remigreren naar Nederland

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: remigreren naar Nederland

#91 Bericht door joepattaya » donderdag 19 februari 2009, 13:23

We gaan gewoon lekker door met updeeten:
Heb besloten om met ingang van aanstaande maandag te kappen bij mijn huidige werkgever. Klein probleempje heb ik dan wel: Ik heb 1 van mijn oude werkgevers in Thailand beloofd om hem en zijn familie door Nederland en Duitsland heen te 'sleuren' en dat gebeurt pas in April.
Ben dus nog even verplicht om hier te blijven en te 'wachten' op dat moment.
Dit weekend dus mijn intrek bij familie in Eindhoven en van daaruit kan ik die trip mooi voorbereiden en dan kan ik ook mooi wat werk doen voor het TEFL Instituut in Pattaya waar ik al eerder voor werkte.
Op 10 April rijdt ik dan per trein naar Frankfurt; pik daar de Thaise familie op en gaan we per huurauto naar Beieren alwaar we intrek zullen nemen in een houten chalet in de buurt van Munchen.
Als de vakantie van de familie voorbij is (18 april) dan vliegen zij terug met Thai Air (van de airmiles) en ik neem Air Berlin voor Euro 216 .............. enketlje Bangkok........here Icome.

In die 5 weken, probeer ik ook nog even naar mijn zus in Zweden te gaan, want die heb ik ook al 2 jaar niet gezien en heb ik ondertussen nog wat andere afspraakjes in de maak in Maassluis en Belgie. Hoe dan ook, ik zal het er van nemen!! Oh ja, ik ga ook nog een dagje naar Amsterdam, want ik moet uiteraard weer een nieuw visum hebben, maar dat doe ik zodra ik van 1 van de 2 werkgevers weer de uitnodigingsbrief stuurt.

Als nu het weer ook nog een beetje gaat meewerken, dan wordt het misschien nog een beetje echte vakantie hierzo.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: remigreren naar Nederland

#92 Bericht door marceziani » donderdag 19 februari 2009, 16:36

Joep, welkom in Lampegat. En succes met de remigratie. Blijf af en toe maar lekker updeeten en alvast veel plezier in het carnavalsgedruis. ;)
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Singtoo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: dinsdag 28 oktober 2008, 18:43
Locatie: Dordrecht / Chachoengsao

Re: remigreren naar Nederland

#93 Bericht door Singtoo » donderdag 19 februari 2009, 23:57

Ik zit ook in een soort situatie als Joe.
Alleen dan nu nog andersom.
Ik woon nog in Nederland en ga 1 of 2X per jaar voor een 6 a 12 weken naar Thailand toe.
Nu zou ik zeer binnenkort de kans krijgen om naar Thailand te kunnen gaan voor lange tijd.
Ik ben nu 51 jaar jong en inderdaad nog fit van lijf en leden.
En kan dus makkelijk een Non-O visum krijgen.
En dan in Thailand ook niet te moeilijk een jaar visum.
Maar ik zit ook met de zeg maar angst dat mijn spaarpot b.v. op mijn 59 leeg zou zijn.
En ik moet er vermoedelijk niet aan denken als je na een jaar of 8 rentenieren weer ana het werk zult moeten gaan.
En daarvoor ook weer terug naar Nederland moet gaan.
Dat idee trekt me ook helemaal niet aan.
Het leven word overal duurder en dus ook in Thailand.
En de rente op je spaarpot word voorlopig ook steeds slechter.

Nu krijg ik zo goed als zeker de mogelijkheid om in Nederland te blijven werken.
Met het recht om 3 maanden per jaar vrijaf te mogen nemen.
Dat lijkt me nu gezien de hele financiële ellende in de wereld een erg aantrekkelijke optie om te gaan doen.
Als de recessie weer wat overgetrokken is dan kan ik altijd mijn plan weer wijzigen.
Blijft tot die tijd mijn spaarpot op peil staan.

