remigreren naar Nederland

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

remigreren naar Nederland

#1 Bericht door joepattaya » dinsdag 13 januari 2009, 07:14

De kans is groot dat ik op zeer korte termijn terugkeer naar Nederland.
Heb er lang over na moeten denken, maar ik heb besloten om mijn werkzame leven toch maar te volbrengen in Nederland in plaats van Thailand, om er min of meer van overtuigd te zijn dat ik daadwerkelijk de 65/70 haal en daarna ook nog wat heb om van te leven. Het zal niet meevallen, maar de banden met Thailand worden zeker niet verbroken en ik zal er nog zeer regelmatig te vinden zijn.

Uiteraard moet een remigratie, net als een emigratie, voorbereid worden en ik ben er weer helemaal achter dat bureacratie in Thailand en in Nederland elkaar nauwelijks ontlopen:
- binnen 5 dagen na terugkeer in NL aanmelden in je nieuwe woonplaats met kopie paspoort en huurcontract/koopcontract van je nieuwe woning. Als je voorlopig even bij iemand intrekt, dan moet die iemand een schriftelijke toestemming verlenen en die moet je dan ook bij je hebben, met zijn/haar kopie paspoort.
- verhuisgoed meenemen mag, maar de belastingvrije invoer moet aangevraagd worden: lijst van spullen, ouder dan 6 maanden, ook hier weer een arbeidscontract, werkgeversverklaring, huurcontract meesturen
- motorvoertuig invoeren: langer dan 6 maanden op je naam, niet bedrijfsmatig, laten keuren door RDW

Mijn 125cc scooter blijft dus in Thailand en verhuisgoed blijft ineens beperkt tot vuil wasgoed en een paar oude cd's oftewel: excessive luggage.
Heb toch ineens dit prettige gevoel over me om weer 'welkom' te zijn in Nederland.

Oh ja, en het mooiste is dit:
Mijn email aan SBV in Leiden:
na ruim 5 jaar Thailand, ben ik sterk aan het denken over een terugkeer naar Nederland.
Ik vroeg me of er voor remigranten (van Nederlandse oorsprong) ook regelingen zijn.
Bij het 'goegelen' op "remigreren Nederland" kom ik eigenlijk alleen maar regelingen tegen voor mensen die vertrekken vanuit Nederland naar hun 'oorsprongsland' en mogelijkerwijs weer terug willen naar Nederland.

In afwachting van jullie antwoord, verblijf ik, Met vriendelijke groeten,


Het antwoord van REM:
Naar aanleiding van uw e-mail van 9 januari 2009 delen wij u het volgende mede.

Zoals u al inderdaad aangeeft is de Remigratiewet helaas alléén bedoeld voor mensen die vertrekken vanuit Nederland naar hun land van oorsprong.
En dus niet vanuit het buitenland naar Nederland.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,


Afdeling Remigratiewet
Stationsplein 1
Postbus 9104
2300 PC LEIDEN
Nederland


Rustig blijven Joep, rustig blijven 'D.I.N.' het 'L.V.D.Z.'
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 445
Lid geworden op: zaterdag 08 maart 2008, 09:57

Re: remigreren naar Nederland

#2 Bericht door sombat » dinsdag 13 januari 2009, 07:27

alleen om zulke shit zou ik al niet terug willen. PURE DISCRIMINATIE de 1of andere kloten turk of marokaan die kunnen dat wel flikken en de nederlander niet.


zou zeggen bezwaar aantekenen daarna de gang naar de kartonrechter . mogelijk is dit al wel eens gedaan zou je eens moeten snuffelen bij gerechtelijke uitspraken. :evil:

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: remigreren naar Nederland

#3 Bericht door Jim » dinsdag 13 januari 2009, 07:37

als er al geld komt uit de remigratiewet dan betaalt het land waar je uit vertrekt (de welbekende oprot premie).
als je wat doekoe wilt zal je dus moeten aankloppen bij de thaise regering :lol:

gaat je partner niet mee, joe?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: remigreren naar Nederland

#4 Bericht door joepattaya » dinsdag 13 januari 2009, 07:48

Jim schreef:als er al geld komt uit de remigratiewet dan betaalt het land waar je uit vertrekt (de welbekende oprot premie).
als je wat doekoe wilt zal je dus moeten aankloppen bij de thaise regering :lol:

gaat je partner niet mee, joe?
Mijn ex-partner, His Lordship, blijft hier. Leven en laten leven, heet dat.

