remigreren naar Nederland

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: remigreren naar Nederland

#76 Bericht door soulwy » vrijdag 06 februari 2009, 11:29

Hee Joe, welkom terug. Je zoekt het ook wel uit hè...? Koudste winter van de laatste jaren...
We moeten allemaal keuzes maken die het beste in onze situatie passen... valt niet altijd even mee...maarrrrr...ik zie dat je naast een cultuurshock en een boel geregel het belangrijke niet bent vergeten...VERSE HARING!!!
Veel geluk met alles en take it easy!
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: remigreren naar Nederland

#77 Bericht door perry » vrijdag 06 februari 2009, 17:34

thongdee schreef:
Duiker schreef:thongdee, het is mooi dat je kennelijk voor je 40e "binnen" bent. Maar dat is niet voor iedereen weggelegd. Velen willen wel naar Thailand gaan, maar kunnen dat financieel gewoon niet. Nog los van een visum dat nodig is. En daarom is het wachten op pensioen. Ik lees dat er mensen zijn die van €900.- willen rondkomen. Tsjah, missien liever arm in Thailand, dan rijk in Nederland, maar voor mij zijn er toch wel grenzen. Geloof me, voor mezelf heb ik het al zovaak doorgerekend. Het gaat gewoon niet. Nog niet teminste.

Wat is "binnen zijn" , heb ik ook over nagedacht ,en zeker met een zoon die medicijnen studeert in Belgie , maar weet je wat het is , we hebben nooit genoeg en vergeten daarom te leven !
Misschien moet ik dingens laten die ik later niet meer kan betalen , maar je hebt hier zoveel in de plaats , als ik smorgens wakker word en zet men koffie in men boxershort met de honden naast me ,dan ga ik wat planten water geven , sport een uurtje en maak me wat te eten ,een praatje met de lelijke buurvrouw ;) en denk ik van wat ga ik vandaag nu eens doen, die gevoelens had ik nooit in Belgie hoor .
en dat alles ,kost me een paar honderd bath per dag !
Heb wel voordeel dat ik van men 21 jaar officieel getrouwd ben met Ning, makkelijk voor men visum .
Regel 1 ga nooit langs een leijke buurvrouw wonen dat verpest je dag :mrgreen: ;)
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: remigreren naar Nederland

#78 Bericht door Ben » vrijdag 06 februari 2009, 18:42

thongdee schreef:
Duiker schreef:thongdee, het is mooi dat je kennelijk voor je 40e "binnen" bent. Maar dat is niet voor iedereen weggelegd. Velen willen wel naar Thailand gaan, maar kunnen dat financieel gewoon niet. Nog los van een visum dat nodig is. En daarom is het wachten op pensioen. Ik lees dat er mensen zijn die van €900.- willen rondkomen. Tsjah, missien liever arm in Thailand, dan rijk in Nederland, maar voor mij zijn er toch wel grenzen. Geloof me, voor mezelf heb ik het al zovaak doorgerekend. Het gaat gewoon niet. Nog niet teminste.

Wat is "binnen zijn" , heb ik ook over nagedacht ,en zeker met een zoon die medicijnen studeert in Belgie , maar weet je wat het is , we hebben nooit genoeg en vergeten daarom te leven !
Misschien moet ik dingens laten die ik later niet meer kan betalen , maar je hebt hier zoveel in de plaats , als ik smorgens wakker word en zet men koffie in men boxershort met de honden naast me ,dan ga ik wat planten water geven , sport een uurtje en maak me wat te eten ,een praatje met de lelijke buurvrouw ;) en denk ik van wat ga ik vandaag nu eens doen, die gevoelens had ik nooit in Belgie hoor .
en dat alles ,kost me een paar honderd bath per dag !
Heb wel voordeel dat ik van men 21 jaar officieel getrouwd ben met Ning, makkelijk voor men visum .
Heb wel voordeel dat ik van men 21 jaar officieel getrouwd ben met Ning, makkelijk voor men visum .
Wat is daar makkelijk aan dan :?: en welk visum :?:

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: remigreren naar Nederland

#79 Bericht door Jim » vrijdag 06 februari 2009, 20:07

21 jaar getrouwd met een thaise en nog geen 40 jaar oud.

ik moet zeggen dat het me wel nieuwsgierig maakt ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: remigreren naar Nederland

#80 Bericht door Duiker » vrijdag 06 februari 2009, 23:16

Nou ja, misschien is langs een lelijke vrouw wonen wel goed voor je relatie.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

Re: remigreren naar Nederland

#81 Bericht door thongdee » zaterdag 07 februari 2009, 16:41

Ben schreef:
Heb wel voordeel dat ik van men 21 jaar officieel getrouwd ben met Ning, makkelijk voor men visum .
Wat is daar makkelijk aan dan :?: en welk visum :?:
gewoon ,een visa op huwelijk , niet dat ik op men pensioen moet wachten.
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: remigreren naar Nederland

#82 Bericht door joepattaya » dinsdag 17 februari 2009, 16:01

Ik zou jullie op de hoogte houden. Nou daar komt hij dan:
Op 4 februari het vliegtuig naar AMS. Om 9 uur werd ik opgepikt door een goede vriend en werd bij hem thuis afgezet. Kon me eerst even opfrissen en acclimatiseren.
Ik zou een paar dagen bij deze kennis blijven totdat ik mijn woning geregeld had.

