Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

#106 Bericht door prajak » zondag 21 juni 2015, 07:41

Ik heb hier nooit gewerkt dus voor mij geldt dat niet. En ik had een zorgpolis tot in 2006 NL dwars ging liggen.

Ik heb mijn medische kosten allemaal betaald uit eigen middelen en dat is als ik alles optel exclusief medicijnen en transport, dus puur de kosten als inpatient, rond 330.000 baht in 10 jaar (na 2005) is 900 euro per jaar. Dat zou een polis ook kosten, of meer.

En die 330.000 is 270.000 heup en 60.000 gebroken poot. Zoiets krijg je niet ieder jaar.....

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

#107 Bericht door Ashakorat » zondag 21 juni 2015, 07:45

Zo'n onderlinge is onhaalbaar daar hoef je geen uitvinder voor te zijn. Zorg voor ouderen is nu eenmaal duur dus je kunt het niet zonder een groep jongeren er bij. En die jongeren kijken wel mooi uit want die gaan nu een in verhouding te hoge premie betalen met als motvatie dat ze daar later profijt van hebben. Maar wie zegt dat zo;n onderlinge over 3/5 10 jaar nog bestaat, dag centjes. Als ik jonger was zou ik me zeker niet aan sluiten met bovenstaande motivatie, het risico dat het geen lang leven zal leiden is me te groot en ik denk voor de meeste mensen. Dat kun je alleen bereiken door "verplichte" solidariteit zoals in nederland.

Met het betoog van Jumbo ben ik het wel eens, zou voor iedereen beter uitpakken maar voorlopig is dat inderdaad wishfull thinking.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

#108 Bericht door jumbo » zondag 21 juni 2015, 08:42

prajak schreef:Ik heb hier nooit gewerkt dus voor mij geldt dat niet. En ik had een zorgpolis tot in 2006 NL dwars ging liggen.

Ik heb mijn medische kosten allemaal betaald uit eigen middelen en dat is als ik alles optel exclusief medicijnen en transport, dus puur de kosten als inpatient, rond 330.000 baht in 10 jaar (na 2005) is 900 euro per jaar. Dat zou een polis ook kosten, of meer.

En die 330.000 is 270.000 heup en 60.000 gebroken poot. Zoiets krijg je niet ieder jaar.....
beetje polis kost meer...

Thaise maatschappijen aan de onderkant ergens rond de 900 euro en dan krijg je max uitkeringen van rond de premie per geval (!) en er boven mag je dan zelf betalen en als je dan iets hebt dan wordt dat het volgend jaar keurig uitgesloten
beetje a la witte reus, kost een berg en verzekerd een beetje... :lol:

Ik zit bij een mij.; verzekerd alles, behalve dat waar je de laatste 24 maand problemen mee hebt gehad en indien dat zich wederom voordoet....wereldwijd ex usa...en er is nog een hoop waar ik nog last van kan krijgen...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

#109 Bericht door prajak » zondag 21 juni 2015, 10:02

Ashakorat, op jouw vraag terugkomend, je hebt iets gemist denk ik maar het onderliggende stuk is weg, ik zie het niet meer.

De onderlinge zal ik maar snel vergeten. Naar NL of zelf betalen, dat is de optie. Maar we hebben een goeie discussie gehad en dat is ook wat waard.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

#110 Bericht door Ashakorat » zondag 21 juni 2015, 10:17

Ik heb gisteren niet veel tijd gehad voor het forum dus heb inderdaad stukken gemist. Er was ook weer een hoop weg gehaald. Ik weet niet waarop je gereageerd hebt maar volgens mij is het beter om dit soort wrijvingen in de privésfeer te houden door middel van een PB oid. Het is mi altijd beter om mensen rechtstreeks aan te spreken dan dit soort indirecte hints neer te pennen.

En die Onderlinge , goed dat er over nagedacht wordt maar ik vrees dat de thailandgangers dit kruisje moeten dragen.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

#111 Bericht door prajak » zondag 21 juni 2015, 10:23

Ashakorat schreef:Ik heb gisteren niet veel tijd gehad voor het forum dus heb inderdaad stukken gemist. Er was ook weer een hoop weg gehaald. Ik weet niet waarop je gereageerd hebt maar volgens mij is het beter om dit soort wrijvingen in de privésfeer te houden door middel van een PB oid. Het is mi altijd beter om mensen rechtstreeks aan te spreken dan dit soort indirecte hints neer te pennen.
Geweldig dit uit jouw mond te horen, Ashakorat. De goede verstaander heeft de oren reeds gespitst voor later en zal zich jouw woorden herinneren. Reken maar.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

