Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#121 Bericht door dutch » donderdag 19 mei 2016, 02:09

Kees schreef:Vandaag een mailtje naar mijn zorgverzekeraar (ONVZ) gestuurd, en gevraagd hoe te handelen na 01-01-2017
Kreeg al heel rap antwoord.
Hartelijk dank voor uw bericht. Op dit moment is er nog geen duidelijkheid over de voorwaarden voor 2017. Op uiterlijk 19 november dienen alle zorgverzekeraars de voorwaarden voor het volgende kalenderjaar te publiceren. Ik kan u helaas nog geen duidelijkheid geven over de buitenlanddekking voor 2017. Ik raad u aan dit eind november te controleren.
Dus gewoon nog maar even afwachten.
Deed ik ook in 2005 ( al hoewel er totaal geen verandering in het vooruitzicht was!!!!!!!!).
De brief,gedateerd november 2005, kwam bij mij half Januari 2006.Het heeft bij mij voor veel ellende gezorgd.
Vertrouw ze niet,die ambtenaren of het nu van de regering of van (semi) overheids instellingen/bedrijven zijn.
Blijf ze achterna zitten met alle mogelijkheden die je nu (nog)hebt.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#122 Bericht door wanadee » woensdag 15 juni 2016, 06:24

De kamer is niet akkoord gegaan met de verandering omdat Schippers niet kan bewijzen dat ze inderdaad 60 miljoen bezuinigt, dus er veranderd niets.
Had liever gezien dat het op basis van discriminatie was afgewezen, maar evengoed goed nieuws voor een grote groep nederlanders die regelmatig in verre streken vertoefd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#123 Bericht door stevenl » woensdag 15 juni 2016, 06:30

wanadee schreef:De kamer is niet akkoord gegaan met de verandering omdat Schippers niet kan bewijzen dat ze inderdaad 60 miljoen bezuinigt, dus er veranderd niets.
Had liever gezien dat het op basis van discriminatie was afgewezen, maar evengoed goed nieuws voor een grote groep nederlanders die regelmatig in verre streken vertoefd.
Dat is goed nieuws.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#124 Bericht door printen44 » woensdag 15 juni 2016, 08:00

Dat is zeker goed nieuws, vooral voor de wat oudere overwinteraars buiten de EU.

De minister heeft uitstel gevraagd. In politieke termen is dat op de hele lange baan schuiven. Heel misschien dat het in het volgende kabinet ter sprake zou kunnen komen, maar dan moet wel de VVD in dat Kabinet zitten. Het CDA en de PvdA hebben gisteren de VVD in de steek gelaten. De VVD was er voor en wat opmerkelijk is dat de wetswijziging in principe een erfenis van het kabinet met het CDA en de VVD er in. De wetswijziging kwam van het CDA af en die liet nu de minister in de steek.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#125 Bericht door elst99 » woensdag 15 juni 2016, 08:12

Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#126 Bericht door RuudThai » woensdag 15 juni 2016, 08:22

Maar..... nu zal minister Schippers (VVD) ergens anders die 60 miljoen vandaan moeten halen die ze als bezuiniging op haar begroting had ingecalculeerd. Dus wacht af en huiver want VVD-plannetjes treffen altijd de zwakkeren in de samenleving of anderszins groepen die makkelijk te pakken zijn zoals in het buitenland wonende burgers :shock:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#127 Bericht door Ben » woensdag 15 juni 2016, 10:08

RuudThai schreef:Maar..... nu zal minister Schippers (VVD) ergens anders die 60 miljoen vandaan moeten halen die ze als bezuiniging op haar begroting had ingecalculeerd. Dus wacht af en huiver want VVD-plannetjes treffen altijd de zwakkeren in de samenleving of anderszins groepen die makkelijk te pakken zijn zoals in het buitenland wonende burgers :shock:

Ze kan die 60 mil wel ergens anders halen maar dat doet ze niet
anders treft ze haar echtgenote ! De en hand wast de andere .
http://www.welingelichtekringen.nl/poli ... eleid.html

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#128 Bericht door wanadee » woensdag 15 juni 2016, 10:48

Dat is toch duidelijk belangenverstrengeling? Snap niet dat men dit toe laat.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#129 Bericht door prajak » woensdag 15 juni 2016, 13:30

wanadee schreef:Dat is toch duidelijk belangenverstrengeling? Snap niet dat men dit toe laat.
Nee. Het is belangenverstrengeling als de minister er zo'n baantje bij heeft. Ik heb ook onderbuikgevoelens als ik dit lees maar wat doe je er aan. Verbied het en zijn broer neemt de klus en je kunt moeilijk de hele familie buitensluiten van die handel.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#130 Bericht door Lammert de Haan » woensdag 15 juni 2016, 15:43

Ben schreef:
RuudThai schreef:Maar..... nu zal minister Schippers (VVD) ergens anders die 60 miljoen vandaan moeten halen die ze als bezuiniging op haar begroting had ingecalculeerd. Dus wacht af en huiver want VVD-plannetjes treffen altijd de zwakkeren in de samenleving of anderszins groepen die makkelijk te pakken zijn zoals in het buitenland wonende burgers :shock:

Ze kan die 60 mil wel ergens anders halen maar dat doet ze niet
anders treft ze haar echtgenote ! De en hand wast de andere .
http://www.welingelichtekringen.nl/poli ... eleid.html
Die 60 miljoen euro's heeft ze al lang weer dubbel en dwars binnen geharkt.