Bij aankomst op het werk de volgende dag, bleek dat de beloofde auto net verkocht was en dat de beloofde woning nog bewoond werd!!! Een raar gevoel bekroop me. Daarnaast bleek dat de mensen met wie ik zou gaan samenwerken hoge verwachtingen te horen hadden gekregen en dachten dat ik de huizenhoge problemen waar de toko al maanden in verkeerde wel even in een paar dagen op zou lossen.

Na anderhalve week..........had ik het gezien. Ik heb kontakt opgenomen met mijn oude werkgevers in Thailand en ze mijn gevoel voorgelegd. Ze stonden bijna te juichen en vroegen wanneer ik terug zou komen..........!!
Dat gebeurt dus op korte termijn: Begin April rijd ik naar Frankfurt; pik daar een Thaise familie op; we rijden samen naar Munchen; brengen daar een vakantie door en na de vakantie vlieg ik vanuit Munchen weer door naar BKK. Weer terug in het land met de zwakke financiele vooruitzichten, maar waar ik de laatste 5,5 jaar mijn hart en ziel neergelegd heb en wat ik maar moeilijk kan afsluiten.

Teruggaan is geen probleem: mijn spullen staan nog steeds in Pattaya bij een werkgever; verder betrek ik een leuk klein apartementje in hartje Pattaya en ga gewoon weer lekker door met leven in korte broek.
Tsjonge wat ben ik het beu hier.

Ik maak niet heel veel fouten in het leven, maar dit was weer een mega-blunder!!!
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: remigreren naar Nederland

#83 Bericht door Jim » dinsdag 17 februari 2009, 16:36

heb je het nog lang uitgehouden.
ik ben nederland meestal al zat als ik op schiphol met m'n koffers loop te zeulen, terwijl de taxichauffeur fluitend met z'n handen in z'n zakken loopt.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: remigreren naar Nederland

#84 Bericht door Duiker » dinsdag 17 februari 2009, 17:19

Joepattaya, het is nauwelijks te geloven wat je schrijft. Het mag je dan even niet meezitten, maar dit is wel een erg kort verblijf in nl. Misschien moest je het toch nog een kans geven. Ik proef dat je grootste teleurstelling je werkgever is. Er zijn natuurlijk meerdere werkgevers, hoewel het in deze tijd niet zal meevallen om wat te vinden. En wat nu met feitelijke reden van je terugkomst? Je financiele situatie na je pensioen? Dat blijft.
Nou, ik blijf me verbazen. Euhh...misschien moest ik je maar een biertje aabieden...in Pattaya...in april...
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: remigreren naar Nederland

#85 Bericht door Ben » dinsdag 17 februari 2009, 17:32

thongdee schreef:
Ben schreef:
Heb wel voordeel dat ik van men 21 jaar officieel getrouwd ben met Ning, makkelijk voor men visum .
Wat is daar makkelijk aan dan :?: en welk visum :?:
gewoon ,een visa op huwelijk , niet dat ik op men pensioen moet wachten.
oke gesnopen maar dat kan ook als je maar 1 uur getrouwt bent :D ;)

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: remigreren naar Nederland

#86 Bericht door carpediem » dinsdag 17 februari 2009, 20:24

joepattaya schreef:Ik maak niet heel veel fouten in het leven, maar dit was weer een mega-blunder!!!
Welkom terug straks in Thailand.

Het lijkt me geen megablunder maar een ervaring die je moet doormaken om te weten wat je wil.
En gelukkig heb je niet al je schepen verbrand in Thailand.
pluk de dag (carpediem)

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: remigreren naar Nederland

#87 Bericht door perry » dinsdag 17 februari 2009, 20:42

Ik denk dat je op dit moment beter af bent in Thailand dat sociale in Nederland dat is al lang voltooid verleden tijd.

En dat Pensioen opbouw wie dan leeft wie dan zorgt.
Werk om te leven leef niet om te werken.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: remigreren naar Nederland

#88 Bericht door marceziani » dinsdag 17 februari 2009, 22:25

Joepattaya, ik respecteer je beslissing. Denk maar zo: je had het gewoon even nodig om te zien hoe koud en kil Nederland is op veel gebieden, om vervolgens weer razendsnel terug te keren naar het warme en zonnige Thailand. En op dat moment concludeer je dat het leven in Thailand eigenlijk zo slecht nog niet is. Of je bent in de loop der jaren teveel 'verthaist' en dan valt het zwaar tegen in ons koude kikkerlandje. Dat zou ook nog kunnen. Of allebei, want het een sluit het ander niet uit.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

Re: remigreren naar Nederland

#89 Bericht door thongdee » dinsdag 17 februari 2009, 23:08

Dit is geweldig , ik voel me echt blij , raar , ken je niet eens , maar wat er nu met je gebeurde wou ik je nog vertellen .
Elke dag weer genieten zooooooooo hard , al is het maar van het weer alleen ....
Succes en welkom terug in Thailand 8-)
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: remigreren naar Nederland

#90 Bericht door Mart » woensdag 18 februari 2009, 03:05

Na 7 jaar niet meer in NL te zijn geweest, weet ik nu zeker na de MEGA ERVARING van vriend Joe
dat ik helemaal nooit meer terug ga.

Welkom in de Isaan :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”