Ziekte Kosten Verzekering heel belangrijk

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ziekte Kosten Verzekering heel belangrijk

#16 Bericht door wpdl » donderdag 21 juni 2018, 02:32

Laat ik eens beginnen met je sterkte toewensen met al deze zeer vervelende problemen stille.
Een vraagje toch wel heb je geen relatie in Thailand.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Ziekte Kosten Verzekering heel belangrijk

#17 Bericht door stille » vrijdag 22 juni 2018, 08:16

Ja wel, al 19 jaar.
En heel goed,weet uit ervaring vanwege darm en prostaat kanker hoe ik verzorgd werd.
Je kan pas merken ,als men een goede relatie heb hoe het dan is.
Wanneer iemand daadwerkelijk wat heeft.
Maar houd er rekening mee,dat ze ook ouder wordt en dus de verzorging ook niet meer aan kan.
Denkt er om iemand verzorgen is heel zwaar.
Stille

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Ziekte Kosten Verzekering heel belangrijk

#18 Bericht door wanadee » vrijdag 22 juni 2018, 08:35

Voordeel in thailand is natuurlijk wel dat je met een gemiddeld farang inkomen makkelijk iemand kunt inhuren om je eega wat te ontlasten als dat nodig is. Ik stel me zo voor dat je wat dat betreft beter in thailand kunt zijn dan in nederland, daar zie ik echt schrijnende tiestanden met ouderen of chronisch zieken.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Ziekte Kosten Verzekering heel belangrijk

#19 Bericht door Tonboy » zondag 01 juli 2018, 04:52

wanadee schreef:Voordeel in thailand is natuurlijk wel dat je met een gemiddeld farang inkomen makkelijk iemand kunt inhuren om je eega wat te ontlasten als dat nodig is. Ik stel me zo voor dat je wat dat betreft beter in thailand kunt zijn dan in nederland, daar zie ik echt schrijnende tiestanden met ouderen of chronisch zieken.
Ik ondersteun dit helemaal. Zeker als je een partner hebt in Thailand, is het leven hier geweldig. Mensen zijn behulpzaam en vriendelijk. Ik ben gelukkig in goede gezondheid en hoop het zo ook een hele tijd te houden nog.
Naast mij woont nu een Duitser die al 30 jaar voor enkele maanden per jaar naar Thailand kwam. Enkele maanden geleden heeft hij een stroke gehad terwijl hij in Chiang Mai was en wordt nu thuis verzorgt door een thaise dame. Kosten voor de verpleegster 12.000 baht per maand. huur woning 10.000 baht per maand. Medicijnen en dergelijke 15.000 baht per maand. Gaat hem financieel prima afgezien van zijn huidige toestand.
Medische kosten zijn vaak veel lager in Thailand. Triple bypass kan al voor 300.000 baht, terwijl in een prive ziekenhuis, operatie uitgevoerd door dezelfde arts, dit komt op 2 miljoen baht. Het is ook kwestie van goed geinformeerd zijn....mocht het zover komen dat je verzorging nodig hebt.
Sta overigens op het standpunt dat inderdaad kwaliteit voor kwantiteit komt. Dus als het zover komt, zal ik zeker besluiten het lampje te doven. Klinkt gek misschien maar zo is het in onze familie. Mijn vader heeft een prachtig leven gehad, hij is een paar jaar geleden na een verwaarloosde longontsteking en coma van 5 dagen bijgekomen en heeft gezegd als zoiets nog eens gebeurd hij niet meer wil. Het lichaam had sowieso een flinke opdonder al gehad, en zou al geheel verzorgd moeten worden. Een dag later raakte hij weer in coma en is door de familie zijn wens ingewilligd. Hij is 92 geworden. RIP

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Ziekte Kosten Verzekering heel belangrijk

#20 Bericht door wanadee » zondag 01 juli 2018, 07:05

Helemaal mee eens Tonboy. Als je ernstig ziek wordt kun je hier prima verzorgd worden. Ik heb een thaise partner en daarnaast een club thaise mensen waar ik van op aan kan. In nederland is het soms droevig gesteld met wachtlijste, wijkverpleging en dat soort dingen. Je moet alleen wel een buffertje achter de hand hebben als je niet verzekerd bent.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ziekte Kosten Verzekering heel belangrijk

#21 Bericht door jumbo » maandag 02 juli 2018, 01:16

wanadee schreef:Helemaal mee eens Tonboy. Als je ernstig ziek wordt kun je hier prima verzorgd worden. Ik heb een thaise partner en daarnaast een club thaise mensen waar ik van op aan kan. In nederland is het soms droevig gesteld met wachtlijste, wijkverpleging en dat soort dingen. Je moet alleen wel een buffertje achter de hand hebben als je niet verzekerd bent.

Verzorging is prima, maar je verzorgster kan geen chemo thereapie geven of een (spoed) operatie uitvoeren en wat niet meer en daar liggen de kosten en daar is een verzekering voor nodig...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Ziekte Kosten Verzekering heel belangrijk

#22 Bericht door wanadee » maandag 02 juli 2018, 05:56

jumbo schreef:
wanadee schreef:Helemaal mee eens Tonboy. Als je ernstig ziek wordt kun je hier prima verzorgd worden. Ik heb een thaise partner en daarnaast een club thaise mensen waar ik van op aan kan. In nederland is het soms droevig gesteld met wachtlijste, wijkverpleging en dat soort dingen. Je moet alleen wel een buffertje achter de hand hebben als je niet verzekerd bent.

Verzorging is prima, maar je verzorgster kan geen chemo thereapie geven of een (spoed) operatie uitvoeren en wat niet meer en daar liggen de kosten en daar is een verzekering voor nodig...
Daarom schreef ik ook dat je een buffertje achter de hand moet hebben als je geen verzekering hebt. Als je dat hebt kun je kiezen, verzekering nemen of gokken.

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”