#112 Bericht door Ashakorat » zondag 21 juni 2015, 11:12

prajak schreef:
Ashakorat schreef:Ik heb gisteren niet veel tijd gehad voor het forum dus heb inderdaad stukken gemist. Er was ook weer een hoop weg gehaald. Ik weet niet waarop je gereageerd hebt maar volgens mij is het beter om dit soort wrijvingen in de privésfeer te houden door middel van een PB oid. Het is mi altijd beter om mensen rechtstreeks aan te spreken dan dit soort indirecte hints neer te pennen.
Geweldig dit uit jouw mond te horen, Ashakorat. De goede verstaander heeft de oren reeds gespitst voor later en zal zich jouw woorden herinneren. Reken maar.
Das nou ook weer overdreven prajak, ik kies hier geen partij, heb geen flauw idee waar het over gaat , ik zeg alleen dat als je problemen met iemand hebt je dat beter met de persoon kan bespreken in een pb dan je frustraties in zon onderzin te zetten.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

#113 Bericht door printen44 » zondag 21 juni 2015, 14:57

Ashakorat schreef:
prajak schreef:
Ashakorat schreef:Ik heb gisteren niet veel tijd gehad voor het forum dus heb inderdaad stukken gemist. Er was ook weer een hoop weg gehaald. Ik weet niet waarop je gereageerd hebt maar volgens mij is het beter om dit soort wrijvingen in de privésfeer te houden door middel van een PB oid. Het is mi altijd beter om mensen rechtstreeks aan te spreken dan dit soort indirecte hints neer te pennen.
Geweldig dit uit jouw mond te horen, Ashakorat. De goede verstaander heeft de oren reeds gespitst voor later en zal zich jouw woorden herinneren. Reken maar.
Das nou ook weer overdreven prajak, ik kies hier geen partij, heb geen flauw idee waar het over gaat , ik zeg alleen dat als je problemen met iemand hebt je dat beter met de persoon kan bespreken in een pb dan je frustraties in zon onderzin te zetten.
Zoals ik al schreef, Ashakorat, je kan geen "Onderlinge" op poten zetten met alleen Nederlanders in Thailand. Met onderdanen van andere EU-landen heel misschien, maar dan loop je geheid tegen culturele verschillen op en ook verzekeringsverschillen. Ik ben nu bezig om die knoop een beetje te ontwarren. Geef mezelf niet veel kans, maar, ook zoals ik al eerder schreef, niet geschoten is altijd mis. En ik ben gepensioneerd, dus veel tijd. [$) [$) [$) [$) [$)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

#114 Bericht door prajak » zondag 21 juni 2015, 15:07

'.. ik zeg alleen dat als je problemen met iemand hebt je dat beter met de persoon kan bespreken in een pb dan je frustraties in zon onderzin te zetten..'

Ik herhaal mijn opmerking maar:

'..Geweldig dit uit jouw mond te horen, Ashakorat. De goede verstaander heeft de oren reeds gespitst voor later en zal zich jouw woorden herinneren. Reken maar..'

En verder: it takes two to tango. Het zal sieren jouw opmerking eerst aan de starter van de 'discussie' te sturen voordat je ten aanzien van mij het woord 'frustraties' in de pen neemt.

Daarmee sluit ik dit deel af. Het onderwerp ook want is door mij helemaal doorgerekend en mijn conclusies heb ik neergeschreven.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Discussiestuk. De Onderlinge Verzekering.

#115 Bericht door Ashakorat » zondag 21 juni 2015, 15:50

prajak schreef: En verder: it takes two to tango. Het zal sieren jouw opmerking eerst aan de starter van de 'discussie' te sturen voordat je ten aanzien van mij het woord 'frustraties' in de pen neemt.

Daarmee sluit ik dit deel af. Het onderwerp ook want is door mij helemaal doorgerekend en mijn conclusies heb ik neergeschreven.

Leer nu ook eens te LEZEN in plaats van gedachtenloos alles maar op dit forum te kwakken. Ik heb al diverse malen gezegd dat ik niet weet waar het over ging, dat ik gisteren een groot stuk gemist heb, leg mij dan eens uit hoe ik iets naar de starter van een discussie kan sturen als ik niet weet waar je het over hebt??
Het enige dat ik zie is een ondertitel van een kennelijk gefrustreerde schrijver en ik heb daar een opmerking over gemaakt dat je dat beter direct met de persoon kan uitpraten dan dit via irritant ondertitels uit te knokken. Maar hij was snel weg. Net als die van 2 dagen geleden waar ik iets over gezegd heb. Dus ik ga er van uit dat je zelf ook vind dat het geen schoonheidsprijs verdiende.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”