Vandaag in het nieuws:

"Schippers drukt prijzen dure medicijnen
Door te onderhandelen met fabrikanten van nieuwe, dure medicijnen kan het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) de komende tijd 200 miljoen euro goedkoper uit zijn.
Minister Edith Schippers (Volksgezondheid) onderhandelt al enkele jaren met de farmaceuten over de prijs van kostbare nieuwe medicijnen zodat die tegen een aanvaardbare prijs toch beschikbaar komen voor patiënten. VWS becijferde wat in 2018 de effecten van deze onderhandelingen kunnen zijn en concludeert dinsdag dat er zeker 203 miljoen euro mee is gemoeid.

Korting
Het is voor het eerst dat bekend wordt gemaakt hoeveel geld deze onderhandelingen kunnen opleveren. Hoeveel er voor de afzonderlijke middelen wordt afgedongen, blijft geheim. Fabrikanten eisen geheimhouding in ruil voor de korting die zij geven."

M.a.w.: wij mogen niet weten wie de grootste oplichters zijn. Maar dat we jarenlang bestolen zijn staat nu wel vast!

Bron: ANP
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#131 Bericht door prajak » woensdag 15 juni 2016, 16:02

De medicijnen worden in ieder EU land van geval tot geval onderhandeld. En er zijn landen waar die een factor 10 goedkoper zijn.

Dat is lariekoek; de EU bepaalt wel hoe lang de haartjes mogen zijn van jouw tandenborstel, hoe hoog de trap in jouw tuintje, hoeveel volt er op jouw intiemstimulator komt te staan en meer dingen die je wel per land kunt regelen maar de miljardenbusiness in de zorg wordt door bedrijfsbonzen die de parlementen en het EU parlement benaderen (lekker lobbyen....) zorgvuldig buiten de EU controle gehouden. Nog een wijntje, meneer van Hebscheuten ?

Wil je daar wat aan doen dan is jouw politieke loopbaan voorbij en kun je de tig commissariaten vergeten na afloop van de politieke baan. De macht van die industrie (en die niet alleen) kost jouw zorg- en belastingcenten. En dan wil die tante Schippers Jan Kortnaam op vakantie een poot uittrekken; 'blijf maar in de polder' en ga lekker naar Lochem, Rundumhausen of Balconia (dan hebben we ook controle via de camera...).

En de politiek doet er niks aan. Heb je ze er wel eens over gehoord? Ik niet.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#132 Bericht door serpay » woensdag 15 juni 2016, 17:20

plan van de baan dus mag het topic gesloten worden.
mooier kan ik het niet maken, maar heb wel veel ophef gelezen alhier ,
voordat men wist wat er ging gebeuren.......

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#133 Bericht door Adrie » woensdag 15 juni 2016, 21:58

Ben schreef:
RuudThai schreef:Maar..... nu zal minister Schippers (VVD) ergens anders die 60 miljoen vandaan moeten halen die ze als bezuiniging op haar begroting had ingecalculeerd. Dus wacht af en huiver want VVD-plannetjes treffen altijd de zwakkeren in de samenleving of anderszins groepen die makkelijk te pakken zijn zoals in het buitenland wonende burgers :shock:

Ze kan die 60 mil wel ergens anders halen maar dat doet ze niet
anders treft ze haar echtgenote ! De en hand wast de andere .
http://www.welingelichtekringen.nl/poli ... eleid.html


Zo ken ik er nog wel een,

Melani schultz-Verhagen.

Wij als chauffeurs moeten een chauffeurspas hebben voor de digitale tachograaf, en die pasjes formaat bankpasje worden uit gegeven door Kiwa die het alleenrecht heeft om die dingen te maken.

Die dingen zijn in NL stervens duur t.o.v de rest van Europa.

Maar ja haar man heeft een groot belang in Kiwa.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#134 Bericht door Loe » zondag 19 juni 2016, 12:49

Ik ben blij dat ondanks alle negatieve reakties hier op deze site van diverse mensen het toch wel geholpen heeft om de petitie te tekenen brieven te zenden naar alle partijen etc.
Ik hoop dat de volgende keer de negatievelingen hier iets uit geleerd hebben.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#135 Bericht door prajak » maandag 20 juni 2016, 15:15

De petitie is door 159 mensen getekend. Dat is minder dan een per Kamerlid want daar zijn er 225 van.

Ik denk dat de magere onderbouwing van de besparing door de minister, en de kostenfactor van de verzekeringsmaatschappijen zwaar heeft gewogen, als je de verslagen leest.

Hoe dan ook, het onzalige plan is van tafel. Dat is met name voor mensen die een chronische aandoening hebben en gebruik maken van de 4+8 een opluchting.

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”