur op een doorverbing te laten wachten...



-mijn partner hoef niet zo snel te trouwen ,vroeg nog of we eventueel alvast op papier wilde trouwen,maar hoefde niet voor haar
willen op onze manier,
met zijn 3 en { ik zij en naby offcourse } alleen met een priester boven op de tiger cave berg waar we hebben gebeden voor gezonden baby :}

gelukkig heb ik een dame ontmoet die niet op mijn geld uit is ,het is wel goed dat ik goed verdien zodat ik haar kan onderhouden op een normale manier
en zoals wij wilde een kindje op deze aarde kunnen zetten ... ze is ongetrouwd maar wel al zwanger en geen baan meer en eigen verblijfplaats
we hebben elke dag contact,sms je email en 1 keer per week belde ik haar,
de 3 maanden hier in holland zijn de beste 3 maanden hier in nederland geweest,elke dag heerlijjk samen eten en genieten ,op pad gaan
en lachen ! veel lachen! elke avond voor het slapen wilde ze nog perse de keuken in springen om voor mij eten te maken voor op mijn werk,
tja... harstikke geweldig ,nu moet ik helaas weer op haar wachten tot ze slaagt en die papierwerk erdoor is .. we willen samen hier in nederland
onze liefde verder laten groeien voor elkaar....

ik zal nog steeds voor haar blijven knokken ,want zij is geweldig voor mij !
groetjes ,farang uit holland :geek:
word vervolgd

wat ik wel zou adviseren is ,leer elkaar eerst beter kennen en nodig haar uit voor bezoek in nederland of belgie ,je haald haar dan effe uit haar mileu soms van armoe en ellende
en geef haar dan een leuke tijd en laar haar jou mileu zien ... denk je dan allebei dat het 3 maanden leuk met elkaar is geweest overweg dan de mvv procedure te doen { ook te bekostigen natuurlijk ,reken maar
op een x 1000 euro totaal }

trouwen ? is houden! een thaise dame geloofd in huwelijk lang bij elkaar te blijven ..

financieel,tja hoe groot is je hart en je portemmonee...

en een vrouw blijft een vrouw ;} of ze nou uit thailand of ergens anders vandaan komt ... :mrgreen:











{mag me gerust corrigeren met een reply ofzo ,ben ook niet 1 van de slimste en heb eigenlijk nog niet zoveel ervaring als de meeste volwassen op deze forum op het gebied met partner in het buitenland}
Laatst gewijzigd door DJAN op dinsdag 12 mei 2009, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: ik en mijn thaise dame

#2 Bericht door Mart » dinsdag 12 mei 2009, 05:06

Mijn Thaise dame en ik, klinkt beter. :lol:

Heb je de ongeboren vrucht al erkent :?:
Kan beslist niet in Korat :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: ik en mijn thaise dame

#3 Bericht door Ben » dinsdag 12 mei 2009, 06:09

DJAN schreef:hallo ,ik ben een nederlander die nog steeds verliefd is op zijn thaise meisje,haar ontmoet in thailand eerst als vrienden drankje drinken en haar veilig thuis gebracht,volgende dag weer een drankje en kusje
en toen ...
zo begint het meestal ,met de roze vakantie bril op en je ontmoet een leuk thaise dame
mijn vader heeft ook een thaise vrouw ,wonen nu samen in nederland ,voordat de verplichting kwam van inburgering zijn ze nog snel op papier gaan trouwen in nederland en daarna in thailand bij familie,
helaas had ik die luxe niet meer

