Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 445
Lid geworden op: zaterdag 08 maart 2008, 09:57

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#46 Bericht door sombat » vrijdag 06 februari 2009, 04:27

over discriminatie gesproken :lol: :lol:

wilders is niet meer welkom in eigen land. rotterdam is bang omdat de buitenlanders daar in de meerderheid zijn.
:mrgreen:


PVV niet welkom in Kuip

Wilders boos op Feijenoord
PVV-leider Geert Wilders vindt het...



Stop haatzaaien, vervolg alle haatzaaiers, dus Wilders, dus haatimans, dus alle haatzaaiers. Vrijheid van meninguiting is wil niet zeggen dat haatzaaien mag.
14 uren geleden Het kan en moet andersAMSTERDAM - De Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders is niet welkom in het Maasgebouw bij de Kuip.




De Rotterdamse afdeling van de PVV had een zaaltje gereserveerd voor een partijbijeenkomst, schrijft het AD, maar de huur is daarna opgezegd door Stadion Feijenoord.

PVV-Kamerlid Barry Madlener is verontwaardigd. „Feyenoord is van Rotterdam en die zaal is voor iedereen te huur. Dus ook voor ons’’, zegt hij tegen de krant.

Volgens stadiondirecteur Jan van Merwijk bepaalt Stadion Feijenoord zelf wie welkom is in het Maasgebouw en wie niet.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#47 Bericht door RuudThai » vrijdag 06 februari 2009, 06:04

sombat schreef:over discriminatie gesproken :lol: :lol:

wilders is niet meer welkom in eigen land. rotterdam is bang omdat de buitenlanders daar in de meerderheid zijn.
:mrgreen:


PVV niet welkom in Kuip

Wilders boos op Feijenoord
PVV-leider Geert Wilders vindt het...



Stop haatzaaien, vervolg alle haatzaaiers, dus Wilders, dus haatimans, dus alle haatzaaiers. Vrijheid van meninguiting is wil niet zeggen dat haatzaaien mag.
En zo is het maar net, die laatste zin!! En de vorige ook. Aangezien Geert Wilders door justitie vervolgd gaat worden is het een potentiële misdadiger. En daaraan geef je toch niet de mogelijkheid om zijn mogelijk misdadige uitingen in het openbaar te ventileren? Dan zou je zelf ook vervolgd kunnen worden wegens het verlenen van hand- en spandiensten aan een misdadige organisatie. Artikel 1 van de Grondwet schenden is nl. een misdaad. Nee, prima en zeer verstandige van Feyenoord om zich niet in te laten met criminelen.
Het is net als met Thaksin: die veroordeelde voortvluchtige misdadiger blijft maar stoken in Thailand. Het wordt hoog tijd dat degenen in Thailand die daaraan meewerken, dus de roodhemden van de UDD, ook vervolgd worden wegens hulpverlening aan een misdadiger.

Groet, Ruud

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#48 Bericht door jumbo » vrijdag 06 februari 2009, 08:13

Je doe je slogan niet veel eer aan Ruud ;) :P :P :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#49 Bericht door RuudThai » vrijdag 06 februari 2009, 08:19

jumbo schreef:Je doe je slogan niet veel eer aan Ruud ;) :P :P :P
Sommige zaken kunnen nou eenmaal niet altijd van de zonnige kant worden bekeken heer jumbo! :o :? :ugeek:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#50 Bericht door jumbo » vrijdag 06 februari 2009, 09:26

RuudThai schreef:
jumbo schreef:Je doe je slogan niet veel eer aan Ruud ;) :P :P :P
Sommige zaken kunnen nou eenmaal niet altijd van de zonnige kant worden bekeken heer jumbo! :o :? :ugeek:
'DO NOT always look at the bright side of life' ???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#51 Bericht door Mart » vrijdag 06 februari 2009, 11:57

RuudThai schreef:

Het is net als met Thaksin: die veroordeelde voortvluchtige misdadiger blijft maar stoken in Thailand. Het wordt hoog tijd dat degenen in Thailand die daaraan meewerken, dus de roodhemden van de UDD, ook vervolgd worden wegens hulpverlening aan een misdadiger.