Het zou soms erg gemakkelijk zijn als we wisten wanneer ons lampje uitgaat.
Dan kon je een mooie berekening maken.
Ik heb zoveel ik gebruik zoveel per jaar dan kan ik dus dan en dan emigreren.
Maar zo is het het nu eenmaal ook gelukkig weer niet dat we dat weten.
Maar ik zie wel om me heen dat inderdaad er velen zijn die heel hun pensioen of net of helemaal niet halen.
Zo ook een vriend van me net met de VUT 1X 3 maanden naar Thailand geweest met zijn vrouw.
Ze wilden daarna weer snel voor lange tijd naar Thailand toe gaan.
Maar een tijdje na terugkomst in Nederland kreeg hij een herseninfarct en zit nu in een rolstoel.
De kans dat hij nog naar Thailand kan gaan is vrijwel nihil geworden.

Ik begrijp Joe ook erg goed dat hij het alweer gezien heeft na een paar weken hier in Nederland.
Zou ik ook zeker weten hebben als ik al ruim 5 jaar in Thailand had gewoond.
Maar zoals iedereen neem ik nu nog aan de 100 wel te halen.
En daarom heb ik nu nog de angst dat ik mogelijk te weinig geld heb om het nu al uit te zingen.

Maar het kan altijd dat ik net als Joe mijn mening weer een keer verander.
Ignorante portam, non ventus suus / Als je niet weet naar welke haven je wilt, is geen enkele wind gunstig.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: remigreren naar Nederland

#94 Bericht door Rene » vrijdag 20 februari 2009, 01:14

Singtoo schreef:Ik zit ook in een soort situatie als Joe.
Alleen dan nu nog andersom.
Ik woon nog in Nederland en ga 1 of 2X per jaar voor een 6 a 12 weken naar Thailand toe.
Toch een redelijke optie als werkende om tot 12 weken weg te kunnen. In december, januari en februari overwinteren daar is niet zo slecht, :mrgreen: tenminste als je zelf kunt kiezen welke maanden.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: remigreren naar Nederland

#95 Bericht door dutch » vrijdag 20 februari 2009, 01:18

quote
Nu zou ik zeer binnenkort de kans krijgen om naar Thailand te kunnen gaan voor lange tijd
unquote

Geen "normaal" mens kan elk jaar 12 tot 24 weken per jaar op vakantie,noch kan men met 51 jaar (financieel gezond) pensioeneren.
Goed dat je er stil bij staat.
Ik blijf er maar op hameren om de financiele basis op orde te hebben.
Ook met een "retirement"visum moet je minimaal per maand 65000 baht binnenkrijgen.AOW wordt in dit geval 28% gekort en bij een koers van zeg....40 moet je toch elke maand zo'n 1600 euro binnenkrijgen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: remigreren naar Nederland

#96 Bericht door Rene » vrijdag 20 februari 2009, 01:35

dutch schreef:quote
Nu zou ik zeer binnenkort de kans krijgen om naar Thailand te kunnen gaan voor lange tijd
unquote

Geen "normaal" mens kan elk jaar 12 tot 24 weken per jaar op vakantie,noch kan men met 51 jaar (financieel gezond) pensioeneren.
Goed dat je er stil bij staat.
Ik blijf er maar op hameren om de financiele basis op orde te hebben.
Ook met een "retirement"visum moet je minimaal per maand 65000 baht binnenkrijgen.AOW wordt in dit geval 28% gekort en bij een koers van zeg....40 moet je toch elke maand zo'n 1600 euro binnenkrijgen.
Dutch, ik was 52½ toen ik klaar was. Tja, dat scheelt 1½ jaar en ik weet dat het vroeg is maar toch.
Dat inkomen is voor de Thaise wet niet belangrijk als je genoeg cash op rekening hebt dacht ik.
En vwb die 12 weken, dat ligt aan je job. Er zijn genoeg mensen die een baan hebben waarbij ze lang van huis zijn en dat gecompenseerd krijgen op die manier.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: remigreren naar Nederland

#97 Bericht door dutch » vrijdag 20 februari 2009, 02:26

Rene schreef:
dutch schreef:quote
Nu zou ik zeer binnenkort de kans krijgen om naar Thailand te kunnen gaan voor lange tijd
unquote