dus in juni elkaar ontmoet,vrienden
na een kusje en daarna vroeg ze eerst of ik haar vriendje wilde zijn ,ik werd ook verhoord door haar vriendin of ik geen vriendin thuis had enzo,dus ja mijn meisje had meer "vriendjes " gehad die op vakantie kwamen en
eenmaal terug ,sorry je bent het toch niet ... te horen,...
dus ik belofte gedaan:ik zal er alles wat in mijn macht is jou bij mij in nederland te krijgen
zo gezegd zo gedaan,aangezien mijn werk bij mijn baas en collegas gevraagd of ik weer zo snel mogelijk mocht terug gaan om met haar weer te zijn en samen op pad te gaan zoals we tussen haar werk door deden
toen we elkaar ontmoete ,werkte ze in het hotel waar ik samen met mijn broertje op doorreis was.. ik werd ineens heel ziek en moest daar ietsje langer blijven ,zij hoefde het niet te doen maar vroeg haar baas om af en toe mij te verzorgen en bij mij te wezen terwijl ik met koortsig en diarree en brandend maagzeer op bed in de bungalow ligt...
zij zelf werkt toe 12 uur per dag,en dan nog zo goed voor mij zijn... tja... daar smelt je hart toch voor

ik verbleef verder heel mijn vakantie natuurlijk bij haar en we deden leuke uitstapjes tussen door ,en ook naar familie toevallig haar tante
{mijn broertje had een meisje ontmoet in de disco en vermaakte zich dus ook prima met haar ;}

we konden alle bei vrij krijgen van onze baas zodat we in september 3 weken met elkaar konden wezen geweldig! dus ik alles geplanned een leuke backpack reisje van bangkok naar kanchanaburi ,de dierentuin van bangkok{eerste keer dat ze dierentuin is geweest } , river kwai door naar sha am naar haar vriendin die getrouwd is met kerel die ook wel een borrel lust ;}
en daar heb ik haar ook ten huwelijk gevraagd :} gelukkig zei ze ja....

dus we samen veel gebeden bij tempels voor ,goede reis ,gezondheid liefde en als laatste waar ik en zij de tiger cave mounten hebben beklommen 1394 treden ,heb ik speciaal gebeden in de hitte voor ons een gezonde baby

helaas kwam het hoogseizoen eraan en zij kreeg vrij in september maar had haar baas wel beloofd om hoogseizoen te werken tot januari {we zijn in bangkok als eerste naar ambassade gegaan voor vakantie visa voor nederland } .

we zijn in september samen dingen gaan doen ,lang verhaal en full moon party allemaal dingen die we beide nog niet hebben gezien ,en ook naar familie geweest en verbleven voor kennismaking ,ging harstikke leuk

toen weer afscheid nemen ... 10 oktober goed keuring vakantie visa,we voldeden beide aan alle eisen :}

10 januari de grote dag,naar schiphol haar halen ,90 dagen in nederland :}
weg van werk 12 uur /14 uur in hoogseizoen ,

mijn verloofde en ik zagen in eind februari de clearblue test 2/3 weken zwanger :}}}
ze is nu dus 12 weekjes en november worden we de troste ouders van een baby

helaas moesten we weer afscheid nemen in krabi airport want zij moet eerst examen inburgering halen voor het mvv,ondertussen is ze nu verder nederlands aan het leren bij een goeie school in bangkok en heeft een leuk appartementje met airco en wireless laptop ,comfortabel dus ...


natuurlijk is er tussen door veel leuke dingen gebeurt ...
maar ik las veel berichten over de positieve dingen en negatieve dingen met een thaise dame een relatie te hebben ,

-sta open met elkaar,en vertel soms wel beleefd en discreet waarom je bepaalde dingen niet lust of vreemd vind ,zoals het scherpe eten of het vreemd zitten op de grond
2 totaal verschillende culturen leren van elkaar ,een thaise dame word niet snel boos zolang je er maar over praat ,als je partner ook bij jou op bezoek is geweest in belgie of nederland dan begrijp je elkaar ook beter
thaise vrouwen hebben nooit echt luxe gekend en moeten soms hard en lang werken ,tegen over staat hoorde ik dat dat als je goed bedoeld met een thaise dame dan is ze nog beter voor jou
er zitten altijd rotte appels tussen die alleen voor het geld gaan ,maar er zitten ook wel weer touristen bij die de dames keer op keer in de maling nemen ;}
zo bid ik elke dag samen voor het eten met mijn meisje ,gewoon een vorm van respect en kwaad kan het niet ;} de meeste zijn boedistisch en bidden elke dag voor geluk ...
het duurt lang voordat een thaise dame je echte vertrouwd maar dan zal ze je ook respecteren en trouw blijven ...