Groet, Ruud
Mogelijk moet je toch eerst eens wat meer proberen te weten te komen. Mag een buitenlander een Thai een misdadiger noemen ? Er is behalve de landaankoop van zijn voormalige echtgenote nog steeds niets bewezen, en zelfs de uitspraak over deze zaak was 5/4.

Er speelt achter de schermen veel meer af, wacht eerst maar eens af wanneer de PAD leiders worden berecht, volg wat beter het nieuws, en laat je NL stokpaartje van stoken maar vallen. :lol:

http://www.bangkokpost.com/news/politic ... -complaint
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#52 Bericht door RuudThai » vrijdag 06 februari 2009, 16:00

Mart schreef:
RuudThai schreef:

Het is net als met Thaksin: die veroordeelde voortvluchtige misdadiger blijft maar stoken in Thailand. Het wordt hoog tijd dat degenen in Thailand die daaraan meewerken, dus de roodhemden van de UDD, ook vervolgd worden wegens hulpverlening aan een misdadiger.

Groet, Ruud
Mogelijk moet je toch eerst eens wat meer proberen te weten te komen. Mag een buitenlander een Thai een misdadiger noemen ? Er is behalve de landaankoop van zijn voormalige echtgenote nog steeds niets bewezen, en zelfs de uitspraak over deze zaak was 5/4.

Er speelt achter de schermen veel meer af, wacht eerst maar eens af wanneer de PAD leiders worden berecht, volg wat beter het nieuws, en laat je NL stokpaartje van stoken maar vallen. :lol:

http://www.bangkokpost.com/news/politic ... -complaint
Hmmm, we gaan nu wel erg off-topic, maar daar heb ik zelf ook schuld aan, dus vooruit maar weer met de geit.
Beste Mart, ik ben mijn leven lang al geïnteresseerd in politiek en was voordat ik naar Thailand vertrok al 40 jaar politiek actief. Dan leer je een beetje het kaf van het koren te scheiden. En hoewel ik me hier niet actief met de politiek kan bemoeien lees ik toch erg veel in de Engelstalige Thaise kranten en in andere uitgaven als bijv. The Observer over de Thaise politiek. Achter de schermen gebeurt natuurlijk wel wat, net als in Nederland, en daar komen wij kleine jongens niet zo één-twee-drie achter. Dus hou ik me zoveel mogelijk aan de feiten en ga niet in op allerlei leuteraars die overal meer achter zoeken dan er werkelijk is.

Waarom mag een buitenlander een Thai geen misdadiger noemen? De betrokken persoon, Thaksin dus, is onherroepelijk veroordeeld tot een gevangenisstraf van 2 jaar en dan behoort hij tot het misdadigersgilde. Vandaar dat hij Groot-Brittannië niet meer inkomt, evenals Japan en nu waarschijnlijk nog vele andere landen. Thailand heeft een internationaal arrestatiebevel tegen hem uitgegeven en in feite moet hij gewoon worden opgepakt en achter de Thaise tralies verdwijnen. Dat ze daar toch eigenlijk niet op zitten te wachten (wat heb je aan zo'n martelaar in de bak met al die roodhemdjes in de buurt??) is een andere zaak. Wij noemen al die oplichters in de wereld toch ook criminelen? Dus waarom Thaksin niet?
De uitspraak was 5/4, dat weet ik. Tja, de regering van Thaksinmarionetten had nog niet de tijd gehad om ALLE rechters te vervangen door de eigen thaksinmarionetten.....
Worden de PAD-leiders berecht??? Dat is nieuws voor mij, hahaha! Dacht je nou echt dat die veroordeeld zullen worden? Daar zitten hele hoge machten achter om dat met een sisser te laten aflopen. Ja, die thaksin-roodhemdjes ruiken bloed, vandaar hun bloederige outfit en hun moordaanslagen op de PAD-mensen. Maar ze zullen in het zand bijten, hun aanhang slinkt dagelijks zienderogen. Want de Democraten lijken het goed te doen voor Thailand. En dan is Thaksin gauw vergeten.
Stokpaardje van stoken? Wel, hoe wil je het anders noemen, die telefonische redevoeringen van Thaksin in één of ander groot stadion vol roodhemden? De huidige Thaise regering is nog zo tolerant om dat toe te staan terwijl het toch eigenlijk een redevoering van een veroordeelde voortvluchtige misdadiger is, en die je zou kunnen verbieden.
Zo, we zijn weer terug bij de veroordeelde voortvluchtige misdadiger, en 't is weer genoeg!