Geen "normaal" mens kan elk jaar 12 tot 24 weken per jaar op vakantie,noch kan men met 51 jaar (financieel gezond) pensioeneren.
Goed dat je er stil bij staat.
Ik blijf er maar op hameren om de financiele basis op orde te hebben.
Ook met een "retirement"visum moet je minimaal per maand 65000 baht binnenkrijgen.AOW wordt in dit geval 28% gekort en bij een koers van zeg....40 moet je toch elke maand zo'n 1600 euro binnenkrijgen.
Dutch, ik was 52½ toen ik klaar was. Tja, dat scheelt 1½ jaar en ik weet dat het vroeg is maar toch.
Dat inkomen is voor de Thaise wet niet belangrijk als je genoeg cash op rekening hebt dacht ik.
En vwb die 12 weken, dat ligt aan je job. Er zijn genoeg mensen die een baan hebben waarbij ze lang van huis zijn en dat gecompenseerd krijgen op die manier.
Let even op mijn aanduiding van "normaal" met aanhalingstekens. :D
Ik heb het dus niet over uitzonderingen.
Overigens kijkt de immigratie bij verlenging niet alleen naar cash op de bank ,maar ook terdege naar wat er binnenkomt vanuit het buitenland (met regelmaat) ergo overlegging (met kopie) van je bankboekje.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: remigreren naar Nederland

#98 Bericht door perry » vrijdag 20 februari 2009, 03:21

dutch schreef:
Rene schreef:
dutch schreef:quote
Nu zou ik zeer binnenkort de kans krijgen om naar Thailand te kunnen gaan voor lange tijd
unquote

Geen "normaal" mens kan elk jaar 12 tot 24 weken per jaar op vakantie,noch kan men met 51 jaar (financieel gezond) pensioeneren.
Goed dat je er stil bij staat.
Ik blijf er maar op hameren om de financiele basis op orde te hebben.
Ook met een "retirement"visum moet je minimaal per maand 65000 baht binnenkrijgen.AOW wordt in dit geval 28% gekort en bij een koers van zeg....40 moet je toch elke maand zo'n 1600 euro binnenkrijgen.
Dutch, ik was 52½ toen ik klaar was. Tja, dat scheelt 1½ jaar en ik weet dat het vroeg is maar toch.
Dat inkomen is voor de Thaise wet niet belangrijk als je genoeg cash op rekening hebt dacht ik.
En vwb die 12 weken, dat ligt aan je job. Er zijn genoeg mensen die een baan hebben waarbij ze lang van huis zijn en dat gecompenseerd krijgen op die manier.
Let even op mijn aanduiding van "normaal" met aanhalingstekens. :D
Ik heb het dus niet over uitzonderingen.
Overigens kijkt de immigratie bij verlenging niet alleen naar cash op de bank ,maar ook terdege naar wat er binnenkomt vanuit het buitenland (met regelmaat) ergo overlegging (met kopie) van je bankboekje.
Nou Dutch er zijn er toch genoeg die het met minder moeten doen dan die 1600 €
Werk om te leven leef niet om te werken.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: remigreren naar Nederland

#99 Bericht door Mart » vrijdag 20 februari 2009, 03:25

Waarde Perry,

Er lopen in Thailand xxxx Cheap Charlie's rond, dus laten we dat niet activeren. :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: remigreren naar Nederland

#100 Bericht door Geert S » vrijdag 20 februari 2009, 05:12

Jim schreef:heb je het nog lang uitgehouden.
ik ben nederland meestal al zat als ik op schiphol met m'n koffers loop te zeulen, terwijl de taxichauffeur fluitend met z'n handen in z'n zakken loopt.
Volkomen met je eens. Ik kom eigenlijk elk jaar nog wel eens eventjes in Nederland, vooral ook omdat mijn ouders daar nog leven, maar dat is exact mijn ervaring. Het koude, kille, harde, ongeinterresseerde...