-als je met de dame wilt trouwen,dan trouw je ook met de familie {familie staat altijd op nr1 ,jij op 2 }
de familie is heel goed voor mij en mijn partner wanneer we daar zijn ,geld hoef ik niet te geven het zijn arme mensen maar met respect en gewoon jezelf zijn kom je een heel eind
familie heeft mij nog niet om geld gevraagd maar kan ik het missen dan is het een goed gebaar van mij en mijn partner zoals de bruidschat{hoe hoog die ook mag wezen ,het is een gebaar dat je serieus bent en een traditie
ben er ook nog niet thuis in ,liefde is niet in geld uit te drukken ;}
{ik denk dat de hoogte van een bruidschat ,de hoogte van het vertrouwen is van haar en de familie voor jou ,maar is mijn mening kan altijd anders zijn }

-respect voor je dame en haar familie :lijkt me niet echt gepast om met een dure gehuurde auto en luxe met haar,bij haar familie te komen terwijl de familie in hutjes slapen...snappie ...

-kan geen kwaad om je partner een presentje te geven uit liefde ,uit liefde hoef het echt geen duur kado te wezen....

-mijn partner vroeg nooit om geld,ik gaf het haar zelf 500 baht in haar achterzak om samen op de markt lekker eten te halen en samen in de kamer met een drankje te genieten
{ik hoor ook verhalen van mensen die elke maand bedragen storten ,huizen bouwen enzo... allemaal prima zolang je het kan missen }
en natuurlijk betaal ik alle dingen die nodig zijn om weer bij elkaar te wezen,maar ze dringt erop aan alleen het nodige te betalen,ik kreeg al beetje naar mijn hoofd dat ik een luxe ticket direct van bangkok naar ams
had geboeked en niet 1 met overstap in verweggistan voor 400 euro minder, maar dat wilde ik mijn liefde niet aandoen om ergens 12 uur op een doorverbing te laten wachten...



-mijn partner hoef niet zo snel te trouwen ,vroeg nog of we eventueel alvast op papier wilde trouwen,maar hoefde niet voor haar
willen op onze manier,
met zijn 3 en { ik zij en naby offcourse } alleen met een priester boven op de tiger cave berg waar we hebben gebeden voor gezonden baby :}

gelukkig heb ik een dame ontmoet die niet op mijn geld uit is ,het is wel goed dat ik goed verdien zodat ik haar kan onderhouden op een normale manier
en zoals wij wilde een kindje op deze aarde kunnen zetten ... ze is ongetrouwd maar wel al zwanger en geen baan meer en eigen verblijfplaats
we hebben elke dag contact,sms je email en 1 keer per week belde ik haar,
de 3 maanden hier in holland zijn de beste 3 maanden hier in nederland geweest,elke dag heerlijjk samen eten en genieten ,op pad gaan
en lachen ! veel lachen! elke avond voor het slapen wilde ze nog perse de keuken in springen om voor mij eten te maken voor op mijn werk,
tja... harstikke geweldig ,nu moet ik helaas weer op haar wachten tot ze slaagt en die papierwerk erdoor is .. we willen samen hier in nederland
onze liefde verder laten groeien voor elkaar....

ik zal nog steeds voor haar blijven knokken ,want zij is geweldig voor mij !
groetjes ,farang uit holland :geek:
word vervolgd

wat ik wel zou adviseren is ,leer elkaar eerst beter kennen en nodig haar uit voor bezoek in nederland of belgie ,je haald haar dan effe uit haar mileu soms van armoe en ellende
en geef haar dan een leuke tijd en laar haar jou mileu zien ... denk je dan allebei dat het 3 maanden leuk met elkaar is geweest overweg dan de mvv procedure te doen { ook te bekostigen natuurlijk ,reken maar
op een x 1000 euro totaal }

trouwen ? is houden! een thaise dame geloofd in huwelijk lang bij elkaar te blijven ..

financieel,tja hoe groot is je hart en je portemmonee...

en een vrouw blijft een vrouw ;} of ze nou uit thailand of ergens anders vandaan komt ... :mrgreen:











{mag me gerust corrigeren met een reply ofzo ,ben ook niet 1 van de slimste en heb eigenlijk nog niet zoveel ervaring als de meeste volwassen op deze forum op het gebied met partner in het buitenland}


WAT EEN GELUKSVOGEL BEN JIJ :D :D

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: ik en mijn thaise dame

#4 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 12 mei 2009, 07:23

Mart schreef:Mijn Thaise dame en ik, klinkt beter. :lol:

Heb je de ongeboren vrucht al erkent :?:
Kan beslist niet in Korat :roll:

Ik zou me hier inderdaad even op concentreren als ik jou was.