Groet, Ruud

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#53 Bericht door dutch » donderdag 03 september 2009, 03:46

Om weer een beetje on topic te komen.Ik vond onderstaand artikeltje in de AD van heden:
quote

Schaf die inburgeringszooi toch gewoon af
Door CARRIE

Ik heb een vriend uit Thailand en hij is intussen twee jaar in Nederland.
Toen hij kwam had hij twee doelen:

1. Werk vinden, dat is meteen gelukt,

2. Nederlands leren, maar dat lag wat ingewikkelder.

Want daarvoor moest hij naar een inburgeringscursus. En eerst in een inburgeringstraject. Dat is dat je langs allerlei instanties moet die het vooral presteren om niet samen te werken, je papieren wel kwijt te raken en je verkeerd te testen. Op zijn allersnelst duurt het een halfjaar voordat een nieuwkomer zijn eerste Nederlandse les kan krijgen, maar bij mijn Thaise vriend was dat een jaar.

Wat nog meevalt als je het Rotterdamse gemiddelde van 1,5 jaar erbij betrekt. Maar toen kwam mijn Thaise vriend dan ook in een lesgroepje met 9 cursisten en één juf. De andere cursisten waren allemaal analfabeet en de juf sprak slechter Nederlands dan mijn Thaise vriend. Zij besteedde de lestijd vooral aan het inburgeringsgedeelte. Dat hield in dat ze de klas met een enorm accent uitlegde wie Sinterklaas was en de rest van de tijd op pad ging om te laten zien hoe je moest pinnen, waar je een tramkaartje kon kopen en wat een postkantoor allemaal doet.

Da's mooi, maar alle cursisten waren al een tijdje in Nederland. En als je dan nog niet weet hoe je moet pinnen, een tramkaartje moet kopen en dat de postkantoren binnenkort toch allemaal dichtgaan, dan ben je EVG, Erg Verstandelijk Gehandicapt, en dan helpt een inburgeringscursus ook niet meer.

Schaf die hele zooi toch gewoon af. En vervang dat peperdure volstrekt onzinnige inburgeringscircus voor goede taalcursussen door leerkrachten die de taal wel beheersen. Oké, dan zal mijn vriend nooit weten wie Sinterklaas is, maar dan krijgt hij toch ook niks in zijn schoen?
unquote
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#54 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 03 september 2009, 07:28

dutch schreef:Da's mooi, maar alle cursisten waren al een tijdje in Nederland. En als je dan nog niet weet hoe je moet pinnen, een tramkaartje moet kopen en dat de postkantoren binnenkort toch allemaal dichtgaan, dan ben je EVG, Erg Verstandelijk Gehandicapt, en dan helpt een inburgeringscursus ook niet meer.
Ik woon hier al bijna 35 jaar en heb een donkerbruin vermoeden. Moet ik nu ook op inburgeringscursus? In dit mooie dorp hebben ze ook geen tram of bus, maar wel een trein.....

Mrs. Wereldvreemd is er ondertussen wel heel goed in. Die is gewoon de stad ingegaan en na 2 keer zwart rijden, heeft iemand de moeite genomen om het uit te leggen. Haar Nederlands kan nog wat beter, maar ja, zij volgt dan ook al een cursusje.

Samen komen we dus wel door Nederland heen. :D
- -

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#55 Bericht door Harm » donderdag 03 september 2009, 17:01

dutch schreef:Om weer een beetje on topic te komen.Ik vond onderstaand artikeltje in de AD van heden:
quote

Schaf die inburgeringszooi toch gewoon af
Door CARRIE

Ik heb een vriend uit Thailand en hij is intussen twee jaar in Nederland.
Toen hij kwam had hij twee doelen:

