Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#61 Bericht door prajak » zondag 01 mei 2016, 00:30

Stille, als jij niet in NL bent ingeschreven, je bent dan emigrant, dan geldt dit niet voor jou. Laat je niks aanpraten.

Maar jouw andere optie, wel in NL zijn ingeschreven, daar 4 maanden wonen (als een caravan een woning kan zijn, ook niet altijd zo....) en acht maanden Thailand, kan ook maar:

- je betaalt in NL de volle mep aan inkomstenbelasting, en volksverzekering die bij jouw leeftijd past, en ook box 3
- je bent verplicht de basispolis te nemen en de premie te betalen, plus de premie die van jouw inkomen wordt afgehouden, en het eigen risico
- je loopt aan tegen de verdwenen buitenlanddekking als het wetsvoorstel wordt aangenomen.
- je hebt extra reiskosten en dubbele woonkosten.
- als Thailand gaat heffen dan verblijf je hier 180+ dagen en betaal je ook hier.

Je woont nu hier dus tel eerst jouw zegeningen, zou ik zeggen.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#62 Bericht door weten » zondag 01 mei 2016, 07:38

prajak schreef:Stille, als jij niet in NL bent ingeschreven, je bent dan emigrant, dan geldt dit niet voor jou. Laat je niks aanpraten.

Maar jouw andere optie, wel in NL zijn ingeschreven, daar 4 maanden wonen (als een caravan een woning kan zijn, ook niet altijd zo....) en acht maanden Thailand, kan ook maar:

- je betaalt in NL de volle mep aan inkomstenbelasting, en volksverzekering die bij jouw leeftijd past, en ook box 3
- je bent verplicht de basispolis te nemen en de premie te betalen, plus de premie die van jouw inkomen wordt afgehouden, en het eigen risico
- je loopt aan tegen de verdwenen buitenlanddekking als het wetsvoorstel wordt aangenomen.
- je hebt extra reiskosten en dubbele woonkosten.
- als Thailand gaat heffen dan verblijf je hier 180+ dagen en betaal je ook hier.

Je woont nu hier dus tel eerst jouw zegeningen, zou ik zeggen.
Nou jij snapt het , mooie huizen , mooi weer , mooie jonge vrouwen , goedkoop eten , hele goedkope huren water en elektra,alleraardigste mensen super veilig land , geen hordes met vluchtelingen aan de grens.
En dan nog lopen de oude zure heren te klagen mopperen en ontevreden te zijn, eigenlijk moeten jullie je stuk voor stuk schamen volgens mij is het nooit goed bij dat soort klagers. Enne het verschil in verzekering is als ik het goed heb 35 Euro in de mnd. Basis iets van 9 tientjes. Uitgebreid verzekerd ++ ong. €130 dus niets aan de hand toch.
Tja en als buitenlander in Thailand ( corruptie onopgeloste moordzaken willekeur boetes discriminatie )is nu eenmaal een risico, morgen een nieuwe wet en je kan vertrekken of betalen , kunnen we nog harder klagen en mopperen.

Ik vraag me weleens af wijsheid komt niet met de jaren. :giggle:
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#63 Bericht door driver » zondag 01 mei 2016, 07:51

stille schreef:Wat schreef ik
Wetten heeft over een paar tientjes p/m meer,en ik zeg maar het kan ook honderden zijn
Dus als het zo is(met die paar tientjes) dat het mij te denken geeft om mij weer in nederland te laten inschrijven.
Ik hoop het niet.(dat IK gelijk heb met die honderden meer dan blijft het zo uitgeschreven ) en hoop dat Wetten gelijk heeft met die paar tientjes p/m(zo begrijp je het dan beter)
Want hier uitgeschreven betaal ik 520 p/m.En geen heffingskortingen meer(weet je wat ik bedoel geen heffingskortingen meer).
Soms moet je even door denken. ben iemand van Rood wit en blauw en blauw er af knippen welke vlag is dat?
In de praktijk ben ik hier maar 7a8 maanden.En heb in nederland een caravan.
Het maakt mij niet uit waar ik uit of ingeschreven staat, kijkt wel wat het voordeligste is
Ik ging ervan uit dat jij in Thailand woonde 12 mnd per jaar en in Nederland uitgeschreven bent vandaar mijn reactie..
Terug naar Nederland en daar inschrijven en vervolgens weer bijv. 8 mnd naar Thailand dan moet je die extra premie gaan betalen maar vlgs mij weet niemand nog hoeveel dat is want ook ik heb inmiddels geinformeerd bij mijn ziekenfonds en die weten nog niks zeggen ze dus hier nu al hele verhalen neerzetten hoe het zou kunnen worden lijkt mij nog niet handig of is er iemand die al weet hoe het gaat worden in 2017 ?