Via deze link kun je er het eea over lezen: http://www.buitenlandsepartner.nl/forum ... php?t=5326

(Moderator, ik hoop dat deze link is toegestaan.)
Live your dream, don't dream your life.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: ik en mijn thaise dame

#5 Bericht door carpediem » dinsdag 12 mei 2009, 09:46

Erkennen van ongeboren vrucht in het buitenland:
http://www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/n ... ie.html#a2
pluk de dag (carpediem)

joris
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 150
Lid geworden op: dinsdag 14 april 2009, 08:03

Re: ik en mijn thaise dame

#6 Bericht door joris » dinsdag 12 mei 2009, 15:41

leuk dat je zo gelukkig bent!!
ik weet hoe het is om dol verliefd te zijn op een meisje in het buitenland!!
ikzelf zit nog in de begin fase ( dus trouwen en kinderen zijn nog niet van toepassing)
wel wil ik je een tip meegeven , dat je , ook nu nog, bij elke stap heel goed moet nadenken , en ook wat de gevolgen zijn !!
je wordt er over een kind erkennen gesproken!!! heel goed
welke nationaliteit krijgt het kind, ik neem aan beide!!!
praat erover wat jullie voor later willen!!
helaas kan ik niet opmaken hoe oud je bent!!
maar als je vrouw nu al weet dat ze later terug wil om voor haar ouders te zorgen , begin nu dan al met plannen hiervan !!!
verder leuk dat je verhaal zo opschrijft,

ik gun jullie het beste

DJAN
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 11 mei 2009, 17:55

Re: ik en mijn thaise dame

#7 Bericht door DJAN » dinsdag 12 mei 2009, 17:31

32 jaar ben ik en mijn meisje 24
ze heeft haar baantje opgegeven op momment dat ze naar nederland kwam en de pil thuis ergens gelaten...
over het kind erkenne zal ik inderdaad nog even lezen ,maar geen probleem... komt goed
zoals ik las moet je voor de geboorte al erkennen ,zodat het de nederlandse id krijg,
tja,ze komt voor die tijd naar nederland,want 13 juli kan ze weer apply doen voor 3maanden vakantie visa,
dus dan kunnen we weer 3 maanden samen zijn,in november uitgerekend dus ik probeer dan een maandje bij haar te wezen op ons kindje te wereld zien komen...

of ze ze is fit genoeg om een examen te doen en slaagt ,ik heb al mijn formulieren klaar liggen voor ind,dus de aanvraag advies voor mvv,
dus we gaan zowiezo naar een notaris en ik erken onze :D baby :}

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: ik en mijn thaise dame

#8 Bericht door Phuket Dragon » donderdag 21 mei 2009, 18:51

Wouter_Udon schreef:
Mart schreef:Mijn Thaise dame en ik, klinkt beter. :lol:

Heb je de ongeboren vrucht al erkent :?:
Kan beslist niet in Korat :roll:

Ik zou me hier inderdaad even op concentreren als ik jou was.

Via deze link kun je er het eea over lezen: http://www.buitenlandsepartner.nl/forum ... php?t=5326

(Moderator, ik hoop dat deze link is toegestaan.)
Let op in de link is de info verouderd betreft de rijkswet en erkenning van de ongeboren vrucht.
Per 9-5-2009 is een en ander veranderd.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: ik en mijn thaise dame

#9 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 21 mei 2009, 21:33

Phuket Dragon schreef:
Wouter_Udon schreef:
Mart schreef:Mijn Thaise dame en ik, klinkt beter. :lol:

Heb je de ongeboren vrucht al erkent :?:
Kan beslist niet in Korat :roll:

Ik zou me hier inderdaad even op concentreren als ik jou was.