1. Werk vinden, dat is meteen gelukt,

2. Nederlands leren, maar dat lag wat ingewikkelder.

Want daarvoor moest hij naar een inburgeringscursus. En eerst in een inburgeringstraject. Dat is dat je langs allerlei instanties moet die het vooral presteren om niet samen te werken, je papieren wel kwijt te raken en je verkeerd te testen. Op zijn allersnelst duurt het een halfjaar voordat een nieuwkomer zijn eerste Nederlandse les kan krijgen, maar bij mijn Thaise vriend was dat een jaar.
Wat nog meevalt als je het Rotterdamse gemiddelde van 1,5 jaar erbij betrekt. Maar toen kwam mijn Thaise vriend dan ook in een lesgroepje met 9 cursisten en één juf. De andere cursisten waren allemaal analfabeet en de juf sprak slechter Nederlands dan mijn Thaise vriend. Zij besteedde de lestijd vooral aan het inburgeringsgedeelte. Dat hield in dat ze de klas met een enorm accent uitlegde wie Sinterklaas was en de rest van de tijd op pad ging om te laten zien hoe je moest pinnen, waar je een tramkaartje kon kopen en wat een postkantoor allemaal doet.

Da's mooi, maar alle cursisten waren al een tijdje in Nederland. En als je dan nog niet weet hoe je moet pinnen, een tramkaartje moet kopen en dat de postkantoren binnenkort toch allemaal dichtgaan, dan ben je EVG, Erg Verstandelijk Gehandicapt, en dan helpt een inburgeringscursus ook niet meer.

Schaf die hele zooi toch gewoon af. En vervang dat peperdure volstrekt onzinnige inburgeringscircus voor goede taalcursussen door leerkrachten die de taal wel beheersen. Oké, dan zal mijn vriend nooit weten wie Sinterklaas is, maar dan krijgt hij toch ook niks in zijn schoen?
unquote

Almere, vriendin komt op 25 mrt 2009 we melden haar aan bij de gemeente nadat de kinderen weer terug zijn naarThailand op 18 mei 2009
Op 3 Augustus 2009 haar 1e les Nederlands / inburgering (tegelijk)
Kon ook in Juli maar toen wilden we een weekje weg dus die cursus hebben we overgeslagen
=toch iets minder als 1/2 jaar
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#56 Bericht door RuudThai » dinsdag 08 september 2009, 17:18

Net gezien op BVN in Pauw&Witteman (blij dat die terug zijn overigens!) een Minister Van der Laan die verklaarde dat hij de vestigïngsregels voor "importbruiden" nog verder gaat aanscherpen. Het aantal importbruiden was nl. eerst gedaald van meer dan 20.000 in 2003 tot 11.000 in 2007 maar in 2008 weer scherp gestegen tot 15.000. Hij noemde o.a. de Belgiëroute als een belangrijke oorzaak.
Hij gaf niet duidelijk aan welke maatregelen hij in gedachten had, maar het zal vast en zeker nóg moeilijker worden dan het al was.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#57 Bericht door Rene » dinsdag 08 september 2009, 18:49

RuudThai schreef:Net gezien op BVN in Pauw&Witteman (blij dat die terug zijn overigens!) een Minister Van der Laan die verklaarde dat hij de vestigïngsregels voor "importbruiden" nog verder gaat aanscherpen. Het aantal importbruiden was nl. eerst gedaald van meer dan 20.000 in 2003 tot 11.000 in 2007 maar in 2008 weer scherp gestegen tot 15.000. Hij noemde o.a. de Belgiëroute als een belangrijke oorzaak.
Hij gaf niet duidelijk aan welke maatregelen hij in gedachten had, maar het zal vast en zeker nóg moeilijker worden dan het al was.
Nou moet ik toch nog haast maken :evil: En ik was net aan het onthaasten. :roll:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#58 Bericht door Jim » dinsdag 08 september 2009, 22:59

RuudThai schreef:Hij noemde o.a. de Belgiëroute als een belangrijke oorzaak.
Hij gaf niet duidelijk aan welke maatregelen hij in gedachten had, maar het zal vast en zeker nóg moeilijker worden dan het al was.
wat wil hij dan moeilijker maken?

de mensen doen juist de belgie-route om de nederlandse immigratie regels te 'omzeilen' (niet helemaal het goede woord, maar ja).
dus het nog moeilijker te maken, zal er alleen maar voor zorgen dat nog meer mensen de belgie-route nemen.