Het is gewoon een rekensom waar iedereen het beste mee wegkomt lijkt me mede afhankelijk van de financiele omstandigheden en ben je alleen en werk je niet meer dus Aow/Wao is het sowieso niet zo moeilijk lijkt me om te kiezen wat het beste is.
Met een gezin wordt het wslijk wat lastiger.

In ons geval ; Wij kunnen overal naar toe als het moet dus ik maak me nergens druk om .
Of het nou Nederland blijft of Hongarije of Thailand wordt we zien het wel ,tzt of binnenkort niks staat hier vast wat dat betreft.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#64 Bericht door weten » zondag 01 mei 2016, 07:58

prajak schreef:Stille, als jij niet in NL bent ingeschreven, je bent dan emigrant, dan geldt dit niet voor jou. Laat je niks aanpraten.

Maar jouw andere optie, wel in NL zijn ingeschreven, daar 4 maanden wonen (als een caravan een woning kan zijn, ook niet altijd zo....) en acht maanden Thailand, kan ook maar:

- je betaalt in NL de volle mep aan inkomstenbelasting, en volksverzekering die bij jouw leeftijd past, en ook box 3
- je bent verplicht de basispolis te nemen en de premie te betalen, plus de premie die van jouw inkomen wordt afgehouden, en het eigen risico
- je loopt aan tegen de verdwenen buitenlanddekking als het wetsvoorstel wordt aangenomen.
- je hebt extra reiskosten en dubbele woonkosten.
- als Thailand gaat heffen dan verblijf je hier 180+ dagen en betaal je ook hier.

Je woont nu hier dus tel eerst jouw zegeningen, zou ik zeggen.
Jammer Prajak foutje je hebt (zoals ik al talloze malen hebt geschreven maar wat niet over wil komen) als je 8 mnd. in Thailand wil verblijven NIETS aan een basis verzekering je zal dan een extra reisverzekering moeten afsluiten, terwijl je voor een paar tientjes meer overal verzekerd bent ,ook in Holland heb je meer aan plus polis je krijgt eenvoudig meer vergoedt.

Het zou toch eens goed zijn om nu eens uit te rekenen wat de werkelijke kosten zijn bij een verblijf in Thailand eerder heb ik hier weleens een topic over geopend ( r8 jaar geleden ) ik kan jullie verklappen dat ik praktisch voor niks zit in verhouding met in Holland blijven. :thumbsup:

Maar WETEN weet het niet, 8 jaar geleden wilde ik alles WETEN over Thailand dus vandaar de naam WETEN :o .Ik ben bang dat ik nu iets teveel weet, en dan is het bijna niet leuk meer :( ik ben ontzettend blij dat wij de beslissing hebben genomen om in Nederland te blijven. Maar dat is ieder voor zich en als ik zo de topics is leest is lang niet iedereen zo gelukkig in Thailand als dat men de thuisblijvers wil doen geloven.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#65 Bericht door Gardensafari » zondag 01 mei 2016, 08:20

Het probleem van de zorgverzekering die waarschijnlijk gaat wegvallen als je buiten de EU op vakantie gaat, is een ingewikkelde kwestie.
Echte uitspraken kun je pas doen als de verzekeraars bekend gaan maken wat de premie voor reisverzekeringen wordt.
Maar ook dan ben je er niet. De reisverzekering is geen ziektekostenverzekering.
Hij vergoedt spoedgevallen, maar alles wat er na komt, vergoeden ze niet.
Ze zijn erop uit om jou zsm weer in Nederland te krijgen om daar behandeld te worden.
Als jij met vrouw en kinderen in Thailand woont, gaan ze echt niet alles vergoeden, alleen datgene dat nodig is om jou op transport naar Nederland te kunnen zetten. En wil je dat?