Via deze link kun je er het eea over lezen: http://www.buitenlandsepartner.nl/forum ... php?t=5326

(Moderator, ik hoop dat deze link is toegestaan.)
Let op in de link is de info verouderd betreft de rijkswet en erkenning van de ongeboren vrucht.
Per 9-5-2009 is een en ander veranderd.

In pricipe juist maar dan per 1-3-2009.

Hier is de complete tekst van de Min Buza website:

Per 1 maart 2009 wordt automatisch Nederlander de minderjarige vreemdeling die na zijn geboorte en vóór de leeftijd van zeven jaar erkend wordt door een Nederlander. Hiermee keren we weer ten dele terug naar de situatie van vóór 1 april 2003.

Tevens wordt automatisch Nederlander door erkenning de minderjarige vreemdeling die na zijn geboorte wordt erkend door een Nederlander die zijn biologische vaderschap binnen één jaar na de erkenning aantoont. Voor meer informatie over dna-bewijs kunt u contact opnemen met de Nederlandse ambassade of het CG in het land waar u woont.

Voor het kind dat als minderjarige vóór 1 maart 2009, maar op of na 1 april 2003, is erkend (dat wil zeggen in de periode 01-04-2003 tot en met 28-02-2009) is onder de huidige RWN ook een voorziening getroffen. Dit kind kan, mits het ten tijde van de erkenning jonger was dan zeven jaar, het Nederlanderschap verkrijgen door optie. Indien het kind op het moment van erkenning zeven jaar of ouder was, dient het kind bij de verklaring tot verkrijging van het Nederlanderschap aan te tonen dat de erkenner zijn biologische vader is, teneinde het Nederlanderschap te verkrijgen. Voor meer informatie over dna-bewijs kunt u contact opnemen met de Nederlandse ambassade of het CG in het land waar u woont.

Voor de niet-biologische vader die een minderjarig kind pas op of na het zevende jaar erkent, bestaat de mogelijkheid van optie na drie jaar ononderbroken verzorging en opvoeding. De periode van drie jaar verzorging en opvoeding vangt niet pas aan na de erkenning. Voldoende is dat er sprake is geweest van verzorging en opvoeding gedurende een periode van minimaal drie jaar, terug te tellen vanaf het moment van de optieverklaring.

Een minderjarig kind dat zonder erkenning op grond van buitenlands recht door wettiging het kind van een Nederlander wordt, is automatisch Nederlander vanaf de datum van het opvolgende huwelijk van zijn ouders. Voor gewettigde minderjarige kinderen geldt geen leeftijdsgrens. Wel moet sprake zijn van een wettiging op grond van buitenlands recht die door Nederland kan worden erkend op grond van de Overeenkomst van Rome van 1970.

2. Erkenning van de ongeboren vrucht
Als het buitenlandse kind door een Nederlander is erkend vóórdat het wordt geboren (erkenning van de ongeboren vrucht), dan krijgt het kind bij de geboorte wel automatisch het Nederlanderschap. Het kind hoeft in dat geval niet eerst drie jaar te zijn verzorgd en opgevoed door de erkenner.

In veel landen zal het niet mogelijk zijn om bij de plaatselijke autoriteiten een erkenningsakte ongeboren vrucht te laten opmaken, omdat deze mogelijkheid niet in elk land bestaat. Als u in het buitenland woont kunt u een erkenningsakte ongeboren vrucht laten opmaken bij elke Nederlandse gemeente (burgerlijke stand) of bij een Nederlandse notaris. Informeer van te voren welke documenten u moet meenemen.