Sombat, na ruim 5 jaar Thailand heb ik geleerd om wat vaker 'mai pen rai' te zeggen.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: remigreren naar Nederland

#5 Bericht door joepattaya » dinsdag 13 januari 2009, 07:54

sombat schreef:alleen om zulke shit zou ik al niet terug willen. PURE DISCRIMINATIE de 1of andere kloten turk of marokaan die kunnen dat wel flikken en de nederlander niet.


zou zeggen bezwaar aantekenen daarna de gang naar de kartonrechter . mogelijk is dit al wel eens gedaan zou je eens moeten snuffelen bij gerechtelijke uitspraken. :evil:
Wow Sombat........ik ga je niet aanvallen om de klare taal die je neertikt, maar ik denk wel eens aan de turken, marokkanen, antilianen, surinamers en andere 'medelanders' en hoe zij zich voelen als minderheid.
Ik had al nooit veel moeite met buitenlanders, maar na 5 jaar Thailand ben ik ze nog meer gaan begrijpen.

Dat die betreffende remigratie-regeling alleen voor 'medelanders' geldt is misschien niet helemaal fair, maar geef die mensen een ongelijk als ze er gretig gebruik van maken. Als er een dergelijke regeling zou bestaan voor Nederlanders die vanuit het buitenland terugkeren dan zou ik er zeker aanspraak op doen gelden, ook al heb ik het niet nodig.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: remigreren naar Nederland

#6 Bericht door Wereldvreemd » dinsdag 13 januari 2009, 10:02

joepattaya schreef:Wow Sombat........ik ga je niet aanvallen om de klare taal die je neertikt, maar ik denk wel eens aan de turken, marokkanen, antilianen, surinamers en andere 'medelanders' en hoe zij zich voelen als minderheid.
Mrs. Wereldvreed is een zeer lief boedhistisch vrouwtje. Zij volgt op dit moment een cursus Nederland. Haar klas barst uit zijn voegen van de minderheidsgroepen Turken en Marokkanen.

Ze is verontrust door hun opstelling, welke eigenlijk alleen past bij een autochtone bevolking. Ze stellen zich a-sociaal op, getuigen niet van respect en eigenen zich alles toe. Het is nu al zo erg dat ze gewoon met tegenzin naar school gaat en dat terwijl ze nog maar 3 maanden bezig is in een regio die niet bekend staat om deze minderheidsgroepen....

Ik denk dat je je remigratie nog maar eens eerst moet heroverwegen, want Rotterdam is binnenkort Cassablanca aan de Maas.....
- -

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: remigreren naar Nederland

#7 Bericht door Ben » dinsdag 13 januari 2009, 10:11

Wereldvreemd schreef:
joepattaya schreef:Wow Sombat........ik ga je niet aanvallen om de klare taal die je neertikt, maar ik denk wel eens aan de turken, marokkanen, antilianen, surinamers en andere 'medelanders' en hoe zij zich voelen als minderheid.
Mrs. Wereldvreed is een zeer lief boedhistisch vrouwtje. Zij volgt op dit moment een cursus Nederland. Haar klas barst uit zijn voegen van de minderheidsgroepen Turken en Marokkanen.

Ze is verontrust door hun opstelling, welke eigenlijk alleen past bij een autochtone bevolking. Ze stellen zich a-sociaal op, getuigen niet van respect en eigenen zich alles toe. Het is nu al zo erg dat ze gewoon met tegenzin naar school gaat en dat terwijl ze nog maar 3 maanden bezig is in een regio die niet bekend staat om deze minderheidsgroepen....