omzeilen is niet het goede woord omdat juist de nederlandse regering de europese wetten omzeilt.
de europese rechten voor de mens (in dit geval artikel 8) gelden in nederland dus niet voor nederlanders die nog geen gebruik hebben gemaakt van hun EU verdragsrechten.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#59 Bericht door RuudThai » woensdag 09 september 2009, 03:24

Jim schreef:
RuudThai schreef:Hij noemde o.a. de Belgiëroute als een belangrijke oorzaak.
Hij gaf niet duidelijk aan welke maatregelen hij in gedachten had, maar het zal vast en zeker nóg moeilijker worden dan het al was.
wat wil hij dan moeilijker maken?

de mensen doen juist de belgie-route om de nederlandse immigratie regels te 'omzeilen' (niet helemaal het goede woord, maar ja).
dus het nog moeilijker te maken, zal er alleen maar voor zorgen dat nog meer mensen de belgie-route nemen.

omzeilen is niet het goede woord omdat juist de nederlandse regering de europese wetten omzeilt.
de europese rechten voor de mens (in dit geval artikel 8) gelden in nederland dus niet voor nederlanders die nog geen gebruik hebben gemaakt van hun EU verdragsrechten.
Wat denk je van een dealtje met de Belgen: jullie een uitgediepte Westerschelde maar dan wel hetzelfde vreemdelingenvestigingsbeleid gaan hanteren als Nederland? :idea: ;) :?
De Europese rechten van de mens worden in deze omzeild door de afspraak dat elk land van de EU zijn eigen vestigingsbeleid mag uitvoeren.
Ik denk overigens dat alle Europese landen binnenkort een veel strenger immigratiebeleid gaan voeren en dat dan een België, Duitsland of andere route in het geheel niet meer mogelijk is. In alle EU-landen wordt nl. steeds meer bezorgdheid geuit (en niet alleen door Wilderspartijtjes) over de immigratie.

Je loopt dan wel het risico dat je situaties krijgt als werd getoond in hetzelfde programma: die Marokkaanse die op haar 15e in Marokko werd uitgehuwelijkt aan een eikel in de Bijlmer en illegaal Nederland werd binnengesmokkeld. Waar ze op een flatje bij haar halve schoonfamilie werd opgesloten en mishandeld door haar man. Ze had er gelukkig een boek over geschreven na haar ontsnapping zodat de autoriteiten misschien alerter zullen worden op dit soort walgelijke situaties.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#60 Bericht door Jim » woensdag 09 september 2009, 06:26

ik zie dat niet gebeuren.

stel je bent getrouwd met een thaise en zij heeft gewoon een verblijfsvergunning voor nederland.
jij krijgt een baan aangeboden in belgie of je wordt door je nederlandse baas naar belgie gestuurd voor eoa project.

als je die baan aanneemt moet jouw vrouw eerst terug naar thailand en daar een d-visum aanvragen bij de belgische ambassade, mss nog een taaltoets doen.
al ie tijd zitten haar kinderen bij jou zonder moeder.
jij kan eigenlijk niet gaan werken want je hebt geen oppas.
na maanden heeft je vrouw eindelijk haar visum en dan wordt je door je baas naar duitsland gestuurd....

dat is toch wel een erg grote belemmering in jouw vrij verkeer in de EU.
plus een zware aanslag op jouw recht op gezinsleven.

of heb je als EU paspoorthouder alleen EU rechten als de rest van je gezin ook een EU paspoort heeft? ;)
RuudThai schreef:Je loopt dan wel het risico dat je situaties krijgt als werd getoond in hetzelfde programma: die Marokkaanse die op haar 15e in Marokko werd uitgehuwelijkt aan een eikel in de Bijlmer en illegaal Nederland werd binnengesmokkeld. Waar ze op een flatje bij haar halve schoonfamilie werd opgesloten en mishandeld door haar man. Ze had er gelukkig een boek over geschreven na haar ontsnapping zodat de autoriteiten misschien alerter zullen worden op dit soort walgelijke situaties.
dit heeft ook weinig te maken met het immigratiebeleid, maar het is een leuke bang maker.
de autoriteiten zullen best alert zijn op mensensmokkel, mishandeling en slavernij.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”