Of de 8+4-constructie nog werkt vereist na 1 januari heel veel rekenwerk, maar ook beslissingen over hoe je verder wilt.
8 maand lang premie betalen in Nederland, terwijl je geen beroep kunt doen op de verzekering, een huis aanhouden in Nederland, tickets betalen: het kan voor een aantal 8+4-figuren wel eens aantrekkelijker worden naar Thailand te verkassen, zeker als je een particulier pensioen ontvangt. Bij overheidspensioenen krijg je weer een heel ander plaatje.

Het echte denkwerk komt pas als de wet is aangenomen, de reisverzekeraars hun tarieven bekend maken èn de voorwaarden openbaar maken. En dan zal blijken dat het voor elk individu weer anders ligt. Maar dat velen voor een belangrijke keuze komen te staan is duidelijk.

Hoewel ik, zeker met mijn aanstaande overheidspensioen, door deze maatregel zwaar word gepakt, teken ik geen petitie.
Allereerst omdat ik het ermee eens ben dat mensen die lang in het buitenland verblijven niet hoeven te drukken op het Nederlandse zorgstelsel. De 8+4-methode lijkt veel op belastingontwijkingsconstructies. Hij mag van de wet, maar is er nooit bewust door de wetgever ingebracht.
Ten tweede omdat je aan je water kunt voelen dat de gemiddelde Nederlander alleen maar juicht bij deze bezuiniging. De gedachtengang is ongeveer deze: "zo'n ouwe *** in Pattaya die overdag alleen maar met zijn kloten op het strand ligt en 's-avonds met diezelfde kloten achter de jonge meiden aanzit, kan best voor zichzelf zorgen".
Ten derde zal de politiek steeds minder met petities gaan doen, want als je iets wilt dan organiseer maar een referendum, daar is dat ding voor. En dan denk ik nog optimistisch, want men deed eigenlijk al niet veel met al die petities.

Conclusie: het is nog te vroeg om te gaan rekenen, omdat er nog veel te weinig bekend is gemaakt. Maar dat er zwaar weer dreigt voor een aantal lieden lijkt wel zeker.
Laatst gewijzigd door Gardensafari op zondag 01 mei 2016, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#66 Bericht door driver » zondag 01 mei 2016, 08:47

Dat bedoelde ik dus ook alle reeds geopperde therorietjes ten spijt.
..............................................................................................................................................................................
Conclusie: het is nog te vroeg om te gaan rekenen, omdat er nog veel te weinig bekend is gemaakt. Maar dat er zwaar weer dreigt voor een aantal lieden lijkt wel zeker.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#67 Bericht door driver » zondag 01 mei 2016, 08:56

weten schreef:
prajak schreef:Stille, als jij niet in NL bent ingeschreven, je bent dan emigrant, dan geldt dit niet voor jou. Laat je niks aanpraten.

Maar jouw andere optie, wel in NL zijn ingeschreven, daar 4 maanden wonen (als een caravan een woning kan zijn, ook niet altijd zo....) en acht maanden Thailand, kan ook maar:

- je betaalt in NL de volle mep aan inkomstenbelasting, en volksverzekering die bij jouw leeftijd past, en ook box 3
- je bent verplicht de basispolis te nemen en de premie te betalen, plus de premie die van jouw inkomen wordt afgehouden, en het eigen risico
- je loopt aan tegen de verdwenen buitenlanddekking als het wetsvoorstel wordt aangenomen.
- je hebt extra reiskosten en dubbele woonkosten.
- als Thailand gaat heffen dan verblijf je hier 180+ dagen en betaal je ook hier.