Ik zeg niet dat Thailand het paradijs is, er zijn hier ook tig dingen fout, maar Nederland... peins er niet over om daar ooit weer te gaan wonen, volgens mij ben je na 4-5 jaar toch teveel veranderd om je daar weer in te passen...

Groeten,

Geert.

arie zwart
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 33
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2008, 16:22
Locatie: Jomtien

Re: remigreren naar Nederland

#101 Bericht door arie zwart » vrijdag 20 februari 2009, 08:04

Er zijn wel meer mensen met meer vrij.
Zelf werk ik 6 maanden en ben 6 maanden vrij.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: remigreren naar Nederland

#102 Bericht door jumbo » vrijdag 20 februari 2009, 08:24

arie zwart schreef:Er zijn wel meer mensen met meer vrij.
Zelf werk ik 6 maanden en ben 6 maanden vrij.

Ook ik werk 7 maanden en ben er 5 vrij (inclusief weekenden en vakanties :P :P )
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Re: remigreren naar Nederland

#103 Bericht door Nimnuan » vrijdag 20 februari 2009, 12:56

Blijkbaar moet ik dat allemaal goed maken dan :D want ik heb helaas alleen maar 5-6 weken vakantie per jaar :cry:
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Re: remigreren naar Nederland

#104 Bericht door Nimnuan » vrijdag 20 februari 2009, 13:07

joepattaya schreef:Ik zou jullie op de hoogte houden. Nou daar komt hij dan:
Op 4 februari het vliegtuig naar AMS. Om 9 uur werd ik opgepikt door een goede vriend en werd bij hem thuis afgezet. Kon me eerst even opfrissen en acclimatiseren.
Ik zou een paar dagen bij deze kennis blijven totdat ik mijn woning geregeld had.

Bij aankomst op het werk de volgende dag, bleek dat de beloofde auto net verkocht was en dat de beloofde woning nog bewoond werd!!! Een raar gevoel bekroop me. Daarnaast bleek dat de mensen met wie ik zou gaan samenwerken hoge verwachtingen te horen hadden gekregen en dachten dat ik de huizenhoge problemen waar de toko al maanden in verkeerde wel even in een paar dagen op zou lossen.

Na anderhalve week..........had ik het gezien. Ik heb kontakt opgenomen met mijn oude werkgevers in Thailand en ze mijn gevoel voorgelegd. Ze stonden bijna te juichen en vroegen wanneer ik terug zou komen..........!!
Dat gebeurt dus op korte termijn: Begin April rijd ik naar Frankfurt; pik daar een Thaise familie op; we rijden samen naar Munchen; brengen daar een vakantie door en na de vakantie vlieg ik vanuit Munchen weer door naar BKK. Weer terug in het land met de zwakke financiele vooruitzichten, maar waar ik de laatste 5,5 jaar mijn hart en ziel neergelegd heb en wat ik maar moeilijk kan afsluiten.

Teruggaan is geen probleem: mijn spullen staan nog steeds in Pattaya bij een werkgever; verder betrek ik een leuk klein apartementje in hartje Pattaya en ga gewoon weer lekker door met leven in korte broek.
Tsjonge wat ben ik het beu hier.

Ik maak niet heel veel fouten in het leven, maar dit was weer een mega-blunder!!!
:shock: wat een bizarre wending Joep! Als je het hier zo beu bent dat je meteen weer terug wilt geef ik je groot gelijk en neem je minder financiën op de koop toe. Ik hoop voor je dat je er later geen spijt van krijgt alleen omdat hier een aantal dingen niet goed geregeld waren.
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: remigreren naar Nederland

#105 Bericht door Mart » vrijdag 20 februari 2009, 13:39

jumbo schreef:
arie zwart schreef:Er zijn wel meer mensen met meer vrij.
Zelf werk ik 6 maanden en ben 6 maanden vrij.

Ook ik werk 7 maanden en ben er 5 vrij (inclusief weekenden en vakanties :P :P )
Nu mijn geval, werk 12 maanden - na ja ik ben bezig - en heb alleen vrij op mijn verjaardag en als er gasten zijn. :cry:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”