mvv aangevraagd afwachting antwoord vreemdelingendienst?

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
tinothai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 22:14

mvv aangevraagd afwachting antwoord vreemdelingendienst?

#1 Bericht door tinothai » dinsdag 30 december 2008, 23:15

mvv aangevraagd, afwachting van antwoord en nu lees ik op het net dat de vreemdelingen politie een zogenoemd V-nummer zou moeten afgeven dit wordt vervolgens weer teruggestuurd naar het IND en dan kan het antwoord pas gegeven worden...........
Iemand hier ervaring mee, kan ik contact op nemen met de vreemdelingendienst in mijn regio of hoe gaat het in z'n werk, bedankt alvast en de beste wensen aan een ieder die mijn bericht leest......

Tinothai

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: mvv aangevraagd afwachting antwoord vreemdelingendienst?

#2 Bericht door Jim » woensdag 31 december 2008, 00:44

het v-nummer staat ook op eerder afgegeven toeristenvisa.
maar dat zullen ze bij de IND ook wel weten lijkt me.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

tinothai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 22:14

Re: mvv aangevraagd afwachting antwoord vreemdelingendienst?

#3 Bericht door tinothai » woensdag 31 december 2008, 09:10

Dank je voor je antwoord, en als het echt zo simpel is dat dat op eerder afgegeven toeristenvisa staat dan begrijp ik niet dat ik hier niets over heb kunnen lezen, laat staan weten.....Dus even voor de goede orde, als ik mijn status bij de vreemdelingendienst in mijn regio wil weten dan bel ik onder vermelding van een eerder afgegeven V-nummer!!
Alvast bedankt,

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Re: mvv aangevraagd afwachting antwoord vreemdelingendienst?

#4 Bericht door max » woensdag 31 december 2008, 11:42

tinothai schreef:Dank je voor je antwoord, en als het echt zo simpel is dat dat op eerder afgegeven toeristenvisa staat dan begrijp ik niet dat ik hier niets over heb kunnen lezen, laat staan weten.....Dus even voor de goede orde, als ik mijn status bij de vreemdelingendienst in mijn regio wil weten dan bel ik onder vermelding van een eerder afgegeven V-nummer!!
Alvast bedankt,
Let wel op: het v nummer staat niet op de sticker die is afgegeven door de ambassade, maar op de verblijfsticker die is afgegeven door de vreemdelingenpolitie.

Het v-nummer is een uniek nummer wat is gekoppeld aan de naam van je partner.

Als je een (advies) MVV aanvraagt dan krijg je van de IND na ontvangst van de stukken een schriftelijke bevestiging van ontvangst, dit duurt ongeveer een week, hierop staat het v-nummer en dossier nummer.

De MVV aanvraag is een zaak die de IND behandelt, het heeft dan ook geen om jullie status van aanvraag bij de vreemdelingenpolitie in je regio op te vragen, zij zullen je doorverwijzen naar de IND op telefoonnummer 0900-1234561 (10 ct/min).

Bij de IND info lijn wordt gevraagd naar V-nummer of dossier nummer en eventueel naam en geboortedatum, maar je zou ze kunnen bellen met de vraag of jullie aanvraag goed is aangekomen.

Max
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: mvv aangevraagd afwachting antwoord vreemdelingendienst?

#5 Bericht door Harm » dinsdag 06 januari 2009, 18:18

Beste Tinothai,

Ik heb geen idee waar je woont in NL.
Maar mocht je in de buurt van de Duitse grens wonen en het idee hebben je lief via Dusseldorf of zelfs Frankfurt te laten komen
Vraag dan niet alleen een MVV aan bij de ambassade op het moment dat de mvv wordt opgehaald, maar ook een short stay visum ( D + C visum) Het mvv is een SINGLE entry.
In de eerste 90 dagen mag zij dus niet buiten NL reizen, hetgeen wel het geval is indien ze op Dusseldorf etc. land.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 915
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: mvv aangevraagd afwachting antwoord vreemdelingendienst?

#6 Bericht door jodokus » donderdag 08 januari 2009, 06:06

future expat schreef:Beste Tinothai,

Ik heb geen idee waar je woont in NL.
Maar mocht je in de buurt van de Duitse grens wonen en het idee hebben je lief via Dusseldorf of zelfs Frankfurt te laten komen
Vraag dan niet alleen een MVV aan bij de ambassade op het moment dat de mvv wordt opgehaald, maar ook een short stay visum ( D + C visum) Het mvv is een SINGLE entry.
In de eerste 90 dagen mag zij dus niet buiten NL reizen, hetgeen wel het geval is indien ze op Dusseldorf etc. land.

Is die single entry niet geldig in alle Schengen Landen?
De single entry is toch de binnenkomst in Schengen, binnen die landen heb je daarna toch vrij reizen?

J.
Toch wel...

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: mvv aangevraagd afwachting antwoord vreemdelingendienst?

#7 Bericht door Jim » donderdag 08 januari 2009, 07:53

een MVV (D visum) is geen schengenvisum (C visum).
als je alleen D hebt moet je in nederland landen.

meestal krijg je automatisch C+D.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”