Je woont nu hier dus tel eerst jouw zegeningen, zou ik zeggen.
Jammer Prajak foutje je hebt (zoals ik al talloze malen hebt geschreven maar wat niet over wil komen) als je 8 mnd. in Thailand wil verblijven NIETS aan een basis verzekering je zal dan een extra reisverzekering moeten afsluiten, terwijl je voor een paar tientjes meer overal verzekerd bent ,ook in Holland heb je meer aan plus polis je krijgt eenvoudig meer vergoedt.

Het zou toch eens goed zijn om nu eens uit te rekenen wat de werkelijke kosten zijn bij een verblijf in Thailand eerder heb ik hier weleens een topic over geopend ( r8 jaar geleden ) ik kan jullie verklappen dat ik praktisch voor niks zit in verhouding met in Holland blijven. :thumbsup:

Maar WETEN weet het niet, 8 jaar geleden wilde ik alles WETEN over Thailand dus vandaar de naam WETEN :o .Ik ben bang dat ik nu iets teveel weet, en dan is het bijna niet leuk meer :( ik ben ontzettend blij dat wij de beslissing hebben genomen om in Nederland te blijven. Maar dat is ieder voor zich en als ik zo de topics is leest is lang niet iedereen zo gelukkig in Thailand als dat men de thuisblijvers wil doen geloven.
Al eerder geroepen door mij : Nederland is zo slecht nog niet voor ons en de expats in Thailand die liever vandaag dan morgen terug zouden willen zijn er genoeg dat weet ik heel zeker maar ja...ook bij hun komt dan het bekende gezichtsverlies of we kunnen niet meer terug om de hoek kijken maar dat zullen ze natuurlijk nooit toegeven.
Er zijn ongetwijfeld heel veel expats daar die het prima naar hun zin hebben en die ken ik ook dus prima uiteraard maar het gras in Thailand is voor mij net zo groen als elders in de wereld en hoe goed of slecht dat dan is maakt een ieder maar voor zich zelf uit.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#68 Bericht door weten » zondag 01 mei 2016, 09:21

Klopt helemaal wij kennen nu 3 Hollanders die terug willen maar hun huis ( waar ik vele malen voor gewaarschuwd heb is een feit geworden) met zwembad enz. aan de straatstenen niet kwijt kunnen.

Het wrange is dat toen ik huurde ik uitgelachen werd jij bent gek en oja dan hoor je er niet bij hoor.

Wl. zeg ik dit jaar m,n huur op en weg ben ik , m,n landgenoten met heel veel zorgen achterlatend waar moeten we nu naar toe, meestal is Nederland geen optie meer , althans niet voor de mensen die wij gesproken hebben , en het typische is dat men zich na gem. 8 tot 10 maanden gaat bezinnen pffff.

Lullig als je moet horen ja Rob we zullen het maar zeggen ons huis staal al 2 jaar te koop maar we raken het niet kwijt dus moeten we hier blijven wonen. Ik heb hier eens rond gekeken , van Nederland kan je niets verwachten dat hebben is verspeeld toen ze vertrokken.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#69 Bericht door stille » zondag 01 mei 2016, 10:20

Payak en Driver en Weten.
Van mij is op dit monent maar een optie.
wil in Juni nog praten als hij het wil met Lammert of de belastingconsulet van de bond.(anders volgend jaar)
Wat dan alles inclusief mijn ZVW mijn netto inkomen is indien ik in nederland woont .Netto is voor mij belangrijk
ZKV kan nog niet.(afwachten)
En waar ik ook moet aan denken is, nu ik uitgeschreven ben,en hier onder behandeling ben en wil ik het zo houden.
Of het moet heel veel schelen
En het kan pas ingaan in 2018 want volgend jaar ga ik met mijn vriendin naar INdonesie de planning is 3 maanden.
En niet naar nederland want het geld kan je maar 1x uitgeven,Ook ik
Een vol jaar hier vind ik maar niets. (nergens) wil er dan even tussen uit.
Vroeger ging toch ook 1x per jaar met vakantie.En nu het nog kan waarom niet.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#70 Bericht door driver » zondag 01 mei 2016, 11:42