In een aantal landen kan de Nederlandse ambassade of het consulaat een erkenningsakte ongeboren vrucht voor u opmaken. Dit kan dus niet bij elke Nederlandse ambassade of consulaat.
Alléén in de volgende landen kan de Nederlandse ambassade of het consulaat een erkenningsakte ongeboren vrucht opmaken:

Argentinië (Buenos Aires), Australië (Canberra, Sydney), Bangladesh (Dhaka), Brazilië (Brasília, Rio de Janeiro, São Paulo), Canada (Montreal, Ottawa, Toronto, Vancouver), China (Peking, Hong Kong), Cuba (Havana), Egypte (Kairo), Ethiopië (Addis Abeba), Filipijnen (Manilla), Finland (Helsinki), Ghana (Accra), Griekenland (Athene), Ierland (Dublin), India (New Delhi, Mumbai), Iran (Teheran), Israël (Tel Aviv), Japan (Tokio, Kobe), Jemen (Sana'a), Kenia (Nairobi), Koeweit (Koeweit), Korea (Seoul), Libanon (Beiroet), Libië (Tripoli), Maleisië (Kuala Lumpur), Marokko (Rabat), Nieuw-Zeeland (Wellington), Oman (Muscat), Pakistan (Islamabad), Portugal (Lissabon), Rusland (Moskou, St. Petersburg), Saudi-Arabië (Riyad), Singapore (Singapore), Sudan (Khartoem), Syrië (Damascus), Thailand (Bangkok), Turkije (Ankara, Istanboel), Venezuela (Caracas), Verenigde Arabische Emiraten (Abu Dhabi), Verenigd Koninkrijk (Lond en), Verenigde Staten van Amerika (Chicago, Los Angeles, New York, Washington), Vietnam (Hanoi), Zambia (Lusaka), Zimbabwe (Harare), Zuid-Afrika (Kaapstad, Pretoria).

Ministerie van Buitenlandse Zaken
Bezuidenhoutseweg 67
Postbus 20061
2500 EB Den Haag
Tel.: 070-3 486 486
Fax: 070-3 484 848
Internet: http://www.minbuza.nl
Live your dream, don't dream your life.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Mijn Thaise dame en ik

#10 Bericht door Phuket Dragon » vrijdag 22 mei 2009, 03:50

http://wetten.overheid.nl/BWBR0003738/g ... Hoofdstuk2

ingegaan op 9-5-2009 de datum 1-3-2009 is niet gehaald.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Mijn Thaise dame en ik

#11 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 22 mei 2009, 07:23

Phuket Dragon schreef:http://wetten.overheid.nl/BWBR0003738/g ... Hoofdstuk2

ingegaan op 9-5-2009 de datum 1-3-2009 is niet gehaald.

Als je bij wettechnische informatie kijkt dan zie je dat de wet in werking is getreden op 1-3-2009.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0003738/g ... informatie
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: ik en mijn thaise dame

#12 Bericht door RuudThai » maandag 08 juni 2009, 05:29

DJAN schreef:dus we gaan zowiezo naar een notaris en ik erken onze :D baby :}
NIET naar een notaris gaan, het kan wel, maar dat kost je klauwen met geld terwijl het op het gemeentehuis gratis is. En die akte van de notaris gaat daar ook voor inschrijving naar toe, dus dan kun je beter direct op het gemeentehuis alles regelen.

Groet,
Ruud

DJAN
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 11 mei 2009, 17:55

Re: Mijn Thaise dame en ik

#13 Bericht door DJAN » dinsdag 28 juli 2009, 17:24

snel berichtje typen ,
23 juni=verzoek om advies mvv opgestuurd,met allebenodigde papieren +fotos ,relatieverklaring i.n.d flink pakket aan informatie en urgentie verzoek zwangerschap
{bijgevoegd:ontbreken diploma copy vanwege examen inburgering op 6 juni}

24juni=ontvangst bevesteging papier werk bij i.n.d den bosch!
in de brief stond dat ze tot uiterlijk 06-08-2009 een uitspraak zullen doen over het advies aanvraag

26 juni=brief met het verzoek binnen 14 dagen het diploma copy op te sturen

6 juni: inburgerings examen :geslaagd met 130 punten ! {vanaf 1juli was van 116 naar 119 punten vereisd,}
de school leraar haar benodigde papier ,gelegaliseerd vertaald en ondertekend ,ingescanned en per email naar mij verzonden,ik uitgeprint en versneld opgestuurd
naar het i.n.d den bosch

8 juni:brief met ontvangst documenten en dat het naar de afdeling beoordeling zal worden gestuurd,

17juni:van afdeling beoordeling een brief dat er een verzoek is een huidige GBA document benodigd is vanwege de geldig heid van het document

23 juni:dossier compleet:zal nu afwachting van beoordiling uiterlijk tot 6 september duren.