Ik denk dat je je remigratie nog maar eens eerst moet heroverwegen, want Rotterdam is binnenkort Cassablanca aan de Maas.....
Oeteldonk dan maar :?: :?: ;)

Denise:-)
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 171
Lid geworden op: dinsdag 27 juni 2006, 13:55
Locatie: Haarlem

Re: remigreren naar Nederland

#8 Bericht door Denise:-) » dinsdag 13 januari 2009, 10:51

joepattaya schreef:De kans is groot dat ik op zeer korte termijn terugkeer naar Nederland.
Heb er lang over na moeten denken, maar ik heb besloten om mijn werkzame leven toch maar te volbrengen in Nederland in plaats van Thailand, om er min of meer van overtuigd te zijn dat ik daadwerkelijk de 65/70 haal en daarna ook nog wat heb om van te leven. Het zal niet meevallen, maar de banden met Thailand worden zeker niet verbroken en ik zal er nog zeer regelmatig te vinden zijn.

Uiteraard moet een remigratie, net als een emigratie, voorbereid worden en ik ben er weer helemaal achter dat bureacratie in Thailand en in Nederland elkaar nauwelijks ontlopen:
- binnen 5 dagen na terugkeer in NL aanmelden in je nieuwe woonplaats met kopie paspoort en huurcontract/koopcontract van je nieuwe woning. Als je voorlopig even bij iemand intrekt, dan moet die iemand een schriftelijke toestemming verlenen en die moet je dan ook bij je hebben, met zijn/haar kopie paspoort.
- verhuisgoed meenemen mag, maar de belastingvrije invoer moet aangevraagd worden: lijst van spullen, ouder dan 6 maanden, ook hier weer een arbeidscontract, werkgeversverklaring, huurcontract meesturen
- motorvoertuig invoeren: langer dan 6 maanden op je naam, niet bedrijfsmatig, laten keuren door RDW

Mijn 125cc scooter blijft dus in Thailand en verhuisgoed blijft ineens beperkt tot vuil wasgoed en een paar oude cd's oftewel: excessive luggage.
Heb toch ineens dit prettige gevoel over me om weer 'welkom' te zijn in Nederland.

Oh ja, en het mooiste is dit:
Mijn email aan SBV in Leiden:
na ruim 5 jaar Thailand, ben ik sterk aan het denken over een terugkeer naar Nederland.
Ik vroeg me of er voor remigranten (van Nederlandse oorsprong) ook regelingen zijn.
Bij het 'goegelen' op "remigreren Nederland" kom ik eigenlijk alleen maar regelingen tegen voor mensen die vertrekken vanuit Nederland naar hun 'oorsprongsland' en mogelijkerwijs weer terug willen naar Nederland.

In afwachting van jullie antwoord, verblijf ik, Met vriendelijke groeten,


Het antwoord van REM:
Naar aanleiding van uw e-mail van 9 januari 2009 delen wij u het volgende mede.

Zoals u al inderdaad aangeeft is de Remigratiewet helaas alléén bedoeld voor mensen die vertrekken vanuit Nederland naar hun land van oorsprong.
En dus niet vanuit het buitenland naar Nederland.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,


Afdeling Remigratiewet
Stationsplein 1
Postbus 9104
2300 PC LEIDEN
Nederland


Rustig blijven Joep, rustig blijven 'D.I.N.' het 'L.V.D.Z.'
Hmm...Waarom zou je echt terug willen naar NL, kan ik mij niet voorstellen :roll: heb je hier nog familie,
en hoelang woon je al in Thailand..?
Groetjes Denise
Love Thailand !!!