stille schreef:Payak en Driver en Weten.
Van mij is op dit monent maar een optie.
wil in Juni nog praten als hij het wil met Lammert of de belastingconsulet van de bond.(anders volgend jaar)
Wat dan alles inclusief mijn ZVW mijn netto inkomen is indien ik in nederland woont .Netto is voor mij belangrijk
ZKV kan nog niet.(afwachten)
En waar ik ook moet aan denken is, nu ik uitgeschreven ben,en hier onder behandeling ben en wil ik het zo houden.
Of het moet heel veel schelen
En het kan pas ingaan in 2018 want volgend jaar ga ik met mijn vriendin naar INdonesie de planning is 3 maanden.
En niet naar nederland want het geld kan je maar 1x uitgeven,Ook ik
Een vol jaar hier vind ik maar niets. (nergens) wil er dan even tussen uit.
Vroeger ging toch ook 1x per jaar met vakantie.En nu het nog kan waarom niet.
stille: Jij hebt dus nog zelf de keus om te bepalen waar je heen gaat tzt begrijp ik dus je hebt nog wat tijd en keuze mogelijkheden.
Ik ben op dit forum niet echt een ik geef altijd advies type en weet alles zo goed maar beperk me vaak tot hoe ik het zelf zie en ga niet de wijsneus uithangen om overal maar op te reageren terwijl ik er het fijne niet van weet maar wat ik wel weet is dat wat mezelf betreft ik gewoon een financieel buffertje wil hebben om eventuele tegenslagen zowel in Nederland als elders te kunnen opvangen.En dat stukje advies is eigenlijk het enigste wat ik iedereen hier wil meegeven.Kun je wat geld apart houden doe het dan gewoon ook al is de rente nu laag het is m.i beter iets te hebben dan niets.Eigen vermogen uit bijv. verkoop eigen huis is ook lekker meegenomen uiteraard.
Terug naar het draadje :
De wetgeving verandert toch regelmatig wat ik zo meekrijg dus rustig afwachten welke veranderingen eraan komen in dit zorgverzekerings gedoe en daarna voor jezelf al dan niet met hulp de beste keuze maken lijkt me.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#71 Bericht door driver » zondag 01 mei 2016, 12:08

weten schreef:Klopt helemaal wij kennen nu 3 Hollanders die terug willen maar hun huis ( waar ik vele malen voor gewaarschuwd heb is een feit geworden) met zwembad enz. aan de straatstenen niet kwijt kunnen.

Het wrange is dat toen ik huurde ik uitgelachen werd jij bent gek en oja dan hoor je er niet bij hoor.

Wl. zeg ik dit jaar m,n huur op en weg ben ik , m,n landgenoten met heel veel zorgen achterlatend waar moeten we nu naar toe, meestal is Nederland geen optie meer , althans niet voor de mensen die wij gesproken hebben , en het typische is dat men zich na gem. 8 tot 10 maanden gaat bezinnen pffff.

Lullig als je moet horen ja Rob we zullen het maar zeggen ons huis staal al 2 jaar te koop maar we raken het niet kwijt dus moeten we hier blijven wonen. Ik heb hier eens rond gekeken , van Nederland kan je niets verwachten dat hebben is verspeeld toen ze vertrokken.
Ik ken ze ook en veelal door eigen schuld dus heb er ook geen medelijden mee simpel zat.
Ga er verder niet op in heb er eerder al over geschreven maar de Nederlanders in Thailand die er echt meneer wijs en neus uithangen zijn er genoeg maar als het fout gaat zoeken ze het maar fijn uit .