24 juni :ik bel en vraag:als het dossier compleet is ,waarom nog de beoordeling?
antwoord:vandaag vrijdag de 24ste is er een brief onderweg:" er is nog 1 ding nodig "
ik dacht :wat willen ze nu nog meer van ons weten?schoenmaat? ph waarde? ,gaat weer een week over heen ,vandaar dat ze er 3 maanden over kunnen doen...

maandag 27 juni:post afwachten maar postbode bezorgd niet op maandag :{

dinsdag 28 juni:bel weer het ind den bosch ,elke dag en vraag is wat er in de brief staat ,MEDEWERKER IND:
:WAT ER IN DE BRIEF STAAT:GEWOON POSITIEF ADVIES,ENIGSTE DING WAT IK NOG MOET DOEN IS DE LEGE BETALEN,DAT STAAT IN DE BRIEF
ow .... lange stilte ,dus na betaling kan ze naar de ambassade met haar papier werk die ze al heeft voorbereid haar visa stempel halen.... antwoord:JA...

1 maandje over advies mmv aanvraag...had sneller gekund..

zo heb ik het gedaan:
2 weken voor haar examen ,een dikke envelop met alle benodigde papieren en fotos enzo opsgestuurd ind
mijn thaise dame gevraagd haar documente te regelen wanneer ze vrij had van school
laten legaliseren en vertalen en in gescanned op pdf formaat.
we zijn perfect geholpen door de school in thailand waar ze nog les had ,die ook mvv procedure enzo kunnen regelen

,elke dag bellen met ind en voor info vragen,

nu met spoed lege over maken en ik verwacht dat ze volgende week hier is....


continue when fingers have cooldown....


-een maal in nederland:
partner registratie
erkening ongeboren vrucht {nu 23 weekjes en allebei gezond :} 23 november uitgerekend
op haar pinpas meer geld storten om meer baby kleding en baby kamertje in te richten,
natuurlijk gaan we met zijn 3 tjes op pad om alles in te kopen ;}

en we leven met veel moeite en liefde lang en gelukkig ....

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Mijn Thaise dame en ik

#14 Bericht door Jim » dinsdag 28 juli 2009, 17:57

DJAN schreef:zo bid ik elke dag samen voor het eten met mijn meisje ,gewoon een vorm van respect en kwaad kan het niet ;} de meeste zijn boedistisch en bidden elke dag voor geluk ...
is ze christelijk?
ik heb nog nooit een thai zien bidden voor het eten.
respect voor je dame en haar familie :lijkt me niet echt gepast om met een dure gehuurde auto en luxe met haar,bij haar familie te komen terwijl de familie in hutjes slapen...snappie ...
hoe rijker jij je voordoet, hoe meer 'face' de ouders hebben.
je bent tenslotte de schoonzoon.
het is gezichtsverlies als het dorp je op een brommertje ziet binnen rijden.
gelukkig heb ik een dame ontmoet die niet op mijn geld uit is ,het is wel goed dat ik goed verdien zodat ik haar kan onderhouden op een normale manier
helaas kom je er pas achter of iemand op je geld uit is als je niet meer goed verdient.
en een vrouw blijft een vrouw ;} of ze nou uit thailand of ergens anders vandaan komt ... :mrgreen:
gelukkig wel.
't zou vervelend zijn als ze opeens in een man veranderden ;)

congrats met de MVV en veel plezier saampjes.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Mijn Thaise dame en ik

#15 Bericht door Rene » dinsdag 28 juli 2009, 21:40

DJAN schreef: we zijn perfect geholpen door de school in thailand waar ze nog les had ,die ook mvv procedure enzo kunnen regelen
Hallo DJAN,
Welke school heb je het over? Ik heb een paar adressen maar wil graag iets horen van degenen die er geweest zijn.
Groet, Rene
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”