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: remigreren naar Nederland

#9 Bericht door Ben » dinsdag 13 januari 2009, 11:03

Hmm...Waarom zou je echt terug willen naar NL, kan ik mij niet voorstellen :roll: heb je hier nog familie,
en hoelang woon je al in Thailand..?
maar ik heb besloten om mijn werkzame leven toch maar te volbrengen in Nederland in plaats van Thailand, om er min of meer van overtuigd te zijn dat ik daadwerkelijk de 65/70 haal en daarna ook nog wat heb om van te leven.
na ruim 5 jaar Thailand heb ik geleerd om wat vaker 'mai pen rai' te zeggen.
maar na 5 jaar Thailand ben ik ze nog meer gaan begrijpen.
:D :D

Gebruikersavatar
Soi 24
Expat
Expat
Berichten: 310
Lid geworden op: maandag 02 juni 2008, 20:53
Locatie: Nongprue, Banglamung

Re: remigreren naar Nederland

#10 Bericht door Soi 24 » dinsdag 13 januari 2009, 11:10

Wat kun je in Thailand uiteindelijk niet (meer) vinden en wat hoop je in NL (weer) te gaan vinden? Wanneer ik naar je betoog kijk dan lijkt het erop dat je je oudedagsvoorzieningen met name op peil wilt gaan brengen. Is dat het enige of is er meer?
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: remigreren naar Nederland

#11 Bericht door Mart » dinsdag 13 januari 2009, 12:28

Joe, ik probeer me in te denken waarom je terug zou willen gaan. Volgens mij ben je nu ca 50 jaar en heb hier 5 jaar de Thaise lucht geroken.
Mag ik afleiden dat de bron van inkomsten mogelijk de oorzaak is ?

Zelf woon ik nu 20 jaar hier en heb verschillende malen overwogen om terug te gaan, maar ik moet voor mijn wettige echtgenote eerst een MVV zien te bemachtigen.

Bovendien heb ik alle schepen achter me verbrand, dus ...... nog meer incasseren :roll: :roll: :roll:

Overweeg je beslissing en probeer er iets van te maken, Pattaya is beslist niet de hemel :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: remigreren naar Nederland

#12 Bericht door Jim » dinsdag 13 januari 2009, 13:55

Wereldvreemd schreef: Mrs. Wereldvreed is een zeer lief boedhistisch vrouwtje. Zij volgt op dit moment een cursus Nederland. Haar klas barst uit zijn voegen van de minderheidsgroepen Turken en Marokkanen.

Ze is verontrust door hun opstelling, welke eigenlijk alleen past bij een autochtone bevolking. Ze stellen zich a-sociaal op, getuigen niet van respect en eigenen zich alles toe. Het is nu al zo erg dat ze gewoon met tegenzin naar school gaat en dat terwijl ze nog maar 3 maanden bezig is in een regio die niet bekend staat om deze minderheidsgroepen....
m'n vrouw zit ook op school, ook voornamelijk met turken en marokkanen en tot een paar maanden geleden deed ze kantoren schoonmaken, ook voornamelijk met deze groep medelanders.

voor die tijd werkte ze eigenlijk alleen met thai (restaurants enzo, je weet 't wel) en begon ze ook erg anti moslim/arabisch te praten.

maar sinds ze met deze mensen heeft gewerkt is haar instelling gelukkig veranderd.
ze heeft een paar marokkaanse en turkse vriendinnen er aan over gehouden en heeft gelukkig geleerd dat er in elke bevolkingsgroep aardige mensen zijn en helaas ook eikels.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: remigreren naar Nederland

#13 Bericht door perry » dinsdag 13 januari 2009, 14:21

Ik zou het maar is goed overwegen wat je van plan bent ik kan natuurlijk niet in je portomonee kijken maar ik weet wel dat je van de Nederlandse regering weinig tot niets kunt verwachten als je bij vrienden terecht kunt dat is ook maar en tijdelijke oplossing het huren van een huis wordt al moeilijk omdat er simpel weg wachtlijsten zijn kopen zou dan een optie zijn.

En dan nu op het moment de Recessie die slaat nu al hard om zich heen ik weet niet wat je wilt gaan doen hiet qwa werk maar het ligt niet voor het oprapen.

En als je al 50+ bent dan geef ik je weinig kans op een baan in iedergeval veel succses met je Beslissing.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: remigreren naar Nederland

#14 Bericht door Duiker » dinsdag 13 januari 2009, 18:10

Hmm...een jaar of 4 in Thailand is kennelijk toch een kritische grens.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: remigreren naar Nederland

#15 Bericht door Edje » dinsdag 13 januari 2009, 18:14

Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”