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#72 Bericht door elst99 » zondag 01 mei 2016, 12:22

Ik verwacht eigenlijk dat er wel een aanvullende verzekering bijkomt die het gaat dekken, daar kunnen mensen die dan buiten Europa willen reizen in opgenomen worden. Er zal wel een prijskaartje aanzitten.
Er moet toch ook een oplossing komen voor zakenmensen, Vrijwilligers etc. Komt heus een oplossing!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#73 Bericht door stevenl » zondag 01 mei 2016, 12:46

weten schreef:
prajak schreef:Stille, als jij niet in NL bent ingeschreven, je bent dan emigrant, dan geldt dit niet voor jou. Laat je niks aanpraten.

Maar jouw andere optie, wel in NL zijn ingeschreven, daar 4 maanden wonen (als een caravan een woning kan zijn, ook niet altijd zo....) en acht maanden Thailand, kan ook maar:

- je betaalt in NL de volle mep aan inkomstenbelasting, en volksverzekering die bij jouw leeftijd past, en ook box 3
- je bent verplicht de basispolis te nemen en de premie te betalen, plus de premie die van jouw inkomen wordt afgehouden, en het eigen risico
- je loopt aan tegen de verdwenen buitenlanddekking als het wetsvoorstel wordt aangenomen.
- je hebt extra reiskosten en dubbele woonkosten.
- als Thailand gaat heffen dan verblijf je hier 180+ dagen en betaal je ook hier.

Je woont nu hier dus tel eerst jouw zegeningen, zou ik zeggen.
Jammer Prajak foutje je hebt (zoals ik al talloze malen hebt geschreven maar wat niet over wil komen) als je 8 mnd. in Thailand wil verblijven NIETS aan een basis verzekering je zal dan een extra reisverzekering moeten afsluiten, terwijl je voor een paar tientjes meer overal verzekerd bent ,ook in Holland heb je meer aan plus polis je krijgt eenvoudig meer vergoedt.

Het zou toch eens goed zijn om nu eens uit te rekenen wat de werkelijke kosten zijn bij een verblijf in Thailand eerder heb ik hier weleens een topic over geopend ( r8 jaar geleden ) ik kan jullie verklappen dat ik praktisch voor niks zit in verhouding met in Holland blijven. :thumbsup:

Maar WETEN weet het niet, 8 jaar geleden wilde ik alles WETEN over Thailand dus vandaar de naam WETEN :o .Ik ben bang dat ik nu iets teveel weet, en dan is het bijna niet leuk meer :( ik ben ontzettend blij dat wij de beslissing hebben genomen om in Nederland te blijven. Maar dat is ieder voor zich en als ik zo de topics is leest is lang niet iedereen zo gelukkig in Thailand als dat men de thuisblijvers wil doen geloven.
DAT is lrecies wat Prajak in dit topic schrijft.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#74 Bericht door driver » zondag 01 mei 2016, 12:54

elst99 schreef:Ik verwacht eigenlijk dat er wel een aanvullende verzekering bijkomt die het gaat dekken, daar kunnen mensen die dan buiten Europa willen reizen in opgenomen worden. Er zal wel een prijskaartje aanzitten.
Er moet toch ook een oplossing komen voor zakenmensen, Vrijwilligers etc. Komt heus een oplossing!
Ze gaan dat nog wel in een vat gieten zodat er voor de meeste mensen een redelijke oplossing komt verwacht ik.
Er zullen altijd wel wat haken en ogen bijzitten waar een bepaalde doelgroep niet blij mee zal zijn maar ...eerst zien en dan pas zeuren ;)

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Wijziging zorgverzekeringswet 1-1-2017 buitenland?

#75 Bericht door stille » zondag 01 mei 2016, 13:06

Ekst 99
Dat verwacht ik ook.Dat er oplossing komt
Maar hoeveel en wat zijn de voorwaarden, en kunnen de vakantie gangers het opbrengen.
Mijn gevoel zegt, dat ik vrees dat ZKV. dat mensen die buiten europa gaan, dat ze daar een behandeling willen ondergaan.(dat is gevoel)
Omdat in nederland bij geen spoed geval een lange wacht lijst is.
Elke verzekering wil alleen maar geld verdienen,het is geen sociale instelling.
Zodoende kunnen ze hun eigen regels maken.

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”